Al 10 dagen bloed plassen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 21:39

Daphne__ schreef:
Mag direct naar de spoed eisende hulp komen. Ga dus nu die kant op.

Super!!! En je nu niet groot houden!! Heeeeel duidelijk vermelden hoe de dagen thuis is gegaan qua eten/ drinken/ overgeven/ pijn!

Ben trots op je! En nu doorzetten! Dikke virtuele knuffel!

Koekie73

Re: Al 10 dagen bloed plassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 21:46

Goed gedaan Daphne! Laat ze nu eerst maar eens goed gaan uitzoeken waarom je niets binnenhoudt.
Sterkte meis!

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 21:49

Daphne__ schreef:
Mag direct naar de spoed eisende hulp komen. Ga dus nu die kant op.

Fijn dat je nu in ieder geval geholpen wordt.

Succes! :(:)

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 21:53

Goed gedaan meid! Nu duimen dat ze je nu echt gaan helpen, dit kan niet nog lang doorgaan

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 21:57

Eerlijk zijn en het niet bagatelliseren want dat doe jij denk ik vaak. Je hebt echt medische hulp nodig. Sterkte!

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 22:02

Hopen dat je met duidelijkheid de nacht in kunt straks

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 22:11

Hopelijk laten ze je niet naar huis gaan, voor ze duidelijk hebben wat er aan de hand is,
je moet daar sowieso wel blijven zolang je niets binnen kan houden.

Beterschap, TS!

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 22:49

Super fijn dat je gezien wordt! En sla met de vuist op tafel. Alle adviezen waarmee ze mee komen laat ze je daar maar voor opnemen.
En als je dan fatsoenlijk kan eten, drinken en je medicatie innemen en je 24u niet meer overgegeven hebt dan kunnen ze aan ontslag denken

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 23:06

Succes meid! Laat ze nu maar eerst echt met een diagnose komen voor ze je weg sturen. Het gaat duidelijk niet thuis, en ze kunnen onmogelijk zeggen dat het schadeloos is je zo thuis te laten zitten als ze niet weten waardoor het precies komt.

En "we vinden zo gauw niks" is geen diagnose, en zeggen ze in mijn ervaring iets te makkelijk, vaak gevolgd met "afwachten" of "dus zal het wel meevallen". Laat je daar niet mee afschepen.

RanjaRietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 00:49

Veel sterkte en succes! Stille meelezer maar jeetje dat je zo steeds naar huis word gestuurd, hopelijk nemen ze het nu wel echt aan en helpen ze je met wat nodig is

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 07:16

Sterkte lieve schat!
Laat je niet afschepen...dit is niet niets.

You can do it!!

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 08:15

Hoe is het nu met je Daphne?

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-24 08:27

Afbeelding

Gisteravond bloed geprikt, urine ingeleverd, echo gemaakt van m'n nieren.. Paar dingen wat verhoogd, maar opzich niks heel geks. M'n nier is nogsteeds wat uitgezet, maar dat mag nog zo na de operatie..

Gisteren oxynorm gekregen, paracetamol via infuus, vocht en wat tegen de misselijkheid.
Nu ook nog vocht, uurtje geleden weer wat via infuus gehad tegen misselijkheid en nu weer paracetamol via het infuus.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 08:29

Hopelijk ga je je beter voelen nu je vocht binnenkrijgt en de pijnstilling via het infuus.
Sterkte en beterschap gewenst.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 08:36

Sterkte en beterschap. Wellicht dat het een idee is dat er vandaag serieus verder gekeken kan worden als uroloog gebied? Want als hier deze klachten niet vandaan kunnen komen waar dan wel vandaan? Blindedarmontsteking (me al eerder afgevraagd?) , iets anders ? Het lijkt me de moeite waard van onderzoeken.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 08:41

Maar doet het ook wat, voel je je nu ook daadwerkelijk wat beter met pcm en iets tegen de misselijkheid via het infuus? Houd je nu wel iets binnen?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 08:46

'Fijn' dat je nu weer opgenomen bent TS. Hopelijk laten ze je nu niet weer gaan tot je ten minste wat water en eten kunt binnen houden.

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 09:05

Heel veel sterkte en beterschap, TS!
In welk ziekenhuis ben je opgenomen?

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 09:07

Ik vraag mij af waarom ze zo op je nieren gefocust blijven. Inderdaad, hoe is je blinde darm? Je alvleesklier? Om even twee etters te noemen die veel wisselende klachten kunnen geven.

En waarom de combinatie paracetamol en OxyNorm? Zoals ik het snel lees is die laatste een sterke pijnstiller. Dus wat zou dan de paracetamol nog toe moeten voegen?

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-24 09:19

Ik voel me niet veel beter nog helaas. Wel vanaf gisteravond ongeveer 1/3e glas ranja binnen gehouden. Maar tijdens het typen van dit bericht nog overgegeven.. %)

Heb net weer oxynorm gekregen voor de pijn, hopelijk zo ff een beetje rustig liggen.. Volgens mij is paracetamol als basis standaard, vandaar paracetamol + oxynorm.

Arts is net geweest. Degene die ook de steen verwijderd heeft. Zij wil toch dat er weer een CT scan gemaakt word om te kijken of er toch nog resten steen zitten. Dus dat is met spoed aangevraagd, zal vandaag een keer gedaan worden.

Er is de laatste keer ct ook gekeken naar de rest van m'n buik en met de echo ook. Maar daar was verder niks mis mee. Denk dat ze daarom gefocused blijven op mijn nieren, omdat dat tot nu toe het enige is waar echt wat mis mee was.

Gisteren ook dankzij een fantastische bokker weer nutridrink gekregen, tot ik bij een eigen diëtist terecht kan _/-\o_
Afbeelding

Word zo opgehaald voor ct hoor ik. Dat is mooi snel :j

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 09:23

Als er een indicatie is voor de nutridrink kan de diëtiste van ziekenhuis dit gewoon voor een bepaalde periode voor thuis regelen. En kan het daarna niet via je huisarts? Anders nu je in het ziekenhuis ligt die diëtiste regelen. Je laat dat ook maar een beetje afwachten, lijkt mij niet handig.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 09:38

Blue_flower schreef:
Als er een indicatie is voor de nutridrink kan de diëtiste van ziekenhuis dit gewoon voor een bepaalde periode voor thuis regelen. En kan het daarna niet via je huisarts? Anders nu je in het ziekenhuis ligt die diëtiste regelen. Je laat dat ook maar een beetje afwachten, lijkt mij niet handig.

De huisarts mag geen drinkvoeding voorschrijven, dat is voorbehouden aan diëtisten. Gelukkig wel, schoenmaker blijf...

En mijn ervaring is, zoals eerder gezegd, dat diëtisten na opname niet vervolgen en dus ook vaak geen machtiging regelen voor thuis. Dat laten ze over aan de 1e lijn, die vaak niet meteen plek hebben en huiverig zijn om zonder verhaal te gaan regelen want hoe declareer je die tijd dan?

In theorie zou de dietist in het zkh het nu voor TS kunnen regelen, maar TS wist ook niet dat ze steeds weer opgenomen zou worden. En fijn dat ze dus nu gewoon vooruit kan en het niet meer geregeld hoeft te worden, weer 1 ding minder waar ze mee bezig hoeft te zijn.
Laatst bijgewerkt door secricible op 18-09-24 09:42, in het totaal 1 keer bewerkt

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 09:40

Ooh ik kom niet op dat dat 'stofje' door uitdroging kan dit erg laag worden in je lichaam en moet je vooral geen melk drinken. Controleer dit aub echt even.

Op echo is niet alles te zien, mri meer maar dat doen ze helaas niet vlug

Onze ervaring met diëtiste is wel dat er nazorg thuis is hoor. En dan kan je die drankjes gewoon online aanvragen

Sterkte

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 09:46

Geen idee welk stofje bedoelt maar aangezien TS deze variant ook in het zkh kreeg zal er wel door een professional over nagedacht zijn.
Bovendien is juicy plus op sapbasis, niet op melkbasis.

Overigens nooit gehoord dat je geen melkproducten mag bij uitdroging. Toch fijn, al die professionals op bokt.

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 09:46

secricible schreef:
Blue_flower schreef:

De huisarts mag geen drinkvoeding voorschrijven, dat is voorbehouden aan diëtisten. Gelukkig wel, schoenmaker blijf...

En mijn ervaring is, zoals eerder gezegd, dat diëtisten na opname niet vervolgen en dus ook vaak geen machtiging regelen voor thuis. Dat laten ze over aan de 1e lijn, die vaak niet meteen plek hebben en huiverig zijn om zonder verhaal te gaan regelen want hoe declareer je die tijd dan?

In theorie zou de dietist in het zkh het nu voor TS kunnen regelen, maar TS wist ook niet dat ze steeds weer opgenomen zou worden. En fijn dat ze dus nu gewoon vooruit kan en het niet meer geregeld hoeft te worden, weer 1 ding minder waar ze mee bezig hoeft te zijn.

Ik wist het niet zeker of het kon, vandaar de vraag. Maar ik heb wel vanuit de diëtiste in het ziekenhuis een flinke voorraad thuis geleverd gekregen. Dat was voldoende voor iets van 1,5 maand. Dus het kan wel via het ziekenhuis als die er reden toe zien.