De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 19:54

Wat ik ga doen zondag
Heb iedereen bericht gestuurd dat vrije keuze is om te komen maar als je ziekte verschijnselen hebt om thuis te blijven

Magrathea

In the late show zeiden ze het al: not only is the corona virus making people sick, it's also making people stupid :+

Arabesk

imaudy schreef:
Die rutte is gewoon een papier aan het lezen terwijl Wilders spreekt. Wilders vind het belachelijk dat Iran nog mag vliegen op schiphol en ja dat is ook zo natuurlijk!

Wilders praat meestal nonsens, maar nu heeft ie wel een punt

Wistaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 19:55

lotthje schreef:
shirleyp schreef:
Hier basisschoolleerkracht! Ik ga morgen graag werken hoor, maar erger me wel aan de berichtgeving vandaag. Blijkbaar zijn wij van maatschappelijk en economisch belang omdat wij alle kinderen van werkende ouders opvangen? Ik doe wel wat meer nuttige zaken dan alleen dat op een dag hoor... En hoop wel dat ze bij de volgende verkiezingen/miljoenennota/begroting onthouden dat zorg & onderwijs van groot belang zijn voor onze samenleving.

Ik ergerde me ook heel erg aan de berichtgeving vandaag. Ben er nog steeds een beetje pissig van haha.

Echt he? Alsof het onderwijs alleen fungeert als kinderopvang :') -O-
Laatst bijgewerkt door Wistaire op 12-03-20 19:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 19:55

Ik kan het linkje van het debat niet vinden!

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 19:56

IMANDRA

imaudy schreef:
Die rutte is gewoon een papier aan het lezen terwijl Wilders spreekt. Wilders vind het belachelijk dat Iran nog mag vliegen op schiphol en ja dat is ook zo natuurlijk!

Weet je wat er op dat papier staat dan? Voor hetzelfde geld is dat belangrijke (nieuwe) informatie van belang voor het debat of de handeling van de overheid.

cursebreaker

Arabesk schreef:
imaudy schreef:

Wilders praat meestal nonsens, maar nu heeft ie wel een punt

Haha ja dat dacht ik hetzelfde.

Bij ons was de lokale supermarkt waar ik de kleine boodschappen tussendoor haal, vanmiddag ook niet drukker als normaal en dit was al na de persconferentie van vanmiddag. Online was het dus wel drama al op de site van AH.

Ladybird
Moderator Algemeen

Berdien schreef:
Magrathea schreef:
Intussen vraagt iedereen zich wel af waarom de overheid niet meer in paniek is 8)7 hoe denk je dat de supermarkten er dan uit hadden gezien?

Nou dit dus. Aan paniek heeft echt helemaal niemand wat.

Als het even kan ga ik ook gewoon naar Terschelling, zeker na het lezen van de berichten van Granoek. De toeristensector wordt er echt enorm door getroffen. En of ik nou hier wat rondscharrel (geen klachten!) of daar.. Het is niet alsof ik hier wel 24/7 binnen zit. Dat hóeft gelukkig ook helemaal niet, laten we daar even heel duidelijk over zijn.

Ik ben heel benieuwd, want op zon boot zitten meer als 100 man. Ik ben heel beniewud hoe de rederijen daar mee om gaan.

Giolli: https://nos.nl/livestream/2326847-kamer ... virus.html

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 19:57

Alsof Wilders altijd zo aandachtig naar Rutte luistert als die iets zegt :+

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 19:57

Toen we vandaag de wekelijkse boodschappen haalden, sloeg de pin op tilt.

Toeval of vanwege het advies voornamelijk te pinnen.
Het was drukker dan anders in de Lidl. Beetje als normale kerstdrukte.
Omdat ik door de koffie was, wat bij de plus gehaald. Daar was het vanmiddag nog rustig.

En wat betreft het toiletpapier, als iedereen geacht wordt thuis te werken, dan is het verbruik toch voor huishoudens veel hoger.
Of sparen jullie alles op voor je eigen toiletpot, de natjes en de droogjes?

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 19:59

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 20:00

k_m schreef:
Omg momenteel bij ons ( Brecht België ) in de supermarkten

[ [url=m/uk6AzG.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/IBZrKY.jpg]Afbeelding[/url] ]

Whut ? :wow: :')

Ik liep vanmiddag in een Delhaize. Alle schappen netjes gevuld en weinig volk 8-)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 20:02

Ik was net even bij AH, hangt er bij de ingang een briefje: graag zelfscan gebruiken. Ok prima, gebruik dat ding nooit, maar als jullie dat willen....
Sta ik aan zo’n zuil af te rekenen, krijg ik controle..... I bedoel... kom op! Nu moet zo’n meisje nog aan mijn spullen zitten (maakt me niet uit voor mij, maar voor haar....)

Verder: ik heb geen kinderen, maar hoe zien ze scholen sluiten voor zich met al die werkende ouders?

rien10

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 20:03

Bij de plus was er gel om de zelfscan en je handen schoon te maken.

Shiloh

Nou hier de mail ontvangen met de dagelijkse coronavirus-werk-maatregelen-update. We moeten zoveel mogelijk thuis werken na de persconferentie van Rutte.

Dat zal even wennen worden. Wel lekker even niet die takke afstand van Nijmegen naar Utrecht, maar denk dat ik het na een paar dagen goed zat ben. Kan me thuis nooit zo lekker concentreren.

Wel héél opgelucht. Mijn vader heeft eindelijk besloten niet op pelgrimstocht te gaan in Spanje. Hij zou maandag vertrekken en was er best wel ongerust over, en het doet hem in zijn hart heel erg pijn, maar het is gewoon niet verstandig nu.

Oh ja. Inderdaad bij de laatste Picnic bestelling toch maar even een extra pak toiletpapier en een flesje handzeep. Voor de zekerheid al waren die nog niet op. Je zult maar misgrijpen als het wèl echt op is.

Meer mensen hier waarvan de werkgever de aangekondige maatregelen volgt en je thuis laat werken?

cursebreaker

Ik zou trouwens momenteel ook geen Rutte wille zijn - nooit overigens, maar er komt flink wat kritiek en druk zijn kant uit.

@Shiloh
Ik kan me voorstellen dat je heel opgelucht bent nadat je vader die beslissing nam!
Ik zag eerder vandaag nog dat de situatie in Spanje ook best heftig is.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 12-03-20 20:04, in het totaal 1 keer bewerkt

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 20:04

In Belgie zit nu de veiligheidsraad samen, ze kondigen meer dan waarschijnlijk het rampenplan af. Ben erg benieuwd. Normaal vanavond nog meer maatregelen in BE.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 20:04

cursebreaker schreef:
Ik zou trouwens momenteel ook geen Rutte wille zijn - nooit overigens, maar er komt flink wat kritiek en druk zijn kant uit.

Nou echt hoor, wat dat betreft kun je het nooit goed doen. Zou niet met hem willen ruilen.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 20:05

k_m schreef:
In Belgie zit nu de veiligheidsraad samen, ze kondigen meer dan waarschijnlijk het rampenplan af. Ben erg benieuwd. Normaal vanavond nog meer maatregelen in BE.

Oefff daar ben ik heel benieuwd naar!

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 20:05

En toch zo vriendelijk altijd blijven, ik was al lang een paar keer uit mijn panty gesprongen. :=
Ik vind Rutte het harstikke goed en sportief doen doorgaans.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 20:06

LadyMadonna, Daarvoor zou ik wel bereid zijn om van buren met een baan in de zorg kinderen in huis te nemen.
Buurvrouw werkt bijvoorbeeld bij de tandarts, zou haar kinderen wel een aantal dagdelen op vangen.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 20:06

cursebreaker schreef:

Helemaal eens, maar dat is wel het risico van het vak. Hoe dan ook had hij het niet goed kunnen doen. Of hij reageert te overtrokken (aldus een deel van de bevolking) of hij reageert niet goed genoeg (aldus een ander deel). Zeker met die scholen is het kiezen tussen twee kwaden eigenlijk.

Giolli schreef:
En toch zo vriendelijk altijd blijven, ik was al lang een paar keer uit mijn panty gesprongen. :=
Ik vind Rutte het harstikke goed en sportief doen doorgaans.

Eens!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-20 20:07

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 20:07

Nou, ook iemand in Hengelo heeft het volgens GGD Twente.

Ben benieuwd wat voor gekke reacties dat hier teweeg gaat brengen. :')
(en ik kan alleen maar denken WIE IS HET)