3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-18 11:52

Mama3 schreef:
Ik lees eigenlijk alleen nog maar mee, maar wil toch even reageren op het feit dat er met regelmaat wordt gesproken over het creëren van een calorietekort waarbij het niet uitmaakt wat je eet, maar je afvalt bij een tekort.

Ik ben het eens met Kimmie over het maken van gezonde keuzes.

Jullie doel kan toch niet alleen afvallen zijn? Het lijkt mij in ieder geval dat je gezond wilt afvallen en een lager vetpercentage wilt hebben dan dat je had..

Wat heb je eraan als je straks bijvoorbeeld 60 kg weegt met een vetpercentage van 40% en/of Visceraal vet van 9.

Dan hou je jezelf toch voor de gek? Dan zie je er alleen slank uit, maar heb je alsnog geen gezond lichaam.

Daarbij denk ik dat als je dagelijks een ongezonde keuze maakt, je veel sneller in een oud patroon terugvalt.

Klopt hoor. Hier in het topic wordt ook echt aangeraden jezelf een gezonde levensstijl aan te meten, aangezien dat ten eerste helpt met afvallen en je ten tweede ook gezonder houdt. Dat gezegd hebbende, het is niet nodig alleen maar gezond te eten bij het afvallen, maar wel beter. Een gevarieerd eetpatroon is dus het beste, en tja, daar zit af en toe iets gezonds bij. Ik reageerde enkel op het feit dat kimmie zei dat je niet af kon vallen van alleen maar ongezond eten, maar dat is niet waar.

Frummels

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 12:23

Dat is ook zo Mama3. Het werd hier alleen gebruikt als voorbeeld om aan te geven dat het niet uit zou moeten maken, en dat het uitgangspunt van afvallen altijd een energietekort moet zijn. Dus dat je best eens wat lekkers kunt nemen als dat in je macro's en kcal past. :)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 12:33

Niemand zegt ook dat je alleen maar ongezond zou moeten eten, alleen dat je bij een energietekort nog steeds af zou moeten vallen.
Overigens betwijfel ik of je vetpercentage dan zoveel hoger uit zou vallen (visceraal misschien wel, maar je lichaamsvet verbrand je gewoon bij een energietekort volgens mij), maar daar heb ik te weinig kennis voor in huis om het met zekerheid te zeggen.

Overigens heb ik juist een documentaire gezien over iemand die een lange periode alleen maar McDonalds had gegeten, maar wel een beperkt aantal kcal, en die was afgevallen, en had een lager cholesterol etc. Geen idee hoe waarheidsgetrouw het is hoor, dat soort documentaires zijn natuurlijk niet bepaald wetenschappelijk onderbouwd, en erg gekleurd. Er zijn zoveel van die voedings documentaires waar ik geen woord van geloof :o

Verder ben ik het met je eens dat je naast afvallen in principe ook voor een gezonde levensstijl moet gaan, ik ben alleen van mening dat in een gezonde levensstijl ook regelmatig wat lekkers past, alleen dus wel met mate, zowel in hoe vaak als in hoe veel.
Als ik het helemaal schrap uit mn patroon krijg ik zelf juist ontzettende vreetbuien (zoals nu, ben er weer ingetrapt). Als ik mezelf soms wat lekkers toesta, houd ik het veel beter toe.

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 18:12

Ik lees hier vooral mee, maar ik wil toch eens een lijstje posten om te kijken wat jullie misschien nog anders zouden doen :)

O: yoghurt met cornflakes
T: stuk komkommer
M: omelet (2 eieren en klein beetje melk) met spinazie, tomaatjes en klein beetje feta
T: bolletje goed bezig reep
A: courgetti met kip en roomkaas
T: smoothie met banaan, mango, kaki en een beetje yoghurt (van alle fruit de helft)

Totaal aantal kcal: 1499

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 19:32

Benthhh: wat balen zeg! Als je geen idee hebt hoe het komt misschien idd even verstandiger kcal te gaan tellen.

Yonker: mooi lijstje ook, haha ik tel ook geen kcal dat triggert mij in spastisch gedrag :+

Laura82: thanks, lief dat je het zegt :o En gisteren klinkt wel als een lekkere dag maar niet de gezondste haha. Je planning voor vandaag ziet er weer heel goed uit, is het nog gelukt je hieraan te houden?

Linoleum: chocolade pepernoten <3

Imandra: wat een lekker avondeten had je gisteren!

SophieFT: ik vind het een mooi gevarieerd lijstje!

Hier echt een leuke ochtend aan de rug! Bezig geweest met 2 leuke Tinkers. Kreeg er helemaal energie van haha. En mijn lijstje heb ik ook nog perfect gevolgd. Morgen is mijn man jarig ga ik voor hem een Malteser taart bakken (en voor de familie die zaterdagochtend komt) En we gaan morgenavond alvast boodschappen doen voor de verjaardag op zaterdag en dan eten bij.......... de McDonalds *\o/*

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-18 19:41

SophieFT schreef:
Ik lees hier vooral mee, maar ik wil toch eens een lijstje posten om te kijken wat jullie misschien nog anders zouden doen :)

O: yoghurt met cornflakes
T: stuk komkommer
M: omelet (2 eieren en klein beetje melk) met spinazie, tomaatjes en klein beetje feta
T: bolletje goed bezig reep
A: courgetti met kip en roomkaas
T: smoothie met banaan, mango, kaki en een beetje yoghurt (van alle fruit de helft)

Totaal aantal kcal: 1499

Oeh je lunch klinkt goed! Op je lijstje zelf niks aan te merken maar je kcal klinken wat aan de lage kant. Wat is je BMR?

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 19:54

Net lijstje hoor sophie!

Urosa, klinkt als een leuke dag!
En ja, tot nu toe goed aan mn lijstje gehouden, maar t moeilijkste deel van de dag komt nog ('s avonds op de bank :+ )

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 20:24

Ahh die hond Urosa <3
En fijne dag had je! Malteser taart klinkt ook echt mega lekker haha

Ziet er opzich netjes uit Sophie! Misschien als je iets meer kunt vertellen dat we je beter tips kunenn geven? (Je doelen, gewicht en lengte etc? Volgens mij eet je ook een beetje khd beperkt?)

Mijn lijstje vandaag:
L: 2 stevige speltboterhammen met 2 gebakken eieren, een plakje ham en klein beetje boter + 1 banaan
T: combat crunch reep
A: mediterrane viscuisine met 300gr bloemkool erbij
T: 250gr skyr met 50gr kersen
B: half uurtje HIIT & half uurtje kracht training en verder luiii

1506kcal in totaal.. dus opzich zou ik nog wel wat mogen maar weet niet wat :'D Zit wel vol maar heb wel zin in wat lekkers maar ik weet zeker dat als ik een 'koekje' ga pakken dat dan het hele pak gelijk leeg is hahaha

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 21:55

urosa schreef:
Benthhh: wat balen zeg! Als je geen idee hebt hoe het komt misschien idd even verstandiger kcal te gaan tellen.

Oh ik weet gelukkig hoe het komt hoor. Ben aan mijn knie geopereerd en mag dus niets behalve fysio en dat terwijl ik normaal 4/5 dagen in de horeca werk, 2x pw ging fitnessen en een paar keer per week mijn peerd reed. Dus ben enorm achteruit gegaan in beweging.
Laatste tijd lukt het weer beter om op het eten te letten, maar dat is dus net niet op tijd. :+
Ga het idd wel bijhouden va morgen om er een overzicht van te kunnen krijgen en te kunnen houden.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 09:32

Imandra, overigens ben ik er nog steeds van overtuigd dat het nooit goed voor je kan zijn om met alleen maar ongezonde dingen af te vallen. Hoewel mijn lijstje van gisteren mijn standpunt niet echt ondersteund :')
Ik beloof jullie dat ik de volgende keer wel even bijlees (maar niet van waar ik gebleven was), nu even niet de puf daarvoor.
Gisteren was raar. Ik moest weer om 11 uur lunchen, want ik moest om 12 uur werken, maar eigenlijk zou ik pauze hebben om 14 uur en om 16 uur. Helaas voor mij kreeg ik pas pauze om 16.30 en toen had ik zoveel honger dat ik gewoon maar even de kruidnotenbak op het werk heb geplunderd. Verder ligt mijn oom helaas in het ziekenhuis, maar omdat hij nog allerlei dingen in zijn koelkast had staan, zijn die allemaal naar ons gegaan. Vandaar het wolkentoetje en de tompoes. Maar om over energietekort afvallen te spreken, dit lijkt me een prima voorbeeld :')
T: een keelsnoepje. (5)
O: twee boterhammen met Maestrichter fruitstroop en suikerstroop. (252)
T/L: drie boterhammen met creamcheese, fruitspread 65% en Maestrichter fruitstroop, een beker halfvolle melk. (490)
T: een pepermuntje. (20)
T: 25 kruidnoten en een evergreen Original krenten. (198)
A: ravioli en als toetje een chocolade wolkentoetje. (470)
T: een tompoes en een paar truffel kruidnoten. (348)
T: een keelsnoepje. (5)
B: 5000 stappen en 20 minuten fietsen.
Totaal kcal: 1787.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 10:22

Gisteren niet helemaal aan lijstje gehouden...

Uiteindelijk:

O: skyr met choco granola
L: tomatensoep van mams met (teveel) stokbrood wel bruin met kruidenboter
T: 2 kleine appels
A: pasta met rode saus, gehakt, courgette, paprika, ui, knoflook en kaas :Y) 2 keer opgeschept want was zo lekker :=
Al met al niet zo'n goed dagje dus :+

Ik kan me er niet toe zetten om heel laat te ontbijten... ik heb zo'n honger dus ik heb net al mijn ontbijt op -O-
Ik weet niet waar die honger vandaan komt... Of ja trek is het natuurlijk maar het frustreert me enorm. Ik weet nu ook al dat dat ik tot mijn lunch wel trek ga krijgen..... en dna met mijn lunch meer eet dan ik eigenlijk wil pffff

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 10:28

Herkenbaar Yonker! Ik heb zelf ook dat als het wel lukt laat te ontbijten, ik uiteindelijk 's avonds veel meer trek heb dan normaal, dus ergens stop ik die kcal er toch weer in :o

Gisteren redelijk goed aan mn lijstje gehouden, zijn alleen 2 wijntjes bij gekomen. Vandaag wordt het zoiets:
O (laat): magere kwark met muesli
L: 2 rijstwafels met avocado, kom gebonden soep, klein bakje salade
T: banaan
A: pannenkoek (speciaal verzoek van de kinderen, ik hou er niet zo van dus eet er denk ik maar 1)
T: paar stokbroodjes met camembert en 2 glazen witte wijn

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 10:47

Ik kreeg gisteren het leuke voorstel van een collega of ik zijn twee kaartjes voor Queen tribute wilde hebben. Hij kon niet gaan. Dus erg onverwacht gisteravond met mijn vader heen geweest en ontzettend leuke avond gehad *D

Uiteindelijk lijstje gisteren
L: skyr met muesli en whey crispy
T: plak cake, plak Indische cake, 4 Bastogne
A: klein beetje bonenschotel (had niet lang genoeg opgewarmd, helft was koud en weggegooid :') )
T: stukje gevuld speculaas
T: 4 biertjes
1677 kcal in totaal

Oehh Laura, jouw eten gisteravond, pannenkoeken en camembert <3

Yonker, veeeeeeeeel thee drinken. Dat helpt bij mij ontzettend goed.

Kimmie, natuurlijk is het voor je gezondheid beter als je gezond eten, maar voor afvallen zelf is het niet van belang.

Navatu, goed bezig met je sporten. Nu nog wat doen aan je bodemdrang :P

Urosa, met tinkers kan het ook niet anders dan leuk zijn natuurlijk!

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 10:47

Mag ik even melden hoe trots ik op mezelf ben .
6 augustus 2018 ging voor mij de knop om. Het jaar 2017/2018 was voor mij erg stressvol geweest, en met een gewicht van +-60 kilo in 2015 was ik op 6 augustus 2018 91,6 kilo
Ik was het bui, ik heb een leuke sterke tinker pony waar ik nu best wel eens mee aan de slag wilde gaan onder het zadel. Ik ben zelf 1,53 en zij is 1,35 hoog. Wat betreft mijn lengte een prima hoogte voor mij.
Maar ik kon absoluut niet met dit gewicht op mijn pony vond ik zelf... Zelfs niet om maar een rondje te stappen. Nee, streng voor mezelf geweest. Als ik erop wilde dan mocht dat pas op het moment dat ik weer 75 kilo zou zijn. En dan geen intensieve dingen van haar vragen.

Inmiddels dik 14 weken bezig met afvallen. En behoorlijk trot op mezelf. Vanmorgen stond mijn weegschaal op 72,7 yes!!!
Deze week echt met mijn pony aan de slag gegaan. Meerdere keren naar buiten geweest, alleen maar stappen en niet langer dan anderhalf uur.
Als ik onder de 70 kilo ga wegen mag ik van mezelf pas echt dingetjes van haar gaan vragen.
Ik merk aan mijn pony dat ze op het moment totaal geen probleem heeft om mij te dragen, ze vind het super leuk als we gaan rijden. Oortjes naar voren, en gaan .
Nog 1,1 kilo... En dan ben ik er gewoon 20 kwijt geraakt... En wel aan een heel bijzonder doel: genieten vanaf de rug van mijn eigen pony.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-18 11:03

Kimmie25501 schreef:
Imandra, overigens ben ik er nog steeds van overtuigd dat het nooit goed voor je kan zijn om met alleen maar ongezonde dingen af te vallen. Hoewel mijn lijstje van gisteren mijn standpunt niet echt ondersteund :')

Maar dat zeggen we toch ook? Het is niet gezond maar of het gezond is of niet heeft niks te maken met het afvallen zelf. Snap je?

Mijn wokavondeten van gister was niet helemaal goed gegaan :)). M'n vriend had goed nieuws gehad van z'n werk en wilde dat graag vieren... dus hebben we pizza besteld... Maar ach, als ik vandaag + dit weekend een beetje netjes eet is dat vast geen probleem!

Lijstje vandaag:

T: Kop thee + mueslireep
M: Crackers, met waarschijnlijk een kom soep afhankelijk van de soort soep (werklunch).
A: Wok!
D: Skyr met Kelloggs special K pure chocolade

Carlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 11:12

Zooo, weer een hoop gekletst!

@Navatu, ja jammer dat je buikje dan altijd een punt van ontevredenheid blijft. Uiteindelijk kun je dan idd kiezen uit drie dingen denk ik: acceptatie, écht flink sporten of idd liposuctie, al zou ik dat laatste denk ik alleen doe als je alle andere wegen geprobeerd hebt... Gotta love de bijnaam bob the blob :')

@Urosa, jeetje wat een medische pechvogel ja! Wat lastig lijkt me dat. Je trouwfoto is echt prachtig, jullie zagen er waanzinnig mooi uit. <3 Vet tussen je bovenbenen is ook weer niet zo'n opvallende plek toch? Je ochtendje met de 2 tinkers klinkt heerlijk en de malteser taart al helemaal en dan ook nog de gele M, hmmmm. <3 Ik zag ergens langskomen dat ze nu een truffelburger hebben bij de Mac, daar ben ik érg in geïnteresseerd haha

@Marlinde, workshop klinkt interessant! Meer avocado is altijd meer beter. :D Ik ben gek op couscous salade, maak zelf vaak een frisse variant met munt, feta, tomaat, avocado enzo. :)

@Aight: oehh, lasagne is ook mijn favo, ik had nog nooit van die pompoenbladen gehoord! Is dat heel anders dan de normale bladen? Moeite waard om te proberen?

@Maanlicht: je hebt er zo te lezen goed over nagedacht wat bij je eigen lichaam past en welke precieze terminologie daar dan aanhangt maakt mij niet zo veel uit, volgens mij is je insteek niet slecht. :) De een gedijt nu eenmaal wat beter bij koolhydraatbeperkt, de ander (zoals ik bijv.) heeft ze juist echt nodig.

@Benthh, balen dat je aangekomen bent! Nooit leuk, ook al is het niet verwonderlijk. Succes met weer wat meer bijhouden. :(:)

@Laura, je belabberde dag klinkt voor mij helemaal heerlijk, maar als je tegelijkertijd baalt over je zelfbeheersing kan je er misschien niet optimaal van genieten? Is je planning voor gisteren wel gelukt? Dat is een keurig lijstje. :)

@Imandra, superfijn dat het wegen is meegevallen! *\o/* Alle beetjes helpen. Lekker pizza, en fijn het goede nieuws van je vriend zijn werk!

@SophieFT: idd zelfde vragen als de rest; je lijstje zelf is netjes en gevarieerd maar het kan aan de lage kant zijn qua kcal afhankelijk van je activiteit, doelen, lengte gewicht etc.

@Navatu: net lijstje! Herkenbaar dat het koekje nog wat lastig is met de zelfbeheersing, ik vermijd ze nog steeds om die reden, voel me nog altijd niet sterk genoeg. :') Ze zeggen dat je een nieuw patroon na 6 weken een gewoonte wordt toch? :D Ben nu vier weken bezig dus houd jullie op de hoogte. _O-

@Kimmie, vervelend van je oom. En onhandig dagje qua eten idd! Wel een heerlijk lijstje weer. <3 Verbaast met dat 25 kruidnoten en een evergreen maar 198 kcal zijn. Dat schept mogelijkheden. :P

@Yonker, ik ben ook gek op die pasta, snap helemaal dat je flink hebt opgeschept. Zo lekker! Niet het beste dagje, maar kon slechter toch. Wil je heel laat ontbijten i.v.m. IF?

@Linoleum, wat cool Queen tribute! Leuk zo'n spontaan avondje uit. :)

@Silvericathy, wat onwijs knap! Heel motiverend. +:)+ Daar mag je inderdaad ontzettend trots op zijn. Toch een goede motivatie voor jezelf, dat paardrijden. Respect dat je voor zowel het welzijn van je paard als van jezelf hebt gekozen. :)

Zo, ik ben weer bij! Gezellig hier, maar wel veel werk haha. :') Bij mij gaat alles nog zijn gangetje. Gisteren weer een hoop verleidingen kunnen weerstaan en daar zeker trots op. Onder andere een hoop alcohol, minisnickers, chips en chocolade haha. Lijstje van gisteren:

O: 2 bh boter en vlokken
L: bruine pistolet met komijnenkaas
A: 2 garlic&herbs medium wraps met mengsel magere kwark/knoflook/komkommer, veldsla, varkensshoarma, avocado en cherrytomaatjes
T: hoop cola light :')
B: iets van 12 km fietsen

Planning voor vandaag:
O: 2 bh vlokken en boter
L: glas verse jus, triangelbroodje ossenworst en zilveruitjes en mogelijk nog wat vers fruit (ongeveer, gaan met de zussen bij mij thuis lunchen)
A: waarschijnlijk uit eten, weet nog niet, gaan naar een magazijnverkoop van schoenen in hoofddorp rond etenstijd
B: 5km hardlopen

Fijne dag allemaal vandaag! :) Bijna weekend. *\o/* (voor mij is het al weekend :D)

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-18 11:21

@silvericathy: Dat is 1,3 kilo per week?!?! Voor 14 weken lang? Sorry maar dat klinkt erg ongezond.

Even een rekensommetje. 1 kilo lichaamsvet is ± 7777kcal. Je valt 1,3kg per week af, dat is dus een energietekort van ±10.110 kcal per week, wat neerkomt op ±1.444 energietekort per dag. Een gemiddelde vrouw verbrandt 2000, maar laten we voor het gemak even aannemen dat jij veel verbrandt en dus 2500 verbrandt. Dan eet je dus maar 1.056 per dag, en je gaat me niet vertellen dat je daarmee boven je BMR ligt. Je bent dus ontzettend aan het crashen, wat super ongezond is en je helpt je lichaam op die manier echt de vernieling in. Ik hoop dat je je realiseert dat dit niet gezond is, en dat langzamer afvallen veel beter is :(:)

Carlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 12:44

Oh wow met die som ben je idd wel heel snel afgevallen! Doet niks af aan je prestatie, maar kan idd in je nadeel werken. Hoe heb je het precies aangepakt? En hoe denk je op gewicht te blijven straks? :)

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 14:01

Carlijn schreef:
Oh wow met die som ben je idd wel heel snel afgevallen! Doet niks af aan je prestatie, maar kan idd in je nadeel werken. Hoe heb je het precies aangepakt? En hoe denk je op gewicht te blijven straks? :)

Ik ben grotendeels gewoon gestopt met snoepen, zeg vaker nee tegen dingen die me door anderen worden aangeboden. En ben overdag behoorlijk actief bezig op stal. Ik krijg mijn drie dagelijkse maaltijden gewoon binnen, maar probeer ook gewoon te stoppen met eten als ik vol zit... Laat dus ook gerust de helft van mijn bord staan als ik genoeg gegeten heb.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-18 14:04

silvericathy schreef:
Carlijn schreef:

Ik ben grotendeels gewoon gestopt met snoepen, zeg vaker nee tegen dingen die me door anderen worden aangeboden. En ben overdag behoorlijk actief bezig op stal. Ik krijg mijn drie dagelijkse maaltijden gewoon binnen, maar probeer ook gewoon te stoppen met eten als ik vol zit... Laat dus ook gerust de helft van mijn bord staan als ik genoeg gegeten heb.

Hmm, dan zou ik toch eens kcal gaan tellen. Gewoon om te kijken hoeveel je binnen krijgt. Zeker als je erg actief bent zou ik ook even je PAL (en BMR) berekenen, om te kijken hoeveel je 'moet' eten. Meestal zegt men max. 500kcal onder je PAL zolang dit niet onder je BMR komt. Volgens mij eet je namelijk veel te weinig en dat kan echt heftige gevolgen hebben. Als je te weinig eet zou ik bijv. wat vollere of vettere producten gaan eten (volle merk, avocado, noten etc).

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 16:33

Voor wie het vroegen, mijn Bmr is 1709. Dus dan is mijn lijstje idd wat weinig terwijl ik voor mijn idee best veel had gegeten. Interessant om te weten :)

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-18 16:57

SophieFT schreef:
Voor wie het vroegen, mijn Bmr is 1709. Dus dan is mijn lijstje idd wat weinig terwijl ik voor mijn idee best veel had gegeten. Interessant om te weten :)

Grappig hoe dat kan aanvoelen he? Ik zou dan idd meer gaan eten. Weet je je verbranding ongeveer (BMR + PAL waarde, of via een sporthorloge wellicht)? Je kan beter hoog inzetten en als je op een plateau komt omlaag gaan (immers, als je afvalt ga je ook minder verbranden). Onder je BMR eten is namelijk vrij slecht voor je lichaam (en joh, meer eten en toch afvallen, klinkt perfect toch :)) ). Richtlijn is 500 onder je verbranding mits dit niet onder je BMR komt. Probeer een beetje te spelen zodat je straks 500gr per week afvalt, dat is een gezond gewicht om kwijt te raken per week!

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 16:58

Carlijn: nee wat dat betreft niet, maar ik heb daar blijkbaar een hele gevoelige huid dus het schuurt dan op een klein plekje iets tegen elkaar en dat irriteert dan (krijg er zelfs uitslag van) met jurkjes of hele korte, korte broeken. Maar, wel meer slanke vrouwen hebben dat en er zijn wel middeltjes voor dus volgend jaar maar eens proberen.

Goed van je zeg dat je die verleidingen hebt weerstaan! En je avondeten van gisteravond klinkt heel lekker! Veel plezier met uit eten vanavond!

Imandra: goed nieuws moet je vieren :D

silvericathy: wat fijn dat je nu lekker met je pony aan de slag kan!

Linoleum: wat een leuk zeg van de Queen tribute!

Laura82: wat goed dat je lijstje gisteren is gelukt!

Yonker: misschien wat teveel, maar in ieder geval wel 'goed' eten!

Kimmie: wat vervelend zeg! Beterschap met je oom :(:) knap dat je met zo'n lijstje toch in kcal nog goed uitkomt haha

Navatu: dat was nog in de jeugdklasse, nu is ie dikke beer. Mooi lijstje en goed gesport!
Afbeelding

Mijn lijstje vandaag:
O: banaan lijnzaad ei scrambled eggs
L: 2vk boterhammen met tonijn in pittige groentensaus
T: appel
A: McDonalds
T: misschien een stukje taart (kan ook dat we hem bewaren voor morgen) of wat lekkers

Vandaag vooral thuis druk bezig geweest, wat opruimen, wasjes etc. Vanochtend op de weegschaal 62.9 dus doel weer behaald :+
En heb dus de Malteser taart gebakken voor mijn man's verjaardag <<)
Afbeelding

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-18 17:04

Ziet er goed uit Urosa!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 17:04

Ahw die hond <3 En die taart ziet er goed uit zeg!!