[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zilfstar

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 10:43

Regalli: dat is wel heel stupide idd hahaha....

Apps gaat hem hier ook niet worden. Heb wel dingen waar ze op kunnen hoor. Maar ben niet zo van de apps (zegt zij met een pocket frogs en candy crush verslaving....)

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 11:13

hahaha konttraining? dat klinkt komisch! ik zie mn kont al naar de sportschool gaan hihi!

Liespower, ik ben helemaal fan van Jillian Michaels workouts, hier staat heel youtube mee vol! Misschien een tip!

Winner91

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 11:57

@Daniella, dat is heel licht ja, net alsof 48 kg (bij 168 cm) gezond kan zijn? Wel super dat er weer een kg af is!

@Mandy517, breng je recepte boekje ook online uit! Handig en lekker.

@Deniece, lekker dat je mazzel hebt gehad terwijl je een slechte week had

@Zilfstar, het geeft niks om je doel af en toe bij te stellen, als je maar niet continu afwijkt van je (haalbare)  doel. Maar dat gebeurt niet geloof ik. 

@Regalli, balen dat je jezelf zo rot voelt.. En succes met je run!

@Wollie, wat ga jij goed zeg. Vind dat jij altijd super positief en gemotiveerd ben, dit werkt als een oppepper!

Nou ik ben terug van de wintersport en heb mezelf vreselijk misdragen wat betreft eten. Veel drank, chocomelk, patat, schnitzels, chocola, chips, hahaha.
Wel heel de dag gesnowboard maar dacht dat ik zeker 2 kg aangekomen was.

Eindstand: -700 gram!!

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 12:13

Haha, recepten die ik uitgetypt heb, heb ik meteen uitgeprint en het bestand niet opgeslagen :+
Zal vanaf nu, als ik was lekkers tegenkom, het delen met jullie!
Om dan maar te beginnen met deze:

http://www.keurslager.nl/recipebase/vie ... 464?search
Heerlijk! Ook lekker met kip ipv biefstuk

Winner91, goed hoor, toch 700 gram eraf! :D
Ik mag morgen weer wegen.. spannend!

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 12:33

Negerzoen schreef:
Dais_ schreef:

Ik 2300 :') Het ging zo goed, tot ik stond te koken en ineens zo trek kreeg in vanalles en nog wat -O- En dan sta je te koken hè...

Je tosti ziet er wel erg lekker uit zeg! En de kcal vallen me enorm mee! Ik eet tussen de middag 2 bruine boterhammen met ham, kaas en komkommer en kom dan wel hoger uit. De ham is zo vet helaas.. Maar zonder vind ik 'm zo saai :P

Schouderham is magere ham, die zou je eens kunnen proberen? :)

Hier weinig striae gelukkig. Hele oude aan de binnenkant van mijn bovenbenen, maar die is bijna niet meer te zien. Verder een beetje op mijn onderrug en een beetje op mijn heupen. Allemaal oud en allang wit :)

Zelfde hier. Gekregen in de groeispurt. Zijkant borsten en binnenkant bovenbenen. Inmiddels zijn het witte strepen. Heb er zelf niet zo'n problemen mee, je ziet het alleen als ik in een bikini loop en ach, dat is ook niet zo vaak :).

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 12:51

hee Winner, terug van vakantie, super dat je 700gr kwijt bent en toch lekker hebt kunnen genieten qua eten!Moet ook eens kunnen denk ik, en het snowboarden heeft toch voor voldoende beweging gezorgd, super toch? Ik probeer indd positief te zijn en te blijven, maakt het leven een stuk makkelijker voor mij haha! Een vriendinnetje zit ook een beetje in de put qua eten en sporten en ik ben steeds positief tegen haar geweest en nu begint ze beetje bij beetje weer meer vertrouwen te krijgen dat het haar ook gaat lukken! Fijn als ik dat hier ook kan bijdragen :j

Lollieloes, das minder! Fijn dat je jezelf er niet aan stoort, bij mij zie je het indd ook alleen in bikini (en soms in rijbroek _-:( )

Mandy lekker receptje! ga hem nu opslaan en binnenkort uitproberen

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 13:03

Winner: super dat je toch afgevallen bent!!!

Striae heb ik wel maar niet van het aankomen mbt gewicht van mezelf. Ik heb ze van mijn 2 zwangerschappen en eerlijk gezegd ben ik er een beetje trots op. Maar dat komt eigenlijk door hoe ik ze gekregen heb en hoe ze eruit zien.

Ik had een prachtbuik zonder streepjes met zwangerschap 1. Tot ik in de laatste termijn (bijna 8 mnd zwanger) een zwaar ongeluk heb gekregen. Het was zo'n ongeluk waarbij je statistisch gezien er niet meer zou mogen zijn... Op mijn buik prijken sindsdien 10 streepjes, ze lopen van onder naar boven en het is net of er twee handen op staan. De nummers 1 5 6 en 10 zijn nml korter dan de anderen (net of het duimen en pinken zijn). Het is net of God of een engel mijn baby beschermd heeft. Hij heeft dan wel een hersenbloeding eraan over gehouden en heeft nu de nodige lichamelijke en gedragsmatige uitdagingen (wij zeggen nooit beperkingen) maar we zijn er nog. Bij nummer 2 is die buik flink naar voren uitgerekt (madam is graag haantje de voorste en dus kwam eerst die buik en daarna ergens ik pas... en dat is nog zo :Y) maar ja velletje is maar beperkt rekbaar) Dus tsja, ik ben er best trots op dat je aan mijn buik kunt zien dat ik 2 prachtige kids op de wereld heb gezet :)

Verder ook straie op mijn borsten (maar ja heb beide kids 10 maanden borstvoeding gegeven en die boobies waren daardoor tweemaal van een E cup naar en G/H cup gegroeid... en weer terug... ze hangen nu op mijn knieen zo ongeveer :+ ). Mijn bovenbenen vertonen ook wat streepjes en ja, helaas zullen die wel van het te zwaar zijn komen.

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 13:09

Veel dingen gelezen
Ga eens kijken voor vanmiddag te reageren :)

Ik eet rond de 1900 2000 kcal per dag
Minder lukt niet omdat ik anders flauw val...
Maar ik heb 2 dagen in de week praktijk dus heel veel lopen en staan
Verder bijna elke dag 2 stallen uitmesten en 2 paarden rijden
En zaterdags 23 stallen uitmesten aanvegen paddocks uitmesten hooi geven en nog wel meer
Is het goed wat ik eet? Niet teveel?

Mijn lijstje van gisteren
O 2 broodjes hagelslag en een slok frisse fruitdrank om me pillejtes weg te werken
T appel en koekje
L 4 broodjes grillworst kaas
T 3rijstwafels met dun plakjr kaas
A 3 gekookte aardappelen lekker veel bloemkool met een beetje kerriesaus en een rundervink
T een banaan
Verder 1 liter water en halve liter thee

Vandaag
O 3 rijstwafels met dun plakje kaas
T banaan en appel
L 2 broodjes met dun laagje jam en wat van die snoepkersjes
T 2 mandarijnen
A pasta denk ik
T stuk fruit

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 13:17

Weer tafeltjesavond vanavond... ik wil sporten!

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 13:19

Tafeltjesavond?

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 13:29

Lollieloes, zo is dat en ach, boeie of je wel of geen striae hebt. Je kijkt toch ook niet om als iemand veel moedervlekken oid heeft.
Zilfstar, wat mooi, wow. Ook lief dat je het ''lichamelijke en gedragsmatige uitdagingen'' noemt, die ga ik onthouden.
denice en corientjuhh, ik weet (ook) niet wat tafeltjesavond is.
Heb niet veel gereageerd maar wel bijgelezen. :)
Bij mij gaat het goed.
Het slechte nieuws: m'n werk gaat niet door. |o Ik doe vrijwilligerswerk met paarden en mensen met een handicap. Zo balen, die dagen zijn echt genieten en dan gaat het niet door. Maar ach, volgende week weer.
Het goede nieuws: ik ga vandaag paardrijden :+: , en zwemmen.
Het super super super goede nieuws: ik ga donderdagochtend naar me opa en oma toe en dan logeren! Verheug me erop.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 13:36

Hannahaapje: even off topic... Beperkingen houden gevoelsmatig in dat je bepaalde dingen nooit zult kunnen. Ook versterkt het woord een gevoel van minderwaardig zijn, omdat je "beperkt bent". Een uitdaging daagt je uit je grenzen te verkennen, erover te gaan. Een uitdaging kun je ook afslaan als je er niet aan toe bent. Pak je hem wel aan dan zijn er meerdere opties. Je kunt erover, erdoor, eronder door, erlangs etc ;) er is niet maar 1 manier. En zo vindt onze zoon ZIJN manier. Niks is onmogelijk... :D

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 13:38

wauw Zilfstar, dat klinkt echt als een beschermengel :j heel knap dat je erzo in staat ook mbt je zoontje _/-\o_

Zwem en rijd ze Hanaahaapje!

en indd wat is tafeltjesavond? :o

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 13:39

Zilfstar, leuk dat jij ook in dit topic zit! Ik vind de filmpjes van jou met je dochtertje en zoontje bij de paarden echt leuk om te zien!

Nee, je kan wel heel verdrietig of boos zijn op je striae, maar het is echt verspilde energie, je lost er niets mee op, dus je kan er beter mee leren leven toch :).

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 13:43

@Zilfstar: er komen altijd heel wat kinderen voorbij in verschillende topics, hartstikke leuk, maar ik vergeet ze al snel, maar bedenk me nu dat ik eens een filmpje heb gezien dat door jouw zoon gemaakt is en kan me van het filmpje zelf niet echt iets herinneren, maar zo geweldig je zoon, zo enthousiast, zo'n leuke reporter, ik weet zelfs nog dat hij Stefan heet! Kan me voorstellen dat je waanzinnig trots op hem bent :j .

Wat mooi en bijzonder die beschermende handen <3

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 13:43

Haha, dat zijn de oudergesprekken, ben leerkracht.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 13:50

avaluna schreef:
@Zilfstar: er komen altijd heel wat kinderen voorbij in verschillende topics, hartstikke leuk, maar ik vergeet ze al snel, maar bedenk me nu dat ik eens een filmpje heb gezien dat door jouw zoon gemaakt is en kan me van het filmpje zelf niet echt iets herinneren, maar zo geweldig je zoon, zo enthousiast, zo'n leuke reporter, ik weet zelfs nog dat hij Stefan heet! Kan me voorstellen dat je waanzinnig trots op hem bent :j .

Wat mooi en bijzonder die beschermende handen <3

Haha wat leuk! Hij vindt dat altijd leuk om te horen als mensen op Bokt hem "herkennen".

Denice: ah, dat verklaart de term... :D och, gesprekken met ouders kan ook een hele sport zijn, toch? ~~}> tenminste dat vond ik wel toen ik stage liep (op een MLK school als dramatherapeute)

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 13:57

Zo weer even helemaal bijgelezen op de telefoon dus ga niet op iedereen reageren.
Hier net 2 heerlijke meergranen pistolets met filet american gehad, heerlijk!
Nu weer even een paar uur ertegenaan!

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 14:14

suzanne_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 14:17

Mag ik even mijn frustratie delen...

Was 2 weken goed bezig, 1,9 kilo afgevallen en voelde me er lekker bij.voelde me minder opgeblazen en was heel goed vol te houden.

Nu moet ik bijna ongesteld worden, en heb daar vanaf gister erg last van. Heb me al een aantal keer laten verleiden. Net een slechte lunch gehad en voel me nu slecht. Bah voel me zo zwak. Toen ik net in de spiegel keek voelde ik me ook echt een afstammeling van de walrusachtige.

Blehg.. ;(

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 14:17

Gaat zo snel hier dat het lastig is om alles bij te houden

Mijn lunch bestond uit 2 bruine boterhammen met smeerkaas/rookvlees en wat pijnboompitjes. En een stuk fruit
Mijn nieuwe afwisselende eet stijl bevalt me erg goed.. ben benieuwd hoeveel ik kwijt raak.
Weegschaal is kapot dus kan even niet wegen

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 14:35

suzanne_H schreef:

Was 2 weken goed bezig, 1,9 kilo afgevallen en voelde me er lekker bij.voelde me minder opgeblazen en was heel goed vol te houden.

Nu moet ik bijna ongesteld worden, en heb daar vanaf gister erg last van. Heb me al een aantal keer laten verleiden. Net een slechte lunch gehad en voel me nu slecht. Bah voel me zo zwak. Toen ik net in de spiegel keek voelde ik me ook echt een afstammeling van de walrusachtige.

Blehg.. ;(

Ach joh, onthoud dit:
Je bent al zowat 2 kilo in 2 weken afgevallen, top! Je bent NIET zwak, je bent STERK. :)
Iedere vrouw is mooi zoals ze is. Mooi zijn houd niet alleen uiterlijk in.
Voor of tijdens ongesteld zijn, zijn de verleidingen groter, zeker wat chocolade betreft.
Geniet van je lunch die je gehad hebt en weet dat het mooie is aan afvallen, dat je ieder moment van de dag weer opnieuw kunt beginnen.

Karin, ik heb als lunch ook 2 boterhammen met smeerkaas op. :)

http://www.afvallen-weblog.nl/calorieen-tellen-is-dom/

Iemand in de familie had het er ook al over dat die 's middags een broodje kroket at omdat dat minder kcal bevat dan een boterham met kaas. -O- Hij valt overigens heel moeilijk af. Dus dit artikel ga ik goed doorlezen om te vertellen (het is natuurlijk aan hem of hij het aanneemt of niet).

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 14:36

Hannahaapje: ik ben nu jouw tosti aan het maken :D

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 14:38

Hallo, daar ben ik weer :wave:

Hele slechte paar dagen gehad. Vrijdag gezondigd met een zak chips. Zaterdag was ik ziek, griep, hondsberoerd. Zondag en Maandag ging ik 2 dagen weg met een vriendin, veel gesnoept maar ook veel geslapen want was nog steeds zo ziek :'). Echt verstandig was het niet om weg te gaan dus, maar wel gezellig gehad. Vanmorgen op de weegschaal, 0,5 kilo erbij. Had niet anders verwacht. Vandaag dus extra veel motivatie om het juiste te doen :). (en hopelijk kan ik dat de komende tijd doorzetten :P )

O: yoghurt met diepvries fruit en 1 banaan
T: niks
L: 3 pompoen boterhammen, 1 met gebakken ei en 2 met kaas + komkommer
T: crackers
A: nog geen idee
T:niks
B: uurtje intensief dressuurlessen (met snotneus, dat wordt lekker lekken :+ )

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 14:48

hannahaapje schreef:
suzanne_H schreef:

Blehg.. ;(

Ach joh, onthoud dit:
Je bent al zowat 2 kilo in 2 weken afgevallen, top! Je bent NIET zwak, je bent STERK. :)
Iedere vrouw is mooi zoals ze is. Mooi zijn houd niet alleen uiterlijk in.
Voor of tijdens ongesteld zijn, zijn de verleidingen groter, zeker wat chocolade betreft.
Geniet van je lunch die je gehad hebt en weet dat het mooie is aan afvallen, dat je ieder moment van de dag weer opnieuw kunt beginnen.

Karin, ik heb als lunch ook 2 boterhammen met smeerkaas op. :)

http://www.afvallen-weblog.nl/calorieen-tellen-is-dom/

Iemand in de familie had het er ook al over dat die 's middags een broodje kroket at omdat dat minder kcal bevat dan een boterham met kaas. -O- Hij valt overigens heel moeilijk af. Dus dit artikel ga ik goed doorlezen om te vertellen (het is natuurlijk aan hem of hij het aanneemt of niet).

Met dat artikel ben ik het absoluut eens! Daarom vind ik het ook raar dat mensen calorieen in fruit tellen bijvoorbeeld. Denk liever aan alle goede voedingsstoffen die jouw lichaam zo hard nodig heeft! Die zitten in dat fruit! Eet liever 2 mandarijnen en een appel dan een kroket. Maar dat is mijn mening natuurlijk.