[info] Tattoo's 14!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: [info] Tattoo's 14!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 18:52

Lief! <3

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 19:20

Awww heel aaibaar!

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 19:37

Die is echt heel aandoenlijk <3

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 20:42

Super cute

njiloj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 21:05

Ik laat ook nog eens even van me horen. :D

Doordat ik het zo ontzettend druk heb met werken heb ik mezelf over de kop gewerkt. >;)

De afgelopen 6 jaar heb ik gemiddeld zo’n 100 uur per week gewerkt, en hierdoor zijn mijn spieren in mijn armen ‘overspannen’ geraakt.
Het eerste advies was:rust. Dus ik heb bijna 2 maanden niet gewerkt.
Man, wat is dat k*t zeg!

Maar: verder heb ik niet stil gezeten!
Begin volgend jaar zal ik stoppen met het huren van een stoel bij mijn collega, en ga ik voor mezelf beginnen!

Ik begin mijn eigen shop in Vlissingen, waar ik al een fijne klantenkring heb opgebouwd.
Ruim 75% van mijn klant is vrouw, en daar ga ik mezelf dan ook verder op richten.

Qua inrichting ga ik voor sfeervol, tikje romantisch, maar ook een beetje stoer. (Denk: Hollywood regency, victoriaans, roze en goud)
Ik wil graag uitstralen dat wij een shop zijn voor iedereen, dat we een safe space zijn, en dat je een (mid)dagje lekker mag komen chillen en genieten, zodat je blij naar huis gaat met je nieuwe plaatje!

Nu de vraag aan jullie:

Wat missen jullie nu in jullie shops? Of waar voelen jullie je niet prettig bij?

Ik hoor graag ervaringen, zodat ik alles gelijk goed aanpak en niet iets ga vergeten. :')

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 21:12

Ik hou er vooral van als een shop klein is en waar iemand oprecht aandacht voor je heeft en de tijd neemt.
Roze en goud vind ik zelf niks, de shop waar ik veel kom heeft veel groen, veel planten en rustige kleuren. Heerlijk rustgevend.

njiloj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 21:24

Supervixen schreef:
Ik hou er vooral van als een shop klein is en waar iemand oprecht aandacht voor je heeft en de tijd neemt.
Roze en goud vind ik zelf niks, de shop waar ik veel kom heeft veel groen, veel planten en rustige kleuren. Heerlijk rustgevend.

Bedankt!!

Ik moet t wel goed schrijven. :')
Roze word niet de hoofdmoot hoor. Het moet geen Barbie paleis of snoepwinkel worden.
Dit zijn wat ideeen van mijn moodboard;

Afbeelding

Dus als hoofdkleur teal, of donker blauw, met als het even kan wel een roze bankje of stoel, en een kroonluchter.

Planten:check! Die staan in de planning. (Nog even groene vingers kweken)

Kleine shop; check! Het is 50 vierkante meter in totaal, en ik zal er voornamelijk alleen werken met af en toe een gast artiest.

Persoonlijke aandacht: check! de tijd nemen voor mijn klanten en veel persoonlijke aandacht is wel mijn grootste kenmerk. Er is altijd koffie, thee en limonade en wat lekkers. En er is tijd voor een gesprek, pauzes, roken en soms zelfs ergens lunchen. Ik probeer elke klant een mini feestje te geven als ze komen.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 21:29

Ohh je moodboard ziet er zo tof uit <3
Ik houd wel van een tof ingerichte zaak. De laatste waar ik was, was ook een vrouwenzaak en super leuk ingericht. Geeft toch meteen meer sfeer.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 07:45

Wat tof een eigen zaak!
Wat ik bij mijn tatoeerdster heel fijn vond was dat er geen extra mensen rond hingen,sommige shops heb je dat bekende,vrienden,klanten gewoon even komen hangen/kletsen of een bakkie doen en dan hebben ze hele verhalen met elkaar daar voel ik me als klant absoluut niet bij op mn gemak.
Hier werd altijd 1 op 1 gewerkt en hing altijd een fijne ontspannen sfeer geen personeel wat uit de hoogte was oid.
Ik heb er veel uren doorgebracht en heb er nooit met tegen zin gezeten :)

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 07:50

Grappig ik heb dat juist helemaal niet, vind dat wel fijn :') ik heb altijd het gevoel dat k moet praten omdat het anders zo stil is, alleen maar beter als anderen dan praten. En beetje mee te luisteren

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 08:31

Heel tof je moodboard. Ik twijfel heel erg om mijn eerste tattoe te laten zetten maar zo’n omgeving spreekt wel aan. Wat ik dan persoonlijk verder fijn zou vinden is idd de persoonlijke aandacht en dat de tijd mijn tijd is, niet dat de artiest met 101 andere dingen bezig is zoals telefoneren, kletsen met vrienden enz. Dat er even wat gedronken kan worden, kleine pauze, .. draagt zeker bij aan dat gevoel van “mijn momentje hier”. Dus maw, zoals jij het nu voor ogen hebt, zou mij wel een fijn gevoel geven. Oja, en uit mijn onzekerheid zou ik het prettig vinden achteraf terecht te kunnen met ev. vragen over nazorg. Niet van betaald, afgehandeld en klaar.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 08:41

Dat moodboard verandert mijn beeld haha. Dat ziet er goed uit. Gezellig!

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 09:18

Heel gaaf dat moodboard! Dat kan niet anders dan een prachtige salon worden!

Verder sluit ik mij aan bij wat al eerder is gezegd.

njiloj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 12:46

Fijn! Dit is feedback waar ik wat mee kan!

Ik ben van plan om iets van een afscheiding te maken van het zitgedeelte en het tattoogedeelte. (Het tattoogedeelte word ongeveer 30 cm verhoogd, dus het blijft wel een open ruimte) Dit kan ik dan nog extra afschermen met een gordijn oid. En ik zorg dat er een kettinkje komt te hangen om eventuele doorlopers tegen te houden. Als de klant aangeeft het wel gezellig te vinden, laat ik dat lekker open.
Waar ik nu werk, heeft mijn collega (eigenaar van de shop) er een handje van om van die hangers te hebben die idd. Alleen maar slap ouwehoeren en zich overal mee bemoeien, ook als er iemand topless ligt. Niet mijn ding.

Aftercare is ook wel een ding. Ik heb in mn agenda staan wie ik 4 weken ervoor heb gehad, en deze stuur ik dan allemaal een berichtje met de vraag hoe het met de tattoo gaat, of ze een foto kunnen sturen en eventueel een review willen plaatsen.
Soms heb ik klanten die bijvoorbeeld een operatie in het verschiet hebben, en dan probeer ik ook altijd even een berichtje te sturen hoe het is gegaan, of mensen sterkte wensen bij het overlijden van een dierbare.

Ik probeer altijd aan te voelen of ze dit waarderen. Daarnaast krijgen al mijn klanten een pakketje mee met daarin zalf, stickers en het nazorgverhaal op papier, en hier staat ook in dat ze mij altijd mogen appen met vragen.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 13:54

Je zou ook kamerschermen kunnen neerzetten, die kun je dan weer makkelijk opruimen.

Zo'n nazorgverhaal hoeft van mij niet. Misschien alleen als het je eerste tattoo is.

Na 17 stuks weet je het allemaal wel. De artiest zegt tegenwoordig alleen: zorg er weer goed voor. En dat is genoeg.

Met die mails lijkt het me wel dat je je enorm veel extra werk op de hals haalt. Ik heb nog nooit een mail gehad nadat ik een tattoo heb laten zetten. Meteen als een klant weggaat kun je ook vragen of ze een review willen plaatsen.

Summerdreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 20:21

Ik stuur altijd een bestandje voor de afspraak met handige dingen om te weten. Daar in kunnrn ze vast de toestemmingsfomulieren, inktpaspoort en nazorgformulieren doorlezen. Daar kan je ook al een soort sfeer mee creëren waarbij een klant zich veilig voelt vind ik! Als je het een beetje persoonlijk maakt.

Je moodboard ziet er tof uit!
Ik vind het zelf belangrijk dat een studio er gezellig uit ziet, maar ook dat alles goed schoon te maken is, en idd privacy vind ik een hele belangrijke. Ik zou zelf nooit ergens heen gaan waar je 'te kijk' ligt, dus er zijn vast meer mensen die dat zo voelen!

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 20:40

Wat ik zelf ook graag heb is een lichte shop. Ik loop vaak genoeg langs tattoo shops die er heel donker uit zien van buiten en waar je de ruimte niet goed kan zien. Dit vind ik persoonlijk niet zo prettig, zo’n donker hol gevoel.

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 20:53

Arethe schreef:
Wat ik zelf ook graag heb is een lichte shop. Ik loop vaak genoeg langs tattoo shops die er heel donker uit zien van buiten en waar je de ruimte niet goed kan zien. Dit vind ik persoonlijk niet zo prettig, zo’n donker hol gevoel.

Eens! Worden veel goede tips gegeven, waar ik me in kan vinden.
Wat ik daarnaast zelf fijn vind is een overzichtelijke site of instagram pagina met het volgende:
- informatie over bookings: welke informatie jij nodig hebt, op welke manier het moet (een formulier, een e-mail etc.)
- informatie over wie er in de shop werkt: kleine introductie van de artiesten (naam, leeftijd, stijl) en foto’s van verse en geheelde tattoos
- informatie over de shop zelf: hoe je er komt (ov, auto, parkeerplek), hoe het er uit ziet (binnen -en buitenkant)

Ik vind het zelf heel fijn om te weten naar wie en waar ik heen ga, dat haalt een stuk spanning er van af voor mij.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 15:27

Ik kom even met een vraag. Ik wil graag een tattoo. En natuurlijk niet zomaar. Ik weet wat ik wil maar ik kan niet tekenen.

Ik wil dat mijn hondjes erin bewerkt zitten en hondenpootjes en mensen voeten en een beetje een weg die staat voor een zware periode. Maar dat moet dus verpakt in één niet al te grote tatoo en liefst met beetje 3D effect waar iets eruit kan springen en het andere juist wat vervaagd. Dus ik heb het niet aangedurfd nog om hier iets mee te doen. Weten jullie iemand een tattoo artiest die hier iets mee kan?

njiloj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 17:45

Bedankt voor de tips iedereen!
Ik zal proberen op iedereen even te reageren.

Kamerscherm staat al klaar :o maar misschien dat ik ga werken met een rolgordijn wat ik vanaf het plafond naar beneden kan trekken (zo’n lichte van ikea, waar je nèt niet doorheen kijkt)

Het nazorg verhaal is idd. Voor nieuwe klanten of als het al even geleden is dat ze zijn geweest. Ik vraag het dan of ze het willen.

Die mails achteraf is whatsapp hoor. En dat is een kant en klaar tekstje.
Ik merk dat het op prijs gesteld word als mensen na een paar weken een check up berichtje krijgen. Ik krijg nu veel meer foto’s van (zo goed als) geheelde tattoos door gestuurd dan voorheen, en ook de reviews worden er langzamerhand steeds meer.

Het berichtje van te voren krijgen ze ook. Parkeren is een ramp in het centrum in de zomer, dus ze krijgen tekst en uitleg. :o en natuurlijk even een heads up wat betreft alcohol, hygiene, en de geschatte tijd voor de tattoo. Wel slim om ook het toestemmingsformulier hier al bij te doen! Ik ga kijken hoe ik dat gemakkelijk kan regelen.

De shop zal niet heel licht worden. (Ja, de werkruimte word lichter, maar voorin dus donker blauw <3 ) Maar gelukkig heb ik een fijne gevel met open slaande deuren en ramen ernaast en erboven, dus er zal wel
Licht van buiten binnenvallen. Het duistere hol gaan we proberen te vermijden.

Een website heb ik nog niet voor de shop.
(Wel van mezelf: http://www.tattoojolijn.nl )
Ik wil de site voor de shop ook een beetje in deze stijl maken. (Maar dan met blauw, roze en goud natuurlijk) dus een stukje persoonlijke informatie, foto’s van mijn werk (en van het werk van eventuele andere artiesten,) foto’s van de shop, nazorg instructies, enzz…

Hier nog even een foto van de gevel:

Afbeelding

Het is nog helemaal casco, dus voordat ik open kan zijn we wel een paar maanden verder hoor. Ik hoop ergens eerste kwartaal volgend jaar.

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 18:58

Ben benieuwd naar je nieuwe shop, nieloj!

Dat muisje <3

Summerdreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 20:24

Ik heb dat toestemmingsfomulier en de andere info gewoon in een pdf-je gedaan die k makkelijk vanaf mn tel over de app kan sturen!

Pand ziet er mooi uit! Ben benieuwd, superleuk als je alles straks naar je eigen stijl kan inrichten :)

njiloj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 01:53

BeFunny schreef:
Ik kom even met een vraag. Ik wil graag een tattoo. En natuurlijk niet zomaar. Ik weet wat ik wil maar ik kan niet tekenen.

Ik wil dat mijn hondjes erin bewerkt zitten en hondenpootjes en mensen voeten en een beetje een weg die staat voor een zware periode. Maar dat moet dus verpakt in één niet al te grote tatoo en liefst met beetje 3D effect waar iets eruit kan springen en het andere juist wat vervaagd. Dus ik heb het niet aangedurfd nog om hier iets mee te doen. Weten jullie iemand een tattoo artiest die hier iets mee kan?

Zoek eens wat artiesten op online in de buurt. Spit hun social media uit en kijk of hier iets tussen zit wat je aanspreekt.
Zo ja, gewoon een berichtje sturen en kijken of het kan. :)

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 16:53

Gaaf hoor Njiloj, ziet er van de buitenkant uit als een mooi pand met veel lichtinval. <3

Wat ik me nu ook bedenk wat hier ook wel past; ik ben deze zomer zelf begonnen met tatoeëren. Ik illustreer al een behoorlijke tijd en tatoeëren is iets wat ik altijd heb willen leren. Deze zomer ben ik er zelf mee begonnen, vooral om te zien of ik het leuk vindt. Conclusie: Ik vind het echt ontzettend leuk. Het scheelt natuurlijk al dat tekenen me goed lukt (en mijn tekenstijl goed aansluit voor een tattoostijl), dus het is vooral de tattoo techniek leren en toepassen.

Alvorens ik over op mensen ga wil ik graag een apprenticeship zoeken, want dat is wel een stap waar ik goed mijn verantwoordelijkheid in wil nemen. Eerst nog eventjes afstuderen en dan wil ik er vaart achter zetten. Tot nu toe heb ik vooral positieve reacties gekregen! Ik hoop dat ik het zo door kan zetten. <3

Het meeste oefenen is vooral rechte lijnen trekken en de goede balans vinden van handsnelheid, volt en verschillende shadingtechnieken (lekker technisch :') ). Maar hier mijn eerste 3 die ik op fake skin heb gezet:

Afbeelding

Afbeelding

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 17:00

njiloj schreef:
BeFunny schreef:

Zoek eens wat artiesten op online in de buurt. Spit hun social media uit en kijk of hier iets tussen zit wat je aanspreekt.
Zo ja, gewoon een berichtje sturen en kijken of het kan. :)

Ik heb wel een tatoeëerder gevonden die ik wel gave Tattoos vind zetten. Maar die werken met eigen designs of je moet zelf een design hebben.

Ik kan dat dus echt niet maken en ik wil wel het geen waar mijn eigen hondjes natuurlijk op te zien zijn en niet een random iets.