Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 09:41

Ik zou dat echt echt echt niet zo doen :oo

maar eigenlijk heb ik alleen vertrouwen in de pil of het spiraal met hormonen..
Zelfs alleen koperspiraal durf ik niet :=

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 09:51

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 09:52

Dom dom dom.
Ik vind zo'n app juist wat voor mensen die graag zwanger worden en zo kunnen kijken wat hun vruchtbaarste tijd is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 10:02

Net zo onbetrouwbaar als voor het zingen de kerk uit.. En dat leerden we toch vroeger al op school :+

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 10:06

Een jaar geleden werd die app door veel (buitenlandse) vloggers gepromoot. Geloof best wel dat er (jonge) vrouwen waren die er daarom mee zijn begonnen. En het klinkt allemaal best veilig, 93% veilig geloof ik? Je hebt nu ook de Ladycomp, soortgelijk iets maar dan met een apparaat je die je temperatuur registreert. Als je geen hormonen wilt, klinkt dat heel aantrekkelijk. Ik heb er zelf ook wel even naar gekeken, haat hormonen, maar vond dat er te weinig bekendheid was en dus voor mij te veel twijfel over de werking.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 10:07

Relaxed schreef:
Net zo onbetrouwbaar als voor het zingen de kerk uit.. En dat leerden we toch vroeger al op school :+

ja precies... en in de break out :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 10:09

c_alsemgeest schreef:
Relaxed schreef:

ja precies... en in de break out :')

Incl uitleg waarom.. :+

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 10:13

Omg de break out :')

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 10:13

Citaat:
Periodieke onthouding als anticonceptie wil wel, mits men aan drie zeer strenge voorwaarden voldoet: 1. De vrouw moet een zeer regelmatige cyclus hebben. 2. Je moet goed kunnen rekenen. 3. En je moet gek zijn met kinderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 10:16

Qimm schreef:
Citaat:
Periodieke onthouding als anticonceptie wil wel, mits men aan drie zeer strenge voorwaarden voldoet: 1. De vrouw moet een zeer regelmatige cyclus hebben. 2. Je moet goed kunnen rekenen. 3. En je moet gek zijn met kinderen.

:') :')

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 10:16

_O- _O-

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 10:20

_O- _O-

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 10:45

_O- :')

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 10:58

O jeez die cycluscomputers... Mij niet gezien hoor, alleen al omdat er dan naast je menstruatieweek nog een week bij komt dat je geen seks mag hebben :+
Moet je je voorstellen, dat het gezellig wordt en dan "oo schatje even de app checken hoor!" :')

Bovendien is een van de redenen dat ik destijds met de pil ben gestopt dat ik hem bijna elke dag vergat (ook na 8 jaar := ). Alsof ik zo'n temperatuurmeting wel zou onthouden...
Nee mij niet gezien. Ook al zegt men dat ie bij goed gebruik even betrouwbaar is als andere anticonceptiemiddelen. Kreeg zelfs een opmerking (in een discussie over 'ik wil niet hormonaal dus ladycomp anyone' en dat ik toen zei dat een koperspiraaltje ook nog een optie is omdat veel mensen dat lijken te vergeten) van "gelukkig had mijn moeder een koperspiraaltje want daardoor heb ik een zusje gekregen!" :') Alsof dat betekent dat iedereen altijd zwanger wordt van het KS.
Oja kreeg zelfs nog te horen dat die persoon geen koperspiraaltje wilde want je kunt er een potentiele zwangerschap mee afbreken :j :z Ten eerste, ze plaatsen hem als je ongesteld bent dus dan is het hele punt juist dat er geen zwangerschap is, ten tweede, WAAROM wil je anders anticonceptie gebruiken?? :')

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 11:22

Haha, ik gebruik al 30 jaar de pil en die ben ik nog nooit vergeten. Geen dag. Nog niet bijna.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 12:03

Ik vergeet hem ook niet.
Maar ik heb ze bij mijn lenzen liggen en die vergeet ik ook niet :p

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 12:15

Ik vergeet hem ook nooit en slik hem 95% van de tijd op dezelfde tijd maar toch blijf ik panisch voor een oepsje :+

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 12:30

Ik heb een mirena spiraal gehad, 4 jaar buikpijn en de 1e 8 maanden ongesteld geweest.

Vriendin had hem ook, 3 maanden voor de verval datum wilde ze hem eruit laten halen. Was ze al 2 maanden zwanger. Oeps. Gelukkig was de planning om 3 maanden na spiraal eens aan kinderen te gaan denken...

Pil was een ramp. Nuvaring ook. Prikpil wordt ook niks als je een naalden fobie hebt. Sowieso denk ik allergisch voor hormoon spul, reageer er nogal sterk op.

Ik heb ook een lady comp gehad, werkte op zich wel goed. Maar vergat ik soms zelfs nog. En irritant dat je daar moet doen voordat je uit bed stapt en op bepaalde tijden moet doen.

En app heb ik ook heel lang gebruikt, dat werkte prima. Tot ik zelf een keer de fout in ging, op de meest vruchtbare dag. Bingo! => Abortus na 5 weken, ik wist het al heel snel, zo snel dat ze dachten dat het misschien nog niet eens kon lukken met de abortus pil, gelukkig dus wel. Eruit die parasiet. Nooit een seconde spijt van gehad.

En nu geen eileiders meer, hele probleem opgelost. Helaas nog wel steeds ongesteld en af en toe last van hormonen. Het verwijderen van de eiglijbaan heeft dat helaas niet opgelost...

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 12:42

Nou ik vergat m wel eens (maar ik vind een uur later ook al 'vergeten' :') ) dus toen aan de prikpil en daarvan over op de Mirena, nu de derde erin (gezet met verdoving *\o/* ) en ik laat ze net zo lang zetten totdat iemand me kan garanderen dat de overgang voorbij is :')

zwanger worden met spiraal... echt schei uit hoor :oo

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 12:47

Cer schreef:
Nou ik vergat m wel eens (maar ik vind een uur later ook al 'vergeten' :') ) dus toen aan de prikpil en daarvan over op de Mirena, nu de derde erin (gezet met verdoving *\o/* ) en ik laat ze net zo lang zetten totdat iemand me kan garanderen dat de overgang voorbij is :')

zwanger worden met spiraal... echt schei uit hoor :oo

De huisarts kreeg hem er niet in bij me (wat klinkt dit heerlijk fout :+), en de gynaecoloog dacht hem wel even met plaatselijke verdoving te zetten. Die dacht dus met een naald naar binnen te gaan. Hij heeft het overleefd maar dat scheelde niet veel :+

Uiteindelijk onder narcose erin en eruit.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 12:51

oh ik had idd de naald bij de gynaecoloog, echt, fluitje van een cent!
Bij de HA lag ik bloedend te hyperventileren (maar ja, ik wil echt geen kinderen! :') ) dus toen door, en daar met grote naalden (en een hartslag van 350) maar dat was echt appeltje eitje, binnen 10 min dansend naar buiten ! Niks van gevoeld :D

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 12:53

Ik heb vanaf mijn 12de ongeveer 10 jaar de pil geslikt. Toen ik stopte viel ik 15kg af en was ik ineens stukken stabieler. Toen ik na een paar jaar weer een relatie kreeg wilde ik andere anticonceptie dan het condoom, maar eigenlijk geen hormonen meer. Dus het koperspiraal geprobeerd. 1,5 jaar buikpijn van gehad, dus omgewisseld met de Mirena. Geen buikpijn meer en nauwelijks menstruatie, maar hoppa, de kilo's er weer aan en weer flinke stemmingswisselingen etc. Dus toen gekozen voor sterilisatie. Helaas gaan de kilo's er wel lastiger weer af blijkbaar als je de 30 voorbij bent, maar ik voel me in elk geval wel weer een heel stuk prettiger.

YellowGray

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 12:59

Ik ben ook al een aantal jaren wat kilo's (10-15) te zwaar, en ik gaf mezelf daarvan altijd de schuld want ik heb ook een zelfdiscipline van niks. Maar ik heb dus ook al 8 jaar een spiraaltje. Misschien dat het daar toch meer mee te maken heeft dan ik dacht.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 13:07

van de pil naar de prikpil merkte ik niet veel. Met overgang naar spiraal merkte ik dat ik blijkbaar toch emoties had :')
qua gewicht scheelt t niks, ben 85 kg en 59 kg geweest... nu hang ik stabiel, maar als ik zwaarder aan het worden ben komt dat echt door wat ik vreet.. :j

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 13:11

Ja aankomen komt vaak door eten, kan natuurlijk zijn dat hormonen de eetlust aanwakkeren. :)