Anna79 schreef:Zebrastreep; dat is ook de verwachting dat het muteert naar zwakkere varianten, daarmee nog een argument om niet de hele bevolking te vaccineren. En ik ben niet van een wappiegroep ofzo. Laatst stond er een artikel in één van de landelijke kranten van twee artsen, immunoloog en vaccinoloog die helemaal niks begrepen van de vaccinatiestrategie van de overheid en die zeiden dat gezonde mensen vaccineren onzin is. Die mensen werken hier in Nederland in een ziekenhuis en zijn niet de minsten in hun vakgebied. Ik zal kijken of ik het artikel nog kan vinden.
Ik ben het niet met je eens wat betreft het vaccineren. Het vaccineren zorgt voor minder verspreiding onder mensen , of nog mooier als je niet meer besmettelijk bent. Dat zou het aantal besmettingen dus naar beneden halen. Ook krijg je minder mensen op de IC en komt er sneller gemakkelijker ruimte voor versoepelingen.
En gezonde jonge mensen vaccineren dat dat onzin is , ben ik niet mee eens. Zelf ben ik 23 en heb mij laten vaccineren omdat ik in de zorg werk ( en nee niet in een ziekenhuis) deskundigheid in je vakgebied betekend niet altijd dat je gelijk hebt.