nog meer mensen met eczeem?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kekaro

Re: nog meer mensen met eczeem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 09:05

mijn kleine ventje kreeg toen het begon alleen nog maar de babymelk, daar is hij op getest en daar lag het niet aan.
dus ze hebben eigenlijk geen idee Knipoog wasmiddel zou kunnen, ware het niet dat ik al neutral gebruikte.
misschien zeep, dus ik ben over gegaan op van die speciale olie voor in bad.

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-07 15:42

Ik ben ondertussen ook overal op getest, maar er is niets uitgesprongen... Behoorlijk balen, want het zou het een stuk makkelijker maken Knipoog

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 21:08

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 22:15

jeejj mijn eczeem is bijna over! dat soort periodes heb ik vaker. het komt altijd terug. maar ik heb het gevoel dat dit een best lange periode zou kunen zijn *LOL*

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 21:32

Fijn Fenna dat het zo goed gaat met je eczeem Lachen
Bij mij gaat het ook wel goed, niet in en rondom het gezicht. Onder de douche wél ontzettend snel veeeeel jeuk Lachen Maar ach, als dat alles is Lachen

straks in de zomer wordt het natuurlijk ook weer oppassen voor allerlei infecties enzo.. Als ik het van jou hoor kim, voor jou helemaal...

Hoe gaat het er nu mee Kim?

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-07 13:29

Leuk om al die (redelijk) positieve reacties te lezen Lachen

p dit moment gaat het redelijk. Kan het nog niet echt 'goed' noemen. De ene explosie is over en dan komt de volgende er weer aan Boos! Erg balen.
En waar het vandaan komt? Probeer toch op te letten met voeding enz. Maar kan er op het moment echt geen wijs meer uit worden. Het kan ook van het vochtige weer komen - dat het daardoor versterkt wordt. Maargoed, dat is gissen natuurlijk Knipoog

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 13:59

Ik heb het idee dat ik van het vochtige weer wel wat kriebeliger wordt, maar dat kan natuurlijk ook tussen de oren zitten..

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 14:15

Ik ben wel benieuwd wie er ook last heeft van eczeem op het trommelvlies? Dit heb ik dus, speelt de eczeem erg op ontsteken mijn oren ook... Iemand ervaring mee?

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 17:50

Elke weersverandering is funest voor de jeuk!

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 18:23

Paula, ik weet zo niet wíe er in dit topic reageerde en dat zei.. Maar er is hier wel iemand die een soort chronische oorontsteking had van de eczeem.. heel vervelend dus.

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-07 12:31

Laar schreef:
Paula, ik weet zo niet wíe er in dit topic reageerde en dat zei.. Maar er is hier wel iemand die een soort chronische oorontsteking had van de eczeem.. heel vervelend dus.

Klopt, ik kan het ook zo 1,2,3 niet vinden. Hopen dat degene reageert die de reactie geplaatst heeft Lachen Lijkt me wel héél erg vervelend! Daar kan je ook niet smeren. Gebruik je ander spul? Of is het gewoon wachten totdat het minder wordt en weer verdwijnt? Ach gut

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 12:55

Oh help dus dat kan ook chronisch worden. Scheve mond
Ik heb voor m'n oor idd ander spul, volgens mij 'gewone' oordruppels die de dokter voorschrijft bij een oorontsteking.. Het verdwijnt bij mij nooit vanzelf, word alleen maar erger, en als het aan het genezen is word ik helemaal gek van de jeuk Nagelbijten / Gniffelen

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-07 12:58

Ik weet niet of het chronisch kan worden, maar bij die persoon wel. Het wilt niet gelijk zeggen dat het bij jou ook chronisch wordt. Haal geen gekke dingen in je hoofd! Wacht het even af, misschien reageert diegene nog een keer in het topic Lachen

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 19:44

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 19:49

Hé bedankt zeg! Mijn dokter zegt dus precies hetzelfde.. nu maar hopen dat het bij mij ook altijd blijft overgaan zoals mijn eczeem, en niet chronisch word. Scheve mond

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 21:25

Ik hoop met je mee Paula. Lijkt me ontzettend vervelend!

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-07 17:41

Laar schreef:
Ik hoop met je mee Paula. Lijkt me ontzettend vervelend!

En natuurlijk ik ook! Ach gut

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 22:48

vaak wordt het niet chronisch, of geven ze de benaming chronisch.

Ik heb bijna een jaar met oorontsteking gelopen door exzeem. Ineens was het weg en is niet meer (zo heftig) terug gekomen.
Wel heb ik nog af en toe oorontsteking, maar dat voel ik nu aankomen, en is dus ook zo weer weg.

Momenteel ben ik (bijna) helemaal "schoon". Op mijn hoofdhuid na.
Denk dat deze eczeem vrije periode iets van korte duur is, al hoop ikvan niet natuurlijk

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-07 12:49

Goed dat je even een schone-periode hebt Lachen Is ook wel eens prettig, ma_rie_tje! Ook al is het misschien van korte duur Ach gut Het is altijd maar afwachten hoelang het duurt.

Het is hier op het moment nog steeds een ramp zonder einde. Het verandert van dag tot dag. Dan rood en opgezwollen, dan erg droog, dan helemaal kapot. Wordt er GEK van! Mn huid is zo slecht. Ik kan niets smeren. Alles prikt en brand Boos!

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 11:25

Dankjulliewel! Lachen

@Kimmm balen zeg!! Gaat het nu alweer iets beter of is het nog steeds hopeloos? Scheve mond

Ninla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 15:37

Ik heb vroeger altijd last gehad van eczeem op mn armen, en in mn knieholtes. Ik moest paardenmelk drinken er tegen! Werkt super!!

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 15:45

Pityriasis rosea. Komt in het voorjaar en najaar, houd een maand of twee aan (als het normaal weer is) en er wordt van gezegd dat het éénmalig is.

Jammer genoeg zit ik er nu al een jaar of 5 mee, en vele mensen met mij. Er is eigenlijk niets dat ertegen helpt, wel hormoonzalfjes maar daar wordt je huid heel dun van. Paardenmelk helpt bij mij niet, teatree ook niet.

Toen het zo warm werd ging het zoals altijd weer heel snel over, maar nu begint het weer terug te komen, dus je kunt het wel een beetje vergelijken met huid-hooikoorts. Sommigen zeggen dat je onder de zonnebank moet gaan, maar daar krijg ik dan juist witte vlekken van, die een paar jaar aanhouden.

Ik hoopte eigenlijk dat het dan alleen op mijn benen terug zou komen, want daar was het het slechtste weg, maar ik krijg het ook weer in mijn gezicht, armen, tja, overal Lachen

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 19:49

Oh balen khirshanta! Scheve mond Niet echt lekker dat het nu weer op veel plekken terugkomt..

Mijn oom heeft trouwens wel lichtbehandelingen voor zijn psoriassis, het begon met een seconde en dat word nu steeds verder opgebouwd... Ben benieuwd of het gaat werken bij hem, hij heeft er ook zo'n ontzettende last van.. familiekwaaltje denk ik, net zoals de bronchitis.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 13:05

Ik heb ook eczeem in mn oren! Ik word er ook helemaal gek van! "Gelukkig" heeft mn moeder het ook, en die loopt onder behandeling bij een KNO-arts. Zij krijgt altijd speciale medicijnen voorgeschreven die ik dan ook gebruik als ik helemaal gek word. Wanneer de korstjes te dik worden gebruik ik zure oordruppels en tegen de jeuk Topicorte. Misschien heb je iets aan die middelen Lachen? Als ik er op tijd bij ben met druppelen krijg ik ook geen oorontsteking..Dat komt bij mij altijd als ik het te lang op zn beloop laat. Heb 't trouwens in beide oren, maar het is (gelukkig) altijd maar erg aan 1 kant, dat is weer een gelukje! (voor zover je van geluk kan spreken..)

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 20:33

Nu zit er hier de eikenprocessierups, en daar heeft ook iedereen last van. De hele familie is nu aan het krabben, behalve ik. 'heb jij er geen last van' Jawel, heb het ook overal, maar de ecxeem jeukt erger. Jullie proeven eindelijk hoeik het voel Vork