[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Badeendje

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 14:56

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 15:48

_Tarzan schreef:
Hier geen littekens gelukkig (oké zoveel overgewicht had en heb ik dan ook niet)

Mandy, op de vorige pagina heb ik een recept gezet van Sonja bakker, die vond ik zelf erg lekker!

En ja die paashaas ach ze helpen me hier thuis vast wel mee met opeten :')

Ik heb 9 littekens van 2 buikoperaties (maagbandje + galblaas verwijderen i.v.m. galstenen), striemen/striae van het afvallen en ach ja.. het is allemaal geen plaatje denk ik om te zien.. maar ik vind gezond gewicht veel belangrijker denk ik dan maar :D

Daniella, Denice, Zilfstar, wat goed bezig meiden!! :D

Daniella, ohh Oosterse wraps, zo lekker! Ben ook benieuwd naar een recept :D

Regallie, vervelend dat je je niet helemaal lekker voelt. Beterschap :(:)

Winner, wouwie!! Toch nog afgevallen :D zo zie je maar eigenlijk hoe belangrijk bewegen ook is :)

Wat leuk Hannahaapje! Veel plezier <3

Zilfstar schreef:
Hannahaapje: even off topic... Beperkingen houden gevoelsmatig in dat je bepaalde dingen nooit zult kunnen. Ook versterkt het woord een gevoel van minderwaardig zijn, omdat je "beperkt bent". Een uitdaging daagt je uit je grenzen te verkennen, erover te gaan. Een uitdaging kun je ook afslaan als je er niet aan toe bent. Pak je hem wel aan dan zijn er meerdere opties. Je kunt erover, erdoor, eronder door, erlangs etc ;) er is niet maar 1 manier. En zo vindt onze zoon ZIJN manier. Niks is onmogelijk... :D

Mooi gezegd Zilfstar!! Ik heb natuurlijk mijn visuele beperking, niet te vergelijken met zwaardere beperking(en), maar herken veel in je verhaal (verhalen ook van bokt).

Suzanne_H, ik sluit mij aan bij de wijze woorden van Hannahaapje :)

Wij eten vanavond Javaanse Kip.. ben benieuwd! En eindelijk mag ik morgen ochtend wegen haha, ben benieuwd.. Zaterdag voor het laatst gewogen..

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 15:59

ik vind dat artikel ook echt goed! Het gaat er indd om welke voedingsstoffen je tot je neemt en wat je lichaam ermee kan. Daarom denk ik dat het calloriën tellen ook niets voor mij is!

Goeie tumblr lollieloes!

Arienette

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 16:15

badeendje schreef:
Met dat artikel ben ik het absoluut eens! Daarom vind ik het ook raar dat mensen calorieen in fruit tellen bijvoorbeeld. Denk liever aan alle goede voedingsstoffen die jouw lichaam zo hard nodig heeft! Die zitten in dat fruit! Eet liever 2 mandarijnen en een appel dan een kroket. Maar dat is mijn mening natuurlijk.

Ik ook leuk artikel hannahaapje! Dat is ook precies de reden waarom ik mijn weightwatchers punten tel in plaats van puur calorieën te tellen. Tuurlijk zijn de weightwatchers punten wel gedeeltelijk gebaseerd op calorieen, maar onbeperkt groente en fruit eten lijkt mij beter dan altijd denken ohjee een banaan heeft 120 kcal.. ik merk er nog geen nadelen van dat ik als ik trek heb een banaan of kiwi of snoeptomaatjes pak, denk dat het daardoor makkelijker vol te houden is en eigenlijk heel weinig de mist in ga met chips of chocola.

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 16:16

Mijn eetschema van de afgelopen dagen
Kan even niet wegen, want de weegschaal is kapot

Maandag
O: 2 Krackers appelstroop/1 beschuit, met boter en muisjes
T: stuk fruit
L: 2 bb met smeerkaas, kalkoenfilet en tomaat /bekertje yoghurt
D: Boerenkool met worst en beetje mosterd
T: schaaltje vla

Dinsdag
O: schaaltje vla
T: 2 krackers met appelstroop
L: 2 bb met smeerkaas, rookvlees en pijnboompitjes/ stuk fruit
T: bekertje yoghurt
D: broodje hamburger met zelfgemaakte saus

Woensdag (planning)
O: 2 krackers met appelstroop/ krentenbol
L: Tosti met appel en kanaal/ bekertje yoghurt
D: ???
T: Schaaltje vla

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 16:33

badeendje schreef:
Hey dit is een leuke post, gevonden op tumblr. What does 200 calories look like

http://www.wisegeek.com/what-does-200-c ... k-like.htm

Doe mij maar een salade of een groenteprutje, daar ben ik sowieso altijd voor in :D.

Zoiets zag ik laatst ook, geloof op 9gag, je schrikt je echt rot met hoe weinig je van sommige dingen al op 200kcal zit. Dan te bedenken dat ik vroeger gewoon hele pakken koekjes en zakken chips leeg kon vreten.

Ik ben even jullie mening nodig! Ik weeg inmiddels 71 kg (11 kilo kwijt afgelopen 11 weken *\o/* ), dat betekent eigenlijk dat ik 2kg van mijn streefgewicht af zit, 69 kg. Ik ben zelf 1.75 lang, maar ik kan niet uit de voeten met bmi, want ik ben namelijk behoorlijk vors gebouwd, en daarbij ook nog behoorlijk gespierd, al is dat niet echt aan de buitenkant te zien. Ik zit zelf te denken om door te lijnen tot 65 kg, gevoelsmatig zou mijn figuur dat kunnen hebben, maar ik weet dat ik een heel vertekent zelfbeeld heb, en mezelf altijd te dik vind. Mijn familie denkt dat het wel kan, vrienden denken dat het te weinig voor me is.
Dus hierbij even een foto, en ik zou graag jullie mening willen horen.
Klik
Klik2
Laatst bijgewerkt door RusselNuwell op 26-03-13 16:41, in het totaal 1 keer bewerkt

cass1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 16:37

ik vind je er goed uitzien! een mooi figuurtje, 65kg zou kunnen maar in hoeverre je dan nog je rondingen overhoud..ik vind beetje rondingen bij vrouwen wel mooi! ;)
Knap hoor 11 kilo in 11 weken! hoop dat het bij mij ook zo snel gaat haha! :D

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 16:51

Ik vind je er goed uit zien zo! Ik zou persoonlijk niet te veel meer afvallen :j
Goed bezig!

Ik heb trouwens besloten om te beginnen aan de 30day workout van Jillian Michaels
Hoop hier mee nog wat extra kilootjes kwijt te kunnen raken en fitter te worden!

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 17:00

Ziet er goed uit RusselNuwel! Ik zou niet veel meer kwijtraken als ik jou was. Staat je goed zo!
Succes Mandy517! Ik wilde het ook gaan starten maar heb besloten dit niet 7 dagen per week te gaan doen. Ik ga het 3 á 4x per week toevoegen in mijn sportschema. Mijn lichaam heeft ook rust nodig :j Had je het topic daarover al gezien? kan je goed vragen stellen!

Leuk artikel Hannaapje! Ik gebruik caloriechecker en dan voornamelijk om te kijken of ik overal de juiste hoeveelheid (en voornamelijk niet te veel) van binnenkrijg. Het bijhouden van de calorieën is voor mij meer een richtlijn. Heb ik meer honger? Eet ik wat meer. Begint mijn schooldag al half 9? Eet ik ook wat meer. Sta ik later op? Eet ik minder etc. en dat werkt prima! Heb bijna nooit honger :)

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 17:06

@Negerzoen, ja daarom ben ik ook op het idee gekomen! Ben benieuwd hoe het me bevalt.. doe nu al regelmatig krachttraining en wat cardio oefeningen, maar zo'n 20-30 minuten stevig aan het werk zijn is best pittig lijkt me.

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 17:38

Bedankt voor de adviezen :) Ik denk dat ik het dan maar bij 69 kg ga houden. Ik wil inderdaad ook niet mijn rondingen kwijtraken :P

Ik heb ontzettend veel respect voor mensen die die workouts kunnen volhouden, dus succes Mandy517! Ik zou het zelf echt niet kunnen.

Simyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 17:38

Heb even niet zoveel tijd, maar een vraagje; is een krentenbol gezond??

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 17:39

RusselNuwell schreef:
badeendje schreef:
Hey dit is een leuke post, gevonden op tumblr. What does 200 calories look like

http://www.wisegeek.com/what-does-200-c ... k-like.htm

Doe mij maar een salade of een groenteprutje, daar ben ik sowieso altijd voor in :D.

Zoiets zag ik laatst ook, geloof op 9gag, je schrikt je echt rot met hoe weinig je van sommige dingen al op 200kcal zit. Dan te bedenken dat ik vroeger gewoon hele pakken koekjes en zakken chips leeg kon vreten.

Ik ben even jullie mening nodig! Ik weeg inmiddels 71 kg (11 kilo kwijt afgelopen 11 weken *\o/* ), dat betekent eigenlijk dat ik 2kg van mijn streefgewicht af zit, 69 kg. Ik ben zelf 1.75 lang, maar ik kan niet uit de voeten met bmi, want ik ben namelijk behoorlijk vors gebouwd, en daarbij ook nog behoorlijk gespierd, al is dat niet echt aan de buitenkant te zien. Ik zit zelf te denken om door te lijnen tot 65 kg, gevoelsmatig zou mijn figuur dat kunnen hebben, maar ik weet dat ik een heel vertekent zelfbeeld heb, en mezelf altijd te dik vind. Mijn familie denkt dat het wel kan, vrienden denken dat het te weinig voor me is.
Dus hierbij even een foto, en ik zou graag jullie mening willen horen.
Klik
Klik2

Dit is zooooooooo motiverend!! Jij bent nu dus 71 kg en jij bent 1,75 lang, ik ben nu 1,75 en ik weeg momenteel 82, mijn streefgewicht is dus ook 71/72 kg. En ik vind jou er súper goed uitzien!! :D Wouwie!

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 17:44

Dankje! Dat vind ik echt een mooi compliment! :D

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 17:44

Simyo schreef:
Heb even niet zoveel tijd, maar een vraagje; is een krentenbol gezond??

Er zit redelijk wat suiker in, maar echt slecht is het niet :) Je moet er alleen wel rekening mee houden dat een krentenbol ruim 2x zoveel calorieën bevat als een gewoon broodje :)

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 18:22

dat is een goede Wollie2004 :) dankjewel!

lovelanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 18:41

Anja!!! wanneer heb ik je voor het laatst gezien?2 weken terug? wat is het snel gegaan die laatste 2 weken ik herken je haast niet meer terug :oo trots op je! +:)+ 2 kilo mag nog, maar dan stoppen hoor!!

CrazyIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 18:44

ik was op het internet aan het rondkijken en ik lees opeens dat je met 20 minuten intensief touwtje springen 222 calorieen verbrandt! Ik weet al wat ik ga doen deze avond ;)

cass1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 18:54

ik ben nu de pikante groenten met couscous aan het maken! en het ruikt heerlijk! 6 uur is vriendlief thuis dan lekker eten hmmmmm!

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 18:56

CrazyIris schreef:
ik was op het internet aan het rondkijken en ik lees opeens dat je met 20 minuten intensief touwtje springen 222 calorieen verbrandt! Ik weet al wat ik ga doen deze avond ;)

Oeh dat ga ik ook doen.

Arienette

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 19:03

knap hoor als je 20 minuten achter elkaar kan springen, ik heb het weleens gedaan en deed het in blokjes van 1,5 a 2 miinuten want ging volledig stuk, pas ook op voor spierpijn het is echt heel intensief.

CrazyIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 19:09

Arienette schreef:
knap hoor als je 20 minuten achter elkaar kan springen, ik heb het weleens gedaan en deed het in blokjes van 1,5 a 2 miinuten want ging volledig stuk, pas ook op voor spierpijn het is echt heel intensief.

haha oei, dan zal ik goed moeten strechen erna! En dan hopen op weinig spierpijn morgevroeg ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 19:11

Bouw inderdaad op met 5 minuutjes of zo want je kan er ook snel een scheenbeen blessure van krijgen en die zijn heel erg hardnekkig.. Als je het goed doet is het wel echt de perfecte manier om snel, veel te verbranden. :)

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 19:12

Ik denk ook dat je je aardig vergist in springtouwen ;)

CrazyIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 19:18

Ja scheenbeenblessures heb ik al genoeg gehad en kan ik dus wel missen als de pest (scheenbeelnvliesontstekingen tot stressfacturen met maanden rust...) en ook mijn 2 dikke tenen al gebroken dus daar moet ik ook mee oppassen, ik voel dus vrij snel wanneer ik moet stoppen;)