Viruswaanzin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 12:28

Dimphyl schreef:
Is daar eigenlijk al wat bekend over mbt tot de mexicaanse/britse, weet ik veel welke variant, en het vaccin?

Voor nu werken ze ook tegen de bekende varianten. Soms wel.iets minder effectief dan de reguliere, maar voor nu voldoende om er vanuit te gaan dat de vaccins ons hier uit gaan helpen.

Cer

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 12:48

Nou, ik kom zojuist bij een cosmetisch arts vandaan, en die wist mij te vertellen dat mensen die nu gevaccineerd worden, dat het daar erg mis mee zal gaan de komende winter..
Ook had hij het verhaal over de niet geteste vaccins (dierproeven overgeslagen en men mag zelfs doorprikken nadat er mensen overleden zijn, normaal mag dat nóóít) het verhaal over de niet werkende mondkapjes, dat de mensen totaal ongefundeerde richtlijnen volgen en dat er gewoon simpel medicijnen zijn voor Covid (worden in amerika door artsen gebruikt met een hoge slagingskans.. 20.000 patienten en slechts 1 niet genezen) maar die mogen niet gebruikt worden...

Ik was even.. %) zeg maar... Ben verder niet echt met hem in gesprek gegaan.. maar ik vond het nogal ongemakkelijk..

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 12:49

Die 'arts' hoeft alvast niet meer aan mijn lijf te komen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 12:51

Nou precies... maar ik moest wel nog eerst even die stoel uit.. op dat moment stond hij wel met naalden boven mn gezicht dus ik zei even niks zeg maar...

Maar ik snap wel dat als hij dat soort dingen zegt, dat mensen dat dan wel aannemen... Het is niet zo dat hij zn papieren bij de spaarzegels heeft gekregen zeg maar...

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 12:55

Blijkbaar heeft hij een hoop tentamens gemaakt puur met de gewenste antwoorden en niet omdat hij zelf ook écht dacht dat het de goede antwoorden waren.

Hoe kun je anders arts worden in de westerse wereld zónder westerse wetenschap als de juiste manier te zien??

Nee, dat ik een hoefsmid heb die het allemaal maar onzin vindt (houdt zich wel aan de regels overigens) vind ik al irritant zat.

Laat staan iemand die iets met mijn eigen gezondheid te maken heeft.

Kijk, dat je als het arts over details oneens kunt zijn met wetenschappers prima, maar de hoofdlijnen moeten toch wel ongeveer gelijk zijn.

Willekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 12:56

Bron:

https://www.nu.nl/coronavirus/6036016/d ... gelen.html

Tekst wat :knuffel: opvalt in bericht: '"We zullen echt op de korte termijn te maken hebben met behoorlijk stevige maatregelen om te zorgen dat we dat virus onder de duim houden", zegt De Jonge.'

Klinkt niet echt hoopvol. Gaan we net als FR en Dl volledig dicht in het weekend of iets dergelijks?

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 13:02

Cer schreef:
Nou, ik kom zojuist bij een cosmetisch arts vandaan, en die wist mij te vertellen dat mensen die nu gevaccineerd worden, dat het daar erg mis mee zal gaan de komende winter..
Ook had hij het verhaal over de niet geteste vaccins (dierproeven overgeslagen en men mag zelfs doorprikken nadat er mensen overleden zijn, normaal mag dat nóóít) het verhaal over de niet werkende mondkapjes, dat de mensen totaal ongefundeerde richtlijnen volgen en dat er gewoon simpel medicijnen zijn voor Covid (worden in amerika door artsen gebruikt met een hoge slagingskans.. 20.000 patienten en slechts 1 niet genezen) maar die mogen niet gebruikt worden...

Ik was even.. %) zeg maar... Ben verder niet echt met hem in gesprek gegaan.. maar ik vond het nogal ongemakkelijk..

Oei, heel raar inderdaad. Ik vind het ook niet echt professioneel om tijdens een consult tegen je patient / client je mening te gaan verkondigen. Dat snap ik zoiezo niet zo, die zendingsdrang die er nogal lijkt te zijn.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 13:07

Cer schreef:

https://www.npo3.nl/brandpuntplus/gespr ... 2rjK6lcYow Leuk artikel voor de volgende keer :')

Die gaat wel mooi rond dat door de vaccinatie het immuunsysteem wordt aangetast en je daardoor ziek gaat worden van alles en nog wat. Maar de kans dat het spul komende winter al volledig uit mijn lijf is is behoorlijk groot. Denk maar van dan had ik nu ook al wat moet hebben. Waar halen ze die info toch weg?

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 13:10

Hebben jullie Marjan Berk bij Matthijs gaat door gezien?
Diep respect en bovenal helemaal waar wat zij vertelde!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 13:22

Zo’n arts kan ook het afgelopen jaar een wappie zijn geworden, het zijn echt niet alleen lager opgeleiden maar je vind ze in alle geledingen, persoonlijk vind ik het van een arts wel veel erger want inderdaad , hij heeft dus geen vertrouwen meer in de wetenschap. Had ik op zijn stoel gelegen dan had ik na behandeling gezegd dat hij de volgende keer zijn mening voor zichzelf moest houden. En zeker doorgespeeld naar desbetreffende instanties . Maar het zal niet helpen want een cosmetisch arts hoeft geen vaccins te zetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 13:23

Shaggy09 schreef:

Wat is en doet zij?

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 13:41

bigone schreef:
Zo’n arts kan ook het afgelopen jaar een wappie zijn geworden, het zijn echt niet alleen lager opgeleiden maar je vind ze in alle geledingen,

Sterker nog, ik zie het bij een aantal zeer intelligente mensen ook.

Intelligent, hoog opgeleid, wijs, verstandig, die 4 punten hebben soms wat overlap maar staan zeker niet gelijk aan elkaar.

En ik vind het van een arts inderdaad ook erger.
Laatst bijgewerkt door Femke_Tweety op 23-03-21 13:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 13:42

https://maurice.nl/2021/03/23/de-deskun ... olkskrant/

Tja er zijn dus toch wel punten waar op Maurice wel gelijk heeft.

En ik zou niet zo snel iemand wappie noemen. Wie zegt ze ALTIJD ongelijk hebben over wetenschappen die zij onder ogen krijgen en een van Dissel bijv gelijk? Weet jij het wat je nu precies voor zoete koek moet (blijven) slikken?

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 13:45

Femke_Tweety schreef:
bigone schreef:
Zo’n arts kan ook het afgelopen jaar een wappie zijn geworden, het zijn echt niet alleen lager opgeleiden maar je vind ze in alle geledingen,

Sterker nog, ik zie het bij een aantal zeer intelligente mensen ook.

Intelligent, hoog opgeleid, wijs, verstandig, die 4 punten hebben soms wat overlap maar staan zeker niet gelijk aan elkaar.

En ik vind het van een arts inderdaad ook erger.

Zeer intelligente mensen blijken wel gevoelig te zijn voor bepaalde dingen. Mijn ex zat toen ik wat met hem had in een tijdelijke zorginstelling. Hij vertelde wel eens dat als er nieuwe mensen kwamen ze vaak best hoog geschoold waren. Vandaar dat ik de link ook leg dat mensen die heel slim zijn ook gevoeliger zijn voor psychische klachten. Mede door altijd de hoge druk die op ze ligt of het minder goed aankunnen van sociale aspecten.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 13:48

Relaxed schreef:
Shaggy09 schreef:

Wat is en doet zij?

Cultuurbarbaar :+ :D :P

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 13:49

Popstra schreef:
https://maurice.nl/2021/03/23/de-deskun ... olkskrant/

Tja er zijn dus toch wel punten waar op Maurice wel gelijk heeft.

En ik zou niet zo snel iemand wappie noemen. Wie zegt ze ALTIJD ongelijk hebben over wetenschappen die zij onder ogen krijgen en een van Dissel bijv gelijk? Weet jij het wat je nu precies voor zoete koek moet (blijven) slikken?

Daar worden volgens mij ook al langer vragen over gesteld.. of er bijv bij de groep van Van Dissel ook geen sprake is van tunnelvisie?
Bijv. met het oog op ventileren... en buitenluchtbesmettingen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 13:53

Brainless schreef:
Relaxed schreef:

Wat is en doet zij?

Cultuurbarbaar :+ :D :P

Ok ik heb ff gegoogled, maar het zegt me echt niets :o

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 13:53

Relaxed schreef:
Shaggy09 schreef:

Wat is en doet zij?

OMG ik ben oud :D

lorieneJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 13:56

[quote="Cer"]Nou, ik kom zojuist bij een cosmetisch arts vandaan, en die wist mij te vertellen dat mensen die nu gevaccineerd worden, dat het daar erg mis mee zal gaan de komende winter..

Ik was even.. %) zeg maar... Ben verder niet echt met hem in gesprek gegaan.. maar ik vond het nogal ongemakkelijk..[/quote

Gelukkig worden er steeds meer mensen wakker.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 13:59

Ja, zo intens woke met bijzonder sterke argumenten ook, als je ernaar vraagt. :roll:

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 14:01

loriene schreef:
Cer schreef:

Gelukkig worden er steeds meer mensen wakker.

Vanmorgen pas om 9uur, echt tijden niet zo lang geslapen. Maar zijn er mensen die nu om 13:00 nog wakker moeten worden ja? :wow:

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 14:28

Ik heb me al sinds 2012 niet meer wakker gevoeld. Zou het daar aan liggen dat ik de overheid vertrouw...?

lorieneJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 14:29

Eapy schreef:
Ik heb me al sinds 2012 niet meer wakker gevoeld. Zou het daar aan liggen dat ik de overheid vertrouw...?

:7
Lekker blijven gek aansteken,Voel je je dan beter?
Ga zo door.

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 14:30

[quote="loriene"

Ga zo door.[/quote]

Ik begrijp je niet helemaal.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 14:33

loriene schreef:
Eapy schreef:

Ga zo door.

Ik vindt je in het corona vaccin een stuk prettiger praten , geeft mij ook een veel beter idee van hoe je visie is op corona. Ik neem je dan ook een stuk serieuzer. Maar als ik opensta voor jouw verhaal probeer dat dan ook voor anderen.