Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 18:17

Karuna ritme omgooien wil niet zomaar als je gewoon werkt. Het is niet aan de orde maar ik moet wel gewoon naar m’n werk. Even om 5 opstaan zou erg veel slaaptekort opleveren.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 18:17

Stond gisteren op nos dat met een eventuele avondklok de hond uit laten gewoon mag en kan dus mensen daar niet meer druk om maken :j

En waren best nog wat uitzonderingen hoor! Als er medisch iets is met je huisdieren kon je ook gewoon naar buiten.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 18:18

Zebrastreep schreef:
Stond gisteren op nos dat met een eventuele avondklok de hond uit laten gewoon mag en kan dus mensen daar niet meer druk om maken :j

En waren best nog wat uitzonderingen hoor! Als er medisch iets is met je huisdieren kon je ook gewoon naar buiten.

Oh gelukkig dank je wel had het nog niet gelezen

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 18:19

Zebrastreep schreef:

Maar dat wordt dus een printer aanschaffen? Ik zou echt niks kunnen uitprinten :')

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 18:19

lenaa_tje schreef:
Toch is dat niet wat ik bedoel Pien door regels te stellen met een bepaalde consequentie moet je daar wel wat mee doen. Je roept nu gewoon irritatie op.
Mensen irriteren zich aan andere die zich niet aan de regels houden terwijl er niet wordt gehandhaafd.
Hier is een buurtbewoner achteruit bijna tegen een groep ouders aangereden omdat hij vind (en terecht de overheid stelt dat ook) dat ze niet in groepen mogen kletsen bij het voetbal veld. Rel natuurlijk op de social media pagina van het dorp.
Ik heb het idee dat er in België en in Frankrijk meer gehandhaafd wordt, dat is hier gewoon niet en dat zorgt voor irritatie en niet voor samenhorigheid

Lenaatje daar ben ik het helemaal mee eens. Alleen durf ik dat niet meer te zeggen op Bokt want dan ben ik die buitenlandse trut die het beleid loopt af te kraken van NL vanuit het buitenland. Maar ik verbaas me zeer dat er:
1. NIet gehandhaaft wordt;
2. Dat ook nog van te voren wordt aangekondigd.

Hier laat je het wel uit je hoofd om niet te luisteren want er wordt gehandhaafd en ik beleef hier de gendarmerie zeker niet als mijn vriend. Ze waren ooit hier op het erf (paardenbeul had toegeslagen in de buurt en ze hadden gehoord dat ik paarden zou hebben dus kwamen waarschuwen). Ik schrok me kapot en vroeg zeer afhoudend, super beleefd: "heb ik iets fout gedaan". Ik deed het bijna in mijn broek _O- .
Dat vind ik dus ook niet goed, maar dat heb ik echt niet met de politie in NL. De dame stelde me gelijk heel erg gerust, maar er komt wel wat binnen hoor als je over de gendarmerie praat. In Spanje stond de politie ooit met de karabijnen in de aanslag op de rotonde. Ik lag met mijn blote benen op het dashbord mee te zingen met de radio (kort broekje aan→ hittegolf)en ik verschoot er zo van dat mijn armen omhoog vlogen en ik rechtop ging zitten. Waarop de agent zijn geweer omlaag deed want hij zag mijn grote schrik (ik was ontzet) dat zijn geweer op mij gericht was _O-

We zijn het eens, alleen durfde ik dat aspect niet meer te benoemen want ik ben daar hard op aangesproken dus ik word wat voorzichtiger.

Iedereen gewoon luusteren vind ik trouwens wel belangrijk, want is ook een kwestie van volwassenheid in een goede democratie, vind ik, als het bal is.
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 14-01-21 18:22, in het totaal 2 keer bewerkt

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 18:20

In de lente en zomer zou ik avondklok veel erger vinden voor veel mensen
Met de extreme hitte hadden ze het ook wel even opgeschort in Antwerpen toen

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 18:23

Ja Pien mensen die weinig verkeerd doen hebben schrik of beter gezegd respect voor de politie dat is hier niet anders
Maar de rebellen en het krapuul die hebben dat niet ook niet in Frankrijk

pien_2010

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 18:24

Klopt Besita, maar in NL heb ik wel respect voor de politie en ben altijd beleefd, maar ik ben er niet bang van.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 18:24

Ik weet nog niet wat ik er van moet vinden. Ze moeten natuurlijk iets. Maar 20.00 is wel echt heel vroeg. Zijn heel veel mensen die tot een uurtje of 6 werken. Dan kun je in de avond al niet meer naar je paard. Of een ommetje maken. Toch even een hond lenen ergens :+

En ik vind het juist fijn dat je hier kunt spuien. Dat zegt niks over je wel of niet aan de maatregelen houden.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 18:25

In Frankrijk is de lock down vanaf 18 uur want dat zet zode aan de dijk als het gaat om geen mensen ontmoeten. Kan er ook niet meer gezamenlijk gegeten worden.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 18:28

@pien helemaal eens met je post! Die angst voor de politie is ook niet goed inderdaad en ook ik vind dat mensen zich er gewoon aan moeten houden maar het emmertje loopt soms over. Dat zie je hier ook in een aantal veroordelende berichten over elkaar. Dan is iemand die daar buiten staat en wel handhaaft wel handig.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 18:28

Juist wij houden ons altijd aan regels en ook hier houden we ons aan alle maatregelen
Respect voor politie enz

Enige wat we momenteel hebben is de honden en voor mij zijn die super belangrijk
Dat ik mij dus iets afvraag mag ook..
Heb geen tuin en die stomme beesten plassen niet op balkon

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 18:32

Er zullen altijd mensen zijn die zich nu niks van de regels aantrekken en die zich na een avondklok er nog steeds niks van aantrekken. Dat ga je met die avondklok echt niet veranderen. Wat je wel verandert zijn al die contacten van mensen die zich netjes aan de regels houden en binnen die regels 's avonds ergens op visite gaan. En dat is uiteindelijk de grote bulk aan contacten, waarbij er kans op besmetting is. Veel meer dan die groep die zich niks van de regels aantrekt. Gewoon omdat het aantal mensen dat zijn best doet om de regels te volgen veel groter is dan het aantal dat zich niks van de regels aantrekt.

En dat is waar het uiteindelijk om gaat, zorgen dat je het aantal contactmomenten tussen mensen verminderd, waardoor het reproductiegetal omlaag gaat. Dat is veel belangrijker dan de groep aanpakken die zich niks van de regels aantrekt. Ik denk dat het wel belangrijk is om die mensen aan te spreken, gewoon vanwege het rechtsgevoel van de mensen die zich wel aan de regels houden. Maar dat is niet het doel, het doel is om het reproductiegetal voldoende omlaag te brengen. En als de avondklok daar aan bijdraagt, dan moeten we dat gewoon doen.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 18:34

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 18:36

lenaa_tje schreef:
Zebrastreep schreef:

Maar dat wordt dus een printer aanschaffen? Ik zou echt niks kunnen uitprinten :')

Nou we zijn dit jaar zo digitaal geworden een document op je telefoon zou inmiddels ook al moeten kunnen :') als ik een papier moet moet dat sowieso via mijn werkgever omdat denk ik naam van de instelling ook genoemd moet worden en de werktijden enz.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 18:39

Pandora2 schreef:
Ik gooi het even tussen de avondklokken door :P
Voor wie het interessant vindt, een linkje met wat min of meer begrijpelijke uitleg over de verschillende varianten en mutaties

https://www.hln.be/wetenschap/overzicht ... ~aa046d3d/

Dank je wel. Heel interessant.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 19:08

lenaa_tje schreef:
Zebrastreep schreef:

Als jij een printer nodig hebt bij het thuiswerken dan neem ik aan dat je werkgever dit wel zou moeten aanschaffen, het is immers onderdeel van je werkflow? Zelfde met extra schermen en ergonomische middelen.

Bovendien zijn printers niet meer zo duur tegenwoordig :j

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 19:25

Frankrijk avondklok van 18-6

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 19:25

Ik heb ook een printer 'moeten' aanschaffen in de eerste lockdown. En nog wat hulpmiddelen. Is niet anders... maar wie weet heb je inderdaad een aardige werkgever.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 19:26

Ik kan niet thuiswerken, dit was mijn enige dag thuiswerken omdat mijn klassen toetsen hebben maar het ging om eventueel zo’n verklaring uitprinten.

Miste jij een printer Sheran? Die heb ik zelf niet echt gemist. We konden dingen door de repro laten printen kregen we het per post.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 19:31

Vanaf 18 lijkt me toch wel ingewikkeld te checken, dan zijn er toch veel mensen onderweg van werk naar huis.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 19:32

lenaa_tje schreef:
Ik kan niet thuiswerken, dit was mijn enige dag thuiswerken omdat mijn klassen toetsen hebben maar het ging om eventueel zo’n verklaring uitprinten.

Miste jij een printer Sheran? Die heb ik zelf niet echt gemist. We konden dingen door de repro laten printen kregen we het per post.

Dan kun je er wel bijna vanuit gaan dat je een geprint exemplaar krijgt van je werkgever.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 19:37

lenaa_tje schreef:

Ja, ik miste het wel. Niet dat het strikt noodzakelijk was, maar de toetsen uit de eerste toetsweek werden gescand en opgestuurd, zodat je op de computer moest nakijken. Dus het handigste is dan toch printen óf zo'n tekentablet aanschaffen. Vooral voor die dingen. Of cijferlijsten voor vergaderingen waar je dan toch wel even aantekeningen op wil maken. En andere nakijkdingen. Niet per se noodzakeliik maar scheelt wel veeeel tijd.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 19:38

Echwel schreef:
Dus dat zou betekenen dat jij je honden in de stad verder niet uitlaat meer tijdens avondklok
Nou ik vind het dieronvriendelijk om ze vanaf 18 of 20 u niet meer uit te kat3n

Hoezo dieronvriendelijk? Of voor jouw honden omdat ze anders gewend zijn?

Hier rond 22.00 het laatste rondje. Soms eerder. 1e rondje is ergens tussen 7 en 9. Nooit een probleem, dus de mijne is het gewend. Voor mij dus geen probleem qua tijd om kwart voor 8 laatste rondje te doen en 4 uur de 1e weer. Behalve dat mijn gezondheid dat niet tof vindt zo vroeg, maar op zon moment is de hond belangrijker haha. Maar de jouwe zijn een kortere tijd gewend blijkbaar, dus lastiger :j

Gelukkig niet van toepassing en dat zijn echt nog wel wat stappen verder voordat dat een mogelijkheid zou kunnen worden.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 19:51

Fijn dat hond uitlaten wel zou mogen dan.
Ik maak me ook zorgen op de drukte op stal tussen 17.00 en 20.00. Meeste mensen werken gewoon fulltime en er mogen maar een max aantal tegelijkertijd zijn dus dat zou puzzelen worden.
Al zou ik dan wel vragen of de stal vroeger open kan, zou niet voor de lol op 7 uur op de stoep staan maarja als het moet ;) .