Het corona vaccin

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 23:14

Anna79 schreef:
Zebrastreep; dat is ook de verwachting dat het muteert naar zwakkere varianten, daarmee nog een argument om niet de hele bevolking te vaccineren. En ik ben niet van een wappiegroep ofzo. Laatst stond er een artikel in één van de landelijke kranten van twee artsen, immunoloog en vaccinoloog die helemaal niks begrepen van de vaccinatiestrategie van de overheid en die zeiden dat gezonde mensen vaccineren onzin is. Die mensen werken hier in Nederland in een ziekenhuis en zijn niet de minsten in hun vakgebied. Ik zal kijken of ik het artikel nog kan vinden.

Ik ben het niet met je eens wat betreft het vaccineren. Het vaccineren zorgt voor minder verspreiding onder mensen , of nog mooier als je niet meer besmettelijk bent. Dat zou het aantal besmettingen dus naar beneden halen. Ook krijg je minder mensen op de IC en komt er sneller gemakkelijker ruimte voor versoepelingen.

En gezonde jonge mensen vaccineren dat dat onzin is , ben ik niet mee eens. Zelf ben ik 23 en heb mij laten vaccineren omdat ik in de zorg werk ( en nee niet in een ziekenhuis) deskundigheid in je vakgebied betekend niet altijd dat je gelijk hebt.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 23:47

Sizzle schreef:
Er is een Duitse arts wonend in Zwitserland aangeklaagt voor het illegaal verhandelen van miljoenen vaccins ten verhoogde prijs. Hij zou direct inkopen bij vaccin platforms.
Libie zou o.a. 6 Millioen Doses AstraZeneca bestellt hebben. Slowakije een miljoen Biontech.

https://www.20min.ch/story/regierungen- ... 4116129899

Ofwel, er is gewoon een enorme achterdeur handel >;)

Op dark web zouden ook al diverse vaccins in aanbieding zijn en voor de niet vaccineerders zijn er al diverse handeltjes in nep certificaten in omloop.
Hoera voor de wereld waarin we leven.

Het zou me verbazen als 't niet zo was eerlijk gezegd. Denk dat de meeste echt rijken wel 'n kistje pfizer voor zichzelf en hun entourage hebben besteld.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 00:13

elnienjo schreef:
Sizzle schreef:
Er is een Duitse arts wonend in Zwitserland aangeklaagt voor het illegaal verhandelen van miljoenen vaccins ten verhoogde prijs. Hij zou direct inkopen bij vaccin platforms.
Libie zou o.a. 6 Millioen Doses AstraZeneca bestellt hebben. Slowakije een miljoen Biontech.

https://www.20min.ch/story/regierungen- ... 4116129899

Ofwel, er is gewoon een enorme achterdeur handel >;)

Op dark web zouden ook al diverse vaccins in aanbieding zijn en voor de niet vaccineerders zijn er al diverse handeltjes in nep certificaten in omloop.
Hoera voor de wereld waarin we leven.

Het zou me verbazen als 't niet zo was eerlijk gezegd. Denk dat de meeste echt rijken wel 'n kistje pfizer voor zichzelf en hun entourage hebben besteld.

Dat zal maar niet rechtstreeks van Pfizer.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 08:31

Anna79 schreef:
https://www.gelderlander.nl/nijmegen/pl ... ~ad9fbcb5/

Hierbij de link naar het artikel.

Purny, niet in grote aantallen.

Anna, al wat eerder heb ik dit als vraag gesteld:" het zou me niet verbazen als het wijzer is om de jeugd (onder 25 jaar) niet te enten zodat zij de natuurlijke immuniteit kunnen opbouwen". Dat zou zo maar kunnen.

Het kan ook zijn, als we paar jaar zijn gevaccineerd, dus ook met de varianten, dat ons lichaam genoeg heeft opgebouwd om corana in zijn algemeen te weerstaan. Dus ik heb het dan over covid 20,, covid 25 etc.
Nu herkent ons lichaam de spike niet vd covid-19 en daarom is deze ziekte zo heftig. We zijn "de indianen geconfronteerd met een onbekend virus". Ik verwacht dus zeker verbetering in de toekomst.
En wellicht wordt het virus ook milder. Dat zou mooi zijn.

anjali

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 08:38

Waarom krijg ik hier geplaatste posts niet meer te zien bij "nieuwe berichten"of bij eigen berichten"op de openingspagina van Bokt?????

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 08:39

Vanaf vandaag worden jongeren met medische risico's van 16-18 met voorrang gevaccineerd. Vreemd dat zij vóór gaan op de vijftigers/veertigers met medische risico's.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 08:40

anjali schreef:
Waarom krijg ik hier geplaatste posts niet meer te zien bij "nieuwe berichten"of bij eigen berichten"op de openingspagina van Bokt?????

Geen idee, ik zie dat gewoon wel :j

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 08:43

Allemaal tegelijk gaat nou eenmaal niet.
Echter snap ik zoveel dingen niet in de schema‘s. Ik begrijp werkelijk nog altijd niet waarom mensen waarvan de verwachting was dat ze sowieso nog kort te leven hadden voorrang kregen op het personeel.
Maar het is denk ik verdomd moeilijk om een schema te maken, er zal altijd iemand boos over zijn.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 08:45

Ethisch vraagstuk dat wij gelukkig niet hoeven te beantwoorden.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 08:57

Echwel schreef:
proficiat Echwel en ik wens je een fijne dag toe.

Jongeren en jonge mensen met verhoogd risico gaan terecht voor. Dan kunnen ze weer naar school en werk, voor hun kinderen zorgen die weer naar schoolkunnen etc. Hun hele toekomst ligt nog voor hun. Ook eens met opmerking Echwel.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 09:08

pien_2010 schreef:
Echwel schreef:
proficiat Echwel en ik wens je een fijne dag toe.

Jongeren en jonge mensen met verhoogd risico gaan terecht voor. Dan kunnen ze weer naar school en werk, voor hun kinderen zorgen die weer naar schoolkunnen etc. Hun hele toekomst ligt nog voor hun. Ook eens met opmerking Echwel.

Elnienjo geeft aan dat de jongeren met medisch risico voorgaan op de veertig/vijftigers met medisch risico. Dat zijn dus de ouders waar jij het over hebt.
Dus vanwaar de jongeren eerst?

Elnienjo, waar heb je dat gelezen/gehoord?

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 09:20

anjali schreef:

Nu heb ik het ineens wel weer bij Mijn berichten maar nog niet bij Laatste berichten.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 09:31

Nikass schreef:
Elnienjo geeft aan dat de jongeren met medisch risico voorgaan op de veertig/vijftigers met medisch risico. Dat zijn dus de ouders waar jij het over hebt.
Dus vanwaar de jongeren eerst?

Elnienjo, waar heb je dat gelezen/gehoord?

Stond op 't AD live blog van vanochtend.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 09:50

Het zou logisch zijn als het te maken zou hebben met óf de mogelijkheid om weer onderwijs te volgen (want leerplicht in sommige gevallen tot 18 jaar) óf de geschiktheid van het vaccin (en dat betwijfel ik weer, want ik heb nog niet zoveel gehoord over vaccins en pubers).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 10:39

Citaat:
07:31

Jongeren die geboren zijn in 2003, 2004 en 2005, en tot de medische risicogroepen behoren, worden vanaf vandaag met voorrang gevaccineerd. Het gaat daarbij om hen die een ernstig aangetast immuunsysteem, een neurologische aandoening waardoor de ademhaling is aangetast, het syndroom van Down of morbide obesitas, hebben. Deze week zijn de jongeren die in een kleinere instelling wonen aan de beurt. Volgende week volgen de grote instellingen. Wie thuis woont krijgt een uitnodiging. De jongeren krijgen het vaccin van Pfizer/BioNTech.

Waarom eigenlijk alleen jongeren van deze 3 jaren? Ik snap hem niet helemaal :n

Bron: Liveblog AD

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 10:41

Hier mee wordt bedoeld dat de risico groep jongeren van onder de 18 ook mee worden genomen. Deze groep zou eerst niet ingeënt worden. Deze worden nu dus meegenomen zoals er ook in de groep 19-60 een plan is afgesproken met vanaf begin mei inenten met Pfizer of moderna bij de ggd.
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 26-04-21 10:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 10:42

Relaxed schreef:
Citaat:
07:31

Jongeren die geboren zijn in 2003, 2004 en 2005, en tot de medische risicogroepen behoren, worden vanaf vandaag met voorrang gevaccineerd. Het gaat daarbij om hen die een ernstig aangetast immuunsysteem, een neurologische aandoening waardoor de ademhaling is aangetast, het syndroom van Down of morbide obesitas, hebben. Deze week zijn de jongeren die in een kleinere instelling wonen aan de beurt. Volgende week volgen de grote instellingen. Wie thuis woont krijgt een uitnodiging. De jongeren krijgen het vaccin van Pfizer/BioNTech.

Waarom eigenlijk alleen jongeren van deze 3 jaren? Ik snap hem niet helemaal :n

Bron: Liveblog AD

Ik denk omdat deze leeftijd onder ' volwassen ' geschaard wordt en ze hier al één en ander van ervaring hebben met de vaccins en de uitwerking ervan.
Hier in BE was er ook sprake om alle jongeren vanaf 16 jaar gewoon mee te vaccineren.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 10:44

Dat dus inderdaad. Alleen gaat het in Nederland eerst alleen om de groep die zelf een risico groep vormt. Stellen dat zij nu voorrang krijgen op iemand van 55 en een risico groep is dus ook niet helemaal juist. (Dat las ik hier boven ergens)

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 10:45

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 10:48

lenaa_tje schreef:
Hier mee wordt bedoeld dat de risico groep jongeren van onder de 18 ook mee worden genomen. Deze groep zou eerst niet ingeënt worden. Deze worden nu dus meegenomen zoals er ook in de groep 19-60 een plan is afgesproken met vanaf begin mei inenten met Pfizer of moderna bij de ggd.

Aah zo, ik had ff niet gerekend hoe oud deze groep was.. (imo zijn dit sowieso nog baby's, maar die zijn dus gewoon ook al 16-18 :') )

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 11:07

Haha herkenbaar. Ik verbaas mij ieder jaar weer over die geboortejaren van mijn leerlingen -O-

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 11:09

Te herkenbaar, alles na 2000 is nog een kleuter. Ik wil ook steeds zeggen dat mijn zoontje uit 2008 is ipv 2018 :+

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 11:10

Ik zeg maar effe helemaal niets hierover :D

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 11:11

Ik moet vandaag getest worden op covid.. zou zooo balen zijn als ik nu positief test. terwijl ik woensdag mijn vaccinatie zou krijgen.. dus vingers crossed dat het negatief is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 11:12

lenaa_tje schreef:
Haha herkenbaar. Ik verbaas mij ieder jaar weer over die geboortejaren van mijn leerlingen -O-

Was laatst een Tiktok filmpje over identificeren in de winkel voor drank kopen. Dat een cassiere dat zo snel zag en dat meisje vroeg hoe ze dat deed. Nou zei ze, ik zie 19.. bij de geboortejaar staan, dan ben je sowieso ouder dan 18 :')