Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BusyMissy

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 23:06

Wat heftig Samantha! Veel sterkte met het naderende afscheid.

Ik heb een Ridley Excalibur (overgenomen van Jeroen Blijlevens, is nog een leuk verhaal) en een Roubaix Specialized met vering te koop. Ik krijg door artrose teveel pijn in mijn handen en armen door het hangen op de racefiets en heb nu een fiets gekocht waarbij ik meer rechtop kan zitten.

Fijn dat je dan eindelijk weer kunt hardlopen SteffiiY, dat zul je dan wel gemist hebben. Ben je nu weer volledig hersteld met je enkelbanden?

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-25 08:57

Busymissy nu ga ik teveel off topic als ik naar dat verhaal vraag zeker? O:) Wel super vervelend dat je de fietsen moet verkopen omdat je teveel pijn krijgt :(:)

Wat een hoogtemeters weer Supervixen :oo Van het weekend de trail du grand ballon toch?

Goof wat goed dat je die weg toch gelopen hebt, en nog vrij snel ook! (ik mis net als BusyMissy de spierbal smiley haha).

Leonie fijn dat je toch nog iets hebt kunnen doen op vakantie, ik duim heel hard met je mee dat het inderdaad meevalt! Heb je vandaag nog erg last na je walk/run rondje? Wel hele mooie omgeving daar, mooie foto's <3

Heel veel sterkte Samantha :(:) Wel fijn dat je hem nog even hebt kunnen spreken.

Sherivey heel veel succes met klussen en de drukte nog even!

Ieris lekker op stedentrip :) Leuk dat je daar nog zo hebt kunnen lopen in het park.

Namiro weer plannen voor nog een keer Luxemburg, leuk!

SteffiiY wat heftig zo flink je enkel breken en de banden ook nog scheuren! Dat is een behoorlijke hersteltijd geweest denk ik. Wat fijn dat je weer kunt hardlopen!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-25 09:34

Hier morgen weer hardlopen. Geen trail, gewoon uurtje trainen. De 1 keer per week bevalt me nog goed. In mei nog een 10km en 24km staan. Dat zijn dan dus de lange trainingen zeg maar.
Ik wil wel weer 2 of 3 keer per week, maar heb deze week echt geen tijd. Ben amper thuis.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-25 10:30

Thanks meiden.
Ben nu aan het werk maar concentratie is ver te zoeken. Moet vanmiddag ook naar de sportarts.

Succes met klussen Sherivey!

Wat leuk Iris, Antwerpen is een leuke stad!

Kan me voorstellen dat dat heel dubbel voelt Namiro, knuffel.

Jeetje Steffi klinkt heftig zeg!
Ik heb wel Strava.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-25 11:26

Heel veel sterkte en een knuffel voor jou Samantha :(:)

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-25 11:27

Sterkte Samantha!

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-25 16:58

Sterkte Samantha, dat zijn geen leuke dingen.

Namiro, jij ook nog sterkte met het verlies van je paard.
Ja dat is wel even wennen om paardloos te zijn.
Mooie foto's van Luxemburg!

Ik heb vandaag een klein stukje gelopen in Dieren, ik moest toevallig met mijn zoontje naar de kapper daar.
We zijn daarna even wezen lunchen bij de Carolinahoeve, en daar waren net twee kalfjes van Schotse hooglanders, zo schattig!
Afbeelding
Afbeelding

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-25 17:13

Wat lief!

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-25 17:31

Aah wat schattig zeg. <3

Ik ben vanmiddag bij de sportarts geweest, en m’n bekken stond nog steeds goed, zelfs na de marathon dus.
En ik ben nu officieel blessurevrij! Mag alles weer, en vooral de focus voor nu op sterker worden.
Hij raad trappen training aan en heuvels. Moet m’n loopjes beginnen met de oefeningen die ik al had. En geen vervolg afspraak als ik me zo blijf voelen!
Ga wel eind mei terug voor een sportmedisch onderzoek. Dat hoort niet bij de behandeling.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-25 18:03

Dat is fijn om te horen Samantha!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-25 18:51

Wat fijn Samantha!

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-25 22:31

Wat schattig Ieris! <3

Dat is goed nieuws Samantha! Fijn!! :j

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-25 08:59

Dat is goed nieuws Samantha!
Sterkte met het andere verdrietige nieuws :(:)

Ik ga zo een kort rondje hardlopen, hopelijk zaterdag weer tijd voor een langere run

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-25 09:03

Gefeliciteerd Sall! Y)(^)

Ieris wat super schattig! <3

Samantha wat goed nieuws, fijn! Ook jij mag meedoen aan de hoogtemeter loopjes dus :')

Hier nog even aan het puzzelen wanneer ik weer kan gaan lopen, ik hoop vanavond. Gewoon weer een kop vol snot en ellende :\ Lijkt steeds in een cirkeltje te gaan, steeds voel ik me een week goed en dan begint de ellende weer. Nu al de 3e of 4e keer achter elkaar.
Zondag lopen ging ook niet soepel. Ik wil wel heel graag lopen want ik wil niet weer op 0 beginnen.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-25 10:05

Wat vervelend muppetmayo. Hopelijk gaat het snel beter. Ik ben ook al de hele week verkouden. Wordt nu gelukkig wat minder.

Gefeliciteerd Sall!

Ik heb net een kort loopje gedaan in de regen. Laatste loopje voor zondag. Ben nu mijn tas aan het inpakken en aangezien ik veel keuze wil hebben, heb ik veel te veel hardloopkleding in mijn sporttas gepropt := .

6.16 km met wat intervallen.

Afbeelding

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-25 10:12

Dat is fijn nieuws Samantha :D!

Mooi tempo hoor SV!

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-25 10:14

Mijn plan is om eerst de afstanden uit te breiden op een laag comfortabel tempo en daarna weer wat intervallen mee te pakken om sneller te worden. Ik ben van mijzelf geen snelle loper (je kunt mij beter lange afstanden laten lopen dan kort en snel).

Hebben jullie een tip voor intervallen om sneller te worden? Ik lees veel op internet om 400 meter te versnellen en dan stukje joggen en dan weer 400 meter en dan aantal keer herhalen maar voor mijn gevoel is 400 meter wel weer gelijk een heel stuk.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-25 10:20

Ik zou vooral verschillende intervaltrainingen afwisselen. Dan weer eens 200tjes, dan 400tjes, 800tjes, piramide interval, sprint intervallen, VO2max trainingen, langere tempoblokken, enz. Afgewisseld met rustige duurloopjes en tempoduurloopjes.
Als je een garmin hebt kun je volgens mij een doel instellen en dan maakt hij al trainingen voor je.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-25 11:03

Ik merk dat sprinttrainingen me vooral echt sneller hebben gemaakt.

Goed van je SV, in de regen. Aucces komend weekend en idd, je kan maar beter genoeg keuze hebben haha.

Ik sla over vandaag. Ten eerste is het pleurisweer en ten tweede heb ik best moeie benen en zere kuiten van een aantal dagen hoogtemeters lopen in Dld, dus ik doe een rustdag. Morgen weer een loopje denk ik.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-25 13:01

Hebben jullie (mensen in het onderwijs) allemaal twee weken meivakantie?

Ik wilde gisteren een stukje lopen maar m'n kuiten zaten helemaal vast. Dus ik ben na een kilometer maar gestopt en heb thuis wat rekoefeningen gedaan en de foamroller gebruikt. Ik denk dat ik maandag te enthousiast heb gelopen met te weinig cooling down en hoop hard dat het morgen weer weg is.

Gebruik je een app en/of Garmin Steffi? Die kunnen je bij dit doel helpen.

Sall gefeliciteerd!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-25 13:17

Ja, 2,5 week vakantie Tiggs :o

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-25 13:23

SteffiiY schreef:
Mijn plan is om eerst de afstanden uit te breiden op een laag comfortabel tempo en daarna weer wat intervallen mee te pakken om sneller te worden. Ik ben van mijzelf geen snelle loper (je kunt mij beter lange afstanden laten lopen dan kort en snel).

Hebben jullie een tip voor intervallen om sneller te worden? Ik lees veel op internet om 400 meter te versnellen en dan stukje joggen en dan weer 400 meter en dan aantal keer herhalen maar voor mijn gevoel is 400 meter wel weer gelijk een heel stuk.

Ik begon met 200 meter intervallen. En dan 8x met 2 minuten rust ertussen.
Deze en 1000 meter zijn mn favoriet. :)

400 meter intervallen vind ik ook wel prima, maar 800 meter doe ik niet graag. :o

Nou ben ik niet indrukwekkend snel hoor, ook op mn intervallen niet.
De 200 meter moet ik tussen de 4:30 en 5:00 lopen. De 1000 meter tussen de 5:30 en 6:00.

Maargoed, mijn duurlooptempo ligt dan ook niet hoger dan 6:45 ongeveer.

Ik liep vanochtend een uurtje rustig.
Of naja, was de bedoeling. Moest mezelf een paar keer terugfluiten.

Afbeelding

Verder wel wat moe-ish van het schilderen. Zijn nu sinds zaterdag elke dag bezig. En in combi met paarden en hardlopen zijn dat pittige dagen.
Maarrr voor een goed doel. :)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-25 13:41

Yep Tiggs, dik twee weken. Wat een luxe hè.

Lekker gedaan ondanks alle drukte Sherivey!

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-25 14:19

Heerlijk Goof en SV, geniet ervan!

Sherivey, een nieuw huis is heel leuk maar ook heel intens. Succes en veel plezier, pak ook op tijd je rust.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-25 17:31

Ah Samantha dan kom ik je in Utrecht wrs weer tegen. Heb nog geen ticket maar mijn man loopt hem sowieso. Een aangezien het meestal tickets regent in de laatste week, wacht ik het even af.
Sterkte met het slechte nieuws. Dat is snel gegaan!
Maar wat fijn dat je blessure vrij bent! Ook echt geen last meer? Omdat je zei dat het bij de marathon nog wel pijnlijk was?

Sherivey klussen is ook heel vermoeiend. Moet je niet onderschatten. Dus ook lekker je rust pakken af en toe. Een keer niet trainen is geen schande.

Ah wat leuk dat je toch nog kon lopen in Antwerpen ieries.
En ach schotse hooglanders zijn zo schattig <3

Weekendje Luxemburg klinkt goed Namiro. Bij ons is oppas op kind altijd een groot probleem. Super fijn als dat wel gewoon kan!

Steffy, hier geen strava, wel garmin waar ook een bokt groep is aangemaakt. Mocht je daarbij willen (kunnen? Weet neit welk horloge je hebt)

Sv en Suliko, heel veel succes dit weekend! Geniet ervan en ik ben benieuwd naar jullie verhalen!

Gefeliciteerd Sall! *\o/*

Ik ga straks verder met de bijleespost. Dochter en manlief komen nu net "thuis". :Y) ze waren de koeien verplaatsen naar een ander weiland. <3