Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 09:51

Ik ben nu 1.5 dag ongesteld maar er is sowieso iets raars aan deze menstruatie want ik heb 4 dagen buikpijn wat normaal alleen een uurtje voor het begint is. En ik ben ook echt heeeel erg ongesteld vergeleken met normaal. En tja ik heb ook veel meer trek in lekkere dingen wat ik normaal ook niet zo erg heb. En dan hebben we het nog niet eens gehad over de moodswings jeetje
Laatst bijgewerkt door Britt_Sisi op 04-09-15 10:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 09:58

Gewoon lief zijn voor jezelf en als je menstruatie klaar is er weer tegenaan! Het kan niet altijd strak aan de teugel zijn, toch? :)

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 10:07

Haha nee ik ga wel wat strenger zijn vanaf vandaag want als ik dat niet doe ga ik los met vreten denk ik hahaha.

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 11:06

Ik heb het tegenwoordig juist een heel stuk minder :)) Vroeger had ik echt 7 volle dagen waarvan 4 heavy en nu heb ik hooguit 2 heavy dagen die dan ook al minder heavy zijn dan eerst :+

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-15 11:10

Mijn lijstje
O: knäckebröd met boter en kop groene thee
L: stamppot andijvie met een glas rivella
T: perzikstukjes
A: op het werk, waarschijnlijk aardappelschijfjes (gefrituurd) met sla en een stukje vlees of rijst of spaghetti
B: 5 uur werken in de horeca

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 11:58

Lijstje van vandaag:

O: shake
T: snack a Jack
L: 4 kale wasa crackers thin crisp (beleg is op haha)
A: geen idee nog

Oh ik ben zo blij met mijn master keuze! Ze gaan helemaal in op de psychische aspecten van media / reclame. Right up my alley!

Area51

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 14:06

Leuk Imandra!
Lijstje van mij van vandaag;
O: speltbeschuit met speculoos :o glas karnemelk
T:-
L: 2 Bruine bolletjes met tonijn dn smeerkaas
T: mini eierkoek en appel
A: restje bami, opgeleukt met veel groenten en denk wat kip of witvis
T: iets van een koekje ofzo, vrijdagavond :))
B: 24 km fietsen, dressuurles, stalklusjes

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 18:38

Iemand suggesties voor een gerecht met kipfilet? Beetje makkelijk en snel :'D
Had tegen mam gezegd hamburger of kipfilet en had veel meer zin in de hamburger maar ze heeft er helaas kipfilet uitgehaald :'D En ben half 8 pas thuis dus moet hurry'en om nog naar de ah te gaan voor de rest van mn eten :') Kcal maakt niet uit want heb er nog zat over voor vandaag :))

Lijstje;
L: 100gr gemengde eikenblad sla, paar tomaatjes, stukje komkommer, 75gr huttenkase en 75gr tonijn en wat peper
T: Questbar
A: .. iets met kipfilet
T: nog iets slechts wss :o Kan makkelijk vandaag :+

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 19:59

Een wrap? Haha met wat groenten oid

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 20:02

Het is kipfilet, penne en spinazie a la creme geworden :)) was lekker!

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 21:12

Mijn dagje weer:
O: 4 crackers met rosbief, flesje yakult
T: pakje volkoren melba toastjes, appel
L: 3 crackers met kipfilet, 2 crackers met rosbief, 1 cracker met nutela
T: 4 plakjes kipfilet
A: 200 gram worteltjes, 200 gram tartaar, 100ml magere vanille yoghurt
T: pakje cereal haverzemelen koekjes(80 cal) stukje cereal melk chocolade

B: 2,5 uur zittend/staand werk, stal mesten, 15 min lopen

1356 cal
98 gram eiwitten
144 gram koolhydraten
39 gram vetten

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 21:14

Ik lees al een hele poos in stilte mee en nu pas plaats ik een berichtje.
Ik heb vanwege gezondheidsredenen mijn voedingspatroon enorm omgegooid. Ik was absoluut niet te zwaar, maar ben door het aanpassen van mijn voedingspatroon zo'n 8kg afgevallen. Ik moet nu zelfs gaan bewaken dat er niet meer af gaat, want anders word ik te 'dun'.
Wat mij in dit topic bij een groot deel van de mensen opvalt is dat men weinig eet en niet echt gezonde keuzes maakt. Dat triggerde me om hier eens wat te plaatsen. Het lijkt me leuk om mensen wat tips te geven om gezondere keuzes te maken. Ik volg zelf op dit moment een dieet waarbij ik koolhydraten en dierlijke eiwitten scheid op advies van mijn therapeut. Dit leverde veel minder opgeblazen buik en vocht vasthouden op. Mijn huid knapt enorm op en krijg steeds een beetje meer energie.
Mijn lijstje van vandaag
O: Schaaltje volle Griekse yoghurt, met gebakken en in honing gecarameliseerde nectarine en wat pistachenoten (ik vind dit echt een goddelijk ontbijt).
L: Salade Caprese- tomaten, mozzarella, pijnboompitten en groene pesto
T: blokje 85% pure chocolade
A: Rosbieflapje, roerbakgroente en groene salade met zelfgemaakte olijfoliedressing ( ik eet dan een bord vol met groenten en zit dan ook echt vol de rest vd avond)

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 21:19

Linsey1998 schreef:
Mijn dagje weer:

1356 cal
98 gram eiwitten
144 gram koolhydraten
39 gram vetten

Het valt me op dat je heel veel graanproducten gebruikt, zoals crackers, toastjes, etc. Ik zou je willen adviseren om of je lunch of ontbijt anders in te vullen bijvoorbeeld met een groene smoothie, mijn Griekse yoghurt ontbijtje o.i.d. Ik zie dat je bij het avondeten geen aardappelen eet en alleen vlees en worteltjes. Wij zijn een soort van ingesteld op 3 verschillende dingen op ons bord. Je zou bijvoorbeeld nog een groene salade kunnen toevoegen.

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 21:24

ankem schreef:
Linsey1998 schreef:
Mijn dagje weer:

1356 cal
98 gram eiwitten
144 gram koolhydraten
39 gram vetten

Het valt me op dat je heel veel graanproducten gebruikt, zoals crackers, toastjes, etc. Ik zou je willen adviseren om of je lunch of ontbijt anders in te vullen bijvoorbeeld met een groene smoothie, mijn Griekse yoghurt ontbijtje o.i.d. Ik zie dat je bij het avondeten geen aardappelen eet en alleen vlees en worteltjes. Wij zijn een soort van ingesteld op 3 verschillende dingen op ons bord. Je zou bijvoorbeeld nog een groene salade kunnen toevoegen.

Yoghurt oid, kan ik zeker nog toevoegen, maar de crackers zijn zo lekker :o ik heb overigens geen moeite met maar 2 dingen op mijn bord, heb er ook gewoon genoeg aan :) bedankt voor de tips :)

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 21:41

Ik zou het niet toevoegen, maar echt vervangen. Ik snap dat je crackers erg lekker vindt en je hoeft ze ook niet helemaal weg te laten, maar 2 maaltijden met crackers en als tussendoortje melba toastjes zijn niet echt verstandige keuzes. Ik vind iets juist nog lekkerder wanneer ik het als iets speciaals behandel en niet te vaak eet. Dan kan ik er echt naar uit kijken.
Er zijn ook zoveel andere heerlijke tussendoortjes te bedenken. Ik heb een recept voor een heerlijke chocolademousse op basis van avocado en zonder zuivel. Of wat ik ook goddelijk vind is een banaan in plakjes en een blokje pure chocolade er boven verkruimelen.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 22:39

Mijn lijstje van vandaag
O: Havermout met melk theelepel honing beetje kaneel en een halve appel
T:appel
L: 2 vk sneetjes brood met kipfilet met tuinkruiden en wat becel boter
T: kinder bueno(slecht ik weet het) en 2 rijstenwafels met kaas
A: hamburger broodje met een halve hamburger stukje ananas uit blik pluk sla tomaat plakje kaas ën augurk met wat frietjes uit de airfryer en wat mayonaise (wat een feestmaal)
T: koekje met chocola geen idee wat voor en hoeveel kcal en 2 rijstenwafels

Geen goede dag ik weet het. Avond eten en tussendoortjes. Vaak rond 4/5 krijg ik zo'n trek en dan vult 2 tussendoortje ook gewoon niet waardoor ik vaak echt doorsla en dan met het avond eten vol zit van alle tussendoortjes. Normaal kan ik me wel inhouden maar afgelopen week steeds niet. Misschien heeft het te maken met mijn menstruatie echt geen idee (wel een goed excuus haha)
Ik zit wel nog onder mijn calorieën zit rond de 1600 als het goed is!

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 22:54

Ik heb het vanavond ook nog even een beetje verpest :+ Eerst vond ik een oreo ijsje in de diepvries dus die moest ik hebben want oh god dat is mn grote faalpunt en ik wist niet dat er nog 1 was hahaha. En toen kwam mn moeder aan dat ze speciaal omdat ik thuis was aardbeienvlaai in huis had gehaald dus toen vond ik het ook zo stom om dan nee te zeggen.. :+ Gelukkig kon ik het nog hebben vandaag haha, wel weer van genoten. Kan echt weer merken dat ik weer op kamers zit want dan gaan mn ouders weer allerlei extra dingen doen als ik wel thuis ben omdat ze dat dan weer leuk vinden :'D We gaan zondag ook uit eten enz. <3
Duss doordeweekse dagen worden voortaan gezond en weekend oliebol hahaha.

L: 100gr gemengde eikenblad sla, paar tomaatjes, stukje komkommer, 75gr huttenkase en 75gr tonijn en wat peper
T: Questbar cinnamon
A: 70gr penne, 140gr kipfilet en 200gr spinazie a la creme
T: stukje aardbeienvlaai (68gr) en een oreo ijsje :o :o :o

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 23:29

ankem schreef:
Ik zou het niet toevoegen, maar echt vervangen. Ik snap dat je crackers erg lekker vindt en je hoeft ze ook niet helemaal weg te laten, maar 2 maaltijden met crackers en als tussendoortje melba toastjes zijn niet echt verstandige keuzes. Ik vind iets juist nog lekkerder wanneer ik het als iets speciaals behandel en niet te vaak eet. Dan kan ik er echt naar uit kijken.
Er zijn ook zoveel andere heerlijke tussendoortjes te bedenken. Ik heb een recept voor een heerlijke chocolademousse op basis van avocado en zonder zuivel. Of wat ik ook goddelijk vind is een banaan in plakjes en een blokje pure chocolade er boven verkruimelen.

Wat zijn jou lijstjes dan zoal? Ik vind t namelijk heel moeilijk om te variëren, ben echt een gewoontedier. En dat recept klinkt lekker! Wil je t recept delen :D?

Ik heb weer eenzelfde lijstje:
L: 4 kale wasa thin crisp crackers
T: snack a Jack + saucijzen broodje (had 2 uur vertraging en mega honger en m'n tussendoortjes waren toen op.. Kon t wel hebben gelukkig)
A: Queens kabeljauwfilet met citroen (Nomnom), met gebakken aardappeltjes (pap had ze al op die uit de airfryer kwamen, beetje jammer) en spinazie a la crème.
B: was begonnen aan insanity maar na het eerste keer strekken ga je zegmaar weer bewegen, maar toen ging ik door mijn enkel :( nu even t weekend rust houden, muh. Zo jammer. Gelukkig zat ik vandaag maar op 1200 kcal (normaal probeer ik op 1300/1400 te zitten als ik sport).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 00:17

Ik vind varieren ook erg moeilijk.

Mijn lijstje van vandaag;

O: 1 kiwi, 2 tarwe boterhammen met boter en sandwichsalade
T:/
L: italiaanse salade van de jan linders (wil het brood proberen te vervangen)
T: meergranen biscuit
A: rijst met hete kip in tomatensaus, 180 gram yoghurt met hebroken lijnzaad en scheut ranja
T: 1 glaasje cola :o

B: werken van 09.00 tot 18.00 (winkel)

Morgen zal het er iets anders uitzien. Ik heb een feestavond en we krijgen daar eten + hele avond gratis drinken }>

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 07:38

Gisterochtend weer gewogen, het gaat weer beetje bij beetje de goede kant op.

Gister wel een slechte dag, hele dag cursus met lunch erbij en 's avonds ook druk dus de cheatdagje.

Gisteren:
O: Griekse yoghurt met havervlokken en wat goji bessen
L: wit bolletje kaas en een wit bolletje ham, glaasje sinaasappelsap
A: patat met een kroketje :/

Nouja, vandaag maar weer beteren.
Ik ga beginnen met een groene smoothie, met rijstemelk, spinazie, havermout en wat fruit.

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 08:32

Britt_Sisi schreef:
Mijn lijstje van vandaag
O: Havermout met melk theelepel honing beetje kaneel en een halve appel
T:appel
L: 2 vk sneetjes brood met kipfilet met tuinkruiden en wat becel boter
T: kinder bueno(slecht ik weet het) en 2 rijstenwafels met kaas
A: hamburger broodje met een halve hamburger stukje ananas uit blik pluk sla tomaat plakje kaas ën augurk met wat frietjes uit de airfryer en wat mayonaise (wat een feestmaal)
T: koekje met chocola geen idee wat voor en hoeveel kcal en 2 rijstenwafels

Geen goede dag ik weet het. Avond eten en tussendoortjes. Vaak rond 4/5 krijg ik zo'n trek en dan vult 2 tussendoortje ook gewoon niet waardoor ik vaak echt doorsla en dan met het avond eten vol zit van alle tussendoortjes. Normaal kan ik me wel inhouden maar afgelopen week steeds niet. Misschien heeft het te maken met mijn menstruatie echt geen idee (wel een goed excuus haha)
Ik zit wel nog onder mijn calorieën zit rond de 1600 als het goed is!

Ik zie nagenoeg geen fruit of groenten. Je zit dan onder je calorieën, maar heel gezond zijn je keuzes niet. Het voordeel van groenten is dat ze in verhouding heel weinig calorieën bevatten en je er dus heel veel van kunt eten. Dat er een keer wat lekkers tussen zit is geen probleem. Ik probeer mezelf altijd aan de 80-20 regel te houden. 80% Gezond en 20% minder gezond.

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 08:50

IMANDRA schreef:
ankem schreef:

Wat zijn jou lijstjes dan zoal? Ik vind t namelijk heel moeilijk om te variëren, ben echt een gewoontedier. En dat recept klinkt lekker! Wil je t recept delen :D?

Ik heb weer eenzelfde lijstje:
L: 4 kale wasa thin crisp crackers
T: snack a Jack + saucijzen broodje (had 2 uur vertraging en mega honger en m'n tussendoortjes waren toen op.. Kon t wel hebben gelukkig)
A: Queens kabeljauwfilet met citroen (Nomnom), met gebakken aardappeltjes (pap had ze al op die uit de airfryer kwamen, beetje jammer) en spinazie a la crème.
B: was begonnen aan insanity maar na het eerste keer strekken ga je zegmaar weer bewegen, maar toen ging ik door mijn enkel :( nu even t weekend rust houden, muh. Zo jammer. Gelukkig zat ik vandaag maar op 1200 kcal (normaal probeer ik op 1300/1400 te zitten als ik sport).

Tuurlijk wil ik wel wat dingen van mezelf delen. Je moet weten dat ik vroeger een hekel aan fruit en groente had. Ik vond het echt niet lekker. Dit kwam doordat ik gewend was om heel veel bewerkte producten te eten en daardoor heel veel suiker at. Ik vond fruit gewoon niet zoet genoeg. Ik ben dus begonnen om zo min mogelijk bewerkt te gaan eten. Dat scheelt al enorm veel suiker en andere toevoegingen die je liever niet teveel binnen krijgt.
Nu ik nog maar heel weinig geraffineerde suiker binnenkrijg, smaakt fruit ineens ook veel zoeter.

Met avondeten moet ik dus kiezen voor koolhydraten of dierlijk eiwit. Ik kies dus of voor een stukje vlees met 1 warme groente en een groene salade ( eet dan een bord vol groente. Weinig calorieen en vult behoorlijk) of voor bijvoorbeeld voor pasta met tomtatensaus en groente, zonder vlees. Je hebt ook een lijst met neutrale producten die bij beide kunnen.
Ik probeer maximaal 1 broodmaaltijd per dag te eten. Besmeer mijn brood altijd met roomboter en moet dus kiezen voor koolhydraten of neutraal er op. Ik neem dan biogardekaas of philadelphia ligt met tomaatjes.

Wil je eens aangeven waar je behoefte aan hebt om meer in te varieren? Dan wil ik wel wat voorbeelden delen.

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 08:52

_lauraaa_ schreef:
Ik vind varieren ook erg moeilijk.

Mijn lijstje van vandaag;

O: 1 kiwi, 2 tarwe boterhammen met boter en sandwichsalade
T:/
L: italiaanse salade van de jan linders (wil het brood proberen te vervangen)
T: meergranen biscuit
A: rijst met hete kip in tomatensaus, 180 gram yoghurt met hebroken lijnzaad en scheut ranja
T: 1 glaasje cola :o

B: werken van 09.00 tot 18.00 (winkel)

Morgen zal het er iets anders uitzien. Ik heb een feestavond en we krijgen daar eten + hele avond gratis drinken }>

Ook hier zie ik heel weinig groente en/of fruit. Wat voor tips/ recepten heb nodig om te kunnen variëren?

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 08:56

Mlies schreef:
Gisterochtend weer gewogen, het gaat weer beetje bij beetje de goede kant op.

Gister wel een slechte dag, hele dag cursus met lunch erbij en 's avonds ook druk dus de cheatdagje.

Gisteren:
O: Griekse yoghurt met havervlokken en wat goji bessen
L: wit bolletje kaas en een wit bolletje ham, glaasje sinaasappelsap
A: patat met een kroketje :/

Nouja, vandaag maar weer beteren.
Ik ga beginnen met een groene smoothie, met rijstemelk, spinazie, havermout en wat fruit.

Ik zou zelf (indien beschikbaar bij een lunch elders) witte bolletjes vervangen voor bruin en misschien zelf wat fruit meenemen op zo'n dag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 09:01

Groente was die dag inderdaad niks. Normaal eet ik savonds altijd groente maar ik woon thuis en eet dus wat de pot schaft.

Aangezien ik veel buitenshuis eet vind ik het handig om tips te krijgen mbt eten om mee tenemen. Vooral naar school war ik geen koelkast heb.

Even blijdschap delen... vanmorgen voor het eerst onder de magische 60kg gekomen :D ik bleef al een aantal weken steken op 60.3 of 60.1.
Vanmorgen eindelijk 59.8