[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

starxfren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 19:47

Yunomi schreef:
starxfren schreef:
Hoi, ik ben nog maar 12 jaar en ik had een vraagje..

Hoe zorg je ervoor dat je in de nacht niet doorlekt of op school.. Heb 1x meegemaakt in de nacht mijn beddengoed zit eronder :( beschamend..
Op school 3x toen zeiden de jongens die achter me liepen dat ik doorlekte.

Gebruik je tampons of maandverband? :) De combinatie vind ik altijd wel prettig zelf en zorg er anders voor dat je regelmatig verschoont. En voor nacht bestaat speciaal maandverband geloof ik.

Ik gebruik maandverband.. ik vind tampons maar eng

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 19:55

Marloez schreef:
Ik hoop dus dat de klachten minder gaan worden als ik de stopweken oversla.
Een mirena is wel veel beter, dan komen de hormonen tenminste op de plaats waar ze moeten zijn en niet door je hele lichaam.

Het lijkt me alleen griezelig om zoiets te laten plaatsen. En het idee dat er zo'n ding in je baarmoeder zit vind ik ook niet zo'n fijn idee. Ik heb ook gehoord dat bij sommige mensen de menstruatiepijn (áls je het dan bent) heftiger is. Klopt dat ook? Of ben je helemaal nooit meer ongesteld?

Inbrengen vond ik een eitje en die 2 druppels bloed die ik nu per maand verlies durf ik bijna geen menstruatie te noemen

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 19:56

@ vuurneon je hebt van die speciale tampons met een huls eromheen zodat je ze makkelijk kan inbrengen.. het is echt niet eng en erg makkelijk, het is alleen wennen.
Laatst bijgewerkt door xMarloes op 18-04-16 20:12, in het totaal 3 keer bewerkt

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 19:59

x
Laatst bijgewerkt door Yunomi op 18-02-22 23:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 20:42

Als je maandverband draagt, altijd voor de dikste variant kiezen en regelmatig verwisselen. Ik draag zelfs overdag de speciale versie voor 's nachts, die zijn dikker en die hebben vleugels waardoor je minder snel aan de zijkanten doorlekt.

En tampons zijn niet eng! Gewoon mee oefenen, als je er eenmaal aan gewend bent dan is het zo veel fijner dan maandverband

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 23:34

Starxfren... evt de tampax mini met inbrenghuls (de gele geloof ik) gebruiken in het begin. Die is erg klein en dan kun je daarmee oefenen en er aan wennen. Uiteraard dan samen met maandverband. Als dat goed gaat kun je de normale proberen. Misschien een idee? En inderdaad donkere broeken dragen als je ongesteld bent.

Vervelend dat die jongens het zeiden... maar meid... kop op! Het hoort er helaas bij. Dikke knuffel!

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 10:36

Starxfren, erg vervelend, maar gelukkig ben je niet de enige, ik heb het juist ook meegemaakt op de trein en ik ben 10 jaar ouder :+ kun je niets aan doen. Gewoon regelmatig naar het toilet gaan en genoeg spullen mee hebben. Je kunt idd en tampon en maansverband gebruiken. Ik gebruik nu een cup (ook om in te brengen) en inleg kruisje op de ergste dagen.
Eventueel een extra broek in je rugzak steken op de ergste dagen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 12:40

xMarloes schreef:
@ vuurneon je hebt van die speciale tampons met een huls eromheen zodat je ze makkelijk kan inbrengen.. het is echt niet eng en erg makkelijk, het is alleen wennen.

Ik heb een kind gebaard, dus een tampon vind ik niet eng :D

Maar wel goede tip voor starxfren!

En starxfren, jongens worden ook ouder gelukkig en op een gegeven moment snappen ze hoe natuurlijk het is en mijn man verschoond ook gewoon het bed en wast mijn kleding als ik een ongelukje heb gehad :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 15:20

Ghehe ja, van de week nog waren mijn mannelijke vrienden oh zo begripvol toen ik dubbel van de pijn op de bank lag, maar ik weet gewoon dat minstens de helft wel eens heeft gelachen om maandverband te zien ofzo. En daar schamen ze zich nu dood voor :D

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 15:35

Oh en wat ook nog een tip is...

Zorg dat je maandverband goed zit. Als ie tussen je benen een beetje vouwt, kun je beter zorgen dat ie niet omhoog dubbelvouwt, maar naar beneden.. Als je snapt wat ik bedoel ;)

en inderdaad een stevige onderbroek, donkere broek en misschien een wat langer vest? Is toch hip en het bedekt je achterste... voor je eigen gevoel.
Komt allemaal goed hoor! :(:)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 15:37

Magrathea schreef:
Ghehe ja, van de week nog waren mijn mannelijke vrienden oh zo begripvol toen ik dubbel van de pijn op de bank lag, maar ik weet gewoon dat minstens de helft wel eens heeft gelachen om maandverband te zien ofzo. En daar schamen ze zich nu dood voor :D

Hier hebben de 30tigers geen last van en kopen gerust tampons voor vriendin of zus :D

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 19:48

vuurneon schreef:
xMarloes schreef:

Ik heb een kind gebaard, dus een tampon vind ik niet eng :D

Maar wel goede tip voor starxfren!

En starxfren, jongens worden ook ouder gelukkig en op een gegeven moment snappen ze hoe natuurlijk het is en mijn man verschoond ook gewoon het bed en wast mijn kleding als ik een ongelukje heb gehad :)

Oh ik zie nu pas dat ik de verkeerde naam had vermeld hahaha :') mijn excuses!

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 18:16

Ik heb vandaag de laatste pil van mn strip geslikt. Dan moet ik morgen een week zonder wat betekent dat ik volgende week vrijdag weer moet slikken.
Klopt dat of maak ik een telfoutje? In eerste instantie dacht ik namelijk donderdag weer slikken. Ben een beetje verward ... Is mijn eerste strip.

Bedankt voor de antwoorden van mn vorige vraag!

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 18:23

Normaliter is een stopweek 7 dagen. Als jij vandaag (donderdag) je laatste pil hebt geslikt is dat vr-za-zo-ma-di-woe-do zonder pil. Vrijdag begin je weer. :)

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 18:34

Okay bedankt!
Zet het meteen in mn agenda, bedankt!

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 18:46

xEmily schreef:
Okay bedankt!
Zet het meteen in mn agenda, bedankt!

Als je een normaal ritme aanhoud dan begin je dus iedere keer weer op vrijdag :)

guusjew

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 14:49

Hey ik heb vandaag bij de huisarts de pil opgehaald en de huisarts zei dat ik gewoon morgen kon beginnen maar op de buisluiter staat de eerste dag na de menstruatie. hebben meer mensen gewoon meteen begonnen ik heb de mylan

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 15:12

Zou dat niet op de dag van je eerste menstruatie moeten zijn? Dat staat er in ieder geval bij mij op.

Hoe dan ook, volgens mij kun je meteen beginnen met slikken. Let wel, dat de pil dan niet meteen 'veilig' is. Dat is het dan pas vanaf je volgende menstruatie.

Fudge

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 15:17

Je zou prima meteen kunnen beginnen, maar als je begint op de eerste dag van je menstruatie weet je A) dat er geen sprake van zwangerschap is en B) blijf je een beetje in hetzelfde ritme qua menstruatie.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 16:05

xRaisin schreef:
Zou dat niet op de dag van je eerste menstruatie moeten zijn? Dat staat er in ieder geval bij mij op.

Weet je zeker dat dát er staat?

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 16:11

Hiee na 8 jaar gisteravond voor het eerst een pil vergeten. Net ingenomen, omdat ik er vanochtend nog niet stil bij stond.
Laatst bijgewerkt door Banyu op 22-04-16 16:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 16:22

Maar dat schrijft ze niet ;-) ik weer nml ook wel wat er in zo'n bijsluiter staat ;-)

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 16:23

Wat heb ik wel geschreven dan? :')

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 16:43

Dat je op de dag van je eerste menstruatie moet beginnen *\%/*

*sorry vrije dag*

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 16:48

Haha, wauw, die had ik niet eens gezien toen ik het zelf net terug las.

Opnieuw:
xRaisin schreef:
Zou dat niet op de eerste dag van je menstruatie moeten zijn? Dat staat er in ieder geval bij mij op.

Hoe dan ook, volgens mij kun je meteen beginnen met slikken. Let wel, dat de pil dan niet meteen 'veilig' is. Dat is het dan pas vanaf je volgende menstruatie.