Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Palmera

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 20:32

Joh, jullie boffen nog in NL. Hier word een abortus pas uitgevoerd na 6 weken zwangerschap. En echt, je krijgt je doorverwijzing (speciale kliniek, het ziekenhuis doet geen vrijwillige abortus) dan pas. Dan kom je nog op de lijst en ben je doorgaans binnen twee weken aan de beurt. Al die tijd loop je dus zwanger te zijn.

Blij dat ik met vijf weken en 5 dagen een miskraam kreeg. :)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 20:33

Ik denk dat mijn vriend mij eigenhandig in de auto zet en naar een kliniek brengt. Zijn anti-kinderwens is nog sterker dan die van mij. _O-

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 20:34

Palmera schreef:
Joh, jullie boffen nog in NL. Hier word een abortus pas uitgevoerd na 6 weken zwangerschap. En echt, je krijgt je doorverwijzing (speciale kliniek, het ziekenhuis doet geen vrijwillige abortus) dan pas. Dan kom je nog op de lijst en ben je doorgaans binnen twee weken aan de beurt. Al die tijd loop je dus zwanger te zijn.

Blij dat ik met vijf weken en 5 dagen een miskraam kreeg. :)

:oo Daar moet ik toch echt niet aan denken!

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 20:41

bruintje123 schreef:
Eline het valt mij op dat jij veel van dat baby gedoe toch best vertederend en lief vind.
Het zou mij dus niets verbazen dat jou eierstokken nog wel zacht actief zijn hoor :P
Of je daar wat mee gaat doen is wat anders natuurlijk.

Als ik dat vergelijk met mezelf, had ik dat totaal niet en nooit gehad ook.
En dat lees ik dus ook echt van vele andere hier.

Dacht dat dit topic niet zulke opmerkingen zou hebben }> :D (is niet erg hoor) Ik krijg zo vaak te horen "Dat veranderd nog wel" en blabla. De keuze om geen kids te nemen word al zo weinig echt gerespecteerd of afgedaan met, dat ik het niet meen, dat het vast nog wel komt als ik de juiste partner heb. Bleh :P

Ik vind kinderen inderdaad superlief en ook heel erg leuk. Geef mij maar een baby, kan ik echt van genieten. Leuk een dagje knutselen met kids of ergens heen, sign me up. Ik ben heel graag de leuke gezellige tante van elk kind.. Maar zelf één, nee, nope, nooit niet.. Velen die mij kennen kunnen het zich niet voorstellen dat ik, die goed met kinderen kan en het ook leuk vind, geen eigen kinderen wil. Maar ik wil ze gewoon niet. Moet er niet aan denken. Ik vind kids heel leuk, maar het is ook heel leuk ze om 6 uur weer bij hun ouders achter te laten en tabee. Dan heb ik de hele avond nog lekker voor me, voor mezelf.. En de volgende dag, en de dag erna. Heerlijk.

Niet om 6/7 uur gewekt worden door zo'n klein schreeuwend ding, niet ze naar school brengen, naar sport, naar feestjes, naar vriendinnetjes, in het weekend dingen met ze doen, ze op tijd eten te geven, verantwoord moeten koken, want je kan niet de hele week alleen maar pizza of patat eten of een broodje, zoals ik soms doe. Dan nog in bad doen, op bed proppen een verhaaltje en hetzelfde riedeltje de volgende dag weer.. En de volgende dag.. En de volgende dag. Voor heeeeel veel jaren. Nee, nee en nee. Ik pas :+ :+ . Dat is mijn ergste nachtmerrie.

Ik denk wel als ik per ongeluk zwanger zou worden, de moedergevoelens wel zouden komen en dat ik geen abortus zou kunnen doen.. Daarom gewoon goed zorgen dat ik niet zwanger word :o

Ik ben sowieso geen goede moeder kandidaat denk ik. Ik heb borderline en heel veel depressies gehad. Hoewel dat nu stabiel is, een kind is moeilijk en zwaar, ik kan niet garanderen dat ik stabiel blijf. Ik heb een labiele moeder gehad, no thanks, dat is niet leuk. Daarnaast heb ik lichamelijke beperkingen. Door drie breuken in mijn bekken zal het een moeilijke zwangerschap zijn. Wel mogelijk, maar wel moeilijk. Dus naast dat ik geen kinderwens heb, kwam dat er ook nog bij, dus ik vind het wel prima zo.

Ik heb nu lekker de lusten en weinig van de lasten :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 20:50

RoosG schreef:
love_western schreef:
Jullie maken mij bang met die verhalen.

Ik krijg denk ik paniekaanval als ik er achter kom en dan zo snel mogelijk naar abortus kliniek :oo

Ja en dan ga je naar je huisarts of abortuskliniek en moeten ze officieel nog 5 (of 3) dagen wachten omdat je dan bedenktijd hebt. Afhankelijk van je arts gaan ze 100 keer vragen of je het zeker weet (uitzonderingen daargelaten uiteraard). En dan pas (als er al een week over heen is vaak) krijg je een abortus. Dus loop je alsnog een week rond met iets in je buik... Vond dat zo iets geks. Snap de bedenktijd wel maar als je zo stellig bent dat het er uit moet, waarom dan nog wachten?

Ja belachelijk!

Aan een zwangere vragen ze het toch ook niet 100 keer of ze het zeker weten >;)

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 20:53

Dat is inderdaad belachelijk.. Ik snap dat ze je willen beschermen tegen een overhaaste beslissing, maar aan de andere kant is dat niet hun taak.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 21:10

Ik vind het ook werkelijk nergens op slaan.
Als je abortus laat plegen, hoeveel risico's heb je dan helemaal, afgezien van spijt en psychishe impact? Zwanger blijven en een kind krijgen heeft honderden risico's. (inclusief die spijt en psychishe impact!)
Ik vind dat artsen die risico's wel eens mogen aankaarten.
"weet u wel waar u aan begint? U word een emotioneel wrak, gaat melk lekken, kunt uw plas niet meer ophouden en verliest bovendien úren aan tijd en stápels met geld. Denk goed na mevrouwtje!"
Een kind geboren laten worden moet net zo goed overdacht en besproken worden als een abortus. Ik wed dat er een stuk minder mensen van de koude kermis thuiskomen.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 21:56

ElineS schreef:
bruintje123 schreef:
Eline het valt mij op dat jij veel van dat baby gedoe toch best vertederend en lief vind.
Het zou mij dus niets verbazen dat jou eierstokken nog wel zacht actief zijn hoor :P
Of je daar wat mee gaat doen is wat anders natuurlijk.

Als ik dat vergelijk met mezelf, had ik dat totaal niet en nooit gehad ook.
En dat lees ik dus ook echt van vele andere hier.

Dacht dat dit topic niet zulke opmerkingen zou hebben }> :D (is niet erg hoor) Ik krijg zo vaak te horen "Dat veranderd nog wel" en blabla. De keuze om geen kids te nemen word al zo weinig echt gerespecteerd of afgedaan met, dat ik het niet meen, dat het vast nog wel komt als ik de juiste partner heb. Bleh :P

Ik vind kinderen inderdaad superlief en ook heel erg leuk. Geef mij maar een baby, kan ik echt van genieten. Leuk een dagje knutselen met kids of ergens heen, sign me up. Ik ben heel graag de leuke gezellige tante van elk kind.. Maar zelf één, nee, nope, nooit niet.. Velen die mij kennen kunnen het zich niet voorstellen dat ik, die goed met kinderen kan en het ook leuk vind, geen eigen kinderen wil. Maar ik wil ze gewoon niet. Moet er niet aan denken. Ik vind kids heel leuk, maar het is ook heel leuk ze om 6 uur weer bij hun ouders achter te laten en tabee. Dan heb ik de hele avond nog lekker voor me, voor mezelf.. En de volgende dag, en de dag erna. Heerlijk.

Niet om 6/7 uur gewekt worden door zo'n klein schreeuwend ding, niet ze naar school brengen, naar sport, naar feestjes, naar vriendinnetjes, in het weekend dingen met ze doen, ze op tijd eten te geven, verantwoord moeten koken, want je kan niet de hele week alleen maar pizza of patat eten of een broodje, zoals ik soms doe. Dan nog in bad doen, op bed proppen een verhaaltje en hetzelfde riedeltje de volgende dag weer.. En de volgende dag.. En de volgende dag. Voor heeeeel veel jaren. Nee, nee en nee. Ik pas :+ :+ . Dat is mijn ergste nachtmerrie.

Ik denk wel als ik per ongeluk zwanger zou worden, de moedergevoelens wel zouden komen en dat ik geen abortus zou kunnen doen.. Daarom gewoon goed zorgen dat ik niet zwanger word :o

Ik ben sowieso geen goede moeder kandidaat denk ik. Ik heb borderline en heel veel depressies gehad. Hoewel dat nu stabiel is, een kind is moeilijk en zwaar, ik kan niet garanderen dat ik stabiel blijf. Ik heb een labiele moeder gehad, no thanks, dat is niet leuk. Daarnaast heb ik lichamelijke beperkingen. Door drie breuken in mijn bekken zal het een moeilijke zwangerschap zijn. Wel mogelijk, maar wel moeilijk. Dus naast dat ik geen kinderwens heb, kwam dat er ook nog bij, dus ik vind het wel prima zo.

Ik heb nu lekker de lusten en weinig van de lasten :D

Mooi omschreven hoe je daar in staat! Heerlijk zelfstandig. En ik denk dat je kunt genieten van alleen zijn, heerlijk is dat.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 21:56

Eline ik zeg niet dat veranderd nog wel.
Bewust niet.
Want er kunnen zoveel redenen zijn dat iemand kindervrij wil blijven.
Maar wat jij nu ook allemaal beschrijft en hoe leuk je ze vind hebben de meeste in dit topic niet.
Zie je ook in de reacties dat abortus zeer groot overwogen wordt.

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 22:05

Ik geniet van dit topic, lees ook vaak mee via telefoon, maar zit nu toevallig op de laptop.

Ik heb op het werk gelukkig een collega van mijn leeftijd die ook geen kinderwens heeft, dus daar kan ik lekker al mijn anti-kind grapjes mee delen *\o/* Helaas ook een mannelijke collega die juist van mening is dat wij hard op zoek moeten zijn naar een vent om mee te gaan fokken. Maar die heeft wel meer steekjes los, dus we negeren dat zover mogelijk. Een andere fantastische collega steunde ons laatst ineens door in de groep te gooien dat het best onbeschoft is om het over een kinderwens te hebben, want je weet maar nooit waarom men wel of niet voor kinderen kiest. Jeej! :D

Maar goed, ik kwam net een horrorfilmpje tegen op FB, moest ik even met jullie delen :+

Spoiler:

Ff serieus....voer voor nachtmerries :evaw:

Even wat luchtiger:
http://theoatmeal.com/comics/baby_vs_cat

Overigens heb ik geen hekel aan alle kinderen hoor, ik wil ze zelf gewoon niet. En ik ben echt allergisch voor mensen die roepen dat dat nog wel veranderd :n

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 22:15

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 22:28

Die van The Oatmeal blijft mooi :')

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 22:36

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 22:41

Ik kan het niet eens lezen omdat ik helemaal stuk ga om die plaatjes erbij _O-

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 22:50

RoosG schreef:
love_western schreef:
Jullie maken mij bang met die verhalen.

Ik krijg denk ik paniekaanval als ik er achter kom en dan zo snel mogelijk naar abortus kliniek :oo

Ja en dan ga je naar je huisarts of abortuskliniek en moeten ze officieel nog 5 (of 3) dagen wachten omdat je dan bedenktijd hebt. Afhankelijk van je arts gaan ze 100 keer vragen of je het zeker weet (uitzonderingen daargelaten uiteraard). En dan pas (als er al een week over heen is vaak) krijg je een abortus. Dus loop je alsnog een week rond met iets in je buik... Vond dat zo iets geks. Snap de bedenktijd wel maar als je zo stellig bent dat het er uit moet, waarom dan nog wachten?

Volgens mij gelden die 5 dagen bedenktijd als je langer dan 16 dagen overtijd bent.. Maar laatst was er in het nieuws toch dat er zulke lange wachttijden waren bij de abortus klinieken? Dat lijkt me ook heftig joh.. Maar goed.. Sowieso lijkt me dat allemaal erg heftig :+

HopeMyDay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 22:57

bruintje123 schreef:
Eline ik zeg niet dat veranderd nog wel.
Bewust niet.
Want er kunnen zoveel redenen zijn dat iemand kindervrij wil blijven.
Maar wat jij nu ook allemaal beschrijft en hoe leuk je ze vind hebben de meeste in dit topic niet.
Zie je ook in de reacties dat abortus zeer groot overwogen wordt.

Ik heb zelf al eens een abortus doorgemaakt maar ik heb niks geen spijt of andere psychische problemen gehad... En dat terwijl ik een natuurlijke verminderde vruchtbaarheid door hormoondingen (ik maak voor een vrouw erg veel testosteron).
Ik was toen 23 (inmiddels 2.5 jaar verder) en totaal geen zin en motivatie om kinderen groot te brengen.

Abortus is een goed iets, maar inderdaad zouden er ook betere voorlichting moeten komen voor ouderschap zelf.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 23:01

Nu weet ik toevallig dat als je aan de kritieke grens zit de wachttijd wel wat ingekort wordt. Heb ik ooit gevraagd bij biologie :j

Het is met niet zwanger worden ook wel een beetje zoals met abortus. Je kunt (tot op zekere hoogte) makkelijker besluiten dat je tóch abortus wil (als je het na 2 weken toch weer wel wil), je kunt niet teruggaan naar de kliniek en vragen of ze hem weer terug stoppen :=

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 00:06

Magrathea schreef:
Nu weet ik toevallig dat als je aan de kritieke grens zit de wachttijd wel wat ingekort wordt. Heb ik ooit gevraagd bij biologie :j

Het is met niet zwanger worden ook wel een beetje zoals met abortus. Je kunt (tot op zekere hoogte) makkelijker besluiten dat je tóch abortus wil (als je het na 2 weken toch weer wel wil), je kunt niet teruggaan naar de kliniek en vragen of ze hem weer terug stoppen :=

Nee maar je kunt wel gewoon aan je vriend vragen of ie m er weer instopt :Y)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 01:22

Ik ben bij een ingreep geweest, geen wachttijd en ze doen prachtige onderzoeken met de foetussen. Toch heel mooi dat je op die manier iets aan de wetenschap bijdraagt. Of zeg ik het nu cru?

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 02:03

lieveli schreef:
Ik ben bij een ingreep geweest, geen wachttijd en ze doen prachtige onderzoeken met de foetussen. Toch heel mooi dat je op die manier iets aan de wetenschap bijdraagt. Of zeg ik het nu cru?

Nee, vind ik niet! Dat vind ik ook mooi. Uit een (voor veel mensen) iets negatiefs wordt toch iets positiefs gehaald.

Eerlijk gezegd wist ik niet eens dat dat gebeurde.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 02:07

Het lijkt mij prima dat dat gebeurt! :j
Het fraaie is dat veel van die onderzoeken ook ten gunste zullen komen van de vrouw die wel haar kind wil behouden. Is dan op zijn minst abortus gratis in NL, eigenlijk?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 02:36

Ja, ik moest het even googlen, is gratis.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 02:46

Oké, netjes. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 07:08

Alleen jammer dat anticonceptie niet gratis is :\

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 09:22