[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Storm

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 22:57

DebbieY, anders bel je toch morgen je HA even? Dan zit je ook niet meer zo in de zenuwen.

Rafaela

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 23:20

Dankjewel voor het antwoord Lachen ik wist namelijk niet of dat zo lang kon duren als je doorgeslikt had, maar blijkbaar wel Lachen mij leek het ook sterk dat ik zwanger ben, maar die angst zit er soms toch vaak in Lachen Dan wacht ik maar af.

Kan ik nu het beste wachten tot ik ongesteld ben geweest, of moet ik gewoon verder gaan met het slikken van de pil ?

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 03:55

Storm76 schreef:
Water_Olivia schreef:
Hoi, meld me hier ook.
Iemand met nog zo'n ervaring?

Ik heb hem nu een maand of 3, inzetten was idd pijnlijk, ben ook flink van mijn graatje gegaan, maar dat komt vrij veel voor hoorde ik van mijn gyn. Ik heb 1,5 dag buikpijn gehad en 1 dag lichte bloedingen. Ik ben nu 2 keer ongi geweest en ik had toen wel veel meer buikkramp, maar veel minder bloedverlies. Ondanks dat ik flauw ben gevallen zou ik het zo weer doen! Ik ben erg tevreden over het Mirenaspiraaltje.

tja ik zal het maar zeggen, me spiraaltje heb ik nou al ruim 3 JAAR!!!!

bij het zetten was ik heel ontspannen.
heb er vrijwel NIETS van gevoeld.
(betekent, wel iets, maar niet zo extreem veel, zoals sommigen dat wel hebben) Tong uitsteken

ik heb de mijne bij me huisarts laten plaatsen.
heb er hooguit 1 weekend, dus 3 dagen (vrijdag, zaterdag en zondag) echte last van gehad, maar is normaal.
je lichaam moet wennen aan iets wat er normaal NOOIT zit.

verder helemaal geen lasten ervan gehad.

zit te twijfelen of ik die volgend jaar of jaar daarop laat vervangen.
denk volgend jaar. Tong uitsteken

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 07:24

Rafaela schreef:
Dankjewel voor het antwoord Lachen ik wist namelijk niet of dat zo lang kon duren als je doorgeslikt had, maar blijkbaar wel Lachen mij leek het ook sterk dat ik zwanger ben, maar die angst zit er soms toch vaak in Lachen Dan wacht ik maar af.

Kan ik nu het beste wachten tot ik ongesteld ben geweest, of moet ik gewoon verder gaan met het slikken van de pil ?

Je moet na je stopweek gewoon weer beginnen met je pil, als je dan nl pas wacht tot je ongesteld bent en je pil later gaat slikken, dan ben je niet beschemd tegen zwangerschap. Omdat je geen hormonen binnenkrijgt, komt er nl wel een eisprong en kan je dus zwanger raken.

Rafaela

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 13:13

OKe, bedankt Lachen !

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 20:20

Ik heb ook een vraag.

Ik heb dus in de derde week van mijn strip diaree gehad, had een uurtje vantevoren mijn pil geslikt. Heb nadat ik had gediareet ( Clown ) weer een pil geslikt, doordat de werking van de pil verminderd kon zijn. (en je moest handelen als het vergeten van een tablet) Heb die pil wel op tijd binnengekregen.
Ben die zaterdag gewoon netjes op tijd ongesteld geworden.

Maar nu mijn vraag, moet ik deze week met voorbehoedsmiddelen vrijen doordat de pil misschien een week onbetrouwbaar is doordat ik een nieuwe heb geslikt? (zoals de pil altijd een week onbetrouwbaar is als je een pil bent vergeten in de (vorige) strip Knipoog )
Of hoeft dat niet doordat ik de (tweede) pil binnen de tijd heb geslikt?

Kon het niet goed in de bijsluiter vinden vandaar. Knipoog

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 20:22

Wat ik me nou afvraag, ben je in je stopweek (dus vanaf dag 1 dat je de pil niet slikt) nog steeds beschermd?

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 23:36

absque_dubio schreef:
Wat ik me nou afvraag, ben je in je stopweek (dus vanaf dag 1 dat je de pil niet slikt) nog steeds beschermd?

Nee ook als je ongesteld bent heb je kans dat je zwanger kunt raken, de kans is niet heel erg groot maar het kán wel, je bent dus niet beschermd.

maaykuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 00:25

Ik heb in mijn hele leven nog geen pil gebruikt...
Ik ben 19 jaar en nu zo'n ongeveer 6 jaar ongesteld. Het rare is dat ik nog steeds onregelmatig ong. wordt. Soms na een maand of 2 maanden, soms zelfs na 3 maanden. Op zich is het wel fijn natuurlijk, zo weinig, maar het komt altijd overwachts.
Ik heb dus totaal geen verstand van de pil. Zorgt ie er nou voor dat het regelmatig word of niet? Word je er dikker van? Kun je vrijen zonder rubbertje? Wanneer kun je de pil het beste innemen? Voordelen en nadelen?

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 09:20

Marly, volgens mij heb je hem nog op tijd ingenomen, dus kan je gewoon zonder andere voorbehoedsmiddelen vrijen.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 19:13

Marly_ schreef:
absque_dubio schreef:

Nee ook als je ongesteld bent heb je kans dat je zwanger kunt raken, de kans is niet heel erg groot maar het kán wel, je bent dus niet beschermd.

Je bent de hele maand door beschermd als je gewoon netjes op tijd je pil inneemt, dus ook in je stopweek.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 19:21

maaykuhhh schreef:
Ik heb in mijn hele leven nog geen pil gebruikt...
Ik ben 19 jaar en nu zo'n ongeveer 6 jaar ongesteld. Het rare is dat ik nog steeds onregelmatig ong. wordt. Soms na een maand of 2 maanden, soms zelfs na 3 maanden. Op zich is het wel fijn natuurlijk, zo weinig, maar het komt altijd overwachts.
Ik heb dus totaal geen verstand van de pil. Zorgt ie er nou voor dat het regelmatig word of niet? Word je er dikker van? Kun je vrijen zonder rubbertje? Wanneer kun je de pil het beste innemen? Voordelen en nadelen?

Je word regelmatig ongesteld als je de pil neemt, je slikt 3 weken en dan een week niet, in die week word je ongesteld, ook tijdens je menstruatie kan je dan vrijen zonder condoom als je dat zou willen. Je kan ook meerdere strips achter elkaar doorslikken, je word dan ook niet ongesteld, erg makkelijk tijdens je vakantie bijv.
Van de meeste pillen kom je wel ietsjes aan, maar dat is maar weinig (kilo of 2-3 gemidd.). Er zijn pillen die beweren dat je niet aankomt of zelfs afvalt, maar dat is niet waar.
Als je de pil slikt, ben je vanaf dag 1 beschermt. Je begint de allereerste pil op de eerste dag van je menstruatie. Je kan dan vrijen zonder condoom, MAAR, je bent niet beschermt tegen SOA's! Dus als je het met een onbekende jongen doet, of een jongen die al meer onveilig met iemand heeft gevreeen, moet hij eerst een test laten doen bij de dokter.
Als jij ook al eens zonder condoom hebt gevreeen, zullen jullie beide een test moeten laten doen om er zeker van te zijn dat je geen SOA hebt.

maaykuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 23:29

maar de pil slikken op de eerste dag van je menstruatie, dat is toch raar? gaat dat dan niet net zo als de stopweek. moet je niet na je menstruatie pas beginnen met slikken? Verward

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 23:43

Nee

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 10:21

Ik schreef ook de allereerste pil. Dat is als je voor het eerst begint met de pil

Als je je stopweek hebt gehad, en dus ook je menstruatie (of nog mee bezig bent) begin je natuurlijk niet meer op de eerste dag van je menstuatie.

Misschien een beetje onduidelijk opgeschreven van me.

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 17:43

Wat vervelend dat sommigen zo veel pijn hadden bij het zetten van het spiraaltje. Ik heb er haast niks van gevoeld.

Ik heb hem nu 4 maanden, en ben 2 keer heel licht ongesteld geweest. Dat was maar 1 dag, en dan ook maar een beetje. Nu ben ik het al zeker 6 weken niet meer geweest, dus ik denk dat het is gestopt.

Ketaki, waarom denk je eraan om hem volgend jaar al te wisselen? Hij kan toch in principe 5 jaar erin blijven. Ik denk dat dat jaartje dan niet zoveel uitmaakt.

Edit: tenzij je andere plannen hebt natuurlijk Knipoog

Beauty_yana0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 21:55

oke ik heb ook weer een vraagje!

Heb nu weer 1ne keer doorgeslikt, en heb er nu weer 1 week op zitten!
Maar nu was ik dus de vorige keer dat ik ongesteld was, is dus 4 weken terug, heel raar ongesteld!
Dag 1 heel weinig, dag 2 ook weinig tegenover normaal, dag 3 veel, dag 4 weinig en dan 5 en 6 ook weinig!
En dan ook nog een dag of 4/5 daarna een soort van bruin achtig slijm.
Maar nu heb ik dus bijna elke dag weer een klein rood bloed/slijm vlekje in de tampon zitten, zijn dit door braakbloedingen of wat?
Ben namelijk aardig bang dat ik zwanger ben, omdat ik vorige keer zo raar ongesteld was en nu dit ineens heb, terwijl ik niets raars heb gedaan. Geen pil gemist daarvoor niets!

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 02:37

Vriendin van me belt me net wakker....

Ze is te ver gegaan met 'bijna' vriend, ze is ongesteld, maar heeft dus alles gedaan en hij is in haar gekomen. Ze is helemaal in paniek of ze nu zwanger kan raken (ze vertrouwde hem en ze heeft het gezegt; dus geen opm. over dat ze dom is).

Zou dit kunnen?

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 08:08

Ze gebruikt geen pil neem ik aan?
Ik denk dat de kans op zwangerschap zo goed als verwaarloosbaar is, nu in een menstruatie. Anders kan ze wel bij de apotheek een Morning After pil gaan halen. Die krijg je zonder recept, kun je gewoon om vragen. Dan weet ze het helemaal zeker.

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 08:54

Nee, ze gebruikt nog niets. Kan ik haar dan echt gerust stellen? Had idd geadviseerd voor de morning after pil. Hoe duur zijn die eigenlijk?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 09:00

MAP Norlevo is 14,95 (tenminste bij het Kruidvat), ligt (hoe leuk ook...) in de winkel naast de zwangerschapstesten bij de zelfhulpmedicijnen. Meteen halen, die vriendin van je, want ook tijdens je menstruatie is er een (kleine, maar toch, hij is aanwezig) kans op een zwangerschap!!

Edit: ik weet het alleen omdat ik er werk...

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 09:05

ik ben na 13 jaar pil overgestapt op nuvaring,
ik ben zo ontzettend vergeetachtig namelijk!

meer mensen ervaring daarmee?
mij bevalt ie super, al lijkt me zo;n mirena spiraaltje nog makkelijker

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 11:09

In de apotheek kost de morning after pil 15 euro, en je moet hem binnen 72 uur innemen.

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 17:12

Ik ben net aan de pil.
En mijn stopweek zit precies in mijn vakantie, kan ik hem dan gewoon overslaan?
Want ik vind het niet zo fijn om in mijn vakantie ongesteld tezijn Nagelbijten / Gniffelen
Heeft dat geen risico's ?

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 22:55

crossmonster schreef:
ik ben na 13 jaar pil overgestapt op nuvaring,
ik ben zo ontzettend vergeetachtig namelijk!

meer mensen ervaring daarmee?
mij bevalt ie super, al lijkt me zo;n mirena spiraaltje nog makkelijker

Gebruik hem ook; super!!