Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Djilna

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 11:02

SV wat schrikken! Gelukkig goed nieuws.

Ik merk dat ik door de grotere drukte in het bos hier, er steeds tegenop zie om te gaan.
Zal zo eerst eens checken of het dit weekend niet gesloten is :\

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 11:05

Ik ben vanochtend om die reden dus speciaal vroeger met de honden gaan wandelen. Rond etenstijd scheelt ook weleens...

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 11:30

Ik ga idd vaak einde vd dag en dat scheelt idd ook wel.
Nu stonden de parkeerplaatsen hier om 10uur vanmorgen al vol zag ik in een fb post van de lokale politie..

Marijke_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 11:59

s1993 schreef:
Mandarijn ik denk dat je (relatief) dicht bij mij woont, dat stukje van den treek komt me bekend voor :D Welke parkeerplaats ga je normaal heen?

Grappig! Ook ik loop regelmatig door dat natuurgebied als Amersfoorter :D

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 12:09

Wat toevallig. :D
Hebben jullie dan toevallig ergens een bericht voorbij zien komen over de afsluiting van die parkeerplaatsen?
Ik zag dat in Soest en Baarn de bossen alleen in het weekend dicht zijn, maar over Den Treek kan ik niks vinden.

Marijke_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 12:16

Mandarijn schreef:
Wat toevallig. :D
Hebben jullie dan toevallig ergens een bericht voorbij zien komen over de afsluiting van die parkeerplaatsen?
Ik zag dat in Soest en Baarn de bossen alleen in het weekend dicht zijn, maar over Den Treek kan ik niks vinden.

Ik vond net dit artikel:
https://www.leusderkrant.nl/lokaal/coro ... ten-695991

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 12:18

Bossen dicht? Echt?!
Was het daar dan zo'n overrompeling?

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 12:20

Ah top, thanks! Dat zou dus betekenen dat ze maandag weer open zijn als ik het goed lees.

Memuska, ja vooral in Soest en Lage Vuursche was het vorige week echt bizar druk.
Leek zowat op de strandtaferelen. :=

Marijke_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 12:23

Memuska schreef:
Bossen dicht? Echt?!

De bossen zijn niet dicht, ik zou er gewoon kunnen hardlopen.
Ze remmen het echter wel af door parkeren niet toe te staan.

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 12:28

Marijke_1995 schreef:
Memuska schreef:
Bossen dicht? Echt?!

De bossen zijn niet dicht, ik zou er gewoon kunnen hardlopen.
Ze remmen het echter wel af door parkeren niet toe te staan.

Ik las in een artikel over Lage Vuursche dat de mensen die wilden wandelen (ofwel, die vertelden de auto verderop te hebben geparkeerd om het zo te omzeilen) ook geweigerd werden als ze in de buurt van de parkeerplaatsen het bos in wilden.

Den Treek mag je idd wel in als je zonder auto komt.

Marijke_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 12:32

Ah ja sorry, ik had niet verder gelezen dan het artikel over den Treek :o

Heftig wel! Maar het lijkt inderdaad vooral voor het weekend te zijn omdat het zo'n mooi weer is en ze daardoor veel drukte verwachten. Hopelijk blijft het doordeweeks gewoon lekker rustig!

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 12:34

SV fijn dat het goed nieuws is *\o/* Hopelijk kan je hem binnenkort weer een keer zien :)

Drukte in het bos vind ik altijd al vervelend, maar nu is het al helemaal verschrikkelijk... Zelf probeer ik voor half negen weer thuis te zijn van lopen (ik ga dus heel vroeg) en dan is het in het weekend goed te doen :) Doordeweeks is het sowieso iets beter te doen. De meeste bossen hebben ze inderdaad alleen de parkeerplaatsen afgesloten maar mag je het bos nog wel in, zodat er minder mensen komen en minder op elkaar zitten.

Leuk Marijke! Ik kan zelf lopend/fietsend naar Den Treek (afhankelijk van of ik ver wil lopen of niet, het is een km of 6 vanaf mijn huis). Eerst stond mijn pony op een kwartiertje wandelen van het bos en ging ik ook regelmatig met hem lopen, wel een nadeel als je de ruiterpaden aan moet houden :')

Ik heb vandaag even rust van het hardlopen, gister en eergister allebei 10km gelopen en dat was misschien toch iets te snel weer. Wel te doen maar ik voelde dat het niet helemaal lekker ging. Morgen mag ik weer *D

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 12:39

Wat een goed nieuws SV, hopelijk knapt hij snel weer helemaal op!

Met mijn vader gaat het nu gelukkig goed, hij zal nooit meer de oude zijn, heeft nog elke dag pijn en is erg vermoeid. Maar hij leeft nog en dat is belangrijk. Met de kwalen leert hij nu leven. Het scheurtje in zijn bloedvat zat op een splitsing wat de operatie gecompliceerd maakt. Na 3 dagen moesten ze hem met spoed opeten, stoma gekregen. Ben nog altijd dankbaar dat de verpleging zijn opgezwollen buik zag en direct in actie kwam. Al dacht mijn vader daar de eerste weken na thuiskomst anders over. Hij geniet nu gelukkig weer van de kleine dingen.

Maar nu terug naar het onderwerp Hardlopen. Heerlijk weer om te lopen vandaag en morgen. Ik ga beide dagen lopen denk ik. Nu nog onderuit gezakt op de bank tennis kijkend met mijn zoontje.

Ik snap niet dat mensen toch massaal naar parken en bossen trekken, get is toch onlangs overal in het nieuws geweest.. Zo jammer.

Fijn weekend allen!
Laatst bijgewerkt door Mama3 op 04-04-20 12:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 12:44

Ik zou in principe ook kunnen fietsen erheen, als ik m'n voorband fix tenminste. Het is denk ik 10 minuutjes fietsen.
Misschien dat ik eind van de dag nog even een rondje doe door de wijk, ben daar niet zo'n fan van (woon hier niet zo op m'n plek) en loop fijner op zand dan op asfalt. Maar heb wel zin om even te lopen. :)

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 14:35

Ik kan m'n honden nu ook niet fatsoenlijk uitlaten. Toch jammer en het is te warm om met ze te fietsen of hard te lopen naar de natuurgebieden. Morgenavond hoop ik wel met ze naar het strand te kunnen rennen.

Het lopen gaat echt lekker. Ik ben ineens een stuk sneller. Gisteravond ging ik voor een langzame loop en niet op mijn horloge kijken. Zie ik dat ik toch best lekker doorgelopen had en dat dan nog lekker comfortabel. Dit motiveert weer, leuk!

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 15:59

Om eens een ander hardloop-topic aan te snijden (pun intended): letten jullie erg op voeding? En zo ja, wat eten jullie dan voor / na een training?

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 17:42

Ik voelde mijn scheen niet meer met wat test stukjes lopen *\o/* Ga volgende week maar weer eens langzaam opbouwen, en nu echt rustig aan. Heb het gemist en zeker met dit weer

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 18:10

Memuska schreef:
Om eens een ander hardloop-topic aan te snijden (pun intended): letten jullie erg op voeding? En zo ja, wat eten jullie dan voor / na een training?

Ik doe weinig speciaals, slik alleen af en toe magnesium bij en neem vaak een banaan voor een langere loop.
Verder niks.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 19:12

Memuska schreef:

Ja ik ben er de laatste jaren wel bewust mee bezig. Zorg dat ik ondanks dat ik vegetarisch eet toch voldoende en ook voldoende verspreid over de dag eiwitten binnen krijg. ook met de timing direct na het sporten bij een lange of intensieve training houd ik rekening. Bij een wedstrijd maak ik al vooraf mijn hersteldrank klaar die ik gelijk over de finish dan op drink. Want ervaring leert dat het eerste half uur anders zo voorbij is alvorens je er aan toe komt.
Verder zo gevarieerd en gezond mogelijk eten. En maar heel zelden alcohol maar zeker niet gedurende intensieve trainingsweken of in een wedstrijd week.
Behalve voeding probeer ik ook bewust voldoende te slapen. Ik merkt dat goede voeding en voldoende slaap het verschil kan maken tussen al dan niet snel genoeg herstellen en dus het risico op overbelastingsblessures beperkt.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 19:31

Ja ik ben ook bewust mee bezig maximaal 1 zak paaseitjes per dag...blij als overis

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 19:44

Ja hier merk ik ook goed het verschil na een avond met wat wijn. En dat soms een week lang. Goede motivatie om doordeweeks geen druppel te drinken. Namen anders wel graag een glas bij het eten.

Ook slapen doet enorm veel. En ja ik probeer ook te een beetje te letten op koolhydraten en eiwitten naargelang voor of na de training.

Ik eet ook vegetarisch overigens.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 19:57

Grappig, hier nog een veggie (thuis vegan m.u.v. eitjes van m'n eigen kippen, op restaurant mijd ik kaas en melk maar ga ik niet streng zijn op bv de pasta zelf, als dat zo duidelijk uitgelegd is).

Eten is voor mij een moeilijk punt, in die zin dat ik er niks mee heb. Ik merk ook wel dat het al dan niet eten en wat ik dan eet zeker een invloed heeft, dus ik wil me er wel eens in verdiepen. Nuchter lopen lukt me trouwens wel prima, mss ook een gewoonte?

Van de wijn is herkenbaar, zelfs één glas kan "lastig" zijn de dag erna. Heel bijzonder.

Slaap is trouwens ook wel een dingetje. Ik slaap gewoon heel weinig. Hmpf.

Wat eten jullie dan zoal?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 20:06

Verschilt vaak. Momenteel gemiddeld:

Plantaardige yoghurt met toppings : chocoladedruppels, havermout, noten, zaden, gedroogde vruchten

Middag: boterhammen met vanalles

Tussen: koekje soms fruit

Avond: ja ook vanalles

Thee met praline

Dat komt vaakst voor momenteel

Na zwaar lopen smoothie met eiwitpoeder in (plantaardig)

Nozidia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 20:16

Ik ben ook niet strikt wtb voeding, maar eet van natura wel vrij gezond. :j
In het weekend eet ik uiteraard wel een chippie en lust ik wel wat chocolade. :Y)
Alcohol drink ik sowieso amper tot niet, ik heb daar wat slechte associaties mee uit het verleden en het bevalt mij nuchter wat beter. :Y)

Verder gaat het lopen wel lekker, loop nu 3 tot 4 per week en doe en loop gewoon waar ik zin in heb. :j
Ook heb ik mijzelf een verjaardagscadeau gegeven want ik wordt over 2 weken alweer 30. *D Namelijk een nieuwe horloge een: Garmin vivoactive 4s een witte met roze goud randje. <3 <3

Heerlijk duurloopje van de week in de duinen:
Afbeelding

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 20:25

Hier ook vegetarisch, maar wel gek op kaas :p Ik plan rondom (lange) lopen wel goed wat ik eet. Ik heb snel last van eten voor het lopen dus loop graag sochtends op lege maag, maar als ik lange afstanden ga eet ik wel onderweg. Verder probeer ik gewoon grotendeels gezond (voldoende groente, fruit, eiwit en in mijn geval ijzerrijk) maar mag ik verder van mezelf ook genieten van andere dingen, als het niet ten koste gaat van gezonde voeding. Eet elke dag wel iets van chocola/koek/snoep/cake, het voelt voor mij zo goed in balans en heb voldoende energie :D