Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 12:08

Laura82 schreef:
Hier helaas slecht nieuws over de kat ;( Dierenarts belde net, de bloedwaarden zijn iets verbeterd maar niet genoeg, en hij heeft geen eetlust en is slap. Dat was zo'n beetje onze enige hoop, dat er toch ergens een infectie dwarszat waar de nieren het zo zwaar mee hadden. Hij mag vanavond met ons mee naar huis, en dan wordt hij morgen ingeslapen ;( ;(

He bah Laura, dat is niet het nieuws waar je op gehoopt had.
Verstandig besluit..

Eva_Jameson

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 12:14

Heh bah Laura wat naar... Sterkte!

Secricible jij ook sterkte vandaag.

Rocky wat een fantastische honden heb je zeg!

Ik mag vandaag een dagje aan mijn studie werken. Zal weinig spannends worden verder. Tentamens komen er aan.
Mijn lijstje:
O: 2 sneden pompoenbrood met pathe & 100 gram magere citroenkwark van de Optimel.
L: Omelet met tomaat & bosui (vervelend als er restjes eten op moeten.)
T: Een peer & ?
A: De overblijfselen van gisteren :9
T: Geen idee nog.

Het is wel even wennen allemaal. Ik kwam gisteren met mijn lijstje bijvoorbeeld uit op veel te weinig kcal. 's Avonds nog maar een bakje chips gegeten om er nog wat binnen te krijgen evenals vetten.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 12:15

Maanlicht schreef:
Nutella vind ik ook niet zo, haha! Vroeger heel veel gegeten, maar ik vind de smaak wat saai.
@Janine: misschien mis je het kauwen een beetje? Ik zou het niet zo goed weten eigenlijk. Het is wel bewezen dat je lichaam anders omgaat met smoothies dan met vaste stoffen. Daar zou het mee te maken kunnen hebben.

Mijn lijstje:
O: havermout met cacao en een beetje honing, klein mandarijntje
L: Klein beetje overgebleven soep, twee boterhammen met twee gekookte eieren
T: 2 kleine mandarijnen, 2 knäckebröd met half plakje kaas
A: Chili con carne met een beetje tortillachips, glas rode wijn

Totaal: 1490 kcal

Zou goed kunnen hoor! Weet jij hoe dat zit?
Ik weet dat normaal gesproken kauwen een seintje naar de hersenen brengt dat je vol raakt... Ik heb geen honger gevoel.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 13:01

Nu ik ga googlen zijn de meningen nogal verdeelt. Het is ook niet iets wat je makkelijk kunt bewijzen.

Mens en gezondheid zegt dit:
Citaat:
Smoothies bevatten veel minder vezels dan echt fruit. In sommige smoothies zit maar tien percent van de vezels van echt fruit. In het mixen van het fruit gaan dan ook veel vezels verloren. Hoe fijner het fruit gemixed wordt in de smoothiemaker, hoe meer vezels er verloren gaan. Ook voor geconcentreerde groentensapjes geldt hetzelfde probleem: ze bevatten te weinig vezels om echte groenten te kunnen vervangen.

Terwijl Optimale Gezondheid aangeeft dat het wel meevalt:
Citaat:
Het zijn er maar drie – drie verschillende factoren die ervoor zorgen dat de voedingsstoffen in onze groenten en fruit verloren gaan: warmte, licht, en zuurstof.

Dit is één van de redenen dat sommige mensen zeggen dat het blenden van fruit in de blender ervoor zou zorgen dat we tot wel 90 procent van de voedingsstoffen kwijtraken. De reden die hun geven is omdat het fruit wordt blootgesteld aan zuurstof – één van de drie factoren.

Echter, wat deze mensen niet in acht nemen is dat het verlies van voedingsstoffen niet binnen een paar seconden gebeurt. Als dat wel het geval was dan hadden die appels in de supermarkt bijna geen voedingsstoffen meer over. Ze zijn namelijk al redelijk lang blootgesteld aan zuurstof sinds de oogst.

.....
In tegenstelling tot sappen bestaan smoothies die we in de blender maken uit de hele vrucht of groente. Dit betekend dus dat de schil er ook in verwerkt wordt. Hierdoor zitten alle voordelen van de groenten erin, inclusief de vezels. Echter, het blenden van ons fruit zorgt ervoor dat de vezels langzaam kapot worden gemaakt.

Wat ik hieruit haal is dat smoothies sowieso gezonder zijn dan sappen, omdat bij sappen de vezels er helemaal uit worden gefilterd. Maar bij smoothies is er dus ook wel verlies van vezels. Optimale Gezondheid zegt wel dat je het beste zo langzaam mogelijk kunt blenden. Hoe sneller je blend, hoe meer zuurstof er bij komt en hoe minder gezond het is.

Je zou wel kunnen proberen om een keer al je ingrediënten van je smoothie los te eten om te kijken of je dan 's avonds nog zo'n vreetkick krijgt.

Bente_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 13:19

Laura82 schreef:
Hier helaas slecht nieuws over de kat ;( Dierenarts belde net, de bloedwaarden zijn iets verbeterd maar niet genoeg, en hij heeft geen eetlust en is slap. Dat was zo'n beetje onze enige hoop, dat er toch ergens een infectie dwarszat waar de nieren het zo zwaar mee hadden. Hij mag vanavond met ons mee naar huis, en dan wordt hij morgen ingeslapen ;( ;(

Heel veel sterkte! :(:)

Anoniem

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 13:19

Laura wat enorm klote zeg :(:) Heel veel sterkte :(:) :(:)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 13:34

Sterkte Laura! :(:)

Ik probeer om meer eiwitten te eten en om meer vegan te eten. Ik blijf wel kaas eten de eerste tijd omdat ik anders het te lastig vind...

Maar weten jullie nog lekkere recepten die goed vullen met veel eiwitten er in. Ben sowieso aan het zoeken welke groente etc veel eiwitten zitten. Zodat ik langer vol zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 13:59

In bonen zitten veel eiwitten, daar haal ik ze vooral uit. Maar als ik eerlijk ben pak ik ook regelmatig een eiwitreep of een eiwitshake om mijn eiwitten wat bij te vullen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 14:01

Ja dat vind ik te duur en ik doe het liever door groente te eten. :P Ben nu flink gerechten aan het opslaan.

Bloemkoolpuree, courgettepasta lijkt me sowieso wat. Net als zelf hazelnotenpasta maken. :9

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 14:06

Bonen te duur? Ik koop een zak gedroogde kikkererwten bij de toko voor nog geen euro hoor :))

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 14:15

Nee eiwitrepen en shakes haha.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-17 15:02

Laura heel veel sterkte gewenst :(

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 15:18

Thnx meiden :*

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 17:28

oliebol laura wat naar! Sterkte ;(

Hier nieuws iets beter want geen zichtbare uitzaaiingen. Wel chemo gestart voor de zekerheid dus wekelijks op en neer naar utrecht nu maar goed.
Eten was dramatisch, duurde weer veel langer dan gepland. Daar maar balisto gegeten en wat worteltjes dus moet nog aardig bij eten. Onderweg naar huis wel langs de mac geweest want dat moest van de dierenarts :') hondje 4nuggetd en ik 2 haha. Nu eerst sporten.

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 17:30

Sterkte Laura, heel vervelend nieuws! :(:)
Onze kat wordt binnenkort 15 en begint al aardig te dementeren. Soms kan ik haar wel achter het behang plakken, maar toch kan je niet zonder ze :n

Ah wat fijn dat jij wel wat beter nieuws hebt secricible! En wat lief van jou dat jij jouw nuggets met jouw hondje deelt haha.

Vandaag een mager lijstje, ter compensatie van het trouwfeest wat ik vanavond heb. Ik denk dat daar wel wat drankjes genuttigd worden 8)7

O: Skyr met havermout
L: Salade met avocado, kipgehakt 1 ei en 2 plakjes bacon
T: Spinaziesoep met balletjes van het resterende kipgehakt
A: Weet ik nog niet.

B: Hond uitlaten, naar de stad gelopen en vanavond vast wel een dansje :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 17:30

Ah sec wat fijn om te horen. Ik volg je topic al stiekem sinds het begin dus mooi om te lezen dat er nu in ieder geval weer licht aan het einde van de tunnel is!

Hier valt mijn cheatday slecht. Had er zo veel zin in maar ben er voorlopig denk ik echt wel even klaar mee en kotsmisselijk. Blegh.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 17:35

Ah heel veel sterkte Laura! En fijn dat het weer beter gaat Sec :j

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 17:39

Ohh Sec dat is fijn om te horen! Lekker samen nuggets eten <3

Afbeelding

Even een plaatje waarom we zo dol zijn op hem. Het is zo'n ontzettend lieve kat, die je soms een beetje in bescherming moet nemen omdat hij echt alles toestaat :+:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 17:39

Och gut wat een lieve foto Laura <3 Doet me denken aan onze oude kat, dat was ook zo'n lieverd die alles maar toeliet.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 17:43

Annikoe schreef:
Sterkte Laura, heel vervelend nieuws! :(:)
Onze kat wordt binnenkort 15 en begint al aardig te dementeren. Soms kan ik haar wel achter het behang plakken, maar toch kan je niet zonder ze :n

Ah wat fijn dat jij wel wat beter nieuws hebt secricible! En wat lief van jou dat jij jouw nuggets met jouw hondje deelt haha.

Vandaag een mager lijstje, ter compensatie van het trouwfeest wat ik vanavond heb. Ik denk dat daar wel wat drankjes genuttigd worden 8)7

O: Skyr met havermout
L: Salade met avocado, kipgehakt 1 ei en 2 plakjes bacon
T: Spinaziesoep met balletjes van het resterende kipgehakt
A: Weet ik nog niet.

B: Hond uitlaten, naar de stad gelopen en vanavond vast wel een dansje :D

Nou hij deelde met mij haha. Hij had ze verdiend, lol

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-17 18:38

Secricible fijn dat er goed nieuws is! En lief dat je hond wilde delen :+

Hier loopt planning van de dag anders dan bedacht. Wilde leren en hardlopen. Het werd klussen met mijn vader. Dus wat minder beweging dan gehoopt. Maar kan moeilijk weggaan als mijn vader speciaal voor mij hierheen komt.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 19:59

Klussen is toch ook best goeie beweging? En voor een dagje niet sporten is denk ik niet zo heul erg. Mijn lijstje van vandaag is best prima, vrijdag is mijn chipsdag, voor een keer in de week om het wel vol te kunnen houden.
O: twee boterhammen met hagelslag en kastanjespread en een beker melk.
T: sultana en water.
L: drie boterhammen met kaas en tomaatjes, 100% pindakaas en kastanjespread, water en een bekertje thee.
T: boterham met hagelslag en water.
T: mango.
A: drie opscheplepels peenstamp en een stuk kabeljauw.
T: bakje chips en glas cola.

B: uur gefiest, paard gepoetst en losgegooid.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 20:03

Ik ben echt trots, heb de hele dag thuis gezeten maar heb niet lopen vreten!
T: waterijsje, ivm keelpijn
O: tosti
L: 2 broodjes volkoren met milner kaasding van vales
T: Peer
A: Stamppot met zoete aardappel, spinazie, lenteui, zongedroogde tomaat en een beetje kookroom + sour cream

Was echt lekker! <3

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 22:39

Mijn dag is een beetje zoiets geworden. Ben na t2 nog naar de sportschool geweest, daarna via de supermarkt terug naar huis dus pas om 21.00 diner gehad :')

O: koffie met melk en boter
T1: bakje worteltjes
L: balisto
T2: rijstewafel met pindakaas, plakje kaas en een banaan
A: 160gr zalm, 140gr broccoli, 2rostirondjes
T3: een salted caramel toetje, zo nog misschien wat m&m's pinda als ik zin heb

Laura, wat een lieve kat zo te zien zeg! Pfff, lijkt me moeilijk hem straks te missen :(:)
Marlinde, die stamppot klinkt prima!

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 22:51

Laura wat vervelend zeg.. Heel veel sterkte..

Hier de afgelopen dagen wat te veel laten gaan. Mijn avondeten was laatst mislukt, en toen maar naar de McDonalds geweest. Ik wist dat het erg was maar ik schrok echt van de kcal die daarin zitten. Vooral ruim 500 kcal in een frappe had ik niet aan zien komen. Either way, ik heb ervan genoten. Nu weer flink aan de bak.