Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
vroeger vond ik hardlopen echt 3x niks, maar nu ik merkte dat mijn conditie goed achteruit was gegaan en ik een randje om mijn buik begon te creëren vond ik dat het tijd was iets te gaan doen
wat sit-ups en squats in de woonkamer hield ik niet vol dus ben ik - met een vriendin, stok achter de deur - het hardlopen gaan proberen. Het voelt goed!!! Morris schreef:Voor diegene die veel zitten, kantoorwerk doen, letten jullie op je benen. Bijvoorbeeld niet (te) veel over elkaar zitten? Regelmatig bewegen? En uiteraard een goed afgestelde werkplek.
Maar dat is vast niet wat je bedoeld, helemaal niet als je insteekt op een goed afgestelde werkplek 

Heb gister hardloopschoenen gekocht. Maar hoe kan je het beste beginnen? Ik heb geen oordopjes voor mijn telefoon dus een app ofzo kan denk ik niet. Zijn er ergens schema's? Ik heb echt 0,0 conditie (van de trap op lopen met iets zwaars wordt ik al moe
). Verder ben ik volgensmij wel vrij fit. 
Romyv schreef:Weohoeh Walrus!!!! Dat is gewoon een km aan 1 stuk door, topper!!! Volgende doel is 1,5 km
Welkom Loose.. Even wat persoonlijke vragen voordat ik antwoord kan geven.. Hoe oud ben je, wat doe je nu aan sport of wat heb je vroeger gedaan? Heb je overgewicht of niet?
Er staan allemaal schema's op internet, zoals hier:
http://www.runnersweb.nl/Schema/Hardloo ... inners.htm
Kies er eentje uit die bij jou past, beter te makkelijk beginnen en wat sneller er door heen dan te zwaar en gelijk afhaken.
Ik heb geen overgewicht, in april ofzo is mijn vetpercentage opgemeten en dat was 17.7 (volgensmij is het stiekem meer
) en BMI 21.2.
Trouwens, ik loop halve marathons, doe triathlons enz en ben ook buiten adem als ik met koffers de trap op loopt 
Alleen na je KT een interval doen maar daarnaast ook duurlopen doen. Het staat er niet heel duidelijk zie ik.
Denk dat het voor mij 1.25 wordt
Welke tijd heb je opgegeven? Misschien staan we dan zelfs wel in hetzelfde startvak!