[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 20:19

Oh aha, nou succes bij de eventuele volgende wissel :j

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 20:24

Over 9 jaar.. Dat zien we dan allemaal wel weer :')

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 20:31

xApple schreef:
Mars schreef:
Oprekken? :oo Maar wat dan? Je baarmoedermond?
Krijg er meteen kippenvel van! In Nederland zijn we nog behoorlijk middeleeuws qua pijnbestrijding. In landen als Amerika is een lokale verdoving voor dit soort ingrepen bijna standaard... Zelf slik ik al zoveel medicatie dat ik als het even kan probeer te mijden dat er nog meer in mn lijf komt.

Dat oprekken doen ze volgens mij bij iedereen die nog geen kids heeft gehad. Ja doet eventjes goed pijn maar meer ook niet. Iedereen ervaart pijn natuurlijk anders maar ik vond ook een verdoving niet nodig. Ik was ook niet ongesteld en geen kinderen gehad. En mijn gyn heb ik niet gehoord over een verdoving. Hij zei dat een kind krijgen meer pijn deed :D En dat wil ik eeeeeecht niet dus ach het was met een halfuurtje gedaan. De huisarts heeft ook een poging gedaan en dat lukte niet dus zou wel echt naar een gynaecoloog gaan.

Bij iedereen? Nou dan heb ik wat gemist toen de mijne gezet werd :')
Maar goed ook :=

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 20:33

"Eventjes goed pijn" is een understatement ;-) het gaat meer pijn doen als ie gewisseld wordt omdat de boel nog stugger wordt... Zei de dokter... Gelukkig hoef je niet zo vaak ! +:)+

En nee, niet bij iedereen denk, dat zou echt erg zijn :=

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 20:36

Haha ik praatte echt super veel omdat ik nogal zenuwachtig was dus ik zat de hele tijd; enne wat ga je
nu doen dan?! En nu..? En nu..? Ben je al klaar?!

Maar volgens mijn gynaecoloog moet het vaak wel als je nog geen kids hebt gehad misschien zeggen ze het gewoon niet altijd. Klinkt ook vreselijk natuurlijk :oo

@Cer; ik vond het idd echt even goed pijn doen. Zoals ik al zei; pijn is persoonlijk. Sommige vriendinnen vonden het een regelrechte hel, anderen vonden het meevallen.. Ook na 1/2/3 keer is het voor iedereen persoonlijk. Ik was echt bang geworden door al die verhalen op internet dat het zoooooo erg was maar het kan dus meevallen.. Ook al doen ze enge dingen zoals 'oprekken' :(:)

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 23:24

Ik had graag die prik willen hebben :+ deed voor mij zoveel zeer! ( zelfs dat ik na de behandeling (aangekleed en al)bijna flauw viel en ze me op een bed moesten leggen. Ging zwart zien en hoorde niks meer :')

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 07:14

Nou ja, dat is het dus, pijn is persoonlijk, en het is maar net wat ze moeten doen.. Dus voor mij persoonlijk was die verdoving een uitkomst want bij mij persoonlijk deed het erg veel pijn.

En wat ik al zei, de arts gaf zelf aan dat het moest. Voordat ik had gezegd dat ik het wilde, want ik wilde het helemaal niet. Daarom snap ik een aantal reacties op mijn verdovingsverhaal niet zo goed :o Alsof ik het zelf wilde en alsof mensen bij wie het zeer doet, aanstellers zijn..

Ik vond het oprekken niet 'eng'.. maar het zou gewoon pijn gaan doen.. Jees hee, ben geen 20 meer :')

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 08:17

Nou.. ik moet binnen een jaar weer. En dan meteen een nieuwe erin -O- maar nu ben ik ontmoedigd.

Ik heb trouwens het laatste half jaar af en toe toch menstruatie pijn en wat bloedverlies. Mijn collega zei dat haar arts had ge zegd dat dat kon tegen het einde van je spiraal >;)
Maar ik vind het knap lastig eigenlijk. Ik heb dat ding tegen de menstruatie pijn.. maar van de week had ik het weer flink te pakken. Ook lekker misselijk erbij..
Heeft iemand daar ervaring mee?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 08:37

Waarom ben je ontmoedigd? T stelt echt niet zoveel voor hoor, vorige keer ging het toch ook?
maar hoezo binnen een jaar weer dan? Mag je niet voor 5 of tien jaar?

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 08:51

Ik kom hier ook even binnenvallen! Net naar de huisarts geweest daar Yasmin voorheschreven gekregen. Ik heb al een tijdlang Zoely geslikt en daarvoor eentje waarvan ik de naam niet meer weet, maar van allebei vervelende klachten. Hopelijk dus dat het met deze pil wel goed gaat.... Anders ga ik me verdiepen in een spiraaltje.

Ik heb wel een vraagje, kan ik iemand die er verstand van heeft een pb'tje doen?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 10:11

renskep schreef:
Nou.. ik moet binnen een jaar weer. En dan meteen een nieuwe erin -O- maar nu ben ik ontmoedigd.

Ik heb trouwens het laatste half jaar af en toe toch menstruatie pijn en wat bloedverlies. Mijn collega zei dat haar arts had ge zegd dat dat kon tegen het einde van je spiraal >;)
Maar ik vind het knap lastig eigenlijk. Ik heb dat ding tegen de menstruatie pijn.. maar van de week had ik het weer flink te pakken. Ook lekker misselijk erbij..
Heeft iemand daar ervaring mee?

Misselijkheid plus menstruatiepijn lijkt me eerder een kwestie dat je lever niet goed in staat is om de wateroplosbare vrouwelijke hormonen (al dan niet natuurlijk of uit een spiraal) om te zetten in vetoplosbare hormonen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 10:14

Ah bah, wat klinkt dat oprekken verhaal vreselijk :')

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 10:38

Cer schreef:
Waarom ben je ontmoedigd? T stelt echt niet zoveel voor hoor, vorige keer ging het toch ook?
maar hoezo binnen een jaar weer dan? Mag je niet voor 5 of tien jaar?

Omdat jij zei dat de baarmoedermond stugger wordt :') ja de eerste keer ging het ook, deed even zeer, maar ik ben volgens mij redelijk vergeten hoe zeer het deed. Ik viel in ieder geval niet flauw en kon na een dag zo'n beetje alles weer. Maar als de tweede keer zeerder doet dan de eerste keer... kijk ik er niet echt naar uit!
Ik moet binnen een jaar weer omdat deze er nu 4 jaar in zit ;)

Vuurneon, heb je daar meer info van voor me? Maar kan dat ook na 4 jaar spiraal ineens opkomen zetten?

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 10:39

auw auw auw, klinkt idd niet fijn.

Ik heb mijn afspraak toch maar uitgesteld, zou 'm eigenlijk dinsdag laten zetten. Maar toen ging ik googelen :') en las allemaal horrorverhalen van mensen die echt 3 maanden hebben gebloed, heftige acne, aankomen, libido weg.. wil niet het risico nemen dat ik in hormonenhel zit als ik m'n vent weer zie in juni := dus nog maar even 'ouderwets' met condoom + cyclus in de gaten houden..

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 10:41

Bambolina: houdt er wel rekening mee dat google natuurlijk vooral heel vreselijke dingen toont als jij daar naar zoekt :+ als je nu naar positieve ervaringen mirena googled, vind je dat net zo goed.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 10:45

Bambolina schreef:
Ik heb mijn afspraak toch maar uitgesteld, zou 'm eigenlijk dinsdag laten zetten. Maar toen ging ik googelen :') en las allemaal horrorverhalen van mensen die echt 3 maanden hebben gebloed, heftige acne, aankomen, libido weg..

In godsnaam.. Laat je niet zo opnaaien door google. Als ik nu teruglees op google wat me wel niet allemaal had kunnen overkomen bij het plaatsen en de eerste maanden na plaatsing van de spiraal was ik nu stervende gewewst.

Nee, het is niet prettig. Ja, het is even wennen en ja, er zijn heftige uitzonderingen.
Maar als het plaatsen van die spiraal nou zo buitensporig veel ellende met zich mee zou brengen zou geen vrouw hem meer hebben, tig jaar houden en laten herplaatsen, nietwaar?

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 10:48

Ik ben nu "ongesteld" en wil hem tijdens de volgende menstruatie laten zetten.
Ben nu aan de pil maar slaap regelmatig op verschillende plekken, neem m'n pil dan wel altijd mee maar is toch gedoe.
Daarnaast hoop ik stiekem op een uitblijvende/verminderende menstruatie.
Met de pil is het maar gedoe, met de ene pil wordt ik maanden niet ongesteld en met de andere kan ik nog geen dag doorslikken :))

Ben er wel enigszins bang voor, maar ach dan ben ik er weer 5 jaar vanaf.
Volgende week even de HA bellen over hoe en wat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 10:50

Bij mij viel het reuze mee. Geen kids, gewoon bij de huisarts, zonder verdoving laten wisselen. Ik kan er nu weer 5 jaar tegen. :)

Ik was altijd heel heftig ongesteld en nu al jaren niet meer. *\o/*

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 11:02

Bambolina schreef:
auw auw auw, klinkt idd niet fijn.

Ik heb mijn afspraak toch maar uitgesteld, zou 'm eigenlijk dinsdag laten zetten. Maar toen ging ik googelen :') en las allemaal horrorverhalen van mensen die echt 3 maanden hebben gebloed, heftige acne, aankomen, libido weg.. wil niet het risico nemen dat ik in hormonenhel zit als ik m'n vent weer zie in juni := dus nog maar even 'ouderwets' met condoom + cyclus in de gaten houden..

Wisselt echt per persoon hoor! (sorry trouwens dat ik zo kom binnenvallen :+ )
Ik heb 'm 4 jaar geleden laten plaatsen, het plaatsen was echt niet fijn maar de "pijn" (ik zie het meer als vervelend gevoel) was maar kort. Je hebt het inmiddels zo groot voor jezelf gemaakt dat het je waarschijnlijk alleen maar zal gaan meevallen nu :D Ik heb 'm er 2 maanden geleden uit laten halen, was doodnerveus en las ook alle horrorverhalen op internet. Arts gebeld, die zei dat ik direct kon komen omdat hij plek vrij had, ik kon me er dus niet verder mee druk over maken of de afspraak verzetten :+ maar hij was eruit voor ik het doorhad, druk gemaakt om niks!

Wat betreft bloedingen enz, ik was zelf met de pil altijd maar kort en weinig ongesteld, met de spiraal ben ik nooit meer ongesteld geweest, 4 jaar lang niet. Ook niet aangekomen, wel verslechtering van mijn huid. Maar dit verschilt allemaal natuurlijk per persoon! Ik had wat meer last van buikpijn, vooral op de momenten dat ik normaal ongesteld zou moeten worden, en vond het gewoon geen fijn idee meer om iets in me te hebben zitten waar ik zelf geen zicht op heb of het allemaal wel goed gaat.

Nu overigens weer aan de pil (ethinyl), en enorm last van de bijwerkingen, dus een beetje met m'n handen in het haar wat de andere opties nog zijn.. -O-

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 11:22

anne_bento schreef:
Nu overigens weer aan de pil (ethinyl), en enorm last van de bijwerkingen, dus een beetje met m'n handen in het haar wat de andere opties nog zijn.. -O-

Misschien de prikpil? Ik had geen last van de prikpil en werd ook niet meer omgesteld.

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 11:30

Waarom geen nieuwe spiraal erin anne_bento? (Mag ook per pb)

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 11:49

maava: ik kan heel slecht tegen prikken, heb er echt een hekel aan... hoevaak moet dat, iedere maand? Dat zou ik niet echt zien zitten.... daarentegen als de bijwerkingen minder zijn als bij de pil zou het het overwegen waard zijn, ik moet me er eens in verdiepen, heb dat eigenlijk nooit gedaan omdat een prik me tegenstaat.

renskep: ik vind het geen fijn idee dat dat ding in me zit zonder dat ik er zicht op heb. Je hoort en lees nog wel eens dat hij bijvoorbeeld niet goed meer zit o.i.d. Het voelde voor mij niet goed meer.

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 12:03

Ik weet niet of je verschillende versies hebt van de prikpil hier, denk het niet. Mijne moest om de drie maanden geprikt worden, en ik had geen enkele nare bijwerking.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 12:07

Ik heb even wat erover opgezocht en zie dat, net als bij de spiraal, er een kans is dat het een vrij lange tijd kan duren voor je weer zwanger kunt worden na de prikpil. Eerlijk gezegd, ik heb een kinderwens, niet per nu direct, maar ik wil ook niet zodra ik heb besloten graag zwanger te willen worden nog het risico lopen dat het dan nog wel eens een jaar kan duren voordat dat weer lukt. Dat kan natuurlijk altijd, maar als ik al zie dat dat bij de prikpil vaak voorkomt, wil ik dat toch voorkomen :o

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 12:50

Ben het helemaal met jullie eens hoor, wbt je gek laten maken door google :D Inderdaad, als het zo ernstig was, was dat ding niet zo populair. Maar als ik m' nu laat zetten, en ik heb net pech en ben éen van de ongelukkigen, en het verpest m'n gelimiteerde tijd met vent, sla ik mezelf echt voor m'n kop. Vandaar even uitgesteld tot na m'n uitstapje naar hem. Daarna laat ik 'm sowieso zetten en kan ik mezelf met een gerust hart alle tijd geven om er aan te wennen. Pijn van het zetten ben ik nog niet eens zo mega bang voor, denk dat dat eerder iets is waar ik vlak van te voren heel nerveus van ga worden haha.