[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bounce

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 21:59

samie schreef:
hay, ik gebruik al een poos de microgynon 30. Ik wil er graag vanaf aangezien ik hem heel vaak vergeet. Ik heb al een groot deel van dit topic doorgelezen, maar wat zijn jullie ervaringen met de nuvaring en die pleisters?

Ik heb geen reacties gekregen vandaar nog maar een keertje

Joyce1984

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 00:11

Bealy schreef:
Citaat:
Bent u de pil in de derde week van de strip vergeten, dan kunt u drie dingen doen:

1 Twee weken lang een condoom gebruiken als u gemeenschap hebt;
2 De strip afmaken en gelijk doorgaan met de volgende strip (bij een strip van 28 tabletten de laatste zes overslaan) zodat u na het vergeten minimaal zeven pillen slikt. Eventueel kunt u twee strips na elkaar slikken;
3 Direct een stopweek inlassen en daarna met een nieuwe strip beginnen.

Intiem waren we dus al geweest, maar bedankt voor de tips.
Nu had ik alleen wel vandaag ongesteld moeten worden, dat is niet gebeurd, normaal altijd.
Zou het kunnen juist omdat ik er eentje ben vergeten vorige week, dat het dan een beetje ontregeld raakt.
Of zou het...

zonnebloem18

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 11:09

@samie: Ik vind de pleisters super je hoeft er niet elke dag aan te werken en hij blijft bij mij netjes zitten (ligt eraan waar je hem plakt).
Het enige is dat het af en toe iets jeuk (hormonen die je huid in dringen) en dat je huid nog 1 dagje een beetje rood in onder de pleister als je hem weghaald.

Je moet alleen wel 7 euro bij betalen maar dat vind ik het geld wel waard.

PPPeet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 11:23

Ik zou zoals ik er nu tegen aan kijk echt nooit voor pleisters kiezen. Ik weet niet, het is gewoon het idee dat via die pleister het door je huid heen moet denk ik. Als ik mijn pil slik dan weet ik zeker dat die in mijn lichaam is en bij zo'n pleister moet je daar maar van uitgaan..

Maar goed wie weet ooit begin ik er wel aan

zonnebloem18

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 11:46

De pleister is een goed alternatief voor iemand die pillen niet door haar keel krijgt of er misselijk van wordt.

Duhelo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 12:22

hoi!
ik slik nu de cyclocur => regelt de cyclus, maar beschermt niet tegen zwangerschappen
deze mag ik dus ook niet eens doorslikken.
vanavond moet ik de laatste pil nemen, dan een stopweek, en volgende week wil ik beginnen met een de echte pil => zo ben ik direct veilig (ben nu nog niet actief hoor) en kan ik ook eens doorslikken indien nodig.
ik heb geen last van acne, en ben vrij slank gebouwd.
Nu zou ik graag een pil nemen waarvan ik niet aankom in gewicht, en die vrij neutraal is wat betreft gemoedsschommelingen (vologens men ouders heb ik daar al genoeg last van)
welke raden jullie me aan?
* ik ga uiteraard eerst naar de dokter => voorschriftje*

Ireen_

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 16:50

dutske, ik heb femodeen en ik ben helemaal niks aangekomen, maar dat was ik bij microgynon ook niet.. ik heb eerst microgynon 30 gehad een aantal maanden, maar daar kreeg ik veel hoofdpijn van en ik voelde me een beetje sjaggo enzo, zat gewoon niet echt lekker in m'n vel . Volgensmij kwam dat dus door die pil, want nu met femodeen heb ik daar helemaal geen last meer van (van de hoofdpijn ook niet meer). volgens de huisarts was microgynon dan waarschijnlijk nog te zwaar voor mij, femodeen is wel een hele lichte pil. Ik denk dat je gewoon even moet aankijken welke pil voor jou werkt, want volgensmij heeft verder half nederland microgynon zonder maar ergens last van te hebben

Duhelo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 18:51

oké, bedankt

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 18:55

Ireentjuh schreef:
want volgensmij heeft verder half nederland microgynon zonder maar ergens last van te hebben

idd bijna iedereen heeft de microgynon, zowat iedereen die ik ken heeft em. (ik zou em eerst ook krijgen, maar toen toch een andere)

@ dutske, gewoon naar de HA gaan, hij/zij weet het beste wat bij je past, wss vraagt hij/zij ook of je een voorkeur hebt voor iets. En dan zie je vanzelf wel hoe ie werkt.

Joyce1984

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 16:11

Citaat:
Bealy schreef:
Quote:
Bent u de pil in de derde week van de strip vergeten, dan kunt u drie dingen doen:

1 Twee weken lang een condoom gebruiken als u gemeenschap hebt;
2 De strip afmaken en gelijk doorgaan met de volgende strip (bij een strip van 28 tabletten de laatste zes overslaan) zodat u na het vergeten minimaal zeven pillen slikt. Eventueel kunt u twee strips na elkaar slikken;
3 Direct een stopweek inlassen en daarna met een nieuwe strip beginnen.

Intiem waren we dus al geweest, maar bedankt voor de tips.
Nu had ik alleen wel vandaag ongesteld moeten worden, dat is niet gebeurd, normaal altijd.
Zou het kunnen juist omdat ik er eentje ben vergeten vorige week, dat het dan een beetje ontregeld raakt.
Of zou het...

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 18:42

Ik heb een vraagje.

Ik ben dus echt helemaal pilmoe en het liefst neem ik wat anders. Ik heb veel minder zin en heb last van stemmingswisselingen. Ik heb ook het idee dat ik er wat minder fit van krijgt maar dat weet ik niet zeker.

Nu ben ik dus deze maand gestopt om even te kijken hoeveel verschil het nou maakt. Kan ik volgende maand nou weer gewoon beginnen zonder probleem?

Guess001

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 18:54

Je kunt gewoon weer op de 1e dag van je menstrautie beginnen Avanti, dan is het weer veilig.

@Joyce, zou kunnen maar om het zeker te weten zou je een test kunnen doen.
Feit is dat je in de 3e week je pil niet zomaar een dag over kunt slaan, net zo min als in de eerste week.
http://www.anti-conceptiepil.nl/faq02.php
In de tweede week is het veel minder erg.

Ik moet zeggen dat ik het best verontrustend vind hoe 'makkelijk' mensen met de pil omspringen. Het lijkt mij niet meer dan logisch dat je precies weet welke acties je moet ondernemen wanneer je een pil bent vergeten of wanneer je moest braken/ buikloop had.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 12:33

hallo

Ik ben dus gister voor het eerst sinds jaren vergeten de pil te slikken.
Ik kwam hier vanochend om ongeveer 10 uur achter en heb hem toen dus ook direct nog geslikt.
normaal gesproken slik ik de pil rond middernacht tussen 11 en 1.
Zo dus ook de avond er voor. Ik zit geloof ik nog net in de 2e week.
Is de pil nu nog veilig of niet?

Ik heb in de afgelopen 7 dagen nog wel gemeenschap gehad...

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 12:37

Dan zit je toch nog binnen de 12 uur? volgensmij is er dan nog niks aan de hand, zeker niet in de 2e week.
je kunt ook hier kijken wat je moet doen als je er 1 vergeten bent, best handig!
http://www.pilvergeten.nl

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 12:40

Ja, dat d8 ik ook, maar ik werd er zo zenuwachtig van dat ik niet normaal meer kon denken, en dus d8 ik laat ik het ook hier nog even vragen

Adriana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 14:09

Hallo dames,

Ik ben hier ook maar weer eens, inmiddels ben ik 5 maanden van de pil af en ik voel me heerlijk. Alleen ik baal van de periodes dat ik ongestelt wordt, opeens een hele week... bleh.

En aangezien ik toch wel weer aan de pil wil, vraag ik me af welke ik het beste kan kan gebruiken.
Ik wil zeker geen Marvelon meer gebruiken, want het verschil vind ik te groot.

Ik ben zelf wel benieuwd naar ervaringen met de pil van Diane 45 ofzo?

Guess001

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 14:16

adriana schreef:
Ik wil zeker geen Marvelon meer gebruiken, want het verschil vind ik te groot.

Hoe bedoel je dit precies?
adriana schreef:
Ik ben zelf wel benieuwd naar ervaringen met de pil van Diane 45 ofzo?

De Diane-35 bedoel je? Dat is een pil die vaak voorgeschreven wordt bij acné en/of overmatige beharing.
Citaat:
Lichte sub-50-pil: Bevat 30-37,5 microgram oestrogeen. Voorbeelden zijn Cilest, Diane-35, Femodeen, Minulet, Marvelon, Microgynon 30, Stediril 30, Mini Pregnon, Ministat, Modicon, Neocon, Yasmin.

Keet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 15:15

ik heb hier tijdje geleden gevraagd over een alternatief voor de pil omdat ik er vrij onstabiel van werd

vanmorgen bij huisarts geweest en had de keuze uit spiraaltje en nuvaring
heb voor spiraaltje gekozen vanwege de langere voordelen voor mij
kon gelijk een kweekje laten maken (was vrij pijnlijk, wordt nog leuk bij het plaatsen van het spiraaltje)

nu krijg ik de uitslag over een week maar dan is mijn huisarts op vakantie, stomme vent, nu precies op vakantie gaan
maar wordt dit weekend ongestelt als het goed is, dus kan volgende maand laten plaatsen

Mijn dokter is ook mijn buurman en heeft in zijn eentje praktijk
is het raar als ik het spiraaltje bij de gynacoloog ga laten plaatsen om die reden?

Adriana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 16:52

Het verschil in mijn gemoedstoestand, mijn emoties zijn nu sterker en lang zo vlak niet.
Wel typisch om te lezen dat Marvelon in dezelfde schaal zit. Hmm van Acne en overbeharing heb ik geen last.
Maar ik zou wel graag een lichte pil willen hebben, welke zou dan geschikt kunnen zijn?

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 17:05

Ik weet niet welke pil je eerst slikte? Maar ik ben al jaren erg tevreden met microgynon. geen last gehad van gewichtstoename acne of iets dergelijks

Adriana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 17:12

Ik heb 8 jaar Marvelon geslikt.

Guess001

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 17:19

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 14:20

ook ik ben na ruim 9 jaar pil slikken de pil spuugbeu.
zit te denken aan een spiraaltje.
maar mijn vraag...als je dit aankaart bij je huisarts,moet je dan zelf een verwijzing naar een gyneacoloog vragen? want echt no way dat ik hem door mijn huisarts wil laten plaatsen...

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 14:49

Heeft iemand ervaring met de minipil?

Denk erover om die te gaan gebruiken omdat er veel minder hormonen inzitten.

Marije_jiplover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 18:40

Anoniem schreef:
ook ik ben na ruim 9 jaar pil slikken de pil spuugbeu.
zit te denken aan een spiraaltje.
maar mijn vraag...als je dit aankaart bij je huisarts,moet je dan zelf een verwijzing naar een gyneacoloog vragen? want echt no way dat ik hem door mijn huisarts wil laten plaatsen...

Mijn huisarts kwam er zelf mee dat het bij hun praktijk de gewoonte was om bij vrouwen die nog geen kinderen hebben gehad het plaatsen over te laten aan de gynaecoloog.
Dit was al besproken in het eerste gesprek toen ik om een alternatief voor de pil kwam. Nadat ik erover na had gedacht en besloten dat ik dit wilde, had ik een andere huisarts van de praktijk (niet mijn eigen huisarts en nog niet zo lang in dienst in deze praktijk) en ik vertelde haar dat ik de verwijsbrief wilde voor het spiraaltje en toen zei ze dat zij die altijd zelf plaatste. Ik heb gezegd dat ik het liever door de gyn wilde laten doen, zoals was afgesproken met mijn eigen huisarts en dus is het zo geregeld.
Kortom, ik zou gewoon vragen aan je huisarts of je naar de gyn mag, omdat je je daar prettiger bij voelt.