[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CrazyIris

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 22:55

Aaaah ik heb wat teveel gezondigd vandaag, en nu heb ik daar spijt van... Maar ja, met al die chocolade paaseitjes in de buurt wordt het echt moeilijk :s Ik ga zeker een halve kilo zijn bijgekomen denk ik :( maar aan de andere kant ben ik vandaag wel 3 kwartier gaan lopen, aan een toch wel snel tempo (ik was enkel vergeten dikke sokken aan te doen, dus nu heb ik bleinen :s )

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 22:56

Tsjong ik zie nu dat je bij mijn lengte, 1,76 en 57kg zelfs nog gezond bmi hebt. Vind dat wel erg weinig :=
Tussen 57 en 77kg is gezond.

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 23:01

_Daniella schreef:
Tsjong ik zie nu dat je bij mijn lengte, 1,76 en 57kg zelfs nog gezond bmi hebt. Vind dat wel erg weinig :=
Tussen 57 en 77kg is gezond.

Voor mijn lengte ook zoiets, ik ben 1.80 en gezond gewicht voor mij is tussen de 60 en de 80.. vind 60 ook wel erg weinig maar zit liever wel onder de 80 :=

Simyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 23:07

Daniella , daar zat ik me ook al over te verbazen! Pas bij 44 kilo heb ik ondergewicht met mijn lengte (1,62) ! Dat lijkt me toch veel te licht?

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 23:10

Ik weet niet wat mijn streefdoel is. Weeg nu rond de 82 kilo en ben 1.75. I.i.g. wil ik er nog 10 kg af. Ben er nu 48 kwijt. Mijn buik zit vol met littekens enz... :( maar ja, vind gezond gewicht belangrijker probeer ik dan maar te denken. :)

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 23:30

Ik ben nu een receptenboekje aan het maken (op idee van mijn moeder :)) ) met allerlei lekkere recepten! Ik kook thuis vaak, dus heb een enorme inbreng *D Gek genoeg vindt mijn moeder het vaak nog lekker ook, die best een moeilijke is met eten..
Iemand nog tips voor lekkere, gezonde maaltijden?

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 05:38

Hier geen littekens gelukkig (oké zoveel overgewicht had en heb ik dan ook niet)

Mandy, op de vorige pagina heb ik een recept gezet van Sonja bakker, die vond ik zelf erg lekker!

En ja die paashaas ach ze helpen me hier thuis vast wel mee met opeten :')

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 06:43

Mandy517 schreef:
Ik ben nu een receptenboekje aan het maken (op idee van mijn moeder :)) ) met allerlei lekkere recepten! Ik kook thuis vaak, dus heb een enorme inbreng *D Gek genoeg vindt mijn moeder het vaak nog lekker ook, die best een moeilijke is met eten..
Iemand nog tips voor lekkere, gezonde maaltijden?

Ik heb nog lekker recept voor oosterse wraps zal vanavond ff recept plaatsen!

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 06:43

Gewogen!

Tov vrijdag is er precies een kilo af! Doel was een halve :))

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 07:29

Super hoor danielle, gewoon het dubbele kwijt :D

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 08:15

ik ging er vanmorgen ook weer opstaan, sinds een week geleden een halve kilo eraf, en het was een schandalige week! Ben blij dat ik het weer heb opgepakt, misschien gaat het dan nog harder.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 08:21

Nu 2,5 week sinds ik begon en 1 hele kilo eraf!!!! Mijn eerste doel op 1/4 haal ik niet (dan moet ik nu te snel afvallen) maar ben hier erg blij mee!

cass1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 08:39

gistermiddag gewogen en toen was ik 88,8 maar nu gelukkig toch wel wat eraf namelijk 86,5 dus dat is mijn begin gewicht!
wat een verschil dan he of je smiddags weegt of sochtends!(gister was ik ook nog eens erg ongesteld nu al minder ;) )

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 08:44

Hé jongens, ik ben een hele tijd uit dit topic geweest maar zou er toch graag weer bij komen.
Ik ben volgens mijn BMI nu 7 kg te zwaar dus dat wil ik er graag af trainen voor de zomer :)
Hebben jullie misschien leuke trainingsschema's?

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 08:55

Phoe, wat gaan jullie hard zeg, ik kan het niet bijhouden.
Wel een vraag, ik kook op dinsdag altijd voor 2 dagen. Voor de woensdag meestal een ovenschotel i.v.m. Paardrijles van de kids. Bij veel gerechten krijg ik van die vieze gezichten van mijn kinderen :r . Degene met kids zullen me waarschijnlijk wel snappen :+
Wie heeft er nog een leuk en lekker idee voor een gemakkelijke ovenschotel?

Regallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 08:56

Liespower: Wat voor sport wil je gaan doen?

Zilfstar: Netjes dat is weer een kilo.

Denice: een halve kilo afvallen in een schandalige week? Ik moet geloof ik na zo'n week weer met plus 5 beginnen ;)..

Danielle: Knap hoor.Je gaat echt goed.. ennuh ik ben erg benieuwd naar je recept voor oosterse wraps. Die wil ik namelijk vanavond maken, maar vind het altijd zo vet.

Mandy: deel je alle lekkere recepten met ons?

Ik vind het sowieso moeilijk om gezond te koken. Alle dagen aardappels met groente en vlees gaat er hier niet in. Wissel veel af met pasta en rijst, maar meestal komt het dan wel uit een pakje. Zelf iets gezonds in elkaar flansen durf ik niet, bang dat het mislukt ;).

Vandaag nog steeds niet helemaal fit. Blijf toch misselijk. Vanmorgen licht ontbeten met yoghurt en banaan, maar het valt helaas nog niet goed. Niet dat ik zo misselijk ben dat het er weer uit komt hoor. maar goed is het zeker nog niet.

Hoop dat ik me gauw wat beter ga voelen, want aankomende zaterdag staat er weer een run gepland van wel 5 km en ik moet natuulijk mijn tijd verbeteren. Ik ga samen met mijn lieve vriendje die al maanden niet meer heeft gesport. Hij denkt dat hij het makkelijk lopen kan, en dat kan hij ook vast wel, maar ik zonder spierpijn en hij niet...

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 09:11

Regallie, ik wil gewoon lekker wat oefeningetjes thuis gaan doen :)

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 09:15

Arienette: ik heb indd ook altijd geleerd dan eten 80% is van je gewichtsafname en sporten 20%, zou dat kunnen?
Safiera: rot dat je snel last hebt van je knieën, volgens mij kan je daar ook weinig aan doen, behalve goede schoenen aanschaffen. Als je snel last hebt van je enkels, kun je geloof ik nog wel wat aan je looptechniek doen, maar knieën? Geen idee!
Negerzoen: knap hoor, 7 dagen shredden erbij, ik doe het op de dagen dat ik niet ren, dus 4 keer per week. Of als ik soms een klein rondje heb gerend, pak ik het shredden er wel bij, maar dan ben ik dus niet langer dan een uur aan het sporten.
Roos: better belly? Wat is dat? Goed bezig hoor!
Thanks Madeira, is ook echt een super gevoel!
Og Bonjoy, ja vla, hadden ze zondag bij mn schoonouders ook, chocolade met vanille, maar ik kon het weerstaan! Haha
Super captain! Jij deed cambridge 800 he?
Mijn streef is 55 kg, dan zit ik op een bmi van 22. Ik zou tussen de 48 en 60 mogen, maar ik vind 55 een mooie tussenweg!
Rockey wat heb je nog gegeten gisteravond? Ik zou dan een salade of soep hebben gegeten. Of een boerenomelet, maar je had al een eitje op zag ik.
Haha Tarzan, ja al dat paasgoed ben ik ook beetje bang voor. In huis heb ik het niet. Zondag concours op onze stal en ik zit op het secretariaat, ik ga toch mn eigen gezonde lunchje meenemen!
Cass: sonja bakker doen mn schoonouders ook. Al mooie resultaten gezien!
Daphne, fijn dat je je al weer iets beter voelt!
Dais, die 70 kg komt al goed in zicht! Volhouden want je kunt het!
Symjo: dan zit je netjes met zo’n bmi! Nu nog wat strakker?
Iris, tja pasen he?! Net zo lastig als kerst vind ik!!
Roos: ja ik ben ook helemaal verslaafd aan zalando…. En de straie… dat is echt minder! Ik heb op mn bovenbeen een litteken waar een paard me ooit heeft getrapt in een hoefijzervorm, begint nu ook steeds zichtbaarder te worden….
Mandy: ik ben ook helemaal gek van koken! Alleen is de uitdaging om het gezond te houden maar daar wordt ik steeds beter in!
Daniella: super een kg!!
Super denice en zilfstar!!
Bertine: ovenschotel met vis en groente? Eventueel wat aardappelpuree er overheen? Of eronder?
Balen regallie: beterschap!
Beetje lange post geworden, maar moest 3 pagina’s bijlezen en vond dat ik even uitgebreid moest reageren!
Ik ben weer erg blij, vanochtend weer 400 gr eraf!! Ik geloof dat ik mn plateautje nu eindelijk weer voorbij ben! *D

cass1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 09:26

ja sonja bakker zit toch het dichtst bij mijn eigen eetgewoontes, dus dan ook makkelijker vol te houden!

liespower: ik heb weleens van die workouts via youtube gedaan, daar staat echt veel op! misschien een idee?

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 09:27

Dat is wel een goede!
Dankjewel voor je tip :)

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 09:28

Wollie: super! Dat geeft weer motivatie!

Ovengerechten kan ik niet mee helpen. Nu ben ik gezegend met 2 goed etende kids van 8 en 11. Alles wat ik of manlief op tafel zet gaat met smaak erin, behalve spruitjes. Maar daar houden we allevier niet van :D

Ik kook dus alles wel vers, van pakjesspul krijg ik branden. Gisteren nog wat restgroenten opgemaakt. Doen we vaak op mandag: pasta koken (gisteren tortellini) dan gesneden champignon, paprikaatje en tig tomaten roerbakken, beetje Italiaanse kruiden erbij, klein beetje geraspte kaas erover, prima gegeten ;) kids eten op maandag graag pasta ivm zwemmen, op woensdag eten we altijd soep (vooral mijn paprikasoep is in trek) vanwege turnen van dochter en op vrijdag vis, want dat vindt zoon fijn voor toneelles :) ik ga nu het avondeetlijstje van deze week maken. En de boodschappenlijst... Zit op cv monteur te wachten die tussen 8 en 12:30 moet komen. Pfffft waarom kunnen ze geen duidelijkere tijd afspreken....

Regallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 09:33

Liespower: Je hebt tegenwoordig ook hele leuke app's op je telefoon. Zo heb ik de dagelijkse konttraining, beentraning armtraining, cardiotraining , buikspiertraining en een app die dit allemaal gecombineerd heeft.
Ook heb ik een app voor push-ups die precies bij houdt hoeveel je er hebt gedaan en waarbij je zelfs een traningschema kan volgend. De app geeft precies aan hoeveel je er moet doen en welke dag zeg maar. Zo'n app heb ik ook voor situps.

Wollie2004 hups weer 400 gram. Dat komt je motivatie alleen maar ten goede.

Zifstar klinkt makkelijk en lekker. Zo heb ik laatst een dag thuis gezeten omdat ze de laptop kwamen brengen. Postnl gaf aan dat ze tussen 8.30 en 21.30 uur zouden komen. En zo gauw ze geweest waren zou de exacte tijd genoteerd worden 8)7 8)7 8)7 .. Daar heb je wat aan ;)

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 09:34

Regallie, ik ben zo'n prehistorisch geval die dat niet heeft :)
Al mijn geld is op door mijn B&E rijbewijs en aan de kar voor mijn pony ;)
Dus ik heb geen app's ;) maar wel bedankt voor de tips :)

Regallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 09:36

Ow hahaha.. helaas dan wordt het youtube ;)

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 09:38

Haha ja, dat is inderdaad een erg goede :)