Op een stalen ros over wegen en door het bos

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarliesV

Re: Op een stalen ros over wegen en door het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 12:31

Ik was gisteren niet ver van jou ook op de fiets Maaike, wij hebben 50km rond Putten gedaan op de gravelbike.
Daarna verjaardag in Woerden, maar wat was het lekker weer om te fietsen zeg!

Fijn dat je vakantie zo top was en het spreken op het congres is stoer! Succes met je ritme weer vinden qua werk ;-)

Laran, je arbeid op de race (of gravel) helpen echt met je snelheid op de mtb. Je traint veel meer duurvermogen en snelheid op die fietsen, mtb is toch meer kracht en interval. Mooie combi toch zo.
Gieten-Gasselte is een tof rondje!

Ik heb me inmiddels ingeschreven voor de Dutch Masters of MTB in Haarle in november, 100km en aardig wat hoogte meters voor dit vlakke landje. Dus komende tijd proberen regelmatig die hoogte meters mee te pakken in de ritjes die ik doe.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 18:52

Ik ben na een weekje in Almere te zijn geweest weer thuis .
Hard werken , 20.000 stappen per dag , spierpijn ,stijf , moe , maar ontzettend genoten van deze mooie wedstrijd .
Morgen volgt een update , heb nu nog een berg was liggen . _O-

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 21:26

Haha herkenbaar die was na zo'n week. Succes er mee en we lezen het later graag!

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 19:27

Wauw wat een leuke verslagen en foto's. Ik heb al even niet meer gekeken hier.

Op het moment zit ik niet helemaal lekker in mijn vel en ben erg moe.

Maar ik ben ook wel weer blij. Ik doe veel leuke dingen, maar ben ik ook meteen heel druk mee.
En goed nieuws, na anderhalve maand is mijn standaard woonwerk route weer open. Dus ik kan weer lekker doorrijden.

Vorige week nog een keer met spoed naar de weide gemoeten. Had één van de ponies een slokdarm verstopping. Dus ja ik wilde zo snel mogelijk naar de weide. Dat ging met recht iets te hard met 60km/u op de teller. Wel een bijna helemaal leeg fietspad zo in de avond gelukkig. En een scooter rijder wilde ook wel even mee doen, wat mij verbaasde.
Gelukkig lijkt het nu allemaal goed met de pony, maar heeft ze nog steeds last van wat slijm. En ze wil echt te snel eten. Mag daarom ook geen brok meer hebben.

Betreft fietsen ligt het hier ook helemaal stil naast woonwerk ritten. Een kennis heeft zijn fiets stuk waardoor ik nog even moet wachten met samen fietsen. Maar dat komt ook wel weer.

Allemaal nog veel plezier en succes met jullie trainingen en wedstrijden. Ik lees wel weer mee.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 09:06

Morguh :wave:

Zo zeg , wat hebben we vorige week de eerste dagen slecht weer gehad .
Vanaf donderdag werd het gelukkig beter .
Het was een week van buffelen , slepen , lange dagen en heel veel stappen zetten .
En op zaterdag stond ik weer bij verzorgpost 4 op het fiets parcours .We waren volledig onderbezet
met 5 personen .Gelukkig was het niet zo warm als het jaar ervoor . Maar het was aanpoten ban begin tot eind zonder een pauze te kunnen nemen .Op een gegeven moment heb ik een motard en een jurylid moeten vragen de bidons te vullen met Iso .
Maar atleten zijn altijd zo dankbaar :j
Het was weer fantastisch , nu nog lekke twee weken vakantie .
Gisteren wezen zwemmen , dat was voor mijn stijve lijf wel lekker .

Voordat ik maandag naar huis reed , @Maaike nog getroffen met koffie en een taartje *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Voorlopig effe sport voeding genoeg _O-

Afbeelding

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 09:48

Time2Tri schreef:
Morguh :wave:

Zo zeg , wat hebben we vorige week de eerste dagen slecht weer gehad .
Vanaf donderdag werd het gelukkig beter .
Het was een week van buffelen , slepen , lange dagen en heel veel stappen zetten .
En op zaterdag stond ik weer bij verzorgpost 4 op het fiets parcours .We waren volledig onderbezet
met 5 personen .Gelukkig was het niet zo warm als het jaar ervoor . Maar het was aanpoten ban begin tot eind zonder een pauze te kunnen nemen .Op een gegeven moment heb ik een motard en een jurylid moeten vragen de bidons te vullen met Iso .
Maar atleten zijn altijd zo dankbaar :j
Het was weer fantastisch , nu nog lekke twee weken vakantie .
Gisteren wezen zwemmen , dat was voor mijn stijve lijf wel lekker .

Voordat ik maandag naar huis reed , @Maaike nog getroffen met koffie en een taartje *\o/*

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]
Voorlopig effe sport voeding genoeg _O-

[ Afbeelding ]

Oh, al die powerbar. Echt mijn favo sportvoeding. Zijn zij het merk wat beschikbaar is bij Challenge Almere?

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 10:09

@Imay , ja Powerbar is een van de sponsors :j

Ik kan in ieder geval effe voorruit . :D

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 11:30

Time2Tri schreef:
@Imay , ja Powerbar is een van de sponsors :j

Ik kan in ieder geval effe voorruit . :D

Effe grof gerekend , in winkel waarde bijna 380,00.

ZebrastreepJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 11:41

Even nog een vraag tussendoor of iedereen nog meegaat met het bokt fietsuitje voor wie zich had aangemeld :D

Aangezien de afgesproken datum al bijna in de buurt komt , dan heb ik weer even overzicht haha.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 11:51

Zebra dat is de 29e toch? Hoe laat gaan jullie weg, waar en voor hoeveel km, en op welke fiets haha.

Wij vieren in de middag de verjaardag van mijn vent, dus ik ben bang dat ik het echt niet redt. Maar misschien kan ik nog ff mijn snoet laten zien, afhankelijk van locatie en tijd ;-)

T2T lekker hoor zo'n voorraad! Klinkt als een erg vermoeiend maar geslaagd weekend.

Gothico, fijn om je weer in beeld te hebben. Hopelijk straks weer lekker meer kilometers maken en je vertrouwde route oppakken. Voelt die ook veiliger qua verkeer?

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 12:07

Hoi,
Ik meld me ook weer even, word blij van jullie mooie fietstochten laatste tijd!
Bij mijn staat het allemaal nog op een laag pitje. Ik kan wel weer met gewone gympen en normale pedalen een klein rondje doen, maar meer dan 40km/ 1.5 uur doe ik nog niet.
Dus ga ik weekend van de 28ste gezellig met mijn man zijn boot overvaren, ook leuk ;)
Ik wens jullie veel plezier en hoop dat er volgend jaar nog een editie komt!

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-24 12:44

Ik kan in principe die dag nog altijd wel. Maar wil wel graag weten of ik gravel ga rijden of dat ik met de wegfiets kom. Hoe lang de route ongeveer gaat zijn en wie er allemaal in welke groep mee gaat (als ik alleen op de wegfiets ben dan is dat ook zo eenzaam)

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 14:10

De precieze datum heb ik ook zo effe niet meer op mijn scherm . -O-
Voor mij sowieso racefiets , hoeft ook geen superlange rit te zijn toch ?
Lekker keuvelen met taart en koffie erna *\o/*

ZebrastreepJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 15:28

de 29ste :D

Ik heb een mtb, als de keuze voor iedereen de racefiets wordt ga ik mee met dat clubje. Ik ben alleen geen snelle fieter hoor :')

laran

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 15:30

Welke datum was het ookal weer? Als het dr 29ste is dan kan ik wel. Hoe wat waar is belangrijker.

Race of mtb maakt mij niet zo veel uit.

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 16:35

Hmm het is zondag hè? Ik houd nog even slag om de arm, morgen wordt stuk draad uit mijn voet verwijderd. Als dat geen nieuwe klachten oplevert en het geen mega ronde wordt dan durf ik het wel aan **\O/**

ZebrastreepJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 18:25

laran schreef:
Welke datum was het ookal weer? Als het dr 29ste is dan kan ik wel. Hoe wat waar is belangrijker.

Race of mtb maakt mij niet zo veel uit.

29ste! Als je de mtb meeneemt zou tof zijn die heb ik namelijk ook haha :)

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 11:57

Zoooo, daar kun je voorlopig mee vooruit T2T :D
Super dat je je inzet als vrijwilliger. Het is wel nijpend dat eigenlijk in alle sporten sprake is van een tekort aan helpende handjes. Hopelijk komt daar ooit weer een verandering in.

@Gothica, goed om wat van je te horen. Hopelijk knapt de pony goed op. En woon-werk ritjes zijn ook lekker toch?! Die langere km's komen wel weer.

Verder zag ik wat leuke ritten en foto's voorbij komen en een inschrijving voor de DM. Stoer hoor!

Hier nog even genieten van de laatste vakantiedagen. Afgelopen weekend maar 1 dag gefietst en vanmorgen een rondje van 38km gemaakt (man is doorgefietst voor een rondje Markermeer, die wil de 200 aantikken vandaag). Verder 13,5 km gewandeld in Den Treek (geen wolf gezien), sportschool geweest en gisteren leren afslaan met golf. In het kader van nieuwe dingen leren, gaan we komend weekend een 2daagse doen om ons golfpapiertje te halen. Het wordt straks nog kiezen met welke activiteit we het weekend moeten vullen :P Al blijft fietsen met mooie dagen vast wel voorop staan!

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 09:22

Thami schreef:
Hmm het is zondag hè? Ik houd nog even slag om de arm, morgen wordt stuk draad uit mijn voet verwijderd. Als dat geen nieuwe klachten oplevert en het geen mega ronde wordt dan durf ik het wel aan **\O/**

Hoe is het gegaan ?

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 16:52

Wat een weertje vandaag hè ?
Ik had een hele productieve ochtend :j
De dag begonnen met 2000 m zwemmen , door naar Aldi . Thuis ontbijten , naar de milieu straat , mijn paincave stofgezogen en gedweild. Mijn montage staander opgebouwd . Racefiets buiten schoon gemaakt . Beddengoed afgehaald , gewassen en buiten gedroogd .
Vanmiddag dan chill aan gedaan :D

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 16:56

@Marlies, De route die ik normaal reed en nu weer doe is op één punt na wel de veiligste. (Het punt waar ik ook het ongeluk had.) En is ook sneller. Maar de andere route ben ik nu ergens gewend geraakt. Al kan ik daar niet overal even makkelijk met mijn grote fiets door. En ga ik midden door het centrum heen wat ook niet echt heel handig is.

@Padoertje, De pony is wel redelijk opgeknapt nu. Helaas mag ze nooit meer brokjes hebben en is hooi soms ook wel lastig. Ze propt ermee en is dus lastig met eten. Gras is zachter en dus beter, maar ook langer gras propt ze mee en dus opletten. Ze heeft dus een graasmasker op buiten als we een nieuw stukje weide geven.

Woon/werk fietsen is inderdaad ook prima. Mijn zin om te fietsen is gewoon echt wat minder. En heb iedere keer schrik als er een auto bij een kruising komt waar ik over moet. Dat heb ik nu met al mijn fietsen en dat is vervelend. Soms wel terecht omdat automobilisten de auto door drukken het fietspad op en dan pas kijken. Zelfs als er een gewone fietser voor me rijd.

In groepen fietsen is wel iets wat ik dan weer heel leuk vind, maar ben juist de weekenden ook druk. (al plan ik die zelf vol met andere leuke dingen).

Helaas kan ik de 29ste echt niet. Duuve te gek is dan en sta ik achter een kraam. Ik kan daar niet onderuit wat ik wel jammer vind. Was heel graag mee gegaan met jullie.

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 16:58

Time2Tri schreef:
Wat een weertje vandaag hè ?
Ik had een hele productieve ochtend :j
De dag begonnen met 2000 m zwemmen , door naar Aldi . Thuis ontbijten , naar de milieu straat , mijn paincave stofgezogen en gedweild. Mijn montage staander opgebouwd . Racefiets buiten schoon gemaakt . Beddengoed afgehaald , gewassen en buiten gedroogd .
Vanmiddag dan chill aan gedaan :D

Je bent inderdaad heel erg druk geweest. :o

Ik zou het wel leuk vinden om je gewoon een keer te treffen als je hier langs fietst :o

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 17:05

Time2Tri schreef:
Thami schreef:

Hoe is het gegaan ?

De verdoving zetten was wel pijnlijk, de ingreep was zo gebeurd!
Wel weer een hechting erbij, even kijken nog hoe dat voelt op de fiets.

ZebrastreepJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-24 19:22

Zo balen! De hondsrug classic ga ik niet kunnen rijden. Ik was een beetje vergeten vrij te vragen op werk. En ruilen is moeilijk tot niet mogelijk.

Er kwam opeens nog tickets voor een concert dus ik moest ook wel kiezen. Liever naar beide gegaan...

Maar aangezien desbetreffende artiest hierna stopt met touren en de hondsrug classic nog wel weer komt probeer ik maar positief te denken.

Maar dat ik baal is nog zacht uitgedrukt. Ik heb net ook wat gedoe gehad op werk en die collega's liggen mij ook niet meer zo. Betekend ook dat als zij een keer willen ruilen ik ook vriendelijk bedank en nee zeg :')

Edit: als er een liefhebber is , ticket is gratis ter overname! Ik wil en dan graag nog iemand blij mee maken . Dan geniet ik ook nog een beetje mee.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-24 12:33

Wat flauw Zebrastreep dat ze zo moeilijk zijn op het werk. Ik ben dan toch wel heel blij dat op mijn afdeling we toch vaak proberen om dingen mogelijk te maken om iemand blij te maken. Al moet ik zeggen dat ook ik niet meer voor iedereen hard ren :x . Ik heb alleen een gravelfiets, daar ga ik daar niets kunnen uithalen.

Gisteren nog even ultiem genoten van het mooie weer door de gravelfietsjes op de auto te knopen en naar Limburg af te reizen. We waren 2 dingen vergeten mee te nemen in deze gedachtegang: de A2 is dicht bij Utrecht en dus staat werkelijk overal file op omliggende wegen, zeker wanneer de A1 ook dicht blijkt en er was een dingetje rond Ede met een herdenking _O- . Wij kwamen zo’n 2 uur later dan gepland op de plek van bestemming. Maar ik moest en zou daar rijden. En wat was het mooi!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding