Spastische darm belemmert leven

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 21:17

Ja verklaart voor mij wel een hoop moet ik zeggen :j
Had altijd het gevoel dat ik moeier was dan andere mensen, maar heb dit nooit samen aan elkaar gelinkt..

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 23:06

ik pas toen ik las dat vermoeidheid er ook bij hoort ;)

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 23:14

Ik nu dus ook :P

peaches

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 18:46

bij mij gat het op en neer...ook kwa hoelang ik er last van heb. Ik merk wel dat ik er last van heb als iets spannends is...hoe groter de spanning hoe pijnlijker de kramp. Zaterdag heb ik dus les..moet ik ook weer trailerladen en dit brengt dus weer een hoop (goede) spanning mee maar wat dus waarschijnlijk ook een hoop kramp zal veroorzaken. Net heerlijk gegeten amar lijkt alsof het met 1 dikke prop door mn darmen word geduwt..pff..ben wel ook nu soya melk aan het proberen..ipv melk...ik vind het eigelijk best vies..maar als ik iets gegeten heb en dan daarna drink valt het nog mee ...vooral de nasmaak is vies.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 18:54

M_EL_ISSA schreef:
Ik heb even op internet gekeken, schijnt dat moeheid er echt bij hoort.. :j
Wist ik niet, maar verklaart wel veel.

ben ik wel benieuwd naar de site :)

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 19:21

Sissavi

Re: Spastische darm belemmert leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 21:24

Af en toe lees ik hier een beetje mee hoe het met jullie gaat (heb in t begin ook wel gepost) en dat is toch altijd zo'n verademing om te lezen. Net als nu met dat vermoeidheid. Ik ben altijd hartstikke moe en relateerde dat aan vanalles en nog wat, behalve mn pds. Weer een stapje verder in de verklaring van symptomen. En de site die hierboven staat geeft ook veel duidelijkheid! Kan ik mooi aan mn vriend laten lezen, dan begrijpt hij het misschien ook wat beter!

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 22:48

nooit geweten dat mijn post zo'n eye-opener was :D

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 22:50

Schijnbaar wel :P haha

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 16:33

Het is hier wel heel stil hoor :oo

Ik heb toch nog wel een vraagje, waar ik toch nog wel veel moeite mee heb :o
Iedereen vraagt altijd aan mij: Ga je mee zaterdag avond? Gaan we helemaal los..

Ik heb daar dus totaal geen zin in, waarom niet? Door mn buik..
Dat gaat ALTIJD fout bij mij, alcohol of geen alcohol, het gaat geheit fout..
Daarom ga ik altijd maar niet, krijg ik altijd als opmerking van, Man je bent 18, geen 81.
Maar ik kán het gewoon niet :n

Krijg altijd pijn in me buik, zit hele avond op de wc dan, vindk ook niet leuk..

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 17:27

Zou je niet kunnen vragen of iemand je wegbrengt of ophaalt na een halve avond?
Trek je niets van die mensen aan, maar voor jezelf zou het misschien wel leuk zijn om te gaan.
Bij mij ligt het er heel erg aan hoe ik me voel.
Op dit moment zou ik niet mee uitgaan. Voel me erg slecht
Maar als k me over t algemeen goed voel, ga ik wel mee en dan zie ik wel hoelang ik het volhoud.

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 17:27

Ik woon trouwens in het centrum dus das lekker. IK ga nooit mee als mensen naar steden verderop gaan. Dat vind ik vervelend, want als ik dan naarhuis wil, moeten mensen met mij mee gaan.

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 17:29

Ja, dat is nou juist het probleem, ik woon in een klein dorpje, alles is verder weg..
& om nou elke keer mn ouders uit bed te bellen vind ik ook zo wat...

Daarom blijf ik vaak maar veilig thuis, behalve als een feestje is ofzo, dan vind ik weer dat ik het niet kan maken..
Maar ben wel blij dat jij het dus ook wel heb, was bang dat ik de enige was :o

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 17:34

Nou ja, ik ga nooit zo vaak meer uit, maar dat komt meer omdat ik daar gewoon niet zon zin meer in heb en niet door mijn darmen.
Maar vorig jaar heb ik rond koninginnedag 3 dagen achter elkaar kunnen stappen tot aardig laat, dus dat ging dan wel weer prima.
We zullen wel weer zien hoe het dit jaar gaat..

Het helpt bij mij ook wel als ik me gewoon voorneem ik ga erheen, ik kan elk moment een taxi bellen om naar huis te gaan.
Ik zie het wel..

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 12:15

Ik merk dat als ik alcohol drink dat ik minder last heb. Ik krijg namelijk vooral last als ik me druk maak.
En als ik bij m'n vriend slaap, ga ik me druk maken of ik geen last krijg van gassen en/of krampen. En dus slaap ik heel de nacht niet ;( en loop ik 20x naar de wc 's nachts :(

Ik heb nu 2 sessies hypnotherapie gehad, en ik stond er nogal sceptisch tegenover, maar ik merk dat de diarree al veel minder geworden is. Hopen dat het in stijgende lijn doorgaat. Hoewel de diarree het minst erge is. Ik vind de opgeblazenheid/winderigheid veeeel erger.
Volgens mijn hypnotherapeut adem ik verkeerd, en daarnaast staan de darmen voor het centrum van emoties. Dingen die ik niet los kan laten etc.
Ik hoop zo dat dit door gaat zetten en ik met minder klachten rondloop. Van de week is het goed gegaan, alleen vannacht weer niet.. Als ik thuis slaap is er niks aan de hand :? maar zodra ik samen slaap met m'n vriend is het weer helemaal mis :(

Ik herken overigens ook de vermoeidheid, en ik ben ook altijd heel vaag ongesteld? (nu zelfs gewoon helemaal niet :? terwijl ik de pil slik..)

ArlandoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 16:06

Vervelend dat sommigen van jullie er met stappen zo last van hebben, en/of daardoor ook niet gaan.
Als ik er last van heb ik het tijdens/direct na het avondeten.
Dat is de enige pijl die bij mij te trekken is, voor de rest weet ik gewoon echt niet wat het erger maakt.
Wel merk ik dat als er op producten staat dat het laxerend kan zijn, raak ik juist verstopt :+
Dit ontdekte ik toen ik op mn werk wat suikervrije dropjes had genomen voor m'n zere keel.
Zat ik s avonds thuis met vreselijke kramp en een opgeblazen gevoel.
Ook als we een keer patatjes eten kan ik of alleen patat eten met sla o.i.d. Of alleen een snack.
En niet in combinatie, dan gaat het fout.
Ook wit brood kan ik niet eten...
Verder slaap ik elk weekend bij m'n vriend en ze weten daar gelukkig wel dat ik er soms last van heb, maar toch schaam ik me dood als ik naar het toilet moet. Vooral omdat ik bang ben dat ze me horen...

Stress heeft ook wel degelijk effect op m'n darmen zoals eerder genoemd werd,
vooral nu mijn moeder elk moment kan gaan bevallen (nakomertje :D )
En ik erbij mag zijn.
Op me werk lopen ze namelijk moeilijk te doen, vooral toen ik zei dat als me ma belt dat ze gaat bevallen, ik zo snelmogelijk naar huis wil..

Nu weer even ontopic :P ..
Hebben jullie ook last van bepaalde voedingsmiddelen of stoffen?
Ik heb het nooit lang genoeg bijgehouden om te kijken wanneer ik wel kramp krijg en wanneer niet, zou ik eigenlijk wel moeten doen :o

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 23:43

Ik heb het eigenlijk ook nooit bijgehouden waar ik wel tegen kan of niet. Heb colitis ulcerosa. Gister "plotseling" in 3 kwartier 3 aanvallen gehad. Ik kon wel janken. Was nog nooit zo erg als gister. Waar het nou van kwam? Maar goed, stress is bij mij een veelvoorkomende oorzaak...

Weet niet of iedereen er blij mee is dat ik het topic weer omhoog geschopt heb :P

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 11:50

ja hoor :D
Beetje stil hier!
k heb nu al weer 3 wkn erge last :(
Ik heb me deze week maar ziek gemeld in de hoop dat het dan wat beter gaat..

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 11:53

Balen dat er zoveel last hebben van hun PDS
Ik heb afgelopen weekend ook enorm last gehad. Lijkt wel alsof het omslaan van het weer ook invloed heeft? En verder zoooo moe ook :( grmbl...

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 12:13

jaa, misschien is dat het, want ik had er dus ook last van afgelopen weekend..

En moe, tsja, ik ben chronisch moe, hoeveel ik ook slaap. Best vermoeiend om altijd moe te zijn, haha!

ArlandoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 18:21

Hmmm.. ik heb nu juist even een rustige periode *even afkloppen*
Moe ben ik wel vaak inderdaad, maar dat komt ook door me hypermobiliteitsyndroom ;)

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 18:25

Ik ben niet erg vaak moe, behalve als ik erg veel last heb.
Ik ben dan ook emo moe en moe van de erge pijn.
Als het redelijk gaat zit mijn energie ook prima

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 18:27

Def lastig zeg dat het minder gaat bij jou ;(

Samneman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 14:37

Pff ik heb nu ook echt een mindere periode, en wat beinvloed dat je dagelijkse werkzaamheden ontzettend zeg. Ik wordt elke nacht wel wakker van de buikpijn, waardoor ik vervolgens niet meer in slaap kom en overdag echt niet te genieten ben, ik wil het liefst dat het maar weer 7 uur is want dan zit het werk erop en hoef ik niet meer uit huis. Sociaal gezien dus helemaal niet leuk meer.
Hoor het nu ook pas dat vermoeidheid met Pds te maken heeft, zou idd bij mij ook een link kunnen zijn.
Wat betreft alcohol, de ene keer totaal geen probleem, maar de andere keer is het vreselijk, sta je te dansen met een dikke pijnlijke buik en je gasophopingen. En daarna ook vaak nog bij iemand moeten slapen, kan daar echt tegen opzien, het verpest echt je avondje uit. De laatste keer nergens last van gehad, wat een verademing, terwijl ik toch niet minder gedronken had.

ArlandoO schreef:
Hebben jullie ook last van bepaalde voedingsmiddelen of stoffen?
Ik heb het nooit lang genoeg bijgehouden om te kijken wanneer ik wel kramp krijg en wanneer niet, zou ik eigenlijk wel moeten doen :o

Nee ik moet het idd ook maar eens bij gaan houden, maar ik eet opzich vrij hetzelfde, denk dat het vooral met stress heeft te maken en mss ook wel de weeromslag omdat de meeste het nu ineens zo heftig hebben.

Kvind de onbegrip nog het meest vervelend, deze week al bijna ruzie gehad omdat m'n neven en nicht bij me willen slapen na het stappen, maar ik het eigelijks toch liever niet heb met m'n gasaanvallen en wc rituelen in de ochtend :=

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-09 14:43

Bij mij gaat het de laatste tijd juist super goed :)
Ben echt blij, alleen volgende week ga ik op wintersport met school dus ben ik wel een beetje bang, maar toch niet zo erg omdat het de laatste tijd zó goed gaat.