verstandskiezen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marlies85

Re: verstandskiezen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 14:39

Ik moest vorig jaar bij de kaakchirug mijn verstandkiezen laten trekken.Vondt het doodeng...en dan ook nog eens al dat gekraak.Ben ik eindelijk klaar pijnstillers opgehaald en naar huis.Ik ben thuis gaan slapen watn mijn vriend ging weg...wordt ik wakker met mega veel pijn..de verdoving uitgewerkt.Heeft mijn vriend mijn pijnstillers nog in de auto liggen terwijl hij weg is met de auto......ben blij dat al mijn 5 ( ! ) verstandskiezen eruit zijn(ik had 1 verstandskiez extra in mijn kaak zitten)voor iedereen der nog aan moet geloven......sterkte

UpToDance

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 16:08

Nou ik kom net weer terug .. me andere verstandkies is er nu ook uit. Ik lag helemaal te trillen op die stoel(vorige keer niet). Hij ging er gelukkig snel uit .. binnen een halfuur! Ze gingen maar 2 keer boren en het tandvlees wegsnijden duurde ook veel korter. Vorige keer duurde het ruim een uur. Heb er nu nog geen last van wat ik vorige keer wel had, dat belooft wat!

Het bloed trouwens wel heel erg.. Vork

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 16:19

Ik heb 22 oktober al mijn 4 verstandkiezen laten verwijderen Onder gehele narcose Huilen . Mijn Verstandkiezen zaten nog in mijn kaak. Ik moest er om 7 uur s'ochtends zijn en om 8uur lag ik in narcose. Toen het allemaal gebeurt was, werd ik wakker schoppend,en ik wou gewoon schreeuwen??dit ging nog zacht ivm narcose maar toch Tong uitsteken . ik had zuurstofding erafgetrokken Bloos . Ik werd wakker met een soort kous met ijs erin dat ging om mijn wang ( schaamde me dood). Had er Echt Heel veel last van mijn gezicht. Ik moest veel ijs eten om te koele hehe Clown . en ik kon pas na 3 weken weer een beetje eten.

Maar ben er wel blij mee, want anders gingen mijn andere tanden schuin groeien ivm plaats te kort. (met me 8é was ik al klaar met wisselen!!) Clown

vronytopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 18:14

ik heb er vanmiddag mijn laatste verstand uit laten trekken,, deze keer was het zo klaar, deze kies zat er ook verticaal in,, nu maar hopen dat ik nu geen hamster wang krijg!!

UpToDance

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 20:44

Het bloed nog steeds! Niet goed toch??

vronytopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 21:53

heb je op je kgat wel een wat gehad,, een half uur?? bij mij bloed het ook nog een beetje.. vies..

UpToDance

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 22:48

Ja een halfuur! 't bloed nog steeds, wel al iets minder.
Vorige keer had ik dat gaasje meteen uitgespuugd(miss 5minuten ingehad) en toen bloedde het helemaal niet?

UpToDance

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 10:23

Ik dacht dat er een hechting los zat, dus ik net met goed licht in me mond gekeken. Het tandvlees naast mijn normale kiezen bloed dus nog, daar zit nog een hele snee in en is opgezet. Met slikken is het ook erg gevoellig, en als ik tevaak slik dan gaat het weer bloeden. Het bloed dus nogsteeds!

Nouja ik kijk het even aan, de pijn valt gelukkig erg mee vergeleken met vorige keer. Lachen

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 19:16

ik ben net terug van de kliniek
allevier men verstandskiezen laten trekken onder volledige narcose
Moest er al om 7 uur deze morgen zijn, en het is allemaal enorm vlot gegaan
halfacht werd ik al weggebract, kreeg ik men mondspoeling en kalmeringspilletje (niet dat het hielp maar goed)
ikvond het wel eng, was in een vreemde omgeving, zonder bril (ik heb -4.25 op beide ogen)
daarna in operatie ruimte zelf, ze hadden wat moeilijkheden met het infuus aan te leggen
kwam er dan plots een dokter, ik ben dokter *naam* en ik zal je verdoven
hij neemt een grote spuit met wit spul in en spuit dat in men infuus ding, masker op men gezicht, ik voelde me misselijk worden en dan werd ik terug ruw wakker gemaakt in de ontwakingsruimte ...
was praktisch direct wakker (8.45) tegen 9 uur was ik terug op de kamer)
heb me dan recht willen zetten om men tongpiercing terug in te steken (moeten overgeven erdoor Bloos ) tongpiercing er toch ingekregen, en dan nog wat geslapen
iets na 10 uur was ik klaarwakker, en heb ik nog moeten wachten op meneer de dokter die om 17. uur gekomen is Koe

heb niet enorm veel pijn, heb al wat drinkyoghurt en een ijsje gegeten en ga zometeen aan de soep met beschuiten Haha!

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 15:29

ik lijd nu heel erg onder me verstandskiezen, hoofdpijn, moe en zo'n ontzettende pijn in me kaken, tijd om de tandarts maar te bellen denk ik..

_Jolien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 19:00

Mijn vriend moet volgende week zijn verstandskiezen laten trekken, 2 stuks, in het ziekenhuis.
Hij wil er alleen heen.. Nu is mijn vraag: is dat verstandig?
Verder ben ik benieuwd hoelang hij dan niet mag roken en of jullie erg veel pijn hadden na die tijd.. (dus of ik hem moet verzorgen Knipoog )

Nada

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 19:39

Bij mij is er nu eentje een klein beetje door.
En heb er eigenlijk nog niet echt naar laten kijken ofzo?
Nog niet echt zo'n last van.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 11:08

NewGirl_BQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 11:20

31 oktober zijn alle 4 mijn verstandskiezen uitgehaald geweest onder gehele verdoving.Alles verliep toen goed ( heb hier wel in dit topic nog gereageert enzo) 3 oktober de draadjes laten uithalen en daarna geen last meer van gehad, ik moest blijven spoelen en heb dit ook gedaan.Nu gisterenavond voelde ik dat het weer wat pijn begon te doen op de plaats waar die wonde zat. Ik sta vanmorgen op, helemaal mn linkerkant staat dik, warm , gezwollen en doet pijn.

M'n moeder heeft net gebelt naar de tandarts en die zegt dat ik straks langs moet gaan en dat ik waarschijnlijk antibiotica ga moeten nemen.Als het er te erg uitziet moet ik terug naar de kaakchirurge ( hoh wat haat ik die vent).
Normaal gezien doe ik morgen mee aan m'n eerste dressuurwedstrijd met m'n paardje.Hopelijk mag/kan ik nog meedoen Boos!

Heeft iemand van jullie dit al meegemaakt?

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 11:53

Alison, nee, dat heb ik niet meegemaakt gelukkig. Die van mij zijn er twee weken voor die van jou uitgehaald maar ik heb onder nog steeds wel een gaatje (die langzaamaan steeds kleiner wordt). Ik moet dus nog steeds goed opletten dat er geen etensresten in blijven steken...
Misschien is er bij jou wat eten blijven inzitten dat is gaan ontsteken? Vervelend iig, hoop dat het snel overgaat Ach gut

_Jolien_, Misschien is het toch handig als jij of iemand anders even met je vriend meegaat. Grote kans dat hij na de ingreep misselijk of duizelig wordt, bovendien heb je bloed verloren en bloedt het nog steeds als je het ziekenhuis verlaat. Zelf autorijden lijkt me al helemaal niet verstandig, met de bus/trein naar huis is denk ik ook niet aan te raden Knipoog

NewGirl_BQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 13:08

Ik ben net terug van de tandarts.

Het is dus zoals jij zegt.
Dat gat is nog steeds open en daardoor komen er nog etensresten in en dat is gaan ontsteken en ik moet nu antibiotica nemen.Tegen morgen zou het al veel beter moeten zijn.Nuja hopelijk éh Lachen
Manman al die miserie met die tanden Clown

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 13:27

Ach gut Hoop voor je dat 't inderdaad gauw beter gaat! Lijkt me niet erg fijn, zo'n ontsteking. Goed blijven spoelen, heb je ook zo'n spuitje waarmee je met water de gaatjes kan uitspuiten?

NewGirl_BQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 13:32

Nee , nog nooit gehad..
Iedereen die ik ken die zijn/haar verstandskiezen laten uithalen hebben dit ook niet gehad.Ik moet spoelen met Perio-Aid en met zuurstofwater.

Tis idd niet fijn zo'n ontsteking, je smaak is direct weg.Je proeft zo'n vieze smaak. Dus in eten heb ik ook al geen zin meer.En weeral die kaak die dik staat Tong uitsteken

Meikevdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 20:37

Als je er pijn aan hebt is dat een teken dat ze er echt uit moeten? ik kan namelijk ook niet meer eten door die rotte kiezen. En ik ben serieus als de dood voor alles wat met doctors te maken heeft, en naalden al helemaal! dus dat moet gewoon echt onder narcose hoor, anders overleven die doctors het niet Sigaar Hoe gaat dat dan precies? als je onder narcose gaat? en trouwens, is het niet een heel raar gevoel als je zeg maar "inslaapt" Clown ?

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 12:56

ieuw, ik dacht dat de rechterkant nog niet toe was (daar zit nog een heel gat) maar dat de linkerkant wél al toewas.
vanochtend, ik cruk met een pincetje mijn wang beetje opzij om te zien hoe het geneest, komt er uit een minigaatje (aan de linkerkant) al etter-achtig spul uitgespoten Misselijk
blijkbaar is het toch nog niet zo goed genezen ...

nienke1208

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 13:21

En ik moet nog steeds bellen voor mn andere kiezen Verward Hihihi... Ben nogal van het uitstellen Knipoog

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 15:20

ik mag woensdag weer.... 4 maandjes geleden de rechterkant onder eruit laten halen, woensdag de linker, alleen meoten ze deze waarschijnlijk eruit snijden, ach ik zie het allemaal wel hoor....
had van die vorige totaal geen last! dus ik kijk wel hoe het loopt...heb wel de hele dag vrij van shool geno,en Lachen

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 13:22

Ik moet over 2 weken 1 verstandskies laten trekken. Ik heb 2 dagen erna wel wedstrijd.. Kan ik die rijden denken jullie als ervaringsdeskundigen?!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 13:28

Dat ligt er aan,ik heb ooit een kies laten trekken en ging een dag later met wintersport.Daar kwam de wind er in en heb ik een week lang met vreselijke pijn rond gelopen.En een andere keer had ik nergens last van.

nienke1208

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 21:43

Ik heb alle moed bij elkaar geschraapt en ben gister langs de poli kaakchirurgie gelopen... Was toch aan het werk...
4 januari mag ik weer