Automutilatie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dinniej

Re: Automutilatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 09:27

anne_fury schreef:
ik zou mezelf er alleen maar slechter door gaan voelen,ik kan ook absoluut niet streng zijn enzo,of boos op iemand worden zie je ook niet zo snel bij mij.

en bovendien waarom zou ik andere mensen afkraken om er zelf beter van te worden? dat is toch egoïstich.
Is het ook, maar ik moet eerlijk toegeven dat ik het onbewust soms toch doe. Bloos Ik ben heel impulsief, en soms floept er bij mij zomaar iets kwetsends uit, zonder dat ik het zo bedoel..

Ik kan wel boos op iemand zijn, maar meestal laat ik dat niet aan die persoon zelf merken. Als ik boos op iemand ben ga ik juist automutileren, want dan word ik een soort van boos op mezelf omdat ik boos ben. Nagelbijten / Gniffelen

Lau_Ra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 11:37

@ Dinniej: Dat doe ik dus ook, ik geef mezelf altijd de schuld van alles waardoor ik het juist ga doen.. Toen vroeg me moeder laatst na een ruzie tussen ons: hoe kwam dat mes op je kamer? dus ik dacht echt zo oliebol,, ik zei: hmm..zeker geslaapwandeld ofzo. Was echt schrikken. Maar ik wil dus stoppen, ik doe het al niet zovaak meer als eerst, maar de verleiding is groot.

xAstrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 11:42

Mijn moeder heeft wel eens gevraagd; waar is het mes?
Ik werd helemaal rood, maar kon me gezicht gelukkig een beetje omwenden, ik schrok echt. Heb het maar gauw terug gelegt...

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 11:53

Heb dit topic al zien staan maar had nog nooit het lef gehad om hier ook een post te plaatsen.
Ooit moet de eerste keer zijn; dus hier is ie!

Ook hier nog iemand die het doet/ heeft gedaan
Het is natuurlijk wel al een tijdje geleden dat ik gans m'n armen open haalde.
Sinds het door iedereen geweten is, doe ik het niet meer op m'n armen, maar op m'n bovenbenen.
Die krijgt toch niemand te zien, en mensen laten me dan met rust snap je ? Lachen
Bij mij was het probleem eigenlijk 4 jaar geleden begonnen.
Ik werd gepest op school, had een héél slecht vriendje en beide ouders zijn alcoholverslaafden.
Daarbij kwam toen nog dat ik een drank en drugsverslaving had (waar ik nu overigens wel helemaal vanaf ben!)
Het is begonnen met snijden en op een bepaald moment zag ik het allemaal niet meer zitten en heb ik een zelfmoordpoging ondergaan.
Heb dan een paar dagen in coma gelegen en lag aan het beademingstoestel en gelukkig kwam ik er weer helemaal boven op.
Nog steeds heb ik geen spijt van dat voorval.
Mensen wisten dat er iets mis was met me.
Ik had het alleen heel moeilijk om mijn paardjes achter te laten maar had dan ook expliciet in mijn afscheidsbrief gezet dat ze onder geen enkele voorwaarde Whisper of Ramses mochten weg doen.
Kynah ad ik toen nog niet.
Was ik dood, dan was ik van mijn problemen verlost.
Leefde ik nog wist iedereen in mijn buurt dat er veel zou moeten veranderen.
Heb toen veel steun gekregen van mijn familie en vrienden.
De helft van de vrienden van toen zie ik niet mer en de steun van mijn familie was blijkbaar maar tijdelijk.
Ook ben ik hierna uit een gegaan met mijn (nu ex-) vriend.
Snijden doe ik nog steeds; met alles wat ik tegen kom.
Nu wel in mindere mate maar het leven is voor mij op bepaalde momenten ondraaglijk.
Mijn ouders zijn vorig jaar gescheiden en dat doet beide hun drankprobleem niet goed.
Mijn vader is heel vaak zat en mijn moeder verwijt alles wat ze voor ons doet.
Af en toe heb ik wel weer eens het idee van; "Is dit het? Moet ik hiervoor op de wereld zijn? Ben ik niet beter af dood?" Maar dan denk ik terug aan mijn paarden, mijn honden en mijn superlieve vriend.
Zij betekenen alles voor mij.

Ik wil iedereen hier in dit topic heel veel sterkte wensen en zeggen dat het leven zo mooi is als je het ontdekt.
Trek je op aan de dingen die je hebt, waar je wel gelukkig mee bent.
Probeer de negatieve dingen op te lossen (en niet door een mes te nemen) maar eraan te werken.
Eens mijn verhaal kunnen doen deed me deugd, en ik beloof dat ik vaker zal terugkeren naar hier.

xAstrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 12:02

Ik ben ook gepest, dat is nu over, maar ik krijg nu flashbacks, toen had ik er niet zo veel moeite mee, nu meer, terwijl het maar 3 jaar geleden is.

anne_fury

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 20:25

Dinniej schreef:
anne_fury schreef:
ik zou mezelf er alleen maar slechter door gaan voelen,ik kan ook absoluut niet streng zijn enzo,of boos op iemand worden zie je ook niet zo snel bij mij.

en bovendien waarom zou ik andere mensen afkraken om er zelf beter van te worden? dat is toch egoïstich.
Is het ook, maar ik moet eerlijk toegeven dat ik het onbewust soms toch doe. Bloos Ik ben heel impulsief, en soms floept er bij mij zomaar iets kwetsends uit, zonder dat ik het zo bedoel..

Ik kan wel boos op iemand zijn, maar meestal laat ik dat niet aan die persoon zelf merken. Als ik boos op iemand ben ga ik juist automutileren, want dan word ik een soort van boos op mezelf omdat ik boos ben. Nagelbijten / Gniffelen

ojaa ik zeg ook niet dat ik zelf soms geen b*tch ben hoor Vork integendeel,vaak zit ik vaak met zo,n kop in de klas waar iedereen voor wegloopt..Knipoog
ik heb het trouwens gisteren wel gedaan,maar niet zo erg,bij mij is het ook niet zozeer snijden,maar meer een soort van krassen,gelukkig is het dus niet zo diep,en met die litekens valt het gelukkig ook wel mee Lachen. maar is toch soms lastig als we op school gym hebben,hoe doen jullie dat dan?
maar ik ben er dit weekend niet dus veel sterkte iedereen.

Dinniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 22:03

Bij mij is het begonnen met haren trekken, toen is het mezelf knijpen geworden, toen krassen, en daarna ben ik écht gaan snijden. Bloos
Maar echt snijden heb ik niet lang gedaan, en dat doe ik nu ook niet meer. Lachen Het is nu meer een combinatie van al het andere wat ik noemde, en tja, ik zit ook nog al eens met mijn kettinkjes/halstertouwen/veters te rommelen. Nagelbijten / Gniffelen
Ik houd met gym mijn sieraden om, want bij mij zit het vooral op mijn polsen. En ik heb zoveel sieraden dat dat het echt goed bedekt. Lachen

Lau_Ra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 12:24

Ik zit gelukkig niet meer op de middelbare school waar je gym hebt. Lachen Dus daar heb ik geen last van..

anne_fury

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 14:46

@Dinniej : dat idee van die sieraden is wel een goed idee Lachen
maar vriendin zei(tegen wie ik het heb verteld) dat ze er vroeg of laat toch wel achter komen..Boos! gelukkig is het nu vakantie Haha!

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 14:50

Sieraden mogen bij ons bij gym niet, en polsbandjes blijkbaar ook niet meer.

Ik ben nu een klein weekje gestopt gelukkig Lachen

anne_fury

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 15:03

goedzo! Haha!

kweet niet of het bij ons mag of niet..kom ik vanzelf wel achter Lachen

xAstrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 16:23

Goedzo!
Bij ons mag het ook niet, ik doe een lange mouwen t-shirt aan, want het ziet er nu echt niet uit... Scheve mond

xAstrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 16:24

Naja, ik heb maandag weer gym, want ik had nu vakantie.....
Dit weekend bij een vriendin slapen... Ben benieuwd...

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 16:24

Wij moeten ook in ons gymshirtje Clown
dus ik ben verplicht om t iig niet meer op mijn armen te doen

xAstrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 16:25

Ik doe een langemouwen t-shirt eronder, té heet.... Maar oké.
Wat wil je anders..?

anne_fury

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 16:50

@astridxlaura : hoezo ben je beniewd ? ga je het haar vertellen?

xAstrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 19:36

anne_fury schreef:
@astridxlaura : hoezo ben je beniewd ? ga je het haar vertellen?

Nee, of ze het ziet, want het is nog nooit zogoed zichtbaar geweest, en of ik het daar ga doen....

mhtimmerwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 19:41

ik vindt het super goed van jullie dat jullie je zoals nu kunnen uiten en zo zie je , je bent niet alleen.
allemaal heel veel succes in de toekomst en ik hoop dat jullie er allemaal van af kunnen komen.
succes en groetjes

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 19:42

Eerst had ik er moeite mee om hier te reageren, bang voor de reacties van mensen die me berichten lezen,
maar de reacties die ik krijg, zijn niet erg ofzo.. ze vragen alleen hoe t komt waar ik dan verder toch niet meer op in ga ..

Ben blij dat de zoekfunctie ermee gekapt is Clown

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 20:42

Robin__ schreef:
Eerst had ik er moeite mee om hier te reageren, bang voor de reacties van mensen die me berichten lezen,
maar de reacties die ik krijg, zijn niet erg ofzo.. ze vragen alleen hoe t komt waar ik dan verder toch niet meer op in ga ..

Ben blij dat de zoekfunctie ermee gekapt is Clown

Daar ben ik ook heel blij dat die kapot is. Nagelbijten / Gniffelen Had nogal eens last van meelezers.
Ik mag een T-Shirt met lange mouwen onder mijn T-Shirt met korte mouwen doen (wij hebben een shirt dat je verplicht aan moet).
Oh ik ben zo blij dat mijn gymleraar nu al 4 weken is uitgevallen ivm blessure, en daarvoor was het erg koud op de sportvelden om 8 uur 's ochtends. Sigaar Dus niemand keek er eigenlijk raar van op dat ik er een t-shirt onder had.

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 20:46

Pfff, ik zit nu zo erg te twijfelen. Ik zit de laatste tijd helemaal niet lekker in mijn vel en ik zit dus echt na te denken of ik 't even zal doen, want ik weet dat het zo oplucht. Maar ik weet ook dat ik het dan waarschijnlijk blijf doen en hoe moet ik het in godsnaam verbergen? Ik loop de laatste tijd heel veel met m'n mouwen opgestroopt, dus het zou opvallen als ik opeens met lange mouwen ging lopen.

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 20:47

Het kan miss op t moment zelf opluchten, maar daarna voel je je nog erger.. tenminste dat heb ik dan

ik heb net ook echt een gigantische terugval gehad Scheve mond

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 12:31

Toch maar niet gedaan. Pff, en nu ben ik blij dat ik me heb ingehouden, anders had ik er nu nog mee gezeten, omdat ik er dan weer aan herinnerd wordt dat ik niet zo lekker in mijn vel zit. Terwijl ik me nu eigenlijk best oké voel Lachen

Lau_Ra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 17:45

@Ukkiee: Goed dat je het toch niet gedaan heb en dat je je in kon houden!! Dat is al een goede stap.

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 18:26

Lau_Ra schreef:
Dat is al een goede stap.

Eén goede stap?? Ik ben helemaal "clean", hoor Knipoog Het is nu al ruim 2 jaar geleden dat ik het voor het laatst heb gedaan. Maar af en toe komt dat gevoel gewoon opeens weer zo erg opzetten, dan moet ik mezelf haast vastbinden. En ik ben zo bang dat ik op zulke momenten weer eens de fout in ga.