Zwanger, begin en voorjaar 2025

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-24 09:24

Klinkt een beetje zoals wij het ook doen Solleke_Noah :j Nu onze oma apart eten krijgt (de jongste is “nogal” eten georiënteerd en snaait zo alles weg), houdt onze zoon ook in de gaten of het bakje voer hoog staat of klaar voor oma. Ook als het bakje leeg is zegt hij eten en wijst naar het bakje.

De poezen kunnen ook altijd boven zijn zonder onze zoon. We hebben een traphekje met kattenluikje, dus ze kunnen op eigen beweging naar beneden komen. Ze kunnen altijd ontsnappen aan onze zoon maar ook opzoeken.

We hebben voor oma goed en ter gelijker tijd heel slecht nieuws gehad. De dierenarts zegt inderdaad dat er iets niet klopt, ze is benauwd, knort anders en is behoorlijk afgevallen. Ze was altijd 4+ kilo en daar is nu nog maar 2,6 van over. Ze is volledig uitgehoord (door het knorren zijn de longen niet goed te horen) en er is bloed afgenomen. Bloed was echt perfect, suiker, schildklier, (vroegtijdige) nier testen, allemaal op een niveau die je bij 14 jaar eigenlijk niet ziet. Dus wat de dierenarts eigenlijk hoopte (schildklier) is het niet. Nu gaan we morgen toch nog een röntgen maken op vermoeden van een longtumor. Dus we hebben eigenlijk te horen gekregen dat de poes super metingen laat zien maar mogelijk toch heel erg ziek is. Dat voelt wel heel oneerlijk dus we hopen toch nog op een klein wondertje van iets wat behandelbaar is zonder grote ingrepen/operaties. Voor de komende dagen heeft ze wel astronauten voer om nog extra aan te sterken. Hopelijk geeft dat haar nog wel een boost voor de komende weken.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 09:27

@Renee: ah zoveel afvallen is niet wat je wilt horen -O- 14 jaar is een super mooie leeftijd maar het is altijd te snel he. Ik ga duimen dat het geen longtumor is!

@Eske: Ja, is echt wegsmelten om je kindje en huisdieren zo samen te zien <3 en ze leren er ook echt van vind ik, zoals zorgen voor een ander (brokjes geven) en delen bv. Mijn zoontje is nu in een fase dat hij heel bezitterig is over zijn speelgoed, dus dan gebruiken we de kat een beetje om hem dingen te leren. Dan moet hij "delen met Fanta" :))

Afbeelding

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 12:04

Eske_B schreef:
Ik zat me te bedenken dat ik eigenlijk een nieuwe winterjas wil, maar ik heb nu nog niet echt een buik. Tegen de winter wel natuurlijk. Geen idee of een nieuwe jas dan nog past :=

Hahaha tegen dit probleem loop ik ook aan..tranen met tuiten eergisteren dat mijn fijne jas niet meer past...
Maarja nu al een nieuwe kopen is wellicht niet zo slim...

Wat een aandoenlijke foto met die kat <3

hagelslag

Re: Zwanger, begin en voorjaar 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 14:57

We zijn ipv een borst/dekenverbreder een jasverbreder nodig :Y) :Y)
Ik pas mijn softshell jas nog maar net.
Mijn werkjas past gelukkig wel.
Is een model voor Duitse mannen _O-
Oké de xxl zou in de winter beter passen.
En ik heb helaas een xl _O-
Ik merk inmiddels wel met opstaan sochtends dat mijn heupen wel een beetje last ervan hebben.
Sowieso als ik de dag ervoor vrij veel heb gedaan

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 16:31

@marlis, nog niet over, maar kan gelukkig gewoon functioneren, voel het vooral als ik lang op bed heb gelegen en als ik mn zoontje soms in een gekke houding optil...
Ik had bij de vorige zwangerschap ook dat de 13 weken echo niet kon via het echocentrum (hier doet de verloskundige het ook niet zelf). Via de assistente kon ik toen uiteindelijk bij star (waar je ook moet bloedprikken enz) terecht gekomen! Wel echt op een onhandig tijdstip en een locatie op een half uur rijden, maar het kon iig! Misschien is dat nog een optie?

Wij hadden ook een kat voordat onze zoon werd geboren. Dat ging hartstikke goed! Ze zijn mega lief voor elkaar. Als het haar niet zinde, liep ze weg, heeft nooit uitgehaald!
Afbeelding

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 19:07

iirrssjjee schreef:
@marlis, nog niet over, maar kan gelukkig gewoon functioneren, voel het vooral als ik lang op bed heb gelegen en als ik mn zoontje soms in een gekke houding optil...
Ik had bij de vorige zwangerschap ook dat de 13 weken echo niet kon via het echocentrum (hier doet de verloskundige het ook niet zelf). Via de assistente kon ik toen uiteindelijk bij star (waar je ook moet bloedprikken enz) terecht gekomen! Wel echt op een onhandig tijdstip en een locatie op een half uur rijden, maar het kon iig! Misschien is dat nog een optie?

Wij hadden ook een kat voordat onze zoon werd geboren. Dat ging hartstikke goed! Ze zijn mega lief voor elkaar. Als het haar niet zinde, liep ze weg, heeft nooit uitgehaald!
[ Afbeelding ]

Fijn dat het iig wat beter gaat. Wat een schattige foto.

Hier geen katten, willen in december een kitten nemen. Nu twee honden thuis. En bij mn zus zeven kippen en twee paarden dus Soof groeit op met veel beesten en de nieuwe baby straks ook.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 19:07

Vorige x was in begin juni uitgerekend en paste ik mooi de hele winter mn winterjas. Maar zal dit jaar ook moeten kijken voor een andere ben ik bang haha.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 19:37

Er bestaan blijkbaar wel zwangerschapsjassen... maar deze zijn gok ik meer voor erna? Verkeerde naam :')

Afbeelding

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 19:55

Eske_B schreef:
Er bestaan blijkbaar wel zwangerschapsjassen... maar deze zijn gok ik meer voor erna? Verkeerde naam :')

[ Afbeelding ]

Is vaak met een inzet stuk. Dus zonder baby te dragen in een draagdoek of draagzak ook te dragen. Dat extra stuk rits je er tussen

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 20:35

Eske_B schreef:

[ Afbeelding ]

Nee hoor, is vaak een combi. Zit dan een extra stuk bij om er een draagjas van te maken. Zonder dat stuk is het een zwangerschapsjas.

Zoontje is van september, dus ik zal nu op zoek moeten naar een jas!

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 20:39

Precies dat!

Ik heb een wollen omslagjas (trenchcoatmodel van Ted Baker) die ik de vorige keer heel de zwangerschap gedragen heb (in januari bevallen) en die ik van plan ben nu ook in de winter te gaan dragen. Daaronder past overigens ook prima een baby in de draagdoek. :)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 22:04

Aha, zoveel dingen waar ik nog niks van weet. Ik ga me eens verdiepen voor het winter wordt :D Handig als het idd met draagdoek kan!

JitskeJeldau

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 08:18

Even een snelle bijlees post!

@jolliegirl wat fijn dat je placenta is gestopt met bloeden en dat je weer lekker een paar uurtjes mag gaan werken! Goede Nipt en 13 weken echo! En een meisje <3

@Daphx93 verwacht ook een meisje! Zo leuk!

@iirrssjjee ook een goede nipt en 13 weken echo. Super nieuws!

@Eske_B beetje spuit 11, maar als jij nog ontspannen en 'normaal' op je paard kan zitten en niet gespannen bent dat het mis kan gaan lijkt mij dat je lekker door moet rijden. Ongelukje kan altijd, maar ook niet vergeten dat dat kleintje heel goed beschermt zit.

@mylittlejoy jij ook gefeliciteerd met de goede echo en nkpt uitslag!

@hagelslag hoe gaat het nu met je? En wat een leuk kadootje van je tante!

@AvHdG wat leuk! Een keizerskoppel! 

@S_imonee jullie mochten weer even baby spieken!

@Adamootje toch een meisje! Meisjes lopen nu voor of niet.

Wat handig die jassen. Ik was vorige keer uitgerekend in mei, dus mijn winterjas paste ook nog precies (net).

Hier ook 2 katten. Heel bijzonder om te zien hoe die reageren op de kleine. Heel anders dan verwacht. Diegene waarvan ik verwachte dat tie dol op m zou zijn moet niks van hem hebben, al raakt tie nu gewend en mag de baby hem aaien. De andere liep er eerst voor weg, maar is nu heel geduldig met hem. Hij mag kusjes geven en knuffelen. Zoontje wordt nu alleen wat te druk voor ze (rennen door het huis) dus we moeten nu wat meer politie agent gaan spelen tussen ze. (1 plast nu ook in huis, dus even streng zijn)

We zijn nu 2 weken op vakantie, dus poesjes hebben tijd om even tot rust te komen.

Ik trouwens ook. Had het iets te gek op werk gemaakt denk ik. Huilen van de vermoeidheid. Hoop dat vakantie genoeg doet en anders even overleggen hoe we het gaan aanpakken. Ik werk maar 3 dagen, dus je zou zeggen dat dat weinig genoeg is. (Op zn slecht nederlands) Dan duurt kerst nog lang.. haha!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 08:34

Wij weten het geslacht nog niet hoor :D

Als jij je zo vermoeid voelt met 3 dagen werken, ga het gesprek gewoon even aan met je werkgever. Ik hoop dat je net zo'n fijne hebt als ik die alle ruimte aanbied.
Vermoeid de zwangerschap door is niet ideaal lijkt me. En werken kan altijd nog.
Ga je nog lekker ergens heen op vakantie?

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-24 08:43

In mijn eerste zwangerschap had ik een lange teddyjas, maar eigenlijk leek ik daarin meer op macklemore in de thrift shop clip.

Afbeelding

Die wil ik dus eigenlijk deze winter niet aan. Mijn kingsland jas kon ik de vorige zwangerschap (uitgerekend in maart) ook nog wel een tijdje aan. Maar dat zie ik nu somber in.

JitskeJeldau vervelend dat je zo naar op werk zat! Hopelijk voel je je na de vakantie weer lekkerder.

Jolliegirl wij weten het geslacht ook nog niet hoor. We wachten op de 20 weken echo. Als het niet medisch van toegevoegde waarde is willen we niet meer echo’s doen dan nodig.

Onze lieve oma poes ligt nu onder het röntgen apparaat, hopelijk kunnen ze het ook vandaag beoordelen.

JitskeJeldau

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 08:54

Jolliegirl schreef:
Wij weten het geslacht nog niet hoor :D

Als jij je zo vermoeid voelt met 3 dagen werken, ga het gesprek gewoon even aan met je werkgever. Ik hoop dat je net zo'n fijne hebt als ik die alle ruimte aanbied.
Vermoeid de zwangerschap door is niet ideaal lijkt me. En werken kan altijd nog.
Ga je nog lekker ergens heen op vakantie?

Oeps!! Dan heb ik jou erbij bedacht :o
Wij zitten nu heerlijk in Duitsland! Wel naar het buitenland maar niet te ver rijden.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 08:57

Toch een klein beetje gezond jaloers op al jullie meisjes hoor <3 op vinted zijn er zo veel schattige jurkjes en badpakjes te vinden!

Succes met je poes Renee, ik duim!!

Voorlopig heb ik bedacht dat ik mijn winterjas gewoon open ga laten hangen. Geen idee hoe lang ik dat volhou :')

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-24 09:24

Solleke_Noah schreef:

Er is heel duidelijk weefsel te zien op de foto’s, dus morgen is de volgende afspraak. Gaan we met zijn drieën afscheid nemen.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 10:20

Heeft iemand hier al iets gevoeld? Toen ik gisteravond op de bank lag met m'n hand onder op m'n buik voelde ik heel lichtjes wat 'gebubbel'. Het is dat ik het herkende van m'n vorige zwangerschap, anders had ik het waarschijnlijk niet eens opgemerkt, laat staan herkend. M'n dochter was ook altijd het meest actief wanneer ik 's avonds even lekker languit op de bank ging liggen, dus de timing klopt ook wel. Het is alleen een stuk vroeger dan dat ik dacht dat ik het kan voelen.

@Renee: heel veel sterkte morgen :knuffel:

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 10:40

Renee schreef:
Solleke_Noah schreef:

Er is heel duidelijk weefsel te zien op de foto’s, dus morgen is de volgende afspraak. Gaan we met zijn drieën afscheid nemen.

Ah nee toch, heel veel sterkte

JitskeJeldau

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 10:48

Renee schreef:

O nee.. heel veel sterkte morgen Renee!

Ik denk af en toe iets te voelen, als een inwendig duwtje, maar als ik me erop concentreer is het weer weg. Ik heb ook een voorliggende placenta dus waarschijnlijk duurt het nog even. Ben nu ruim 18 weken. Bij mn zoontje voelde ik het rond de 17 weken.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 11:13

Renee schreef:
Solleke_Noah schreef:

Wat super rot :knuffel: heel veel sterkte!

Ik voel de baby sinds een week heel duidelijk, daarvoor heel af en toe. Ben ook al wel 19+4 weken. Hij laat zich vooral horen als ik even neerzit, dus tijdens mijn vele meetings op het werk gaat hij nogal tekeer :D

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 13:00

Onze verloskundige van eergisteren zei ook dat de pijntjes die ik voel de baby wel eens kunnen zijn...
Ik voel mijn eisprong normaal ook.

Ben er nog niet van overtuigd, maar het zou kunnen...

Het zijn lichte steekjes ter hoogte van mn baarmoeder, ze komen en gaan gedurende de dag en duren zeer kort.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 13:27

Zou kunnen, zelf had ik steekjes meer als groeipijnen van de baarmoeder. De baby zelf voelde bij mij echt anders, als een soort geborrel in je onderbuik (waarvan je weet dat het je darmen niet zijn). Ik kan het niet goed omschrijven. Maar ook dit zal voor iedereen verschillend zijn.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 16:08

Sterkte ermee Renee!

Vervelend dat je zo moe bent JitskeJeldau, geniet van je vakantie!

Ik heb door PDS en zwangerschap veel darmklachten, dus ik heb geen idee of ik al wat heb gevoeld van de baby (is makkelijk te verwarren denk ik). Misschien is week 13 daar ook nog wat vroeg voor? Ik heb al wel het idee dat broeken wat strakker gaan zitten. Maar dat kan wederom door darmen komen :Y)

Wat gaaf dat jullie al voelen, daar kijk ik echt naar uit!