Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dalena

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 12:40

Hier sinds gisteren geen koorts meer gelukkig! :)
Misselijkheid is ook een stuk minder.
Af en toe nog hoesten. Niezen en snotteren is ook gestopt

carina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 13:27

Hier dag 4 en de koorts is weg! Ook minder hoesten en snotteren gelukkig. Ook spierpijn lijkt minder te worden. Kortom, gaat de goede kant op!

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 21:01

Ik kan me ook melden. Voor het eten kreeg ik een vreemd gevoel in m'n keel en een licht droog hoestje. Voor de zekerheid toch maar getest en na ongeveer 10 minuten verscheen toch echt het tweede lijntje op de test.
Voor nu nog weinig klachten, enkel dat hoestje, dus ik hoop dat het daarbij blijft. Baal wel een beetje van het feit dat ik hierdoor dus niet naar de manueel therapeut kan dinsdag :(

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 22:07

Hier dag 9. Nog steeds niet helemaal klachten vrij, verstopte neus en nog steeds een hoestje. Ook de hele dag door nog steeds zeurderige hoofdpijn. Zelftest gedaan, die was vandaag wel negatief. Na overleg met stal, Wel eventjes de deur uitgegaan na de negatieve test, maar zo ontzettend snel moe. Hijg bij iedere stap. Te snel opstaan zorgt voor duizeligheid. Bah. Helemaal klaar mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 22:15

Ik merk dat ik minder dorst heb, minder drink en dat mijn vertering wat lijkt stilgevallen. Geen honger, maar ik kan wel gewoon goed eten gelukkig. Maar de rest blijft wat achterwege lijkt het, en zit met een luchtbuik.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 22:22

Ik heb deze avond ontdekt dat mijn geur helemaal weg is, zo vreemd. Smaak is al een paar dagen minder, maar zout enz proef ik nog maar minder uitgesproken.

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 19:10

Ik kan mij ook melden. Ik werd met vreselijke keelpijn vanochtend wakker. De pindakaas op brood leek net iets minder geur te hebbem. Vanmiddag hoofdpijn en spierpijn/pijn in mijn lichaam en wat lamlendig. Net een zelftest gedaan en jahoor een tweede streepje!
Voor het eerst sinds de corona dat ik het heb!

Heeft het nog zin naar de GGD te gaan???
Ik lees tegenstrijdige dingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 19:12

Ik ga morgen weer aan de slag, het enige wat ik nu nog heb is soms een verstopte neus en een fikse niesbui. Helaas moet ik wel een FFP2 op de hele dag en apart pauze nemen/eten. In onze consultatieruimte zijn geen ramen dus ik kan al niks genieten van het mooie weer, maar nog minder van verse lucht -O-

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 20:25

Varekaj schreef:
Ik ga morgen weer aan de slag, het enige wat ik nu nog heb is soms een verstopte neus en een fikse niesbui. Helaas moet ik wel een FFP2 op de hele dag en apart pauze nemen/eten. In onze consultatieruimte zijn geen ramen dus ik kan al niks genieten van het mooie weer, maar nog minder van verse lucht -O-

Ik hoorde net dat er veel smog kan komen wat schadelijk kan zijn voor je longen dus zo gezond is die buitenlucht dan niet.
Alleen lijkt me wel benauwd zeg met dat warme weer zo ffp2 masker op!
Sterkte!!!

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 14:19

Hoe lang blijf je besmettelijk? Ik heb alleen nog af en toe hoesten en geur en smaakverlies. Ik denk dat zo lang ik blijf hoesten dat ik dan besmettelijk ben?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 14:59

Je mag vijf dagen na eerste symptomen uit isolatie mits geen symptomen meer en anders tien dagen. Daarbij maakt het niet uit of je nog hoest oid na die tien dagen.

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 15:02

bigone schreef:
Je mag vijf dagen na eerste symptomen uit isolatie mits geen symptomen meer en anders tien dagen. Daarbij maakt het niet uit of je nog hoest oid na die tien dagen.

Dankje!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 18:06

Nou, sinds vandaag terug aan het werk en dankzij dat FFP2 masker weer meer last van droge kriebel in de keel, hoesten en een snotneus -O-
En zacht uitgedrukt zijn mijn darmen ook een feestje aan het houden.

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 18:22

Varekaj schreef:
Nou, sinds vandaag terug aan het werk en dankzij dat FFP2 masker weer meer last van droge kriebel in de keel, hoesten en een snotneus -O-

Pff ja die darmen zijn niet normaal. Heb echt dagen naar de wc kunnen rennen ;(
Gisteren voor het eerst normale ontlasting gehad...

annikeee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 18:27

dalena schreef:
Varekaj schreef:

Pff ja die darmen zijn niet normaal. Heb echt dagen naar de wc kunnen rennen ;(
Gisteren voor het eerst normale ontlasting gehad...

Jullie hebben dus ook tijden Corona gevoeligere darmen? Mijne zijn ook echt van streek :(

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 18:59

Na 2 goeie dagen is het vandaag ook weer een stuk minder. Ik ben al de hele dag super draaierig, hoofdpijn, ... Ik heb alweer een hele dag liggen slapen en woensdag moet ik terug gaan werken. Ik heb de HA gebeld maar hij denkt dat het door de warmte komt en moet even afwachten tot morgen.

Zonet mijn ouders gehoord, die zijn nu bijna een week uit quarantaine. Blijkt dat mijn vader alweer was flauwgevallen :(

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 20:39

Voor mij nu dag 11; ik mag, ondanks het hoesten wat niet stopt, de deur weer uit. Vanmorgen dus even flink ingeslagen, hoe fijn kan het zijn om gewoon weer boodschappen te mogen doen.

Wel is mijn reuk en mijn smaak steeds slechter, tijdens het koken rook ik iets smerigs in de keuken. Bleek de broccoli te zijn die volgend mijn dochter toch echt gewoon naar broccoli ruikt.
1 hap geproefd, smaakt zoals het ruikt… verrot! Bleh!

Gisteren is mijn dochter met kleinzoon ook weer thuis gekomen, dat is toch wel heel erg genieten.
Werken doe ik niet meer dus ik doe het nog even rustig aan, morgen wel even naar mijn paard, jonkie dus hoef en doe ik niks mee, maar ook dat is gewoon fijn om haar weer even te zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 23:18

Ex-collega van me was maanden nadien nog steeds zijn geur en smaak kwijt. Die gaf ook aan dat eten en drinken een hel was geworden, alles was ronduit smerig en walgelijk. Vroeger een fuifbeest die er graag eens goed in vloog met de biertjes, na die besmetting ging hij van de geur van bier alleen al over zijn nek. Een broodje tonijn of kip was als rottend vlees.

Zo erg heb ik het niet gehad, wel dat cola en limonade me intussen veel minder smaken. Koffie zonder geur en smaak was ook echt voor. Maar ik heb wel veel meer dorst of iig nood aan water drinken.

Die darmen is pas recent. Wel aantal ochtends gehad dat ik met soort Pms-achtige krampen wakker werd, maar dat ging redelijk vlot over. Zondag hele dag gevoel van obstipatie en vandaag, welja, het ging heel vlot. Ben wel van mijn opgeblazen pens vanaf en krijg mijn broek weer dicht.

En vanochtend op werk spaghettibenen gehad, maar kunnen overleven door met mijn bureaustoel rond te rijden op onze kleine werkplek.

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 23:23

Ik ben inmiddels bijna een jaar na mijn besmetting en ik heb nog steeds last (gelukkig wel steeds minder!) van geur- en smaakvervorming. Vooral in de avond (als ik moe ben) proef/ruik ik minder (of moet ik me beter concentreren), maar ook wel eens dat eten smerig ruikt (terwijl anderen nergens last van hebben). Ik ben hierdoor ook best wat kilo’s kwijt omdat io constant misselijk was.

Vandaag heb ik mijn zoveelste huisarts bezoek gehad: ik ben verwezen voor een 2e revalidatie traject omdat ik blijf sukkelen met chronische pijn en spaghettibenen -O-

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 23:36

_MG schreef:
Ik ben inmiddels bijna een jaar na mijn besmetting en ik heb nog steeds last (gelukkig wel steeds minder!) van geur- en smaakvervorming. Vooral in de avond (als ik moe ben) proef/ruik ik minder (of moet ik me beter concentreren), maar ook wel eens dat eten smerig ruikt (terwijl anderen nergens last van hebben). Ik ben hierdoor ook best wat kilo’s kwijt omdat io constant misselijk was.

Vandaag heb ik mijn zoveelste huisarts bezoek gehad: ik ben verwezen voor een 2e revalidatie traject omdat ik blijf sukkelen met chronische pijn en spaghettibenen -O-

Jeetje 1 jaar! :(:)
Ik ben het nu al zat pfff.. Al die trucjes op internet werken ook niet bij mij. Maar geur komt langzaam terug. Moest dwangvoeding halen voor konijn en dat kon ik goed ruiken

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 23:46

manzano schreef:
Je zelftest kan nog weken positief blijven....

Onzin verhaal. Pcr heeft dat zeggen ze.

De mijne was na een week weer negatief en zo ken ik er meer.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 23:48

Zonnetje81 schreef:
manzano schreef:

Nou ja dat is wat ze bij de helpdesk van de Rijksoverheid zeiden.... Dat zelftesten geen zin had.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 00:06

Zit nu verplicht WW ziektewet van het UWV. Mogelijk toch nog te veel klachten ook door corona en daardoor te snel begonnen met werken.

Eerste ziektedag was 7 februari.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 05:53

Zonnetje81 schreef:
manzano schreef:

Ik denk ook dat de pcr bedoelt werd. Bij de mensen die ik ken was de zelftest al vrij snel neg.
Ik heb ook gemerkt dat niet iedereen die ze achter die telefoon zetten kundig is. Maar dat is met elke helpdesk..

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 07:24

Mijn zelftest is na 10 dagen nog steeds positief.. maar ik ben inmiddels weer lekker buiten.

Wel moe en hoesten nog steeds.. toch flink last gehad