Chronisch depressief/ziek, de vooroordelen enzo

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 13:44

Telpeva schreef:
Het kan inderdaad iemand zijn die zich heeft uitgesproken, het kan inderdaad ook iemand zijn geweest die mee praat. Het kan ook een stille meelezer zijn, of iemand van het uwv zijn die toevallig meeleest, of een stalgenoot van iemand die les krijgt/kreeg en ook een bokt account heeft, of... of... of...

Of het was niemand en informatie via via is niet altijd even geloofwaardig ;)

Is ook niet bevorderlijk voor goede sfeer op bokt, zonder enig bewijs tegenstanders van TS "ontzettend triest volk" noemen en meteen met vingers wijzen. Het is namelijk zo op te zoeken wie er allemaal kritiek op TS heeft geuit dus zulke beschuldigingen zijn dan niet bepaald netjes imo.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-24 13:49

Tieneke wil jij alsjeblieft stoppen met mijn hele leven hier bloot leggen? Ik word er een beetje moe van dat je blijkbaar het nodig vind om alles wat ik doe of gezegd heb te openbaren, dat vind ik heel vervelend en voelt voor mij aan als pestgedrag. Als je problemen hebt of vragen, stuur me dan een pb ipv nu in dit topic te komen zeiken en alles wat ik doe neer te typen.

Dat tikkie heb ik gedaan omdat er naar gevraagd werd en ik heb het bewust gedaan om te laten zien dat ik niet bang ben. En ik heb het gecontroleerd en je mag een bepaalde vorm van donaties binnen krijgen, dus vandaar dat ik me geen zorgen maak. Is het slim? Dat weet ik niet maar ik weiger om dingen anders te doen omdat er mensen zijn die ergens iets van vinden.

En dat reisbureau in mn onderschrift is alleen maar een knipoog omdat mijn vrienden me zo noemen. Je hoeft niet te verwachten dat ik een volledig bureau draai, ik heb voor maar liefst 5 mensen een vakantie uitgezocht het afgelopen half jaar :')
Geloof mij maar, ik haal echt geen honderden euro's per maand binnen hoor, kunnen we nu deze discussie stoppen?

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 13:53

Fly_high schreef:
Telpeva schreef:
Het kan inderdaad iemand zijn die zich heeft uitgesproken, het kan inderdaad ook iemand zijn geweest die mee praat. Het kan ook een stille meelezer zijn, of iemand van het uwv zijn die toevallig meeleest, of een stalgenoot van iemand die les krijgt/kreeg en ook een bokt account heeft, of... of... of...

Of het was niemand en informatie via via is niet altijd even geloofwaardig ;)

Is ook niet bevorderlijk voor goede sfeer op bokt, zonder enig bewijs tegenstanders van TS "ontzettend triest volk" noemen en meteen met vingers wijzen. Het is namelijk zo op te zoeken wie er allemaal kritiek op TS heeft geuit dus zulke beschuldigingen zijn dan niet bepaald netjes imo.

Ik denk dat het hoe-dan-ook niet slim is om deze discussie te voeren. Mensen raken over de zeik en de 'dader' -voor zover er een 'dader' is en die 'dader' daadwerkelijk op Bokt zit- lacht zich helemaal een breuk.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 13:54

Maar dat weten anderen toch niet? Als ik als buitenstaander in een onderschrift zie staan dat jij een reisbureau bent dan ga ik er van uit dat je dat als bijverdienste doet, dus er iets extra's mee verdiend.
Maar net wat ik al eerder aangaf, als jij gewoon netjes bij het uwv doorgeeft dat je iets bijverdiend dan hoef je nergens bang voor te zijn.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 13:56

Ik leg je leven bloot? Sorry, dat vind ik gewoon grappig en triest tegelijk, zo'n opmerking. Die tikkie op je FB met 16000 volgers, doe je zelf. Jezelf herkenbaar maken, doe je zelf. Je hele hebben en houden zodanig op het internet plaatsen, doe je zelf. Dan moet je niet verbaasd zijn dat mensen de dingen aan elkaar linken.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-24 13:58

Tieneke schreef:
Ik leg je leven bloot? Sorry, dat vind ik gewoon grappig en triest tegelijk, zo'n opmerking. Die tikkie op je FB met 16000 volgers, doe je zelf. Jezelf herkenbaar maken, doe je zelf. Je hele hebben en houden zodanig op het internet plaatsen, doe je zelf. Dan moet je niet verbaasd zijn dat mensen de dingen aan elkaar linken.

Dat klopt, dat doe ik zelf maar dan is het nog niet nodig om hier dingen neer te zetten waarvan je weet dat ze uitdagen tot een discussie. Nogmaals, als je er iets van vindt, stuur me dan een pb.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 13:58

Maar een tikkie plaatsen omdat je niet bang bent.
Oke kan... Zou mijn neefje van 4 ook verzinnen.
Dat is gewoon provoceren en je weet dat er aandacht en reacties op komen.

En ja we hebben al zoveel vooroordelen. Daar begin je het topic ook mee.
Dan helpt dit niet.
Niet voor jou.
Maar ook niet voor ons...

rien10

Re: Chronisch depressief/ziek, de vooroordelen enzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 14:03

Niet eens vooroordelen.
Voor dit topic had ik gewoon niet in de gaten dat Earth een chronisch patiënt is. Dat heeft niets met vooroordelen te maken. Dat is hoe het in mijn brein gesetteld is naar aanleiding van wat ik lees op Bokt. En Bokt is openbaar, dus meerdere mensen zullen dezelfde beleving hebben als ik (althans daar ga ik van uit).
Dus nee, de buitenwereld is niet altijd "de boze buitenwereld die vooroordelen heeft". Het is gewoon soms niet duidelijk.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 14:07

Earth schreef:
Tieneke schreef:

Dat klopt, dat doe ik zelf maar dan is het nog niet nodig om hier dingen neer te zetten waarvan je weet dat ze uitdagen tot een discussie. Nogmaals, als je er iets van vindt, stuur me dan een pb.

Doe die dingen niet of verberg ze beter, dan kan niemand er over discussiëren. Ik stuur jou geen pb's, er is niets wat anderen niet mogen weten.

Als één persoon daarom gevraagd had, kon je dat ook aan die ene persoon privé doorgeven. Dus practice what you preach.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 14:08

Dat is zo rien.

Kijkt men op mijn Facebook zie je ook als ik op het paard zit of met de honden wandel. Niet wanneer ik dat niet doe.
Staat ook niet bij hoe vaak ik dat doe of hoe lang.
Dus in die zin is altijd onduidelijk hoe het met iemand gaat.

Maar eens bij het ene profiel trek je wel vaker een wenkbrauw dan de ander.

Maar aan mij adres heb ik ook vaker dan eens gehad je kan zoveel bokken dus ook werken.
Dus ja mensen denken er toch wel het zijne van..

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 14:10

Maar van jou wist ik het DP, omdat je ook in andere topics wel eens woorden gebruikt als "het wil vandaag niet" of "Mijn hoofd wil niet wat ik wil" Zoiets. Niet letterlijk, maar wel met deze intentie. (denk ik)

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 16:55

Dreamboy schreef:
DuoPenotti schreef:
En die stoere bokkers melden zicht hier toch ook wel even?

Ik denk dat ze alleen maar de nare reacties hoeft na te lezen. Dan blijven er een paar bokkers over die dit geflikt kunnen hebben. Wat een ontzettend triest volk. Hopelijk zijn ze trots op zichzelf.

Nou nou ik zou juist andersom vermoeden hoor... Meestal zijn het net degene die vlak uit hun mening geven, degene die te eerlijk en rechtuit zijn om zo'n geniepige dingen te doen.

Let maar beter op voor alle mooipraters die TS zo zielig vinden en zo openbaar steunen... die zijn eerder degene die een ander een loer zouden draaien in het geniep wegens niet durven voor hun mening uitkomen in het openbaar...

En dat zijn dan meestal ook degenen die anderen proberen te beschuldigen of verdacht proberen maken... Alles om zelf zeker niet verdacht te worden...[/quote]

Is dit een sneer naar mij? Ik mag hopen van niet. Ik steun ts inderdaad. Maar ben zelf ook chronisch ziek dus weet een beetje hoe het is. Ik zou dan ook never nooit iemand verraden. Wat zou ik er mee opschieten? Zolang ze niet alle dagen aan mijn eettafel zit zal het mij een worst wezen hoeveel ze bij verdiend.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 17:56

Ik heb geen namen genoemd toch? Dus neen, dat was geen sneer.

Je benoemt echter wel zelf een select groepje waar duidelijk wel een sneer aan verbonden is want iedereen kan dat handjevol bokkers vinden in de posts maar als er dan een algemeen weerwoord komt, dan is het plots een sneer aan jouw adres?

Dat is dan toch wel de wereld op zijn kop hé...

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 18:10

Kunnen we dat stukje wie het wel of niet gedaan zou hebben achter ons laten? Komen we toch niet achter. Als het al waar is en geen grootspraak of jennerij.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 18:23

DuoPenotti schreef:
Kunnen we dat stukje wie het wel of niet gedaan zou hebben achter ons laten? Komen we toch niet achter. Als het al waar is en geen grootspraak of jennerij.

Please ja.

Als t gebeurd is is het verwerpelijk,
Is het niet gebeurd dan gelukkig maar.

Dan nu weer weg uit persoonlijke sneren en aanvallen en weer naar het topiconderwerp wat mij betreft.

Voor mij persoonlijk is het ff-ing waardevol dat dit topic bestaat, want ik durf hier dingen uit te spreken en bespreekbaar te maken die ik nergens anders durf.

Zou t doodzonde vinden als die mogelijkheid verdwijnt omdat mensen elkaar in de haren zitten. ;(

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 18:36

Little_Gift schreef:

Je benoemt echter wel zelf een select groepje waar duidelijk wel een sneer aan verbonden is want iedereen kan dat handjevol bokkers vinden in de posts maar als er dan een algemeen weerwoord komt, dan is het plots een sneer aan jouw adres?

Daar heb je gelijk in. Maar het lijkt mij gewoon logischer dat mensen die haar continue aanvallen zoiets eerder zouden doen om haar een hak te zetten. Maar goed, zoals Duo Penotti en Femke terecht zeggen, nu weer terug naar het onderwerp en hopen dat het inderdaad grootspraak of jennerij was, wat op zich al triest genoeg is.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 18:38

Dreamboy schreef:
Little_Gift schreef:

Daar heb je gelijk in. Maar het lijkt mij gewoon logischer dat mensen die haar continue aanvallen zoiets eerder zouden doen om haar een hak te zetten. Maar goed, zoals Duo Penotti en Femke terecht zeggen, nu weer terug naar het onderwerp en hopen dat het inderdaad grootspraak of jennerij was, wat op zich al triest genoeg is.

Dat hoeft niet. Dit topic is openbaar, werkelijk heel de wereld kan meelezen.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 18:39

Ik voel me hier eigenlijk niet comfortabel om het ook over Earth te hebben.

Ik zou het fijn vinden om dit gewoon een safe space voor chronisch zieken te laten zijn (inclusief Earth), waar we het elkaar het be- en veroordelen maar aan het UWV overlaten. :+

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 18:44

Tiggs schreef:
Dat hoeft niet. Dit topic is openbaar, werkelijk heel de wereld kan meelezen.

Ja dit topic is openbaar, maar dat betekent niet dat mensen hier maar moeten komen binnenwalsen puur alleen om het over Earth te hebben.

Dat voelt echt niet prettig. :n

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 18:46

Ik weet niet of wie je precies doelt, maar ik zat zelf eerder al in het topic. Het is niet bepaald oké om in het vage "een bokker" te beschuldigen. Denk dat het logisch is dat daar reacties op komen. En dat is ook gebeurd.

Een safe space creëer je niet door anderen van hetzelfde platform te beschuldigen.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 18:55

Chronisch ziek is er in zoveel soorten en mate. Daar kan niemand over (ver) oordelen. Zelfs een chronisch zieke niet. Wat de een kan doen is voor de ander moeilijk te begrijpen. Misschien kunnen we elkaar steunen in plaats van veroordelen. Ik ben lang geleden al gestopt met uitleggen dat ik chronisch ziek ben. Scheelt een hoop frustratie en onbegrip. Wat ze verder van me vinden boeit me niet.
Laatst bijgewerkt door Dreamboy op 26-07-24 19:17, in het totaal 1 keer bewerkt

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 19:05

@Femke tweety. Je uitspraak “ Voor mij persoonlijk is het ff-ing waardevol dat dit topic bestaat, want ik durf hier dingen uit te spreken en bespreekbaar te maken die ik nergens anders durf.” Raakt me.
Bah, wat moet dat naar zijn.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 19:14

Ik had een paar dagen niet op dit topic geklikt maar ik schrik van de ontwikkelingen. Ben er ook niet blij mee. Ik vond het juist fijn om er eens open over te zijn en dit helpt nu niet echt.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 19:19

rien10 schreef:
@Femke tweety. Je uitspraak “ Voor mij persoonlijk is het ff-ing waardevol dat dit topic bestaat, want ik durf hier dingen uit te spreken en bespreekbaar te maken die ik nergens anders durf.” Raakt me.
Bah, wat moet dat naar zijn.

Dat is ook heel vervelend en voor vele ook herkenbaar. Des te vervelender is het als mensen zelfs in een speciaal topic niet serieus worden genomen.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 19:49

Tieneke schreef:
Ik weet niet of wie je precies doelt, maar ik zat zelf eerder al in het topic. Het is niet bepaald oké om in het vage "een bokker" te beschuldigen. Denk dat het logisch is dat daar reacties op komen. En dat is ook gebeurd.

Een safe space creëer je niet door anderen van hetzelfde platform te beschuldigen.

Het was niet een beschuldiging? Hoe beschouw je mijn reactie als een beschuldiging? Ik hecht geen waardeoordeel aan de personen die ik bedoelde, ik geef slecht aan dat ik persoonlijk dat vervelend vind.

En het klopt dat jij hier al eerder gereageerd hebt. Ik had het dus inderdaad ook niet over jou.

Ik merk wel een bepaalde felheid in jouw posts (in dit geval tegen mij, maar ook tegen Earth, ook in dat gesloten topic) die ik eigenlijk helemaal niet van jou ken. Ik schrik er zelfs een beetje van! Zit je niet lekker in je vel?

Naar mijn gevoel hoef ik geen namen te noemen. De mensen die regelmatig in dit topic posten die weten zelf best wie er nieuw bijgekomen zijn. En daarnaast kun je natuurlijk op dat vierkantje voor iemands naam klikken en zie je alle posts in het topic.

Mochten mensen het anders zien dan hoor ik het graag. Ik kan alleen niet beloven dat ik daar vandaag nog een zinnige reactie op geef want ik voel me <...> vandaag.