Poging 598.... -10 kilo!! wie helpt en doet mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nienke_

Re: Poging 598.... -10 kilo!! wie helpt en doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 13:29

Tha_Niekje schreef:
Goededag iedereen, ik ben net wakker en ga me zo wegen en douchen...

, maar ben vooral in mijn bovenlichaam te zwaar...

Verder moet ik straks naar de huisarts... ben gewoon zenuwachtig, ik hou echt niet van artsen Scheve mond

Lekker uitgeslapen?
Mijn bovenlijf is niet zwaar maat het begint op mijn heupen/billen en kwabjes/zwembandjes.

Succes bij de HA zometeen. Artsen zijn ook gewoon mensen hoor. Daar hoef je niet bang voor te zijn. Maarja je hebt soms artsen die beter slager hadden kunnen worden Haha!

Buggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 13:32

1 beker thee met suiker (vind het zo moeilijk om thee zonder suiker te drinken, zo vies dan) en een appel meer heb ik nog niet gehad... Zal zo eens even kijken voor het middageten:P

happyjoyce

Tha_Niekje schreef:
Goededag iedereen, ik ben net wakker en ga me zo wegen en douchen...

Volgens mij was het zo dat een weegschaal je vet percentage meet, door een hele lichte stroom van je ene voet naar de andere te laten gaan. Dit voel je niet, maar hij is net sterk genoeg dat deze de weerstand voelt die het vet geeft... Maar ik dacht een keer gehoord te hebben, dat deze dus alleen van je ene been naar je andere been meet en dus je hele bovenlichaam overslaat... Wat bij mij dus al een erg vertekend beeld zou geven. Ik heb met mijn benen niet zoveel problemen, maar ben vooral in mijn bovenlichaam te zwaar...

Verder moet ik straks naar de huisarts... ben gewoon zenuwachtig, ik hou echt niet van artsen Scheve mond

Succes!
Ik heb juist dikke benen, boven mijn heupen valt het eigenlijk wel mee.

AniekR

seabert schreef:
Lekker uitgeslapen?
Mijn bovenlijf is niet zwaar maat het begint op mijn heupen/billen en kwabjes/zwembandjes.

Succes bij de HA zometeen. Artsen zijn ook gewoon mensen hoor. Daar hoef je niet bang voor te zijn. Maarja je hebt soms artsen die beter slager hadden kunnen worden Haha!

Ja redelijk uitgeslapen, ik heb nogal slaap tekort en ben telkens erg moe, een van de redenen dat ik ook naar de huisarts moet Nagelbijten / Gniffelen

Nou, ik heb een E-cup en ook mijn buik mag aardig wat af... Mijn benen zijn door het sporten voornamelijk spier...
En er is ook niks mis met mijn huisarts hoor, hele aardige vrouw, maar ik weet niet wat ik ermee (of juist tegen dus) heb...

Xsara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 13:33

Kan ik me nog aanmelden?
Wil alleen meer kwijt dan de meeste geloof ik.
Ik ga proberen ong. 30kg kwijt te raken.

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 13:35

hebben jullie ook borst, buik en dijenomtrek gemeten?

Lijkt mij ook wel leuk om te weten waar het er nu af gaat.. Schijnheilig

Ik heb net twee boterhammen gegeten ( die heerlijke van de ah)
1 met filet american en 1 met 20+ smeerkaas en tomaat Vingers aflikken

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 13:37

Zit nu ook aan de Filet American. Eén van de dingen die ik erg miste tijdens mijn zwangerschap.

MariseLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 13:44

Ik kom me ook melden als dat kan Bloos
Ik wil graag afvallen, ben niet echt te dik ofzo (1.71m en ongeveer 63 kilo), maar voel me gewoon niet goed in m'n lichaam. Kennen jullie vast wel Knipoog . Ik vind m'n benen echt te dik, en heb beetje zwembandjes Bloos
Ik heb alleen wel een probleem Boos! . Ben nu 5 maanden ziek, Ziekte van Pfeiffer, en kan dus NIKS. Helemaal niet sporten of zo iets. Een uurtje wandelen is al heel vermoeiend.
Ik moet dus ook genoeg eten, omdat mijn lichaam het virus moet overwinnen zegmaar. Niet echt makkelijk om zo af te vallen Vork .
Maar ik probeer niks van vet te eten, en eet hooguit 3 keer per dag (meestal ontbijt en avondeten, soms lunch). Meer krijg ik ook niet binnen, op een of andere manier. En toch heb ik heel erg honger. Maar ik heb al een week het idee dat alles wat ik eet weer naar buiten komt. Ben dus de afgelopen week ook wel afgevallen denk ik, maar ik sta niet graag op de weegschaal, dus ik weet het niet zeker.
Weten jullie misschien of een kop koffie veel calorieën bevat? Dat drink ik namelijk wel ongeveer 2 keer per dag.. En warme chocolademelk? Dat is best slecht of niet? Bloos

Mijn ontbijt bestond uit 2 boterhammen met boterhamworst en 1/3 liter water.
Daarna 1 kop koffie met warme melk op..
Denk dat ik vanmiddag nog 1 boterham eet, of een bak yoghurt met wat suiker.
Vanavond wordt het helaas pizza.. wel errug lekker, maar niet bepaald goed Clown
Denk dat ik de rest van de dag maar op water doe... en verder niks eet..

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 13:45

Ik heb een bakje cruelsi mt yoghurt gehad en inmiddels een halve liter water..

utjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 13:47

weet iemand hoeveel calorieen je mag op een dag?

MariseLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 13:49

@ utjelover: een vrouw geloof ik rond de 2000 per dag. Een man 2500 als ik me niet vergis..
Maar ik vind het altijd zo raar, je mag 2000 calorieën, maar op elke verpakking staat ..Kcal dat is toch KiloCalorieën? Kan iemand dit uitleggen? Ik hou mezelf altijd maar voor dat het gewoon calorieën zijn.. Vork

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 13:55

Kcal zijn kilocalorieen inderdaad.

Volgens mij kan je een heleboel op voedingscentrum.nl vinden Knipoog
Het aantal benodigde calorieen ligt namelijk ook aan je lengte, geslacht,aan je leeftijd en natuurlijk aan de beweging die je per dag doet Knipoog .

MariseLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 13:56

Oke.. ga ik daar eens kijken, dankjewel.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 14:00

MariseLover schreef:
Ik kom me ook melden als dat kan Bloos
Ik wil graag afvallen, ben niet echt te dik ofzo (1.71m en ongeveer 63 kilo), maar voel me gewoon niet goed in m'n lichaam. Kennen jullie vast wel Knipoog . Ik vind m'n benen echt te dik, en heb beetje zwembandjes Bloos
Ik heb alleen wel een probleem Boos! . Ben nu 5 maanden ziek, Ziekte van Pfeiffer, en kan dus NIKS. Helemaal niet sporten of zo iets. Een uurtje wandelen is al heel vermoeiend.
Ik moet dus ook genoeg eten, omdat mijn lichaam het virus moet overwinnen zegmaar. Niet echt makkelijk om zo af te vallen Vork .
Maar ik probeer niks van vet te eten, en eet hooguit 3 keer per dag (meestal ontbijt en avondeten, soms lunch). Meer krijg ik ook niet binnen, op een of andere manier. En toch heb ik heel erg honger. Maar ik heb al een week het idee dat alles wat ik eet weer naar buiten komt. Ben dus de afgelopen week ook wel afgevallen denk ik, maar ik sta niet graag op de weegschaal, dus ik weet het niet zeker.
Weten jullie misschien of een kop koffie veel calorieën bevat? Dat drink ik namelijk wel ongeveer 2 keer per dag.. En warme chocolademelk? Dat is best slecht of niet? Bloos

Mijn ontbijt bestond uit 2 boterhammen met boterhamworst en 1/3 liter water.
Daarna 1 kop koffie met warme melk op..
Denk dat ik vanmiddag nog 1 boterham eet, of een bak yoghurt met wat suiker.
Vanavond wordt het helaas pizza.. wel errug lekker, maar niet bepaald goed Clown
Denk dat ik de rest van de dag maar op water doe... en verder niks eet..

Misschien moest je eens wat meer fruit eten ipv koffie drinken?! Of neem een lekkere beker melk (magere).
Zeker als je Pfeiffer hebt.... vitaminen zijn zowiezo heel belangrijk als je ziek bent. Dan knap je ook eerder op. Ik zou zeker niet gaan lijnen als ik jou was, wordt eerst maar eens beter!

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 14:02

MariseLover: koffieverkeer 100 gr= 29 Kcal (bron: calorietabel.nl). Dus dat is helemaal niet zoveel. Ik zou me over die koffie niet druk maken. Je hebt de ZvP, dus ik zou niet teveel willen afvallen, als ik jouw was. Laat je lichaam eerst goed aansterken. Ik heb het ook gehad (weliswaar 12 jaar geleden) en je lichaam heeft dan goed eten nodig om weer gezond te worden. Sterkte...

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 14:03

Zo, ik heb me net gewogen en was 67.7 kilo, ben ik wel blij mee, aangezien ik zo weinig kan doen momenteel. Was gister nog 68+
Vanavond ga ik, tenzij ik echt ontiegelijk zwaar afknap, naar de sportschool!!

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 14:05

Duke schreef:
Ik wil mij ook even melden, als dat mag. Gisteren al heel bericht zitten schrijven en toen ik op verzenden klikte, knalde bokt eruit.

Dit was het bericht:>>knip>>

Misschien een tip voor dit topic: lekkere en gezonde recepten uitwisselen! In het receptenboekje van de C1000 die je nu krijgt bij een bepaalde besteding aan boodschappen, staan een paar goede recepten! Onder andere een goed (slank) basisrecept voor hartige taartbodem. Aan zulke tips hebben we wat!

Die hartige taartbodem heb ik al gemaakt! Met bloem, magere kwark, olijfolie. Maar ik krijg die bodem niet gaar. Getver... was echt niet lekker. De vulling was wel heerlijk! (preitaart met cherrytomaatjes)

MariseLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 14:08

@ singasong: moet inderdaad meer fruit eten. Eet het te weinig, vind het ook niet echt lekker. Maar denk er ook niet snel aan om dat te nemen, ookal staan er altijd in huis 2 grote schalen fruit Vork Maar ik ga zo maar eens wat sinaasappels uitpersen. Knipoog Maar melk gaat er bij mij niet in.. heb het nooit gelust.

@ Duke: dankjewel Pling Ik wil ook niet echt veel afvallen.. maar voel me gewoon niet goed zoals het nu is. En als ik niet oplet wat ik eet, nu ik dus niks kan, komt er zeker wat aan. Ik moet mezelf echt dwingen om te eten, anders zou ik maar 1 keer per dag eten denk ik. Ik doe m'n best Knipoog

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 14:11

trisca schreef:
hebben jullie ook borst, buik en dijenomtrek gemeten?

Ja Ikke wel

VLC

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 14:13

Oké mensen, ik mag van de lijst af. Het topic wordt mij te groot. Jammer Koe

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 14:14

Als iedereen weggaat is het niet meer leuk... Scheve mond

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 14:17

Idd jammer dat er mensen afhaken... Scheve mond

Ik ben nu aan het "ontbijt" 2 plakken brood met caselerib en een pakje Vifit Light drink erbij... Vingers aflikken

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 14:18

Zo net mijn lunch op. Wederom 2 volkoren boterhammen en een met 20+ kaas en een gekookt eitje en 1 met runderrookvlees. Ik gebruik trouwens ook becel light als boter.

Als ik al jullie gewichten zo lees voel ik me echt een tien tonner...Ik ben lang (1.83) maar weeg nu 90.50. Ik schrok er zelf ook van want de laatste keer dat ik me gewogen had woog ik nog 83 en toen vond ik ook al dat ik moest afvallen. Het liefst zou ik naar een gewicht van 72 kilo gaan maar heb nu 75 kilo aangehouden. Ik heb wel besloten om mezelf bij iedere vijf kilo die ik kwijt raak wat cadeau te geven als stimulans. Ik vraag me in mijn geval ook echt af hoe het heeft kunnen gebeuren. Ik was altijd een gespierd breinaald, als kind lang en dun dus, ik voel me hier ook niet prettig bij. Hou er ook helemaal niet van om mensen mijn gewicht te vertellen (en dus zet je het maar op bokt Haha! ).

Nu gaat het lukken!!!

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 14:29

Gisteren naar de Cardioloog geweest voor controle, heb een hartziekte (cardiomyopathie).
Hem het probleem ook voorgelegd, niet kunnen afvallen, en volgens de diëtiste eet ik niet verkeerd of teveel; vocht houd ik ook niet vast. Eigenlijk best wel balen dus. Ga nu voor bloedonderzoek wat betreft de stofwisseling, wat wel, wat niet, wat juist niet of wel bijelkaar eten e.d. Ben benieuwd wat er uit komt................
Mag dus ook alleen maar gedoseerd sporten, geen aerobics, spinning o.i.d.

Wat ik van sommigen hier hoor, zijn ze helemaal niet te zwaar maar zijn ze niet tevreden met het MODEL dat ze hebben. Helaas, de een is lang en dun, of heeft een zware bovenkant, de ander (ik ook) heeft brede heupen en zware benen; dan kun je lijnen tot je een ons weegt maar dat is NIET gezond hoor!
Je gewicht moet wel bij je lengte passen!

wat gaat dit topic hard zeg.............................. ben je even weg gaan ze van 12 naar 30+!

Sandra_HC4L

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 14:32

Ik ga morgen ook maar beginnen, er mag wel wat af!
Nu maar kijken of ik het vol hou Clown