Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

__Nathalie__

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 20:09

Wauw super knap zeg! Ik hoop dat ik dezelfde wilskracht kan vinden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 20:43

Hier vandaag een redelijke dag gehad. Weer gewerkt met weer gekke pauze tijden.

O:1 kiwi, 2 tarwe boterhammen met boter en 2 plakjes alt berliner
T: /
L: klein stokbroodje met kruidenkaas ( la place)
T: klein appeltje
A: bakje slaschotel met eauwkost van janlinders, 180 gram yoghurt met 2 eetlepels gebroken lijnzaad en een scheutje ranja.

B: werken van 9 tot 7 ( winkel)

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 20:48

Die stokbroodjes met kruidenkaas van la Place zijn echt zo lekker! :~

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 21:01

Ja echt he! Vult ook goed. Ik weet niet hoeveel calorieeen erin zitten, maar zullen er wel veel zijn. Na zon broodje hoef ik de hele middag niks meer te eten. Had eigenlijk boterhammen bij me, maar moest een nieuwe inwerken en liet hem ook het restaurant zien. Dus ik dacht achja.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 21:25

Mijn lijstje van vandaag:

O: Shake
T: snack-a-jack
L: 3 wasa thin crisp crackers met kipfilet (43gr)
T: snack-a-jack + proteinereep
A: Aardappeltjes uit de airfryer, verse hamburger, pompoen uit de oven
T: Griekse Yoghurt met aardbeien en nog een proteinereep (sja, had maar 1000kcal dus moest nog wat eten haha)
B: Insanity

Meh, ze hebben de kipfilet voor op brood opgemaakt, dus nu moet ik voor morgen even wat anders verzinnen qua lunch XD.
Merk trouwens ook dat ik heel 'panisch' wordt met MFP. Ik móét alles erin zetten anders heb ik zo'n knagend gevoel de hele dag zegmaar. Beetje obsessief :=

@Kim: Wauw, netjes inderdaad!

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 21:35

Wow kim respect!

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 22:46

Wow echt heel goed Kim! Respect!

Mijn lijstje van vandaag;
T: appel
L: appel en mandarijn
T: questbar en proteineshake
A: 4 stukjes stokbrood, 150gr wortels, 100gr koolraap, beetje tomaat/ui mix, voor de wortels en koolraap een dip van versgemaakte mayo, sterk verdund met yoghurt, oliebol knoflook erdoor en nog allerlei kruiden (was ZO lekker), dan 50gr tilapia vis, 1 lamsvlees worstje en 100gr kip met lepel satésaus.

Eten was in ieder geval heel erg lekker :)) Die vrouw kan echt super lekkere dingen maken from scratch :))
Ook best wel intressant, want ze weet echt extreem veel van voeding enz en ook van supplementen, en ze zei ook dat ze heel goed kan testen of bepaalde supplementen voor iemand werken of niet (ze heeft ook een eigen gezondheidspraktijk) dus als ik daar in geintresseerd was wilde ze wel eens kijken.. dus dat gaan we maar eens doen :))

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 08:37

Kim: wauw je ziet er nu al goed uit! Hoeveel ben je nu kwijt? En hoeveel wil je er nog af hebben?

Imandra; Dat herken ik. Ik moet ook alles in MFP zetten en ik draag nu dagelijks een sporthorloge met een activiteitenbalk. Deze wil ik elke dag op 100% hebben. :o Ook wat obsessief haha.

XNavatu: Dat avondeten klinkt wel erg goed! :9 Altijd leuk/handig zo'n vrouw in de buurt haha. :)

Lijstje van vandaag:

O: Havermout met halfvolle melk, 1 appel en kaneel
T: halve Quest bar
L: 2 koolhydraatarme boterhammen met 20+ kaas en komkommer
T: 1/4e komkommer en klein handje amandelen
A: kom magere kwark met wheypoeder, frambozen, bosbessen en lijnzaad
B: crosstrainer & paardrijden.

Ik heb nu iets leuks ontdekt. Ik ben verslaafd geworden aan een serie en nu mag ik van mijzelf 1 of 2 afleveringen zien per avond, dus zet ik de laptop voor de crosstrainer en ga dan 1 aflevering (50 min) crosstrainen. Werkt wel motiverend moet ik zeggen! :D :D

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-15 10:02

Nette lijstjes en xNavatu, klinkt goed zeg!

M'n lijstje van gisteren was wel okee, vandaag ziet ie er waarschijnlijk zo uit:
O: honey rings met melk
T: perzikstukjes
L: 1 wrap met zuivelspread light, sla en kipfilet en een boterham met pindakaas
T: mueslireep en een banaan
A: weet ik nog niet
B: stuk wandelen en dag 5 30 day ab challenge

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 10:06

Vandaag ongeveer

O: 2 crackers appels troop 200 g druiven
L: Havermout met amandelmelk en cacao nibs
T: Peer of appel?
A: Huisgenootje kookt iets van rijst met sate :y)

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 11:39

Dank jullie! Die foto's doen het altijd wel goed geloof ik, ben er ook best trots op :j Ben nu zo'n 55-60 kg kwijt (schommel al tijden). Zou er nog zeker wel 20 kg vanaf willen, maar heb nooit echt een gewicht in gedachten gehad. Ik heb namelijk geen idee hoe ik eruit zou zien bij bijvoorbeeld 70 kg en of ik daar tevreden mee zou zijn. Daarbij sport ik veel, ook krachttraining, waardoor ik vrij sterk ben en veel spiermassa opbouw.

Eergisteren overigens een nieuwe PR deadlift :D Vorige was 1 herhaling op 102.5 kg, deze was twee herhalingen op 105 kg *\o/* Dat zijn de enige drie cijferige kilo's waar ik nog mee te maken wil hebben haha.

Merk overigens wel dat mijn lichaam er nu even genoeg van begint te krijgen, en heb wat serieuse pijntjes. Volgende week fysio voor mijn schouder, loop al bij de fysio voor mijn knieën. En man man.. die spierpijn in mijn benen en rug nu. Maar.. Spierpijn mag :j daar komen we overheen.

Voeding heb ik echt veel moeite mee de laatste tijd, krijg de grip er niet terug op.. struggles..

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 11:44

Wow wat een knappe prestatie Kim! Super goed van je :j

Ook van je deadlift zeg, woow :oo Doe je dat onder begeleiding of gewoon voor jezelf? Ik heb nog nooit een deadlift gedaan moet ik eerlijk zeggen maar lijkt me wel tof om te weten hoeveel gewicht je nu kunt hebben zeg maar. Armen zijn wel vrij gespierd namelijk.
Pijntjes zijn altijd vervelend! Hopelijk kan de fysio het oplossen en kan je weer lekker door sporten :)

Voeding vind ik ook lastig pff.. Sporten etc gaat allemaal prima maar eten is veel lastiger :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 12:01

Kim, super knappe prestatie! En wat een gewicht joh, met je deadlift! Knap!

Lisanne, deadlifts zijn geen oefening specifiek voor je armspieren, het pakt voornamelijk je benen en rug :)

Mijn lijstje voor vandaag:

O: 240 ml havermoutpap
L: 200 gram komkommer, drie plakjes 30+ kaas, 6 plakjes kipfilet
T: Fruit (nectarine, kiwi gold, peer)
A: BBQ van het werk

Ik ben momenteel ook een beetje gedemotiveerd om macro's exact bij te houden, dus dat doe ik dan ook niet :o Maar dat is ook wel te zien aan m'n lijstjes. Het sporten moet ik ook even terug oppakken, want ook daar mis ik motivatie... De winter komt er weer aan, dus een mooie tijd om keihard te trainen voor volgende zomer :P

Area51

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 12:13

Wow Kim.... Echt superknap!

O: 50 gr havermout met water, 7 gram pindakaas, halve appel
T:andere helft appel
L: 90 gr zonnebloempit brood met smeerkaas en tonijn
T: mini eierkoek? Staat nog open
A: ? Voor training

B: ong een uur fietsen en klimtrainig van 1,5 uur

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 12:15

Deadlift waag ik mij niet aan :+

Mooie lijstjes toch :P

Ik ben ook een beetje de sport motivatie kwijt! Gisteravond wel geweest en meteen alles zwaarder gezet, vanavond nog sporten en dan rustdagen :j

Ik heb vanmorgen lekker na het ziekenhuis bezoek een puddingbroodje op, tussendoor 2 croissant.
lunch rond 1500uur zal mozzarella kipfilet worden en avond een shake.

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 12:40

Kayleigh_ schreef:
Lisanne, deadlifts zijn geen oefening specifiek voor je armspieren, het pakt voornamelijk je benen en rug :)

Zo blijkt maar weer hoeveel verstand ik er van heb :D.
Maar nu je het zegt, ik doe wel een soort gelijke oefening eigenlijk en die voel ik ook altijd in m'n benen :')

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 12:43

Ik vind de deadlift een van de leukere oefeningen, juist omdat je die al snel wat zwaarder kunt doen dan andere krachtoefeningen denk ik. Daarbij is het een van de weinige / de enige oefeningen waarbij ik merk actief mijn rugspieren te trainen, wat erg goed is voor je algehele core. Ik doe wel alles onder begeleiding. Het is bij mij onderdeel van crossfit, waarbij ik gecoachd wordt door twee heel goede crossfitatleten. Vorm en uitvoering is ook bij krachttraining heel belangrijk. Ten eerste omdat je de oefening dan op juiste wijze en dus het meest effectief uit kunt voeren, maar zeker ook en misschien nog wel belangrijker om blessures te voorkomen! Ik zou nooit zelf op eigen houtje uit gaan vogelen hoe een deadlift zou moeten, denk niet dat je rug daar blij mee zou zijn :n

Kom op dames, jullie kunnen het! Vind die motivatie om het sporten weer op te pakken! Denk aan hoe je je voelt na het sporten, zo veel beter!

Ik ben zelf minder aan het sporten dan in mijn vakantie, red dat niet i.v.m. werk, maar weet dat ik nog steeds heel veel sport. Toch heb ik het gevoel 'te weinig' te sporten en dat moet ik proberen te relativeren..
Deze week
ma: Roller derby (2 - 2,5 uur)
di: crossfit (1)
wo: crossfit (1)
do: crossfit (1) roller derby (2-2,5)
vr: crossfit (1)
za: paardrijden les (1)
zo: roller derby, try outs! (3,5 )

Nog steeds ontzettend veel, maar ik baal dat ik nu bijvoorbeeld za, zo en maandag niet kan crossfitten in combinatie met mijn werk/andere sporten/e.d. Slaat natuurlijk nergens op, maar toch. Kan het moeilijk loslaten

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 12:45

Wow als dat het aantal uren zijn dat je sport heb ik echt nog meer respect voor je :oo. Wat een motivatie zeg!
Ik probeer 4 keer in de week te sporten en dat is meestal ongeveer een uur :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 12:52

Wow wat sport jij veel :oo

Mijn lijstje vandaag, bewust smiddags wat lager omdat ik vanavond op het werk eet en we altijd iets met frietjes krijgen.

O: 1 kiwi, 2 tarwe boterhammen met sandwich salade en boter
T:/
L: 250 gram slamix met zelf nog komkommer, tomaat, augurk en sladressing toegevoegd
T: appel
A: frietjes met een hamburger denk ik.

B: half uurtje grit en werken van 1 tot 9

Sinds deze week word bij ons ook grit gegeven. Dit was de 2e les die ze verzorgden en het was pittig :oo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 12:53

Kim, uit pure interesse, waarom zo vaak crossfit in een week? Voor zover ik weet is crossfit heel zwaar, je lichaam moet toch kunnen herstellen?

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 12:55

Ja, elke dag sporten vind ik wel heel heftig hoor.
Ik ga zelf om de dag naar de sportschool om inderdaad mijn spieren ook wat rust te geven tussendoor.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 13:29

Wow kim goed bezig!

Ik probeer ook wel iedere dag nu iets te doen qua beweging/sporten. Morgen moet ik na college direct werken en daar baal ik dan ook van :P

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 13:52

Kayleigh_ schreef:
Kim, uit pure interesse, waarom zo vaak crossfit in een week? Voor zover ik weet is crossfit heel zwaar, je lichaam moet toch kunnen herstellen?

Het is inderdaad heel zwaar, maar (indien goed geprogrammeerd ) ook heel gevarieerd. Als je op dag 1 zwaar op je benen op kracht, dag 2 veel herhalingen op armen/schouders, dag 3 een techniek/cardiodag, dag 4 veel herhalingen met licht gewicht op je benen, dag 5 zwaar op kracht in je bovenlichaam, .... dan heb je telkens wel genoeg tijd om te herstellen. Het is én kracht, én uithoudingsvermogen, én techniek, én gymnastics. Afwisseling is ideaal voor je lijf.

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 13:54

Kayleigh_ schreef:

Het voordeel van crossfit is dat je elke dag een compleet andere workout doet en dus andere spieren traint.

Edit: Wat mijn voorganger dus zegt :P

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 14:18

Ik ben ook echt aan t twijfelen of ik aan crossfit ga beginnen als ik straks op kamers zit. Is het aan te raden?