Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

san4nie

Re: Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 09:04

Fijn Zira! Lijkt me pittig, die nachtdiensten!
Fijn dat jij een betere dag had Marlou!

Ik ben nog steeds aan het hoesten, irritant. Vooral ‘s nachts.

Morgen zit ik op 22 week en mijn buik gaat nu écht hard! Blijf het wennen en bijzonder vinden. Ben er super trots op ook hoor. Maar het gaat sneller allemaal dan dat mijn hoofd soms bijhoudt. M’n huid houdt het overigens ook niet meer helemaal bij, maar zie het zelf niet. :+

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 10:22

san4nie schreef:
Fijn Zira! Lijkt me pittig, die nachtdiensten!
Fijn dat jij een betere dag had Marlou!

Ik ben nog steeds aan het hoesten, irritant. Vooral ‘s nachts.

Morgen zit ik op 22 week en mijn buik gaat nu écht hard! Blijf het wennen en bijzonder vinden. Ben er super trots op ook hoor. Maar het gaat sneller allemaal dan dat mijn hoofd soms bijhoudt. M’n huid houdt het overigens ook niet meer helemaal bij, maar zie het zelf niet. :+

Ik loop week achter op jou. Das grappig. Ik morgen 21 weken. Alleen k zie het van de buitenkant nog niet. Ben dan ook wel fors gebouwd.

Momenteel ben ik goed verkouden geworden. Neus verstopt. Keel doet zeer. Weekend maar goed rusten

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 12:10

san4nie schreef:
(knip)

Ohjee, als in last van jeuk of straiee?

Fijn Zira laatste nachtdienst! Dat moet fijn zijn. Succes met klussen

Hier alweer richting 23 weken. Buik is ook hard aan het groeien maar zo wisselend. Smorgens denk ik vaak "oh, buik weg" en dan in de avond denk ik "jemig wat zie je het al!". Gisteren uit eten geweest met werk, fantastisch lekker onbeperkt eten maar mén wat zit ik nu nog vol ervan :x Gewoon slecht geslapen van de hoeveelheid eten :')
Ben nu helemaal overgestapt op zwangerschapsbroeken, en tweedehands grotere maat broeken (pantalon voor werk) die genoeg ruimte geven. Vanmiddag weer controle bij de verloskundige, ben benieuwd. Mijn bloeddruk is eigenlijk altijd heel laag, maar nu na het eten van gisteravond, veel en erg zout, ben ik benieuwd ~~}>

Pieneappel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 12:25

Hier nu ruim 22 weken en met foto maken afgelopen dinsdag vond ik echt goed verschil te zien tussen week 21 en 22 weken. Mijn buik maakt nu een groeispurt denk ik :+ nu ook echt wel meerdere mensen om me heen die de buik opmerken haha. Ook maar extra zwangerschapskleding gekocht.

Gaan jullie ook een bevallingscursus doen?
Ik ben deze week gestart met een fysieke cursus. Totaal 5 avonden waarvan 3 avonden partner mee mag. En dan een zesde keer als alle bevallingen geweest zijn.
Wel leuk groepje zo. Ben alleen wel de laatst uitgerekende haha. De rest zit tussen de 27 en 33 weken. Maar de volgende cursus zou pas starten als ik al 35 weken zou zijn. Dan maar zo als hekkensluiter.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 12:36

Striae inderdaad..
toch nog heel verschillend dus, bij mij gaan mensen het nu ook zien/vragen als ik toevallig iemand tegen kom in de winkel bijvoorbeeld. Gisteren ook nog even wat andere kleding er bij gehaald.

Oeps, wel lekker gegeten? Je bloeddruk valt hopelijk mee. Of misschien juist mooi gemiddeld nu.

Wbt cursus weet ik nog niet.. zie mezelf nog niet echt in zo’n klasje zitten. Heb er wel vertrouwen in dat het goed komt. Maar misschien ben ik ook wel té nuchter? Volgens mij is er bij de verloskundige binnenkort wel weer 1 avond, misschien moeten we dat maar doen. (Vriend is nog veel relaxter dan ik.)

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-24 17:41

Ja wel fijn hoor dat ik nu geen nachten meer hoef te doen, maar ook wel gek. Doe normaal gesproken alleen maar late diensten en nachten. Dus nu alleen nog maar late diensten en af en toe een dagdienst. Ben benieuwd hoe dat gaat bevallen.

Een aantal dames verkouden. Vervelend, beterschap !

Hier ook wel echt verschil tussen m’n buik ‘s ochtends en ‘s avonds. Kan het sochtends ook wel al echt zien, maar ‘s avonds echt een mooie zwangere buik. Ben ook best trots op mn buikje. Vanmiddag nog wat foto’s tijdens het rijden gemaakt. Zondag komen er kijkers voor mn bijrijdpaard (staat te koop). En begin lichamelijk ook wel te merken dat het einde eraan zit te komen. Moet steeds plassen tijdens het draven en vandaag ook voor het eerst een beetje bandenpijn.

Afbeelding

Wat betreft cursus heb ik me ingeschreven voor de online cursus van dubbelzen, maar ben er nog niet aan begonnen.

Balen van de striae San4nie. Hopelijk blijft de schade een beetje beperkt.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 20:10

Beterschap voor alle zieken!

Hier helaas al striae van m'n zoontje. Was nog heel weinig tot 39-40 weken en toen ik over de 40 weken heen ging barstte het ineens los.. Het is nu ook weer meer zichtbaar met de kleine in mn buik nu.
Vind het ergens wel grappig dat ik koploper ben trouwens, nu 23+1, maar ik vrij zeker ben dat ik niet de eerste ben die ga bevallen (gezien mn zoontje ook pas met 41+4 is geboren..). :')

Ik wil heel graag weer een zwangerschapscursus doen, of een opfriscursus, maar mijn man wilt niet meer. We hebben de vorige keer de cursus samen bevallen gedaan en die vonden we echt heel leuk en ook nuttig voor bij de bevalling.

We hebben trouwens toch een 'nieuwe' auto gekocht! Oudere Volkswagen touran van de Duitse veilingsite. Heel benieuwd wanneer hij in Nederland staat! Mijn polo gaat door naar mijn man en de mini gaat waarschijnlijk op de Nederlandse veiling (of m'n broer zet hem in de verkoop).
Afbeelding

En ik durf het bijna niet te zeggen, maar de baby kamer is zo goed als klaar. Wilde eigenlijk geen foto's meer delen van de kamer, maar ik ben er zo trots op dat ik het echt naar iedereen door stuur.. :') Vanmiddag alle lijsten opgehangen. Nu alleen nog wat kleine aankopen (o.a. verschoonkussen, beddengoed, enz.) en dan is hij echt helemaal klaar.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Lange post weer van mij. Ik begin weer wat meer energie te krijgen en m'n hormonen gaan daar ook beter op merk ik. :)

Tucktuck

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 20:43

JOanieke wat een leuke kamer! En dat voslampje heb ik ook! Jammer van de striae.
Mooie auto ook!

Zira1994 fijn dat je geen nachte meer hoeft te doen. Maar lijkt mij inderdaad wel even wennen.

Beterschap voor alle zieken!

En ik las het een en ander over cursusen. Ik wil eigenlijk een cursus in het dorp hier doen. Voornamelijk ook om nog meer mensen te leren kennen gezien ik hier net 2 jaar woon.
Er zit wel wat interessants in de beurt, maar even kijken of die iets later ook start met een cursus.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 20:56

Leuk dier Zira! Zit er volbloed in? Jammer dat hij weg gaat.

Ziet er uit als een fijne familiebak J0anieke ;) Ik vind foto’s van kamertjes niet erg hoor! Leuk om te zien en fijn dat je je beter voelt. Mooi op tijd alles klaar.

Snap wel dat je het dan ook als mooie gelegenheid ziet om meer mensen te leren kennen tucktuck.

Als ik maar tegen mezelf blijf zeggen dat die strepen niet erg zijn en ik gewoon prima mooi ben zoals ik ben, dan geloof ik dat. Niet altijd hoor, maar goed, kan me hier niet heel druk om maken, hoort er bij.

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 22:19

Pieneappel wij hebben eerste zwangerschap eem cursus gedaan, vond het een beetje zweverig maar wel leuk! Heb er niet heel veel aan gehad omdat mijn bevalling allemachtig snel ging, maar kan het wel aanraden.

San4nie oh dat is wel minder ja! Ik heb ze ook (van puberteit verassend genoeg niet van mijn vorige zwangerschap >;) ) maar ik vind ze verassend goed wegtrekken qua kleur enzo. Licht moet er precies op een manier op vallen willen ze opvallen, hopelijk is dat voor jou over een poosje ook zo!

Zira wat een tof paard! Ben dol op vossen met wit. Jammer dat hij verkocht wordt inderdaad! Mijn buikje is denk ik vergelijkbaar met de jouwe

Joanieke gefeliciteerd met de nieuwe auto, lekker ruim! En kamertje is wel fantastisch geworden zeg, heeeel gaaf <3
Grappig dat je het zegt van wss niet als eerste bevallen. Ik sta tweede op het lijstje, vorige keer met 38+1 bevallen en verloskundige gokt nu op rond 39 weken dus dan zou ik misschien de eerste zijn. Ben benieuwd!

Dit was vorige week met 22 weken. Beetje slechte kwaliteit uit een filmpje maar buikje wordt wel wat te zien

Afbeelding
Afbeelding

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 22:22

Bedankt allen! Bloed zweet en tranen in dat kamertje, maar oh zo waard geweest. <3

Ik vind t echt knap dat je nog zo fanatiek rijdt lady! Ik heb vorige week een uurtje dressuur poging gedaan en had zo last van mn banden en mn kruis toen ik af stapte. _O- Het rijden zelf ging wel verassend goed, voelde zelfs even of ik niet zwanger was. Ben heel benieuwd hoe t dit weekend weer in het bos gaat.

Marlou91

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-24 07:52

Beterschap aan de zieke dames.

@Zira, wat fijn geen nachtdiensten meer! En nu lekker vakantie. Ga je nu ook aan de babykamer beginnen? Wat een gaaf bijrijdpaard heb je! Jammer dat hij verkocht wordt zeg.

@Joanieke, gefeliciteerd met je nieuwe auto. Ik vind je kamertje echt super mooi geworden. Knap gedaan!

@XladyX wat fijn dat je nog zo lekker kunt rijden. Leuk paard ook! Ik heb stiekem wel echt een zwak voor schimpies. Is die van jezelf?

Stiekem denk ik dat ik de eerste ben die van dit topic bevalt := . Ik zou echt dolgelukkig zijn als ik de 36/37 weken ga halen. Maar ik hoop natuurlijk dat de kleine nog langer bij me mag blijven.

Qua cursus doe ik dus yoga. Daar wordt ook zeker een half uur (van de 75 min) aan voorbereiding op de bevalling besteed. Vind het zelf ook wel echt heel fijn, een momentje voor mezelf om even echt bewust stil te staan bij de zwangerschap. As dinsdag is het alleen partner les en ik krijg mijn vent dus met geen mogelijkheid mee.

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-24 08:11

Ben heel benieuwd wie de eerste is! *D
Jammer dat je partner niet mee wil, vindt hij het niks of andere reden?

Dit is inderdaad een van mijn paarden. Fanatisme is er wel een beetje vanaf hoor ik rij geen paarden meer van anderen en heb er zelf 3 waarvan 2 rijbaar en die rij ik meestal 2x per week half uurtje. Als ik een dag heb waarop mijn lijf niet zo lekker voelt ga ik lange lijnen of longeren

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-24 10:30

Dankjullie ! Ja het is zeker jammer dat hij te koop staat want het is ook een ontzettende lieverd ! <3 Het is een kwpn’er van de hengst Jersey.

Wat een leuk paard ook Lady! Fijn ook nog zo lekker aan het rijden. Buikjes kijken inderdaad wel op elkaar.

Mooie nieuwe auto Joanieke! En een hele mooie babykamer. Wat een fijn idee dat die al lekker af is. Wij gaan deze 2 weken ook met de babykamer aan de gang en shoppen. Hoop dat we ook een eind opschieten deze vakantie. En ook nog lekker aan het rijden fijn zeg!

Wat grappig dat een aantal al een gevoel hebben over de termijn waarop ze waarschijnlijk gaan bevallen haha. Hier ben ik heel benieuwd, maar is ook de eerste.

Wij hadden vanochtend een goede 20 week echo *\o/*

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-24 11:12

Wat leuk dat jullie ook nog rijden! Ik hobbel nog 2x in de week door het bos, m'n rijbroek krijg ik alleen niet meer dicht, maar het blijft wel goed zitten onderweg.
Fijn dat de 20-weken echo goed was Zira.
Je kamertje is prachtig geworden J0anieke.
Hier ga ik geen aparte bevallingscursus doen (denk ik), ik ga er vanuit dat met Center Pregnancy genoeg wordt stilgestaan bij de bevalling. Ik heb me wel ondertussen aangemeld bij een sportschooltje voor zwangeren/ vrouwen die nog niet zo lang geleden zijn bevallen. Ze bieden diverse sportlessen en cursussen aan omtrent zwangerschap, herstel en sport/voeding

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-24 13:35

Nogmaals bedankt allemaal voor de complimentjes over de kamer! <3

XladyX schreef:
Ben heel benieuwd wie de eerste is! *D
Jammer dat je partner niet mee wil, vindt hij het niks of andere reden?

Dit is inderdaad een van mijn paarden. Fanatisme is er wel een beetje vanaf hoor ik rij geen paarden meer van anderen en heb er zelf 3 waarvan 2 rijbaar en die rij ik meestal 2x per week half uurtje. Als ik een dag heb waarop mijn lijf niet zo lekker voelt ga ik lange lijnen of longeren

Ooh dat valt inderdaad mee! Ik dacht dat je echt nog dagelijks meerdere paarden reed.

Hier gaat t rijden ineens zoveel beter weer! Ik merkte het vorige week al in de bak en ik dacht dat het aan de bodem lag, maar vandaag weer het bos in geweest en ik kon ook daar gewoon lichtrijden zonder ongemak/pijn! En m'n energie niveau is ook weer een beetje omhoog aan het gaan, dus dit is zoooo fijn! Zoontje is ook weer fitter aan het worden, die was een beetje lastig afgelopen week, maar nu hij weer wat naar binnen krijgt is het weer een lekkere lachende spring in het veld. Enige wat meer begint te spelen is maagzuur en wat slechter slapen, maar dat staat wel weer in lijn met het meer energie hebben overdag, dus daar moet ik m'n balans weer een beetje in vinden.
Gaat hier overal dus ein-de-lijk de betere kant op. Ik geniet er maar even extra van, ik hoop wel dat ik dit gevoel nog even vol kan houden zo. :D

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-24 14:05

Fijn dat het zoveel beter gaat, ook met je zoontje.

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-24 14:17

Hier ben ik nu al 2 dagen echt beroerd. Verkouden. Snotten. Hoofdpijn en gister niet veel trek. Wel gegeten tuurlijk. Vandaag gaat het al iets beter.

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-24 19:38

Wat fijn dat je je beter voelt en ook weer lekker kan rijden Joanieke! Ook fijn dat het met je zoontje beter gaat. Kan me voorstellen dat het dan met jezelf ook snel beter gaat.

Vervelend sweetgirl, beterschap!

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 16:44

Ik heb van iemand uit de wijk een dopler gekregen zodat je thuis je eigen kleine kan horen. Wou al graag zo'n ding en nu hebben we hem gehad. Echt zo liet
F

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 17:48

Oh ja leuk! Ik heb er ook 1, maar die kan eigenlijk nu wel in de verkoop. Had m laatst nog gebruikt toen ik niks voelde, maar dat wordt eigenlijk afgeraden omdat het horen van het hartje niet gelijk betekent dat het ook goed is als de beweging anders is (vanaf een bepaald aantal weken).

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-24 18:46

Ik heb ook bewust geen doppler gekocht. Was veel te bang dat het dan niet zou lukken om het hartje te vinden wat juist voor stress zou zorgen. Nu ik de kleine af en toe voel vind ik dat de allerbeste geruststelling. <3

Zijn er nog dames die dit de vorige zwangerschap hebben gedaan of nu van plan zijn zo’n beeldje te laten maken?

Afbeelding

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 18:51

Ik heb niet zo’n doppler, ook geen behoefte aan (gehad). Voel het al een paar weken dagelijks, dat is wel fijn.

Vind zo’n beeldje wel heel mooi stiekem! Heb me er nog niet in verdiept, maar sluit het ook niet uit. Geen idee nog hoe zoiets werkt.

Ik moet even mezelf moed in praten, heb het idee dat er een scheurtje en los stukje aan een kies zitten. Maar tandenpoetsen zorgt nog steeds regelmatig voor kokhalzen, dus zie er een beetje tegenop om naar de tandarts te gaan. Heb alleen geen keuze denk ik. Dus dat wordt tabletjes tegen de misselijkheid en dan maar op de fiets naar de tandarts. (Mag daar niet mee autorijden.)

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 19:19

Ik wil ook graag een beeldje laten maken! Dan wel met de borsten bedekt. Vind het toch een gek idee om dat "naakt" op het dressoir te hebben staan maar dat is een persoonlijke keuze natuurlijk! Ik heb al een afspraak gepland begin oktober :D

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-24 20:32

Oh gadsie wat vervelend San4nie. Naar de tandarts gaan is normaal al niet leuk, maar op deze manier is het helemaal vreselijk.

Wat leuk Leonie! Ik twijfel dus ook heel erg over de evt houding, maar ook kleur en materiaal van zo’n beeldje. Jij al een houding en kleur uitgezocht ? Snap heel goed wat je zegt van ja zet je zo’n beeldje met blote borsten op het dressoir. Ja dat weet ik dus ook nog niet zo goed en wat is inderdaad een mooie plek om zo’n beeldje neer te zetten. Hou je dat privé of waar iedereen het ziet. Vind het ook wel weer zonde om het soort van te verstoppen…. Waar ga je het laten doen?