Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

annepaardoes

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 12:32

Hier komt het brandend maagzuur ook steeds meer, alleen nog welkom de avond voor het slapen gaan en een halve rennie is al voldoende. Dus ik heb nog geluk zo te lezen.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 13:17

Kabayo, fijn dat er niets afwijkend te vinden was! Hoe gaat het ondertussen?

Suus-toes, vervelend van dat maagzuur! Hier gelukkig weinig last van, moet wel opletten met bepaald eten.
Ik had een superlekker fruitsap gevonden, meloen/munt maar die munt blijf ik de hele dag door proeven :')
Ik zou dan toch aan de HA vragen om omeprazole als het zo erg is!

Lien, ik heb om de 4 weken ongeveer controle bij de gyn en dan krijg ik ook altijd een echo dus daar gaat mijn man mee naartoe :) Maar ik zou het alleen niet meer durven inderdaad :(
Succes alvast voor volgende week!!

Nadia, oh wat heftig! Ga je naar een kinesist of fysio? Hoeveel weken ben je nu?
Leuk he die kleertjes! Hier ook al een deel gewassen en in de kast gelegd, zo leuk om daar de baby al in te beelden <3

Gisteren heb ik de kinkhoest prik gehad. Normaal laat ik vaccins steeds in mijn linkerarm zetten (want rechtshandig) en heb ik er amper last van maar omdat ik nu voornamelijk op mijn linkerzijde slaap, dus rechts gezet. Mijn god wat een spierpijn, ik heb er amper door geslapen :')

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 14:57

Wat vervelend Nadia, ik had het idd ook na 1 simpele beweging dat erna al mn banden zeer deden. Ik heb wel baat bij de bekkenfysio. Die masseert het gedeeltelijk los waardoor ik wat soepeler beweeg. Maar het blijft echt een zwak punt. Ik kan gelukkig nog redelijk lopen, maar zitten is dan weer wel een ding.

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 17:17

Oef jullie gaan hard!! Ik probeer een bijleespost, in ieder geval van de laatste dagen.... :(:)

@Kabayo: even schrikken maar gelukkig konden ze bevestigen dat alles in orde is

@Jasz: wat vervelend zeg! Ik heb wel jeuk aan mijn handen, lijkt of mijn latex allergie ineens weer de kop op steekt. Droge handen en plekjes overal. Wordt er soms wakker van in de nachten. Nu gaat het wel wat beter en latex-vrije handschoenen zijn besteld.

@Suus-toes: dat gaat lekker! 26 weken alweer. Vervelend van maagzuur... Ik heb het nog niet maar ben nog niet zo ver.

x_Nadia: oef wat vervelend zeg! Ik heb er vast overheen gelezen maar waar heb je last van als je dat wil delen? Is het puur vanwege de zwangerschap of had je al last? Wel lekker dat je de rust en tijd kunt vinden om je hobby op te pakken en kleertjes te wassen :o . Daar ben ik nog lang niet aan toe, eerst de babykamer maar omtoveren van bouwval tot kamer.

@Farjen, lastig die spierpijn van het vaccin! Verder geen klachten ervaren?

Ik heb vandaag de 20 weken echo gehad, ben nu 19+3. Alles zag er goed uit <3 . Heb alleen waarschijnlijk een placenta die bestaat uit 2 delen, dus moest even met de billen bloot om te zien of deze niet voor de cervix ligt en/of geen bloedvat voor de cervix. Zag er voor nu allemaal netjes uit, moet alleen met 32w nog eens laten checken.

Ik kan de baby nu ook voelen, nog niet zo heel goed maar ik herken het nu wel als kleine "plopjes".

Verder wel wat meer last van onderrug en bekken en soms ook flink last van ligamenten etc., merk het vooral als ik wat meer heb gedaan of op werk zware honden (patiënten) heb getild of heel veel heb gestaan. Ik probeer er dus goed op te letten om mijn houdingen af te wisselen, waar kan ook even zitten, niet te zwaar tillen, etc. Ik start begin mei met zwangerschapsyoga waar ze ook rekening zullen houden met deze klacht en eventuele bekkeninstabiliteit.

Bloeddruk is trouwens weer terug naar "normaal", in mijn geval 90/60. Merk echt verschil met energie en duizeligheid wat erg fijn is.

Op echo vandaag trouwens weer goede bevestiging gezien dat wij een jongen verwachten :):)

Afbeelding
Profiel van vandaag

Afbeelding
Buikje begint ineens flink te groeien

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 18:54

Wat fijn dat alles goed was horsiegek! En Mooi bescheiden buikje nog!

Jeuk is echt erger dan pijn vind ik, vervelend dat je er ook last van hebt. Ik heb op dit moment geen jeuk, paar weken geleden wel en toen ook m'n waardes laten checken, maar was gelukkig nog goed.

En kans is 60-80% dat ik het weer krijg.

Farjen, ah balen dat je er zo'n last van had!

Nadia, dat lijkt me echt heel erg vervelend. Zou idd een bekkenfysio overwegen, daar hoor ik altijd heel goede dingen over. En ik deed na een bepaald aantal weken ook zo'n buikband om voor extra ondersteuning. Die kan je met klittenband verstellen en lift je buik wat omhoog. Dat hielp mij wel goed als ik wat meer ging wandelen en droeg hem ook op m'n werk altijd.

Ik was vandaag helemaal de verloskundige vergeten :+ jongste is ziek, dus dag ging anders dan gepland en 10 minuten van tevoren kreeg ik de reminder van m'n agenda. Gelukkig kon ik het nog verzetten. Lekker vergeetachtig dus :')

tijger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 19:42

Hier drukke dagen gehad dus even bijlezen

@kabayo wat schrikken zeg! Fijn dat ze het zo serieus namen en er niets aan de hand was.

@suus_toes maagzuur.... zeker bekend en wat kan je je daar beroerd van voelen. Ik heb omeprozol. Werkt wel erg goed voor mij. Verder letten op eten. niet te scherp gekruid, niet te vet en niet teveel koolhydraten

@xnadia wat naar dat je zoveel last hebt en nauwelijks nog kunt lopen. Zou en fysiotherapeut je kunnen ondersteunen?

@horsiegek wat leuk, wij lopen dat nagenoeg gelijk! Ik ben nu 19+4. Fijn dat je echo goed was ondanks je placenta. Leuk dat je de baby begint te voelen. Fijn dat ze bij de yoga ook rekening houden met je bekken. Een jongen wat leuk! Gefeliciteerd

@jasz wat naar dat je zoveel kans hebt om het weer te krijgen! Jeuk is inderdaad vreselijk! Kunnen ze je wel iets geven tegen de jeuk?
Oeps haha gelukkig dat je het kon verzetten. Je zult vast de enige niet zijn die een afspraak vergeet.

Hier afgelopen maandag de 20 weken echo gehad. Alles was goed maar komende week wel terug komen omdat de baby de rug echt niet uit mijn bekken wilde halen en ze het dus niet kon zien. Wat een straf een extra echo :D wat betreft bewegen voel ik inderdaad soms wat plopjes/kriebels maar twijfel ik altijd of het de baby is. Vandaag dacht ik ook wat getrappel te voelen maar dat was ook weer zo snel weg dat ik nog steeds niet zeker ben. Op de echo bewoog de baby gewoon goed dus hoefde me geen zorgen te maken.

x_Nadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 21:10

@horsiegek, ik heb vooral heel veel last/pijn aan mijn heupen/banden.

Ik zit op het moment 32+2, dus nog even doorbijten.
Een buikband heb ik ook gekocht, die helpt gelukkig aardig goed en een fysio wou ik inderdaad even voor gaan overleggen met m’n VK en/of HA.

In het begin vond ik die rolstoel wel wat overdreven, maar ik zat er wel een beetje doorheen.
Vaak lopen we ‘s avonds(met mooi weer) nog even met zoon en de hond als gezin, dan kon ik bv al niet meer mee en ik ben best ondernemend en ga graag naar marktjes ed. dat kon ook niet meer… dus echt voor die dingen is ie gekomen en voel mij alweer een stuk fijner/vrijer.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 22:07

Wat vervelend dat meerderen zo'n last hebben van maagzuur! Dat heb ik (nog) niet. Hoever zijn jullie nu? Hadden jullie dat al vroeg in de zwangerschap?

Hier inmiddels ook bij een bekkenfysio geweest omdat ik mega last van mn stuitje had. Bleek dat mn stuitje helemaal scheef stond, ik had al jaren last, maar geen idee dat het daar van kwam. Ze kon het zo recht zetten en het is echt al veel beter! Ook oefeningen meegekregen voor ner wat meer stabiliteit met een fitnisbal dus die moet ik maar eens gaan regelen!

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 22:45

Ik ben nu 32 weken. En heb het vanaf 25 weken ofzo. Maar heb nu sws het idee dat alles in de knel zit zegmaar. :')

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 22:46

Tijger, fijn dat alles goed was en een extra echo is altijd leuk! Lekker eigenwijze baby dus, haha.

Ik kreeg er medicatie voor, vooral voor de jeuk en ik smeerde mentholgel. Maar het bleef alsnog wel flink aanwezig.

Ja ik krijg maagzuur elke keer wel snel, nu ook al wel 4 weken weer ofzo en ben nu bijna 23 weken.

Nadia, kan me voorstellen dat je dan een rolstoel wil. Lijkt me ook echt niet fijn als je zo beperkt wordt in je vrijheid, helemaal als je al een kind hebt.

Wat fijn dat de fysio zo goed geholpen heeft britt_sisi!

tijger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 13:51

x_nadia wel fijn dat de rolstoel je wat vrijheid geeft. Begrijpelijk dat je er doorheen zit. Slim om Fysio te overleggen, wie weet kan dat nog wat verlichting geven.

Britt_sisi wat fijn dat ze je zo hebben kunnen helpen met je stuitje en het gelijk zo'n verlichting gaf!

Jasz vervelend dat je ondanks de medicatie en gel evengoed nog zo'n jeuk had dan. Hopelijk krijg je er nu geen last van.

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 15:35

Fijn dat de fysio geholpen heeft britt_sissi!

Ik mag maandag weer naar de fysio, kijk nu alweer uit naar wat losser gemasseerde banden. Masseren ansich is om te janken maar het helpt me zo fijn.

Iedereen die al zo vroeg last van maagzuur heeft, wat ontzettend balen.

Lien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 17:58

x_Nadia wat vervelend zeg! Ik snap dat je er een beetje doorheen zat. Hopelijk geeft dit je wat meer vrijheid, maar ik zou inderdaad ook naar een fysiotherapeut stappen
Leuk die kleertjes. Wat veel al, zo schattig

Ik weet helemaal niet wat ik moet halen qua kleertjes, ik heb alleen wat onesies de eerste maten (newborn tot een paar maanden). Het is de eerste zomer dat we hier wonen en ik heb geen idee wat de temperatuur zal zijn, waar we voorheen woonden werd het niet kouder dan 25-30 graden 's nachts en ik gok dat het hier niet veel koeler is. Mijn schoonmoeder die dit klimaat gewend is zegt dat ik geen warme mini kleertjes nodig ga hebben, maar ik ben dus bang dat ik straks niets met lange mouwen of pijpen heb en straks ligt baby in het ziekenhuis te koukleumen, dan ben ik direct een ontaarde moeder :')

Farjen ik snap dat je man in dat geval altijd mee gaat. Hopelijk is de spierpijn van de prik snel over :)

horsiegek fijn dat alles goed was! Fijn ook dat je bloeddruk normaler is :)

jasz oeps! Gelukkig kon je het nog verzetten :+

tijger ook goed nieuws dus, top. Een extra keer kijken is niet vervelend he :D

Britt_sisi fijn dat de fysio zo geholpen heeft :)

Gisteren was ik even helemaal op, heb me halverwege de dag maar ziek gemeld op werk omdat het even echt niet meer ging. Hoort er ook bij gok ik :( ik vind het zo stom als ik me niet goed voel, maar ik had ook al een paar dagen niet goed geslapen. Vandaag weer wat beter gelukkig. Ik denk dat het ook niet helpt dat ik weinig eetlust heb en snel misselijk ben, ik voel me snel wat slap/futloos als ik niet goed oplet. Ben vanochtend ook langs het lab geweest voor maandelijkse bloed/urine controle en vanmiddag al de resultaten gekregen, alles weer in orde :)

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 19:30

Drukke week gehad, bijleespost is even lastig. Maar fijn de goede controles en bloedwaarden.

Maagzuur heb ik gelukkig geen last van. Lijkt me niet fijn!

En wat vervelend van de bekkenpijn voor wie daar last van heeft en x_nadia, de beste tip is idd naar de fysiotherapeut gaan. Mijn vorige zwangerschap had ik het ook vrij extreem en vond het heel belemmerend. En mentaal ook ingewikkeld. Vooral toegeven dat ik echt minder kon, Veel minder, Was zwaar. Daar kon de fysiotherapeut ook wel bij helpen. Hobby zoeken waarbij ik kon liggen en van houding kon wisselend hielp ook (ik ging naaldvilten, lekker agressief met een naaldje). En ik ben terecht gekomen bij een personal trainer om wel nog iets te kunnen doen. Goed dat je naar hulpmiddelen kijkt, bekkenband hielp mij ook iets. En bewegen wat wel kon. Ik kon niet goed zitten, maar wel fietsen. Dus was heel blij met een elektrische fiets. Oja, na mijn bevalling was de klacht vrijwel meteen weg. Het heeft wel lang geduurd voordat ik echt pijn vrij was, maar kon wel meteen gaan opbouwen.

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 22:50

@lien welk land wonen jullie als ik vragen mag?

Ik heb het geluk dat ik veel kleertjes heb gekregen van vrienden met kinderen. Heb besloten dat ik van daaruit zelf kleren koop. Kan ik zien wat ik voor rompers fijn vind werken en wat ik wel of niet aan doe.
Heb wel 3 pakjes gekocht voor als ze er net is, zodat ze dan wel echt kan shinen

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 17:19

Hier even een off day. Slecht geslapen en bekkenpijn. Daarnaast wezen kijken naar de perfecte auto, zat er roest in het chassis dus dat is ook niks geworden.
heb voor het eerst in tijden zin een goed glas wijn :')

Lien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 17:30

:(:) klinkt als een echte baaldag. Lekker vroeg naar bed, morgen is een nieuwe dag. Balen van de auto. Kleding van vrienden is handig, ik ben helaas de eerste. Kan ik het spul doorgeven aan familie/vrienden straks :) nieuwe pakjes is wel leuk, ik wil ook graag nog iets zoets kopen voor de foto’s enzo <3
Wij wonen in Frankrijk, aan de zuidkust in de buurt van Nice nu.

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 17:39

Ik heb nog heel veel van de oudste, dus hoef weinig te kopen. Nog een week werken en dan ga ik maar eens wassen. Babykamer gaat komende week ook eindelijk ingericht worden. Voelt wel laat, 33 weken nu :)

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 21:14

Lien_ schreef:
:(:) klinkt als een echte baaldag. Lekker vroeg naar bed, morgen is een nieuwe dag. Balen van de auto. Kleding van vrienden is handig, ik ben helaas de eerste. Kan ik het spul doorgeven aan familie/vrienden straks :) nieuwe pakjes is wel leuk, ik wil ook graag nog iets zoets kopen voor de foto’s enzo <3
Wij wonen in Frankrijk, aan de zuidkust in de buurt van Nice nu.

Bij ons in de vriendengroep is iedereen zo goed als klaar nu wij beginnen haha. Dus dat is best handig.

Ooh lekker in het zuiden! Met het ellendige weer hier ben ik best jaloers.

@fenn, snap dat het laat voelt haha. Maar wel fijn aftellen nog een weekje werken!

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 21:23

Wat balen redbutton, dat klinkt echt als een baaldag idd!

Haha hier ook juist nog bijna geen vrienden met kinderen, terwijl wij er straks al 3 hebben :')
Wij begonnen ook wel iets jonger dan gemiddeld denk ik

Wel 1 van onze vriendengroep die nu ook zwanger is van de eerste, anderhalve maand na mij uitgerekend, dat is wel heel leuk!

Ik heb ook nog best wat kleding van de andere 2, maar ik ga het grootste deel wel nieuw kopen. Ik vind het fijn om ook voor de 3e nog wel echt leuke spulletjes te halen en de grote aankopen hebben we ook al in huis.

Ik had bij de eerste heel veel kleertjes van vrienden gekregen, maar ik merkte dat ik vaak dan toch de dingen pakte die ik zelf had gekocht.

Hier gaat alles goed. Jongste was ziek vanaf dinsdag, koorts en buikgriep. Was echt sneu. Helemaal slapjes en stil. Gelukkig sinds vandaag weer echt opgeknapt en z'n praatjes terug

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 22:11

Wij zijn de 2 de van de vriendengroep. Een stel heeft al 3 kinderen, maar die waren met 20 jaar ingepland zwanger. De rest van de vriendengroep is er ook nog totaal niet mee bezig. We hebben ook wat losse vrienden, die hebben al wel een kind.

Van onze van familie zijn wij ook van beide kanten de eerste. De broer van mijn vriend gaat in juni trouwen, dus verwacht daar binnen korte tijd ook wel wat als het allemaal lukt.

Fenn: hier ook bijna 33 weken en de kinderkamer nog niet af. :')

Redbutton: jammer van je baaldag. Wij zijn ook nog steeds opzoek naar een nieuwe auto. Maar dat wil ook nog niet echt vorderen. Een hond van 45 kg en een baby past niet in een seat ibiza volgens mijn vriend. :+

Ik ga morgen naar de braderie eens zien of ik daar nog wat babykleertjes kan scoren.

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 08:47

Wij hebben hetzelfde Nicole. We hebben een sedan en de hond (35kg) en kleine op de achterbank zal best goed gaan maar is niet ideaal haha. Maar het vordert nog niet echt, al hebben we nu eindelijk een idee wat voor soort auto we willen.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 09:20

Wij hebben wel een idee wat we willen, maar het is allemaal nog zo duur. En het liefst had ik de ibiza er nog gewoon bij gehouden, want ben niet zo'n held met inparken en de grote stad enzo. En daar is die ibiza wel het perfecte formaat voor. Maarja we hebben wel de inruil waarde nodig voor een andere auto.

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 13:48

Mijn vriend kon zijn auto van werk inruilen voor er station. Wel fijn want dat was daarvoor een oude Honda civiv, cooler ding dan we nu hebben. Maar er past zoveel in zijn nieuwe auto. Daarnaast heb ik een twingo staan, passen wel twee kinderen in en een kinderwagen, maar dan is het vol... overigens hebben we de kinderwagen toen wel gekocht met als voorwaarde dat ie klein op kon vouwen :')

Vanochtend nog op de vrijmarkt geweest. Zo leuk om te struinen!

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 15:13

Ja de autos zijn erg duur. Nu is onze mercedes nog prima maar niet ideaal. Maar mijn vriend is een liefhebber en nogal kieskeurig. Hij wil ook zelf kunnen maken dus niet te veel electronica :')
Maar dan heb je het risico dat je een verroest exemplaar tegenkomt. Hebben al eens zo een miskoop gehad dus kijken het nu altijd na.

Hier slaan we Koningsdag over. Lekker in de zon bij de paarden bezig geweest en zo met vrienden bbqen.
Maar hier zijn ook niet zoveel vrijmarkten in de buurt l.