[Centraal] Tattoo's

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

riz95

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 12:27

Francis schreef:
Wat die infinities betreft... doen wat je wilt, als het voor jou echt een betekenis heeft (en niet zo'n 'verzonnen' betekenis omdat een tatoo 'nou eenmaal een betekenis hoort te hebben'...) gewoon lekker doen. Vooral NIET doen als je het doet omdat je 'even niks anders weet te verzinnen' of 'van het internet geplukt want ik heb even geen inspiratie' en ook niet 'ik wil eigenlijk een dromenvanger maar dat wordt zo groot dus neem ik maar een plaatje van internet'...
Een dromenvanger kan door een goede artiest prima ook wat kleiner gezet worden.
[/quote]

Zo is het ook niet, begrijp me niet verkeerd haha.
Ik ben langs een shop gegaan die mij verteld heeft dat als ik zoveel detail er in zou willen het echt wat groter zal moeten om het netjes te krijgen. En het infinity teken heeft zeker een betekenis.
Ik ben zelf ook geen voorstander van maar wat later tattoeren omdat je iets wil.

Citaat:
Als je zo twijfelt is het verstandig om even te wachten. Totdat je het zeker weet! Eerst nog flink genieten van tattoo 1 :D

Ik denk ook dat ik dat maar doe. Wie weer over een half jaar ofzo :)

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 12:42

riz95 schreef:
Ik ben langs een shop gegaan die mij verteld heeft dat als ik zoveel detail er in zou willen het echt wat groter zal moeten om het netjes te krijgen.

Tja, ik weet niet hoeveel detail je er in wilt en wat voor apartigheden je verzonnen had, maar zo klein kan het
Afbeelding

Afbeelding
(ok, geen mooie, maar wel héél klein)

en ook dit kan behoorlijk klein gezet worden (als je dan toch wat van internet plukt...)
Afbeelding

Afbeelding

riz95

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 12:50

Citaat:
en ook dit kan behoorlijk klein gezet worden (als je dan toch wat van internet plukt...)

Is dat zo erg? Ik kan zelf niet tekenen dus ik heb liever iets van internet waar de tattoerder iets aan heeft dan mij gekrabbel ofzo?

Ik zoek meer iets met meedere lagen
Afbeelding
zo iets

Urbanus

Re: [Centraal] Tattoo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 12:51

Nee ik moest ook voorbeelden van internet meenemen, en omschrijven wat ik mooi en wat ik lelijk vond.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 13:01

Ooh, ik vind het symbool echt vreselijk stom maar die onderste (van Francis) vind ik wel een hele gave stijl!

Iemand vroeg trouwens wat ik wilde, ik wil een opvliegende ekster die zo'n ouderwetse kettingklok tussen zijn poten houdt, met de tijd op 12 over 12. En dan in hele realistische kleuren en misschien ook nog wel met een mooie achtergrond in zachte tinten. En wat ik wil laten bijwerken is een witte roos met een libelle, maar sommige zwarte lijnen zijn uitgelopen en ik weet dus niet of dat een kwestie is van opnieuw inkleuren of dat hij echt gecovered moet om 't weer netjes te krijgen. En ik durf het niet te vragen bij een tattooshop want ik ben bang voor het bedrag. :') En voor m'n gevoel zitten alle goede shops zo ver weg, het is niet echt een kwestie van even snel binnen lopen.
Laatst bijgewerkt door Dani op 21-08-13 13:02, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 13:02

Ik vind iets an internet halen niet koel maar juist een eigen idee maken vind ik tof. Sommige tatoeerders kunnen heel goed tekenen en die kunnen jouw idee ook ontwerpen. Ik heb de mazzel gehad dat ik heel goed wist wat ik wilde en dan is het ook niet lastig voor de artiesten.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 13:06

Ik wil de artiesten die voorbeeld plaatjes van het internet halen om jouw idee te ontwerpen de kost niet geven. (al is het maar om verhoudingen beter te zien of als iemand met een onderwerp komt waar je weinig van kent.)
Begrijp dus niet goed waar jullie moeilijk om doen.

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 13:33

De vleugeltjes van mijn tattoo heb ik via internet gevonden. Gewoon een kwestie van googlen en kijken of ik kan vinden wat ik in gedachten had. De 11 heb ik zelf ontworpen. Alle lettertypes die er zijn heb ik naast elkaar gehouden en de mooiste heb ik vervolgens zelf nog iets verandered in Paint qua rondingen. De artiest heeft er uiteindelijk in haar schets ook nog een mooie aanpassing aan gedaan en zo is hij tot stand gekomen :)

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 14:29

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 14:45

Op zich is er niks mis mee om plaatjes van internet te gebruiken om uit te leggen wat je in je hoofd hebt, zeker als je niet zo handig bent in het verwoorden wat je wilt. Ik heb ook een specifieke vorm vlindervleugel die ik wil en het paard moet ook een bepaalde been-houding hebben omdat ik veel andere beenhoudingen niet mooi vind. Dat zal ik aan de hand van bijv. een foto laten zien. En dat een artiest foto's als referentie en inspiratie gebruikt vind ik ook geen probleem en in sommige gevallen (verhoudingen bij dieren bijv.) zelfs 'zeer wenselijk', zeker als ze niet veel ervaring hebben met een bepaald onderdeel van je ontwerp. Zo blijken paarden voor de meeste artiesten toch iets héél lastigs te zijn... (voor mij dé rede waarom ik geen 'realistisch' paard wil. Ik ben té bang dat dat gewoon niet goed komt en niet uit pakt zoals ik wil, ik zie veel te veel paardentattoo's die gewoon níet mooi zijn of ronduit mislukt.)
Maar dat is (vind ik) iets anders dan een ontwerp koud 1 op 1 over nemen...

Niet mijn smaak Tessa, vind em te 'hard', maar zeker knap gezet.

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 14:49

TessaVB echt super cool!

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 15:12

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 15:21

Wil iemand volgende week donderdag nog wat door Joy laten zetten?
Ze heeft een uitvaller in Gorinchem :)

riz95

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 16:18

Heel mooi Nicole. Al hou ik zelf niet zo heel erg van dit soort tattoo's. Maar zeker prachtig gezet.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 16:20

Ik vind die tijger echt vreselijk :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 16:44

lieveli schreef:
Ik vind die tijger echt vreselijk :=

We zitten op 1 lijn, ik vind m ook niet mooi.

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 17:01

Wat vinden jullie er niet mooi aan dan? Ben gewoon nieuwsgierig. :D
Ik vind hem wel mooi gezet namelijk! Zou het zelf nooit nemen, maar dat terzijde.

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 18:19

Ik vind die tijger en het kompas echt beeldschoon, maar heb zelf niks met skulls, vind ze echt verschrikkelijk! Als tattoo, maar ook op kleding etc.. Komt misschien wel door mijn werk, maar ik zie veel liever "leven" als "dood". Hij is mooi gezet hoor, maar spreekt mij persoonlijk niet aan.

Mijn tattoo komt ook deels van internet. Kwam een schilderij tegen van een paard in een houding wat ik prachtig vind. Daar zelf een ontwerp van gemaakt, waar Saskia weer haar ontwerp van heeft gemaakt. Haar ontwerp was ik meteen gek van, dus zodoende zat ik korte tijd later in haar stoel in Joure :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 19:13

Poess91 schreef:
Wil iemand volgende week donderdag nog wat door Joy laten zetten?
Ze heeft een uitvaller in Gorinchem :)

*inhouden inhouden inhouden*

Ik vind de tijger best mooi ... maar afschuwelijk als tattoo!

Wat gaat het trouwens snel hier! Ik lees wel telkens braaf bij, maar reageren schiet er beetje bij in..

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 19:24

Hoe kan ik in contact komen met Joy?
Ik zie op de website geen e-mailadres. :))

Kipzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 19:26

Misschien dat een berichtje op fb sneller gaat, ik weet dat Joy niet altijd toe komt aan haar mail checken..

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 19:27

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 19:41

Wauw. Misschien eerst naar een opticien voordat ik naar Joy ga.
Thanks. :')

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 19:43

Kipzel schreef:
Misschien dat een berichtje op fb sneller gaat, ik weet dat Joy niet altijd toe komt aan haar mail checken..

Oh, dat kan natuurlijk ook! Thanks!

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 19:47

En als 't gaat om 't plekje van donderdag in Gorinchem dan kan je beter Needle Art mailen denk ik :P