Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Linsey1998 schreef:Mijn dagje weer:
O: 4 crackers met rosbief, flesje yakult
T: pakje volkoren melba toastjes, appel
L: 3 crackers met kipfilet, 2 crackers met rosbief, 1 cracker met nutela
T: 4 plakjes kipfilet
A: 200 gram worteltjes, 200 gram tartaar, 100ml magere vanille yoghurt
T: pakje cereal haverzemelen koekjes(80 cal) stukje cereal melk chocolade
B: 2,5 uur zittend/staand werk, stal mesten, 15 min lopen
1356 cal
98 gram eiwitten
144 gram koolhydraten
39 gram vetten
ankem schreef:Linsey1998 schreef:Mijn dagje weer:
O: 4 crackers met rosbief, flesje yakult
T: pakje volkoren melba toastjes, appel
L: 3 crackers met kipfilet, 2 crackers met rosbief, 1 cracker met nutela
T: 4 plakjes kipfilet
A: 200 gram worteltjes, 200 gram tartaar, 100ml magere vanille yoghurt
T: pakje cereal haverzemelen koekjes(80 cal) stukje cereal melk chocolade
B: 2,5 uur zittend/staand werk, stal mesten, 15 min lopen
1356 cal
98 gram eiwitten
144 gram koolhydraten
39 gram vetten
Het valt me op dat je heel veel graanproducten gebruikt, zoals crackers, toastjes, etc. Ik zou je willen adviseren om of je lunch of ontbijt anders in te vullen bijvoorbeeld met een groene smoothie, mijn Griekse yoghurt ontbijtje o.i.d. Ik zie dat je bij het avondeten geen aardappelen eet en alleen vlees en worteltjes. Wij zijn een soort van ingesteld op 3 verschillende dingen op ons bord. Je zou bijvoorbeeld nog een groene salade kunnen toevoegen.
ankem schreef:Ik zou het niet toevoegen, maar echt vervangen. Ik snap dat je crackers erg lekker vindt en je hoeft ze ook niet helemaal weg te laten, maar 2 maaltijden met crackers en als tussendoortje melba toastjes zijn niet echt verstandige keuzes. Ik vind iets juist nog lekkerder wanneer ik het als iets speciaals behandel en niet te vaak eet. Dan kan ik er echt naar uit kijken.
Er zijn ook zoveel andere heerlijke tussendoortjes te bedenken. Ik heb een recept voor een heerlijke chocolademousse op basis van avocado en zonder zuivel. Of wat ik ook goddelijk vind is een banaan in plakjes en een blokje pure chocolade er boven verkruimelen.
Britt_Sisi schreef:Mijn lijstje van vandaag
O: Havermout met melk theelepel honing beetje kaneel en een halve appel
T:appel
L: 2 vk sneetjes brood met kipfilet met tuinkruiden en wat becel boter
T: kinder bueno(slecht ik weet het) en 2 rijstenwafels met kaas
A: hamburger broodje met een halve hamburger stukje ananas uit blik pluk sla tomaat plakje kaas ën augurk met wat frietjes uit de airfryer en wat mayonaise (wat een feestmaal)
T: koekje met chocola geen idee wat voor en hoeveel kcal en 2 rijstenwafels
Geen goede dag ik weet het. Avond eten en tussendoortjes. Vaak rond 4/5 krijg ik zo'n trek en dan vult 2 tussendoortje ook gewoon niet waardoor ik vaak echt doorsla en dan met het avond eten vol zit van alle tussendoortjes. Normaal kan ik me wel inhouden maar afgelopen week steeds niet. Misschien heeft het te maken met mijn menstruatie echt geen idee (wel een goed excuus haha)
Ik zit wel nog onder mijn calorieën zit rond de 1600 als het goed is!
IMANDRA schreef:ankem schreef:Ik zou het niet toevoegen, maar echt vervangen. Ik snap dat je crackers erg lekker vindt en je hoeft ze ook niet helemaal weg te laten, maar 2 maaltijden met crackers en als tussendoortje melba toastjes zijn niet echt verstandige keuzes. Ik vind iets juist nog lekkerder wanneer ik het als iets speciaals behandel en niet te vaak eet. Dan kan ik er echt naar uit kijken.
Er zijn ook zoveel andere heerlijke tussendoortjes te bedenken. Ik heb een recept voor een heerlijke chocolademousse op basis van avocado en zonder zuivel. Of wat ik ook goddelijk vind is een banaan in plakjes en een blokje pure chocolade er boven verkruimelen.
Wat zijn jou lijstjes dan zoal? Ik vind t namelijk heel moeilijk om te variëren, ben echt een gewoontedier. En dat recept klinkt lekker! Wil je t recept delen?
Ik heb weer eenzelfde lijstje:
O: shake
T: snack a Jack
L: 4 kale wasa thin crisp crackers
T: snack a Jack + saucijzen broodje (had 2 uur vertraging en mega honger en m'n tussendoortjes waren toen op.. Kon t wel hebben gelukkig)
A: Queens kabeljauwfilet met citroen (Nomnom), met gebakken aardappeltjes (pap had ze al op die uit de airfryer kwamen, beetje jammer) en spinazie a la crème.
B: was begonnen aan insanity maar na het eerste keer strekken ga je zegmaar weer bewegen, maar toen ging ik door mijn enkelnu even t weekend rust houden, muh. Zo jammer. Gelukkig zat ik vandaag maar op 1200 kcal (normaal probeer ik op 1300/1400 te zitten als ik sport).
_lauraaa_ schreef:Ik vind varieren ook erg moeilijk.
Mijn lijstje van vandaag;
O: 1 kiwi, 2 tarwe boterhammen met boter en sandwichsalade
T:/
L: italiaanse salade van de jan linders (wil het brood proberen te vervangen)
T: meergranen biscuit
A: rijst met hete kip in tomatensaus, 180 gram yoghurt met hebroken lijnzaad en scheut ranja
T: 1 glaasje cola![]()
B: werken van 09.00 tot 18.00 (winkel)
Morgen zal het er iets anders uitzien. Ik heb een feestavond en we krijgen daar eten + hele avond gratis drinken
Mlies schreef:Gisterochtend weer gewogen, het gaat weer beetje bij beetje de goede kant op.
Gister wel een slechte dag, hele dag cursus met lunch erbij en 's avonds ook druk dus de cheatdagje.
Gisteren:
O: Griekse yoghurt met havervlokken en wat goji bessen
L: wit bolletje kaas en een wit bolletje ham, glaasje sinaasappelsap
A: patat met een kroketje :/
Nouja, vandaag maar weer beteren.
Ik ga beginnen met een groene smoothie, met rijstemelk, spinazie, havermout en wat fruit.