Voorste Kruisband reconstructie. Wie nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Richtje

Re: Voorste Kruisband reconstructie. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 21:55

Herkenbaar :) Ik ben begonnen in een regulier ziekenhuis. Maar was daar niet echt tevreden over zeg maar :+
Via de veearts ben ik toen hier terecht gekomen. En daar ben ik nog steeds blij mee :)

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 22:07

"Via de veearts" _O-

Sorry, moest er even om lachen.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 22:12

Je bent niet de enige hoor, mijn collega's vonden het hylarisch :D
Maar ach ja, ik liep destijds met een kreupel paard bij hem. En al een flinke tijd dus hij kende mijn geschiedenis ook een beetje. Dat krijg je als je met krukken voor de controle van je paard komt.

Zijn woorden: "Ik vind het zonde als ik straks dat paard goed heb en je er zelf nog niet op kunt. Wil je reizen en mag ik voor je rond bellen in het humane circuit?" Ja hoor ga je gang :D Top echt!

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 10:00

Ja, dat is wel leuk zo'n veearts. :j

Deeday

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 10:23

Ik moest er ook wel even om lachen toen ik het las via de veearts _O-

fenja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 10:32

Ik heb stage gelopen bij de veesrt voor mijn opleiding. Had toen een klein ongelukje gehad ook met een paard.( Tijdens mijn stagedag) Veearts vertrouwde de pols niet en zij zullen we even op de foto zetten. Was gelukkig niet stuk een verbandje er om heen en met een paar dagen was het over. Ook hebben wij een orthopeed bevriend van de veearts op bezoek gehad en die heeft een berner sennen met een kruisband ook geopereerd best intressant om te zien. Het gebeurd steeds vaker dat je via via ergens anders terecht kan echt helemaal super.

Met mij gaat alles nog steeds heel erg goed. Kruisband heb ik nu twee jaar en 11 dagen. Ben er nog steeds zeer tevreden mee. Kan eigenlijk alles weer doen zonder eer bij na te denken alleen durf nog steeds niet te schaatsen op het ijs. Ook buiten lopen als het glad is vind ik eng. Voor de erst doe ik eigenlijk alles weer.
Ik ben geopereerd in martini ziekenhuis groningen en heb intern in het ziekenhuis gerevalideerd. Ging helemaal super en ben er heel erg tevreden mee.

Myranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 23:59

Richtje schreef:
Herkenbaar :) Ik ben begonnen in een regulier ziekenhuis. Maar was daar niet echt tevreden over zeg maar :+
Via de veearts ben ik toen hier terecht gekomen. En daar ben ik nog steeds blij mee :)

Haha, begrijp dat t de echte veearts is?! Dacht al dat je was doorverwezen door een arts waar je zachtgezegd niet zo tevreden over was :+ . Zoiets als 'slager' als daarmee tandarts wordt bedoeld.

Gisteren voor het eerst 'echt' paardgereden sinds de operatie. Een buitenritje met een van mn verzorgpaarden (= mak schaap buiten). Met name gestapt en een paar stukjes gedraafd. Ging goed allemaal. Merk duidelijk dat mn been steviger is en vreemd genoeg staat mn voet een stuk meer naar binnen. Heb altijd enorme kapstokken, maar kon het verschil nu duidelijk zien bij mn linkerbeen. Nu rechts nog oefenen, zo scheef is ook geen gezicht :D . Morgen een eerste lesje met mn nieuwe bijrijdpaard, spannend! Gelukkig is het een groepsles en mag je zelf uitmaken wat je doet en in welke gang (alleen zelfde hand).

Myranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 00:03

fenja schreef:
Ik heb stage gelopen bij de veesrt voor mijn opleiding. Had toen een klein ongelukje gehad ook met een paard.( Tijdens mijn stagedag) Veearts vertrouwde de pols niet en zij zullen we even op de foto zetten. Was gelukkig niet stuk een verbandje er om heen en met een paar dagen was het over. Ook hebben wij een orthopeed bevriend van de veearts op bezoek gehad en die heeft een berner sennen met een kruisband ook geopereerd best intressant om te zien. Het gebeurd steeds vaker dat je via via ergens anders terecht kan echt helemaal super.

Met mij gaat alles nog steeds heel erg goed. Kruisband heb ik nu twee jaar en 11 dagen. Ben er nog steeds zeer tevreden mee. Kan eigenlijk alles weer doen zonder eer bij na te denken alleen durf nog steeds niet te schaatsen op het ijs. Ook buiten lopen als het glad is vind ik eng. Voor de erst doe ik eigenlijk alles weer.
Ik ben geopereerd in martini ziekenhuis groningen en heb intern in het ziekenhuis gerevalideerd. Ging helemaal super en ben er heel erg tevreden mee.

Wat goed om te horen dat het bij jou erg goed gaat! Durf je niet te schaatsen omdat je het eng vind ('vroeger zou het wel mis zijn gegaan') of krijg je echt klachten, slapper worden? Ben daar wel benieuwd naar. Bij de fysio moet ik nu steeds op zo'n balansbal en daar heb ik me echt overheen moeten zetten, vond het doodeng. Voor de operatie zou dat gegarandeerd mis zijn gegaan en nu kan ik er met 1 been opstaan zonder klachten. Voelt echt raar.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 20:25

Wat fijn dat het rijden goed ging Myranda!! Succes en veel plezier morgen :)

Ik bedoelde echt de veearts inderdaad :D Morgen krijg ik uitslag van de MRI, ben benieuwd...

TeS19

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 08:50

Hallo allemaal,

Sorry dat ik hier zomaar kom binnen vallen.
Maar ik ben op dit moment bezig met een onderzoek naar het gebruik van (loop)krukken.
Hiervoor zou ik graag een korte enquette laten beantwoorden door (ex)gebruikers van krukken.
Zijn er hier mensen die aan deze korte enquette mee willen doen?
Zoja, dan pb ik hem naar die persoon.
Alvast heel erg bedankt!

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 08:53

Sorry daar kan ik je niet mee helpen, heb nooit met krukken gelopen ;)

TeS19

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 08:56

ProudJustify schreef:
Sorry daar kan ik je niet mee helpen, heb nooit met krukken gelopen ;)

Dan houdt het op :o Toch bedankt voor je antwoord

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 09:21

Ja hoor, kom maar op met die vragen. :)

Myranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 11:03

TeS19 schreef:
Hallo allemaal,

Maar ik ben op dit moment bezig met een onderzoek naar het gebruik van (loop)krukken.
Hiervoor zou ik graag een korte enquette laten beantwoorden door (ex)gebruikers van krukken.
Alvast heel erg bedankt!

Stuur maar op hoor! Gaat het om recentelijk gebruik of het gebruik in het algemeen?

TeS19

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 11:16

Het is de bedoeling dat gebruikers en oud-gebruikers hem invullen.
Ik stuur hem naar je toe :) Bedankt alvast!

Myranda schreef:
TeS19 schreef:
Hallo allemaal,

Alvast heel erg bedankt!

Stuur maar op hoor! Gaat het om recentelijk gebruik of het gebruik in het algemeen?

Deeday

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 16:17

je mag hem ook naar mij opsturen, vul ik hem ook even in.

TeS19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 00:21

Nog mensen die hem in willen vullen voor me?

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 06:45

TeS19 schreef:
Hallo allemaal,

Alvast heel erg bedankt!

Je mag 'm naar mij ook pben :)

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 06:46

En gelijk maar even een update :)
Uit mijn MRI kwam niet zo veel (had ik ook niet anders verwacht). Het slijmvlies was wat verdikt, dat op een ontsteking kan duiden. Dus ik heb inmiddels 2 weken ontstekingsremmers geslikt. Helaas lijkt dat tot nu toe nog niet heel veel uit te halen.

TeS19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 07:04

Tnx Richtje. Ik stuur hem je gelijk!

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 08:16

Hmmm op zich fijn dat ze niks gezien hebben op de MRI Richtje,
maar aan de andere kant weet je nu nog eigenlijk niks :(:)

Ga vandaag de HA bellen om even te overleggen hoe verder, mijn 12
behandelingen fysio zitten er op, als ik er mee verder wil moet ik ze zelf
gaan betalen, maar dat wordt een duur geintje ben ik bang aangezien ik er
niet met 4 of 5 keer therapie ben. Dus maar even overleggen wat we verder gaan
doen nu :7

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 09:32

Als je arts het nodig vindt, kan hij een herhaalrecept schrijven en dan krijg je toch nog een keer 12 behandelingen? Of werkt dat tegenwoordig niet meer zo in nederland?

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 09:37

Hmmm geen idee eigenlijk, had de verzekering nog wel gebeld, maar die hebben
daar niks over gezegd, alleen maar dat je 12 behandelingen per jaar krijgt......
Ga het maandag wel horen :)

Myranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 14:02

Mijn fysio gaf aan dat fysiotherapie nav een operatie wel gewoon betaald wordt door de verzekering. Wel met aftrek van die 12 behandelingen die je zelf moet betalen.

@ Richtje: jammer dat je alsnog geen duidelijkheid hebt, maar ook wel weer fijn dat ze iig niets raars gezien hebben. Na hoeveel tijd zouden die ontstekingsremmers (diclofenac?) moeten werken?

Hier gaat ie nog steeds voorspoedig. Sinds vorige week allerlei springoefeningen (knieheffen, voor-achter, links-rechts) erbij gekregen van de fysio. Echt killing voor mn conditie...! Vrijdag mn krukken ingeleverd bij de kruiszorg. Gebruikte ze al een tijd niet meer maar is toch een soort van afsluiting. Rijden gaat ook steeds beter. Merk dat ik nog niet op mn oude niveau ben (nog wat traag qua reactie met mn kuit), maar het gaat met elke les beter. Gisteren mn GPG beugels uit de kast gehaald en dat reed ook wel veel fijner!

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 14:05

Ik heb alleen geen operatie gehad, dus misschien dat daar het verschil in zit dan?
Heb de verzekering nog benaderd om te vragen hoe dat zit als je op verzoek van arts uit
het zkh fysio voorgeschreven krijgt, maar dit maakt volgens hun geen verschil.....
Ik krijg juist maar 12 behandelingen vergoed. Snap het ook niet hoor, maar goed, maandag naar
de HA en als het niet anders is dan toch maar een operatie, is de verzekering volgens mij een stuk
duurder uit dan wanneer ze nog wat langer fysio zouden betalen maar goed.

Fijn dat het bij jou nog steeds de goede kant uit gaat :)