Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
M_VE schreef:Zoolgangster schreef:Wijsheidstanden trekken, ik denk dat we in NL verstandskiezen zeggen, verschilt enorm. Bij de één trekt de tandarts ze er fluitend uit, en vervolgens hebben de mensen er een dag of wat last van, en valt het verder wel mee, de andere keer moeten ze door de kaakchirurg eruitgesneden worden, en zelfs dan kan het schelen hoeveel last je erna krijgt. Meestal krijg je pillen mee naar huis, maar voor de zekerheid zou je nog extra paracetamol in huis kunnen halen.
Bij mij wordt dit in ieder geval door de kaakchirurg zelf gedaan onder narcose. Verder was ik even vergeten dat ze het hier inderdaad verstandskiezen noemen.
Megan_ schreef:Ik heb het gevoel helemaal terug! Alleen mijn tandvlees onder is soms wat overgevoelig, soort zenuw overbelasting. En ik ben afgelopen januari daaraan geopereerd.
Wat zegt je kaakchirurg hier van?
Megan_ schreef:Ik heb zowel een onderkaak verplaatsing als een kincorrectie gehad. Ik heb vrij snel na de operatie al het gevoel weer terug gekregen, het gevoel in mijn tandvlees duurde het langst. De fysio heb ik puur voor mijn spieren gehad, maar dat was ook maar 2x.![]()
Vanmorgen bij de ortho geweest, ik heb nu een retentiedraad achter mijn onder tanden en as woensdag gaat mijn beugel eruit
pasdedeux schreef:Citaat:Na mijn operatie (20/08/2008) heb ik nog steeds weer geen gevoel in mijn kin terug... (
Ter opfrissing: mijn onderkaak is naar voren gezet en ik heb een kincorrectie gehad...
Ik heb ook het gevoel in mijn kin niet terug. Heb dezelfde operatie gehad en in juni 2008
Megan_ schreef:Iemand hier enig idee hoe lang dat duurt, beugel eruit halen?
Valentijn schreef:Ik ben vandaag in het ziekenhuis geweest.
Heb eerste twee afspraken staan om verstandskiezen te laten verwijderen en daarna de operatie.
Dus ben benieuwd!
M_VE schreef:Valentijn schreef:Ik ben vandaag in het ziekenhuis geweest.
Heb eerste twee afspraken staan om verstandskiezen te laten verwijderen en daarna de operatie.
Dus ben benieuwd!
Mijn verstandskiezen moeten er 8 Juli uit.
Ik moest dan 6 maanden wachten voor mijn kaakoperatie.
Is dat bij jullie ook 'verplicht', die zes maanden wachttijd?
_Cynthia_ schreef:Nog 3 weken en dan moet ik geopereerd worden. Zie er nogal erg tegen op.
sullebulle schreef:M_VE schreef:
Mijn verstandskiezen moeten er 8 Juli uit.
Ik moest dan 6 maanden wachten voor mijn kaakoperatie.
Is dat bij jullie ook 'verplicht', die zes maanden wachttijd?
Klopt hoor! Ligt eraan wat voor operatie je moet ondergaan. Mijn verstandkiezen in de onderkaak moesten eruit, omdat ze mijn onderkaak zouden gaan breken, naar voren plaatsen en vastzetten met schroefjes.Tevens hebben ze een kincorrectie gedaan. Mijn kiezen moesten ook uit de kaak worden gesneden, aangezien ze nog lang niet door waren, ik was toen 15. Dan heeft het ook wel echt een half jaar nodig om te helen. Om het vervolgens weer helemaal open te snijden.
Relaxed schreef:Sullebulle, jij had toch hetzelfde gehad als wat ik moet..? Bovenkaak kantelen, onderkaak naar voren en kincorrectie? Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar voor en na foto'sHad ze van net na de operatie wel gezien geloof ik?