poes schreef:'doorspoelen' bestaat niet, maar mss wel even je lichaam de kans geven om zelf weer de cyclus op gang te brengen?
ja dat bedoel ik dus
Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
poes schreef:'doorspoelen' bestaat niet, maar mss wel even je lichaam de kans geven om zelf weer de cyclus op gang te brengen?
Imago01 schreef:Hoi hoi ik kom hier ook even buurten.
Ik moest vandaag naar de HA vanwege klachten aan enorme hoofdpijnen. Dit heeft deels te maken met fysiotherapie die ik moet ondergaan maar heb ook erge last van haaruitval (wel bij de wortel) en arts vindt het beter als ik stop met de pil en stelde de mirena spiraal voor.
Hier heb ik een aantal pagina's gelezen maar ik lees bij iemand dat je de pil doorslikt en dan de volgende dag het spiraal laat inbrengen?
Mijn arts zei namelijk dat ik moet stoppen met de pil, family pack kapotjes moet inslaan en dan na 2x ongesteld zijn geweest, een afspraak maken voor het inbrengen van het spiraaltje. Op de site van mirena staat zelfs dat het tijdens de menstruatie moet gebeuren?
Verder ben ik benieuwd of hier mensen zijn die gestopt zijn met de pil en ook veel last hadden van hoofdpijn (paar keer per week, waaronder minimaal 1x een niet te houden bonkende koppijn) en zijn overgestapt op de mirena?
Marloes_R schreef:Jen33 schreef:word de MAP eigenlijk vergoed of koop je die particulier bij de apotheek?
Die kun je zelf kopen bij de apotheek of sommige drogisterijen. Hij wordt helaas niet vergoed...
De Mirena kan inderdaad het beste tijdens de menstruatie gezet worden. Alleen zie ik niet waarom je eerst 2 menstruaties zou moeten afwachten? Wat had je arts daar voor verklaring voor?
Marloes_R schreef:Ik heb niks voor mijn Mirena hoeven te betalen. Is wel door een gyn gezet, misschien dat dat scheelt..
Senzafine schreef:Zijn er hier mensen die Diane 35 slikken? Eén van de bijwerkingen zou zijn dat je vlugger stemmingswisselingen hebt, je vlugger depri voelt,... Hebben jullie daar last van?
Marloes_R schreef:Ik heb niks voor mijn Mirena hoeven te betalen. Is wel door een gyn gezet, misschien dat dat scheelt..
Senzafine schreef:Zijn er hier mensen die Diane 35 slikken? Eén van de bijwerkingen zou zijn dat je vlugger stemmingswisselingen hebt, je vlugger depri voelt,... Hebben jullie daar last van?
Wendy schreef:Senzafine schreef:Zijn er hier mensen die Diane 35 slikken? Eén van de bijwerkingen zou zijn dat je vlugger stemmingswisselingen hebt, je vlugger depri voelt,... Hebben jullie daar last van?
Ja, daar had ik last van. Het kwam heel geleidelijk, toen ik stopte met die pil voelde ik me ineens veel beter. Enorm effect.
Senzafine schreef:Phoeh, dan zit ik met een dilemma. Ik slik nu Yasmine maar zou willen overschakelen op Diane voor mijn acné. Maar ik zit nu net vrij goed in men vel qua gemoedstoestand... Dat wil ik toch niet verknallen.