Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 19:25

De trainer is hier op houten vloeren echt wel heel erg goed te horen. En dan hebben wij onlangs nog extra geïsoleerd bij het vernieuwen van de vloeren... :\

Lauraennala

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 21:11

Ahoy was cool! Zo'n baan is echt zoooo schuin :wow:
Maar heel gaaf, zeker de koppelkoersen zijn leuk om naar te kijken.

Wat een Tacx betreft, ja die dingen maken herrie. Een direct-drive is gelukkig al wel minder erg.

Aagje_Nimbly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 21:47

Iedereen is weer goed bezig geweest zo te horen :D .

Ik ben deze week nog 3x in het bos geweest. 2x de route in Horst gedaan (18km) en 1x Overloon (32km). Die laatste was wel pittig! Niet alleen kwa afstand, maar ook wel lastige stukjes. Veel klimmetjes en afdalingen met boomwortels. Gelukkig was er een andere mtb'er die een rustig tempo had die ik kon volgen vanaf een km of 7. Dat was wel fijn :D .
Nog steeds niemand in de buurt van Weert/Eindhoven die eens samen de bossen onveilig wil maken :P ?

Maken jullie trouwens je bike schoon na elke bosrit? En dan ook echt de wielen eruit e.d.?

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 21:54

Ah kijk naar die laatste vraag ben ik ook wel benieuwd ik maak hem wel schoon na elke rit.
Spoel hem af droog hem en smeer hem weer waar nodig..

Dat baan fietsen wat een uitdaging zeg pff...

Ik heb geen Tacx dus ik moet wel naar buiten.
Deze week weer mooi wat km gemaakt.
En vandaag lekker stukje klimmen geoefend..

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 12:25

Afbeelding
Bij gebrek aan kilometers op de racefiets en/of mountainbike, wil ik toch eventjes delen dat ik onwijs blij ben met mijn elektrische fiets. Dat ik zo toch nog wat kilometers kan maken <3

Vandaag 38+3. Nog 11 dagen te gaan officieel. We gaan zien wanneer de kleine man zich wil laten zien...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 12:29

Spannend, echt de laatste loodjes!
Ik heb in 2019 ook een elektrische fiets gekocht, om in plaats van de auto de fiets naar m'n werk te pakken. Ik heb het een tijdje met de racefiets gedaan, maar dat was zo'n immens gedoe met extra kleding meenemen, daar douchen etc, dat ik het niet deed.
Nu met de elektrische fiets vind ik het heerlijk! Ik kocht hem in april en heb er nu 1800 km mee gefietst. Echt heel fijn inderdaad :j

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 13:22

Renee1991 schreef:
Spannend, echt de laatste loodjes!
Ik heb in 2019 ook een elektrische fiets gekocht, om in plaats van de auto de fiets naar m'n werk te pakken. Ik heb het een tijdje met de racefiets gedaan, maar dat was zo'n immens gedoe met extra kleding meenemen, daar douchen etc, dat ik het niet deed.
Nu met de elektrische fiets vind ik het heerlijk! Ik kocht hem in april en heb er nu 1800 km mee gefietst. Echt heel fijn inderdaad :j

Dat is ook de reden dat ik vorig jaar een elektrische fiets gekocht heb. Ik wilde niet helemaal zeiknat en bezweet aankomen op de racer en dan eerst moeten douchen en alles... Nu komt het goed uit dat ik hem heb :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 23:16

Gaaf, Laura! En goed bezig geweest, dames! Ik fiets vrij weinig momenteel, maar zo in de winter maak ik de tandwielen en ketting na elke rit wel even schoon. De ene keer wel wat grondiger dan de andere :o

Echt knap van je, MuSLi! En fijn dat het inderdaad nog kan. Laatste loodjes en dan komt 'ie! Die wordt vast ook met klikschoenen aan geboren :P

Fijn, Renee! Dat zijn al aardig wat kilometers! Hoe ver is het naar jouw werk? Vaker naar kantoor fietsen is één van mijn goede voornemens dit jaar :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 23:17

Haha, ik kan het iedereen aanraden. Heerlijk om je hoofd even leeg te maken na een drukke werkdag. Voor mij is het 12 km enkele reis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 23:26

Ja, dat is inderdaad erg fijn! Voor mij is het ook maar 15 km dus ook prima te doen. En ik ben met het OV van deur tot deur net zo lang onderweg als op de fiets. Al heb ik nu alleen een heel erg verrot stationsbarrel en een racefiets. Vind een laptop meenemen op de racer niet ideaal, maar ik moet me eigenlijk ook niet zo aanstellen :P

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 07:28

Wauw MuSLi *\o/* ...
Zoooo knap en super dat je toch nog lekker kunt bewegen.
En al zo dicht bij het einde . Denk dat iedereen hier mee leeft :j
Succes met de laatste loodjes .

Bij de MTB is het denk ik belangrijk de tandwielen /ketting regelmatig schoon te maken .
Daar is ook een speciale borstel voor .( achterwiel eruit halen )
Met te veel/vaak water zou ik oppassen , je krijgt het toch niet overal weer
goed droog )

Maar goed bezig Aagje +:)+
Je hebt de smaak te pakken .
Al kleding gekocht ?
Hier is op het moment winter sale ; https://cyclewear.eu/

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 09:25

Wow iedereen goed bezig zeg! Veel kilometers, op allerlei fietsen :D Dat belooft veel goeds voor fietsjaar 2020.

Las een vraag over combipedalen bij mountainbiken. Ik heb combipedalen op mijn fiets (geen MTB). Ben er blij mee, maar zou het niet snel weer kiezen. De flats gebruik ik wanneer ik naar mijn werk fiets, de spd-kant zeg maar als ik echt een lang rondje 'racefiets'. Maar met fietsschoenen aan, gebruik ik de flat zijde nooit. En het is heel irritant om iedere keer bij het tussendoor stoppen, weer de trapper naar de juiste zijde te draaien.

Ben ook benieuwd hoe (en hoe vaak?) jullie je fietsen schoonmaken. Ik ga niet offroad dus het valt mee, maar toch regelmatig flinke modder onderaan de fiets. Dat haal ik er nu af met een vochtige doek. Afspoelen wordt lastig, ik woon in een appartement zonder tuin :')

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 21:21

@ Musli, je maakt nog aardig wat kilometers zo. Knap hoor! En wat fijn dat het nog kan.

Wat betreft fietsen schoonmaken... Ik heb ook geen tuin/balkon. Als hij een beetje vies is borstel ik hem buiten af en poets ik hem na met een vochtige doek. Wanneer hij echt vies is was ik hem, ontvet ik de ketting, poets ik hem weer mooi op en gaat er een nieuw vetje op. Overigens ontvet ik de ketting sowieso regelmatig, beetje afhankelijk van het aantal kilometers in een week, maar sowieso iedere 2-3 weken.

Aagje_Nimbly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 21:39

Musli, wauw zeg, knap! Jij bent straks ook vast zo weer in shape :D .

Time; Dankje voor de link! Zit ook nog eens vlak in de buurt dus daar ga ik dit weekend eens eventjes naar toe :j .

Vandaag MTB nightride! Lekker 2 rondjes, 18,5km. En zelfs een PR gereden in 't eerste rondje :D
Aanschouw: 1800 lumen -:)
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 21:55

Ah wat gaaf! Nog wild gespot? :D

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 22:50

Zo wat een licht zeg...Was het een georganiseerde tocht?

Nou Muesli jij bent echt goed in vorm nog..

Vandaag gefietst was gewoon warm.... :j
Weer mooi wat hoogte meters gehad.
En ruiterpaden omhoog fietsen is zwaar.. :o

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 23:25

Wat een leuke updates, goed bezig allemaal!
Ik heb nooit gedacht aan fietsen in het donker, maar eigenlijk is dat best wel een idee.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 07:33

Dat is best wat licht Aagje :j
Mij zou het helemaal niet trekken om in het donker te gaan fietsen . :o
Dan ga ik toch liever op de Tacx ..
Gisterenavond een leuke workout gedaan ...best verslavend moet ik
zeggen dat Zwift .

Aagje_Nimbly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 12:37

Wat een licht hè? Ik vind het juist super gaaf in het donker! Geeft toch weer een extra dimensie .
Dit was een gewoon trainingsrondje, maar heb laatst wel die Uilentocht meegedaan. Dat was ook in het donker en dat bracht me op het idee! Ik vind over de weg zo saai en met 40u werk per week is er overdag geen mogelijkheid om naar het bos te gaan...

Time wat is de reden dat het je niet aanspreekt om in het donker te gaan?

Ik ga zaterdag en zondag weer nieuwe routes verkennen!

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 16:38

Mag je bij jou het bos in na zonsondergang?

Hier niet namelijk.
Het fietst wel leuker dan asfalt idd.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 07:17

@ Aagje ; ben idd ook wel benieuwd of je überhaupt na zonsondergang
wel het bos in mag :roll:

Waarom het in het donker fietsen me niet aanspreekt ?
Je ziet niets , MTB vind ik toch al niets aan ..laat staan in het donker :=
Ik verheug me alweer op de eerste ritjes met mijn racefiets buiten .
lekker genieten van de omgeving .Tot dan doen we het met de Tacx/Zwift . :D

Aagje_Nimbly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 08:30

Jep, je mag in dit bos savonds komen! Dit is echt een MTB trail en geen wandelgebied ofzo. Er is hier bijv in de buurt ook een echt natuur/wandel gebied en daar mag je na zonsondergang idd niet komen.

En was even vergeten dat je niet van het MTB was. Kan me idd voorstellen dat op de racefiets niet heel erg leuk is savonds. Tacx/zwift/racefiets lijkt mij dan weer erg saai :D .

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 08:48

Aagje_Nimbly schreef:
Tacx/zwift/racefiets lijkt mij dan weer erg saai :D .

Dat vind ik niet , juist met Zwift is het heel erg leuk .
Maar ieder z,n ding he .

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 12:10

Mijn fietsbroek gaat kapot ;( iemand tips waar je niet te dure fietsbroeken kunt kopen? Ik wil graag een vervanger tot net boven de knie, en een lange.

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 12:54

Nou hier mag dat niet hoor helaas lijkt mij wel leuk zo nu en dan i de avond als ik dapper genoeg ben.
Ik heb net weer bij daglicht een klein rondje gemaakt.

@imd is dechatlon een optie?
Je hebt wel overal sale misschien via een webwinkel een leuk koopje treffen.
Ik vind http://www.futurumshop.nl ook een fijne winkel.