Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Dimphyl schreef:Echwel schreef:Ik vraag.mij oprecht af wat mensen die alles zien als viruswaanzin en geloven dat het niet waar is, gaan doen als de.pandemie onder controle is
Werken en leven. Als er dan tenminste nog een toerisme/horeca sector overleefd heeft.
secricible schreef:Maar dat is constant zo en die woorden verdwijnen dan met de stille trom.
Mijn broer volgde vorig jaar Qanon uit interesse, dus ik ga even af op zijn woorden in deze. Maar ik begreep dat qanon voorspelde dat er afgelopen November een aardverschuiving zou zijn: er zou veel bewijs boven komen, regeringsleiders zouden opgepakt gaan worden, enz. Het zou een beetje het punt zijn waarop duidelijk werd dat Qanon echt waar was.
Ondertussen weten we dat dat allemaal niet gebeurt is. En toch zegt geen enkele Qanon-aanhanger "hmm, wacht even, hoe zit dat?"
nps schreef:Dimphyl schreef:
Werken en leven. Als er dan tenminste nog een toerisme/horeca sector overleefd heeft.
Ik ben nooit opgehouden hoor met werken en leven hoor. En mijn leven is wel een beetje meer dan op een terras zitten en op vakantie gaan.
Dimphyl schreef:nps schreef:
Ik ben nooit opgehouden hoor met werken en leven hoor. En mijn leven is wel een beetje meer dan op een terras zitten en op vakantie gaan.
Wat fijn dat jij die optie had! Besef je even dat je heel gezegend bent dat je dus niet getroffen bent door de corona maatregelen! Besef je jezelf dat er mensen zijn die al een jaar lang niet behoorlijk kunnen werken? En dat, als alles dicht is en je fam/vrienden ver weg wonen, leven óók lastig wordt?
Ik kan je in alle eerlijkheid vertellen dat ik op het randje van de afgrond zit, mentaal en financieel gezien. En met mij vele anderen.
Dimphyl schreef:Gelukkig kan ik vanaf aan komende week weer aan het werk, maar als de voorspellingen qua versoepelingen uitkomsten, dan zal mijn werk, en dat van mijn vriend, alsnog niet goed kunnen draaien, want dan blijven de toeristen weg.
En voor je volgende vraag; Ik heb vooral geleerd dat het mensen niet zo interesseert wat er wel of niet gebeurd met andere mensen, en ja, ik heb dingen geleerd/verbeterd qua uitspraken die niet klopten, maar daarmee verandert er niks aan de ellende die ik zie, omdat de overheid allerlei voorwaarden legt aan wel of niet steun krijgen, waarop (oa hier) dan gezegd wordt, tja jammer, je moet blij zijn met wat ze proberen..
Echwel schreef:Ik maak me geen illusies. Complottheorieën zijn constructies en die kunnen aangepast worden aan de veranderende realiteit. Complotdenken is, vermoed ik, ook moeilijk af te leren als je er eenmaal in vastzit. En de emoties die eraan ten grondslag liggen; angst, wantrouwen, frustratie, die zijn ook niet zomaar verdwenen. Evenmin als de bubbel van gelijkgestemden waar mensen in zitten. Dat verandert misschien pas als er iets aan de fuikbevorderende algoritmen van de social media gedaan wordt.Maar zoals nu het schelden op bv Facebook op de regering en noem.maar op
Zou dat overgaan of zoeken ze anderen die in hun ogen schuldig zijn aan iets
Ik vind het echt een interessante gedachte
Askja schreef:Echwel schreef:Ik maak me geen illusies. Complottheorieën zijn constructies en die kunnen aangepast worden aan de veranderende realiteit. Complotdenken is, vermoed ik, ook moeilijk af te leren als je er eenmaal in vastzit. En de emoties die eraan ten grondslag liggen; angst, wantrouwen, frustratie, die zijn ook niet zomaar verdwenen. Evenmin als de bubbel van gelijkgestemden waar mensen in zitten. Dat verandert misschien pas als er iets aan de fuikbevorderende algoritmen van de social media gedaan wordt.Maar zoals nu het schelden op bv Facebook op de regering en noem.maar op
Dus van die complottheorieën zijn we na de coronacrisis nog niet af.
Askja schreef:Echwel schreef:Ik maak me geen illusies. Complottheorieën zijn constructies en die kunnen aangepast worden aan de veranderende realiteit. Complotdenken is, vermoed ik, ook moeilijk af te leren als je er eenmaal in vastzit. En de emoties die eraan ten grondslag liggen; angst, wantrouwen, frustratie, die zijn ook niet zomaar verdwenen. Evenmin als de bubbel van gelijkgestemden waar mensen in zitten. Dat verandert misschien pas als er iets aan de fuikbevorderende algoritmen van de social media gedaan wordt.Maar zoals nu het schelden op bv Facebook op de regering en noem.maar op
Dus van die complottheorieën zijn we na de coronacrisis nog niet af.
Karl66 schreef:Dimphyl, ik vind het echt serieus vervelend om te horen dat jij het zo zwaar hebt vanwege de crisis. Het probleem is alleen dat het niet de schuld van de overheid is dat jij zo in de oliebol zit, of van de maatregelen, of van de mensen die voor de maatregelen zijn. Het is de schuld van een virus dat in een pandemie over de wereld raast. Niemand zat op een pandemie te wachten en niemand wordt blij van de maatregelen, maar we hebben op dit moment domweg geen andere keuze. Nu alles openen, terwijl we de strijd bijna gewonnen hebben, is het domste wat we kunnen doen. Dan zouden we ons overgeven als we de oorlog bijna gewonnen hebben. Daarmee maak je die hele oorlog en daarmee alle maatregelen alsnog met terugwerkende kracht zinloos.
Dimphyl schreef:Bedankt allemaal, fijn dat ondanks dat die post voor mij vooral heel warrig en emotioneel voelde, het toch duidelijk is