Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 13:17

Cer schreef:
zwanger worden met spiraal... echt schei uit hoor :oo

Ja mét spiraal wordt men over het algemeen niet zwanger maar hij kan los gaan zitten en je kunt hem zelfs verliezen (schijnt). Al lijkt dat me heel knap, gezien hoe het voelde toen hij erin ging, hoe gaat dat in vredesnaam ongemerkt eruit? >;) Maar goed, het gebeurt, en als we wisten hoe dan was het vast niet meer ongemerkt :+

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 13:18

Hier een implanon, wel duur trouwens. Maar die gaat er straks weer in.

Niobe

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 13:22

Implanon heb ik ook, inmiddels is de 3e alweer bijna aan vervanging toe.
Ik twijfel nog wel een beetje, heb er wel vaak onregelmatige menstruatie mee gehad, maar toch vind ik het nog wel de fijnste optie tot nu toe.

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 13:27

MarlindeRooz schreef:
Ja aankomen komt vaak door eten, kan natuurlijk zijn dat hormonen de eetlust aanwakkeren. :)

Nee precies, het moeilijk om precies je vinger erop te leggen. Ik heb in elk geval niks bewust gedaan om af te vallen toen, het ging echt vanzelf. En of dat dan komt door een stabielere hormoonspiegel, daardoor minder eten, of minder vocht vasthouden, of minder emotie-eten, of een betere spijsvertering, geen idee.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 13:32

Ik ben door een bepaalde pil 10kg aangekomen. En daarvoor kon ik eten wat ik wilde zonder een gram aan te komen (was bijna te mager). Fijn spul hoor.

Ilsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 13:47

Er zijn echt veel mensen die vertrouwen hebben in de ladycomptoestand, maar daar zou ik mij echt nooit veilig mee voelen >;) En je moet er dan ook nog steeds bij nadenken en dat ding in de gaten houden pfoeh! Niets voor mij!

Ik durfde m'n pil ook wel eens vergeten, maar nooit problematisch gelukkig. Ik ben daar ook flink van verdikt, van die pil. Dat mocht ook wel want ik was echt wel heel mager ervoor. Maar erna was het echt opletten geblazen dat ik niet te rond werd :+ nu al een jaar van de pil af en ik ben een beetje afgevallen en verder blijf ik mooi op gewicht.

Wij zijn intussen voor een vasectomie gegaan. Zalig 8-)

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 13:53

Is er iemand die ervaring heeft met de filshie clip?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 14:18

Allegra schreef:
MarlindeRooz schreef:
Ja aankomen komt vaak door eten, kan natuurlijk zijn dat hormonen de eetlust aanwakkeren. :)

Nee precies, het moeilijk om precies je vinger erop te leggen. Ik heb in elk geval niks bewust gedaan om af te vallen toen, het ging echt vanzelf. En of dat dan komt door een stabielere hormoonspiegel, daardoor minder eten, of minder vocht vasthouden, of minder emotie-eten, of een betere spijsvertering, geen idee.

Ik ben 15 kilo aangekomen in de tijd dat ik de pil slikte. Toen ik stopte ging dat er weer af, vervolgens begon ik weer en kwam ik 10 kilo aan. Weer gestopt en de kilo's er weer af. Qua eten heb ik niks anders gedaan :') Jammer genoeg mag ik er wel wat kilo's bijhebben, maar 15 was wat veel. Nu dus weer redelijk mager.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 14:20

Hmmm dan zou ik ook wel eens willen stoppen.
Geen idee of ik vroeger er mee aangekomen ben, zo ja was dat toen niet erg.
Daarna nooit meer gestopt.

Nu met traag werkende schildklier bij gekomen en daarna ook nog beta blokkers die me er 10 extra gaven mag er wel wat af.
Maar ik wil eigenlijk niet stoppen met de pil. Ik slik altijd door. Maar die kilo's wil ik ook niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 14:23

Spiraal lijkt me de horror, dus gewoon de pil, slik m altijd door, dus geen stopweken ed :n Ik merk er niets van of ik hem nu wel of niet gebruik.

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 14:36

Ik had ondergewicht (1.73m, 50 kg) tot ik aan de pil begon. Daarna in 1 keer 5 kilo aangekomen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 14:38

Eilish schreef:
Ik had ondergewicht (1.73m, 50 kg) tot ik aan de pil begon. Daarna in 1 keer 5 kilo aangekomen.

Ik ben even groot ongeveer en woog onder de 50 kilo. Maar die kilo's tot normaal gewicht reken ik niet mee, daar ben ik alleen maar blij mee. :') Die zijn gelukkig ook gebleven

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 14:50

MyWishMax schreef:
Eilish schreef:

Ik ben even groot ongeveer en woog onder de 50 kilo. Maar die kilo's tot normaal gewicht reken ik niet mee, daar ben ik alleen maar blij mee. :') Die zijn gelukkig ook gebleven

Haha, er is intussen helaas weer 5 kilo bijgekomen, een paar jaar later. Maar dat is door teveel eten/te weinig bewegen.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 15:04

bruintje123 schreef:
Hmmm dan zou ik ook wel eens willen stoppen.
Geen idee of ik vroeger er mee aangekomen ben, zo ja was dat toen niet erg.
Daarna nooit meer gestopt.

Nu met traag werkende schildklier bij gekomen en daarna ook nog beta blokkers die me er 10 extra gaven mag er wel wat af.
Maar ik wil eigenlijk niet stoppen met de pil. Ik slik altijd door. Maar die kilo's wil ik ook niet.

Begin vorig jaar dacht ik, ik kan er wel mee stoppen. Ben rond de 50, slik de pil al 30 jaar, zal nu toch niet meer zwanger worden.
In een maand tijd kwam ik 2 kilo aan, kreeg echt overgangsklachten, opvliegers, slecht slapen, was snel moe, kreeg pijntjes die ik nooit eerder had. Dat bleef, toen ben ik na 3 maanden weer met de pil begonnen en in een paar weken was ik overal vanaf af en voelde meer weer supergoed.... Ik blijf lekker doorslikken voorlopig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 15:44

Hier poosje alleen met condoom gedaan. Maar was zo panisch elke maand. Dus nu voor mijn eigen gevoel pil en condoom.

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 15:59

Wat is een lady comp :o?

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 16:00

En nog een vraag; inmiddels is het wel duidelijk dat je je als vrouw niet zomaar 1 2 3 kan laten sterriliseren. Word hier met mannen net zo stug over gedaan (op jongere leeftijd)?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 16:02

sanso schreef:
Wat is een lady comp :o?

Apparaatje dat adhv temperatuurmetingen bepaalt wanneer je eisprong is. http://squatcilla.nl/natuurlijke-antico ... -ladycomp/

Voor zover ik weet kunnen mannen veel makkelijker een sterilisatie laten doen, ook omdat het beter omkeerbaar (?) is dan bij vrouwen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 16:03

Bloodymary schreef:
Begin vorig jaar dacht ik, ik kan er wel mee stoppen. Ben rond de 50, slik de pil al 30 jaar, zal nu toch niet meer zwanger worden.
In een maand tijd kwam ik 2 kilo aan, kreeg echt overgangsklachten, opvliegers, slecht slapen, was snel moe, kreeg pijntjes die ik nooit eerder had. Dat bleef, toen ben ik na 3 maanden weer met de pil begonnen en in een paar weken was ik overal vanaf af en voelde meer weer supergoed.... Ik blijf lekker doorslikken voorlopig!

Vergis je hier niet in. Ik heb in een ziekenhuisapotheek gewerkt en wij moesten de abortuspil klaarmaken voor gynaecologie. Best vaak vrouwen van rond de 50 waar de pil voor was.. Dachten de overgang gehad te hebben en toch nog zwanger. Ik zou de gok niet nemen :n

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 16:31

Daar ben ik dus ook bang voor.
Toch nog maar doorslikken dan. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 16:33

Sowieso helpt het tegen de overgangsklachten ;)

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 16:34

Dat is inderdaad iets wat ik nu niet weet. Zit ik in de overgang? Heb geen opvliegers of iets. Dat is wel fijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 16:37

Mijn moeder heeft endometriose en slikt hier ook hormonen voor, soms stopt ze even om te kijken hoe het gaat, maar dan begint ze snel weer :+ Ze krijgt dan ook last van die endometriose weer en andere overgangsklachten..

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 16:43

Relaxed schreef:
Bloodymary schreef:

Vergis je hier niet in. Ik heb in een ziekenhuisapotheek gewerkt en wij moesten de abortuspil klaarmaken voor gynaecologie. Best vaak vrouwen van rond de 50 waar de pil voor was.. Dachten de overgang gehad te hebben en toch nog zwanger. Ik zou de gok niet nemen :n

Oeh, inderdaad nog een reden dan!

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 16:46

Je moet er ook wel tegen kunnen natuurlijk. Ik slik hem al 30 jaar met plezier, maar heb ook veel (jongere) vriendinnen die er absoluut niet tegen kunnen en allerlei klachten door krijgen.