Zwanger! Uitgerekend najaar 2025

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kimley

Re: Zwanger! Uitgerekend najaar 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-25 07:03

Gefeliciteerd wpaard! <3

En wat mooi nessie! <3

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-25 09:29

Gefeliciteerd wpaard *\o/*

Wpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-25 12:09

Bedankt. De nachten zijn echt verschrikkelijk %) mirthe heeft denk ik snachts meer last van krampjes en wil niet slapen..
Vanochtend zagen we harde ontlasting dus moeten maar wat meer water in de fles doen. Hopelijk helpt dat genoeg.
Ik zal blij zijn als ze 4u tussendoor gaat slapen in de nacht..

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-25 12:55

Dat is vervelend als de nachten je opbreken en krampjes zijn ook rot. Onze jongen heeft na 2 maanden nog last van krampjes (eens in de 4 dagen ontlasting, wel zacht alleen die dagen tussendoor zijn voor z’n buikje vervelend), maar de nachten gaan juist erg goed. Wat bij ons goed helpt als hij erge krampjes heeft is Infacol. Dit kun je gewoon bij Etos halen en het consultatiebureau vindt dit ook prima. De eerste 2 weken hebben wij (omdat hij prematuur was) om de 3 uur hem moeten wekken. Nu inmiddels voeden wij rond 23.00, wordt hij 1x wakker tussen 3.30 a 5.00 (wisselt per nacht wanneer hij wakker wordt, hij is dan alleen wakker voor een flesje) en slaapt daarna weer door tot een uur of 8-9.30 (ook afhankelijk van wanneer hij wakker is geworden in de nacht).

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-25 17:58

Mama natura coli druppels bij krampjes! Werkt echt fantastisch en 100% natuurlijk :o

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-26 14:18

Voor wie kunstvoeding geeft, let even op er is een veiligheidswaarschuwing voor onderstaande voedingen:
https://nos.nl/l/2597168

Afbeelding

stijntilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-26 14:27

Zo, na ruim 10 weken ook eindelijk weer eens tijd om hier te reageren. De weken vliegen voorbij!
Als eerst nog gefeliciteerd met Mirthe, Wpaard! Wel vervelend dat ze zoveel last heeft van krampjes, is het inmiddels al wat beter?

Hier gaat het steeds beter. We hebben op zich een tevreden baby, maar af en toe enorm last van reflux en dan met name einde van de dag en dan zit ik er ook wel eens even doorheen. Ben na 9 weken gestopt met de borstvoeding en dat geeft wel enorm veel rust voor mij en dat ik er niet meer alleen uit hoef in de nacht. Toen ook Roel op z'n eigen kamer gelegd en ook dat slaapt een stuk rustiger. Hij komt 1 keer per nacht maar dat tijdstip begint op te schuiven, dus hopelijk binnenkort niet meer. Al met al krijgen we steeds meer ritme nu hij bijna 11 weken is.

Wpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-26 14:56

We zijn inmiddels ook overgestapt op kruidvat extra care en dat heeft ook geholpen met minder krampjes gelukkig.
Mirthe is vandaag precies een maand
Afbeelding <3

Wanneer laten jullie de kleine op hun eigen kamer slapen?
Ik merk dat ik er wel aan toe ben om haar te laten wennen in haar eigen kamer ondanks dat ze wel om de 2 a 3u nog voeding vraagt..
Misschien wordt ze ook wel wakker door mijn gesnurk, mijn man heeft ook altijd oordopjes in snachts. :o

Wat fijn dat roel nog maar 1x om voeding vraagt voor de nacht! Hoe laat gaat hij naar bed voor de laatste fles? Ik snap dat je bent overgestapt. Ik heb mirthe 5 dagen borstvoeding gegeven en toen overgestapt, het deed mij vreselijk veel pijn.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-26 15:06

@stijntilla: Heel fijn dat jullie een ritme weten te vinden!

@wpaard: Ook alweer een maand oud, de tijd gaat snel! Leuk collage zo :D

Wij houden onze kleine voorlopig nog wel even bij ons op de kamer, tot een maand of 6. Hij wilde eerst al een tijd 1 nachtvoeding en sinds een paar weken slaapt hij door van 23.00/23.30 tot 08.00/08.30. Ik weet dat dit geen garantie voor de toekomst geeft haha, maar lekker is het wel. Hij slaapt ook rustig, dus wij slapen ook goed. Sowieso is hij super makkelijk, gaat mee uit eten, naar de Efteling, winkelen etc.

Hij heeft ook kennis gemaakt met de eerste sneeuw, eventjes dan wel en vanuit zijn schommelstoel :)
Afbeelding

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-26 15:09

Teun is met 7 weken naar zijn eigen kamer gegaan, en ik geef nog steeds borstvoeding. Hij slaapt sinds dien beter door, dus dat geeft rust, en als hij wel wakker word, hoor ik dat gewoon door de babyfoon :) hier was het dus een goede beslissing :)

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-26 15:14

Wij vinden het wel gezellig zo met z’n allen, maar het kost ons ook geen nachtrust. Overdag slaapt hij wel dutjes in z’n eigen kamer en in de box.

Overdag kun je al ‘gesprekken’ met hem voeren, aaakrrr is z’n favoriete beginsel van het brabbelen en dat herkent hij ook bij ons. En het lachen heeft hij onder de knie, erg leuk om zo die ontwikkeling te zien. Ons kleine mannetje is zo klein al niet meer.

danielle_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-26 22:34

Noël slaapt ook nog bij ons op de kamer. Waar vooral mijn vriend van te voren zei dat hij graag wilde met 6 tot 8 weken op zijn eigen kamertje te laten slapen, is hij nu 14 weken en voorlopig nog niet in de planning.
Wij hebben 3 weken geleden onze zolder verbouwd, een dakkapel en een verlegde nok. Dus de inhoud van de zolder staat in Noël zijn kamer :+

Hier komen er ook steeds meer geluidjes uit en een soort van gesprekjes, heel schattig. <3

Wat een leuke foto in de sneeuw!

Fijn zeg dat de voeding verbetering geeft bij Mirthe.

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 20:51

Hidde slaapt ook nog bij ons op de kamer met bijna 4 maand. Vooral heel makkelijk om even de speen erin te drukken als die wakker word :o

Hier is t vooral heel veel lachen! En gillen :')

stijntilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-26 20:21

Fijn dat het beter gaat met ander voeding Wpaard! En alweer 1 maand, lief meisje!
Roel gaatbrind 19.00 naar bed (heeft dan ergens tussen 17.30 en 18.00 een fles gehad) en dan maken we hem rond 22.30 wakker of hij is dan wakker aan t worden. Inmiddels komt hij dan tegenwoordig rond 3.30/4.00 en dat was 2.00, dus langzaam slaapt hij steeds wat langer door ☺️.

Wauw, dat zijn helemaal lekkere nachten Nessie! Mijn idee was ook tot 6 maanden op onze slaapkamer, maar mijn man sliep steeds slechter en omdat ik stopte met borstvoeding vond ik t ook wel prima eigenlijk.
Wat een lieve foto in de sneeuw!
En heerlijk om die ontwikkelingen te zien he! Roel kletst ook heel wat af en sinds gisteren pakt hij ook echt speeltjes vast!

Danielle, ook al gezellig aan de klets met Noël. En als het goed werkt op jullie kamer met slapen is dat ook heerlijk!

Wauw Kimley, Hidde alweer 4 maanden! Dat gaat hard! En dat is inderdaad waar wij nog wel eens de kou in moeten, om er een speen in de stoppen haha. Al slaapt hij grotendeels zonder speen gelukkig.

Anouk; prima toch, vooral doen wat het beste bij jullie past! Ik slaap ook een stuk beter nu Roel op zijn eigen kamer slaapt hoor!

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-26 10:18

Fijn dat het slapen over het algemeen bij iedereen goed lijkt te gaan!
En zo leuk dat brabbelen en lachen <3 <3 <3

Eva slaapt ook nog in een bedje naast mij. We hadden in eerste instantie bedacht om haar vanaf de kerstvakantie in haar eigen kamer te leggen, omdat we vanaf vorige week ook ons normale ritme in zijn gegaan, maar ze slaapt mooi nog naast me. Ze meldt zich zo'n 2x per nacht voor een voeding en aangezien ik borstvoeding geef, pluk ik haar uit bed, leg haar aan en als ze klaar is, gaat ze terug haar bedje in en slapen we zo weer verder. Ik ben een lastige slaper en heb dan heel veel moeite met inslapen als ik midden in de nacht echt heel erg wakker word (voor bijvoorbeeld kolven, hoeft nu gelukkig niet meer), dus dit werkt veel beter omdat ik zelf maar half wakker word tijdens het voeden. Manlief wordt er meestal helemaal niet wakker van :+

danielle_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 23:30

Hebben jullie tips waar we het beste terecht kunnen voor een draagzak?

Noël is vanmorgen naar de opvang geweest, een wen ochtend. Gelukkig begin ik pas weer in februari met werk dus kan mooi de komende keren rustig opbouwen.
Hij vond het maar vreemd, was even overstuur met het flesje begreep ik en slapen overdag in een bedje is hij niet gewend. Daar kwamen ze snel achter want hij wilde niet slapen in bed :+

Hoe doen jullie dat, hebben jullie al een soort ritme overdag waardoor jullie kleintje dan op bed ligt ? Noël drinkt om te 3 a 3,5 uur en valt thuis tussendoor wel in slaap maar dan in de box/mijn armen/op het speelkleed /auto / kinderwagen etc.

Toen ik hem ging halen bij de opvang lag die heerlijk te slapen in de kinderwagen bak, daar was hij zo in vertrokken zeiden ze.

stijntilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-26 09:43

Danielle: Ik was eerst zelf begonnen met een draagdoek/sling, maar toen ik een lactatiekundige in de arm nam, die ook draagdoekconsulent is, heb ik daar gelijk gebruik van gemaakt. Een aantal verschillende opties geprobeerd en uitgekomen bij een "half buckle" , van storchenwiege! Heel blij en Roel ook! Mijn tip, een draagzakconsulent haha. Heb de mijne van Vinted, want vond een nieuwe vrij prijzig.
En wat fijn dat Noël lekker kan wennen op de opvang! Roel is vandaag voor het eerst bij mn moeder! Ook vast wennen, ik hoef ook pas half februari aan t werk. Vanaf 2 februari gaat hij naar de opvang. Qua slapen overdag, ik ben daar een week of twee mee begonnen om hem overdag in z'n eigen bed te leggen. Dat ging niet direct goed, maar inmiddels slaapt hij tussen de middag 2/2,5 uur in z'n eigen bed overdag! De tussendoor slaapjes ook in de box of op mn arm. Ga hem niet iedere keer naar boven brengen haha

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-26 11:59

Hier inderdaad ook via een consult. Wij zijn toen bij de marsupi uitgekomen, fantastisch ding. Eva zit er heel goed in en hij is ook heel makkelijk om te doen.
Het voordeel van een consult is dat je er heel veel uit kan proberen samen met iemand die kan zien of zo'n zak/doek echt goed zit en of je kindje er ook goed in zit.

danielle_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-26 19:57

Dank jullie wel, heb een bericht gestuurd naar iemand die consulten geeft, even afwachten.

Afgelopen dagen geoefend met boven slapen overdag, waar het donderdag 30 minuten lukte, was het gisteren en vandaag al een uurtje dus wij zijn trots. <3

Morgen weer een dag(deel) naar de opvang, ben benieuwd.

Vannacht hadden we even een drama nacht, rond 3:15 werd er zwaar vuurwerk afgestoken naast ons huis, wat resulteerde in blaffende honden en een baby die klaar wakker was :(:) Gelukkig was het vandaag zondag :o
Zijn wij niet gewend, Noël slaapt over het algemeen van 20:30/21:00 tot 7:00 dus het besef dat wij blij mogen zijn met hoe hij slaapt werd vannacht weer even duidelijk. _/-\o_

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-26 12:54

Zo kun je zeker een goed doorslapende baby waarderen. Heeft iemand van jullie een kortingscode van Prenatal voor Centerparcs die je zelf niet gebruikt? We willen een weekendje weg, maar wat korting is altijd welkom en zeker op Centerparcs prijzen waar een weekendje gerust tussen de 600-900 euro kost.

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-26 16:43

Zat die ergens in een box oid?

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-26 16:46

Je kon hem fysiek ontvangen in een box of bij een bepaalde uitgave. Nu was precies de Eemhof uitgesloten, dus ik heb toch maar een kapitaal voor een weekendje weg betaald :P

danielle_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-26 21:06

Ah leuk een vakantie geboekt!

Willen wij ook nog gaan doen een vakantie in Nederland boeken, alleen mijn partner heeft een eigen bedrijf die even goed overleggen.

Ik twijfel of ik navraag bij het consultatie bureau moet doen. Noël is bijna 4 maanden en was 2 weken geleden 6 kilo. Hij drinkt weinig volgens de richtlijnen, zo 600ml per dag. Verder is hij wel vrolijk, alert, slaapt goed en heeft voldoende plas luiers. Een rustig en tevreden mannetje. Morgen wil ik hem sowieso weer even laten wegen denk meteen even navragen. Maar ik heb ook zoiets van vol is vol ga niet lopen pushen.
Vind zo lastig soms.

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-26 11:27

Als hij lekker tevreden en blij is zal het wel goed zijn hoor :o

danielle_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-26 16:56

Precies zo denk ik er ook over.
Heb wel navraag gedaan bij het consultatie bureau en ze gaven aan je kan starten met oefen hapjes.
Nu lees ik daar zoveel verschillende dingen over, met 4 maanden beginnen of juist met 6? Zelf hapjes maken of potjes kopen.

Hoe kijken jullie hiernaar?