Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
renskep schreef:Bij de spiraal komt dat juist niet vaak voor. Veel dames hebben na het verwijderen van de spiraal weer een normale cyclus. Veel sneller dan bij de pil?
Prikpil is om de 12/13 weken.
Edit; reactie op anne_bento
anne_bento schreef:Ik heb even wat erover opgezocht en zie dat, net als bij de spiraal, er een kans is dat het een vrij lange tijd kan duren voor je weer zwanger kunt worden na de prikpil. Eerlijk gezegd, ik heb een kinderwens, niet per nu direct, maar ik wil ook niet zodra ik heb besloten graag zwanger te willen worden nog het risico lopen dat het dan nog wel eens een jaar kan duren voordat dat weer lukt. Dat kan natuurlijk altijd, maar als ik al zie dat dat bij de prikpil vaak voorkomt, wil ik dat toch voorkomen
Polly schreef:het valt mij juist op dat ik hier zoveel lees over doorslikken van de pil, ik kreeg ook altijd klachten die jij hierboven noemt en heb het dan ook nooit gedaan, alleen voor vakanties ed maakte ik een uitzondering.
Emmaa_ schreef:Ik slik mijn pil wel door, in overleg met zowel mijn huisarts als de gynaecoloog. Ik had elke keer na mijn stopweek flinke klachten waarin ik door bleef bloeden tot ik nog een keer stopweek inlaste, wat heel erg vervelend was. Omdat het niet echt duidelijk was waarom dit gebeurde ben ik in overleg mijn pil zo lang mogelijk door gaan slikken, en de klachten van het doorbloeden zijn ook niet meer voorgekomen.
Ik denk dat het echt een kwestie is van persoonlijke voorkeur. Het is niet slecht voor je lijf om hem door te slikken, maar het is ook niet erg om elke maand netjes je stopweek te houden. Er zijn mensen die klachten hebben bij doorslikken, er zijn ook mensen die klachten hebben bij niet doorslikken.
starxfren schreef:Hoi, ik ben nog maar 12 jaar en ik had een vraagje..
Hoe zorg je ervoor dat je in de nacht niet doorlekt of op school.. Heb 1x meegemaakt in de nacht mijn beddengoed zit eronderbeschamend..
Op school 3x toen zeiden de jongens die achter me liepen dat ik doorlekte.
starxfren schreef:Hoi, ik ben nog maar 12 jaar en ik had een vraagje..
Hoe zorg je ervoor dat je in de nacht niet doorlekt of op school.. Heb 1x meegemaakt in de nacht mijn beddengoed zit eronderbeschamend..
Op school 3x toen zeiden de jongens die achter me liepen dat ik doorlekte.