Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CynThier

Re: Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 21:02

Hier was het even spannend afgelopen nacht.

Werd rond 01.30 wakker met pijn rond m'n maag, halfuur/uur later heb ik wat gespuugd en de pijn ging afzakken dus waarschijnlijk heeft er iets dwars gezeten.

Rond 02.30/02.45 wilde ik nog even plassen voor ik weer terug naar bed ging, daar verloor ik dus ineens bloed. Zowel in de pot als op papier was het roze/rood. Toch de 24 uurs verloskundige gebeld om te overleggen, zij is die nacht bij ons thuis langs geweest om het hartje te luisteren en bloeddruk meten. Dit was gelukkig allemaal in orde.

Zij gaf aan dat het wellicht de druk op de buik kan zijn geweest van het spugen, dat er wellicht een vaatje gesprongen is. Dit moest in de ochtend weer over zijn.

Rond 06.50 was er nogsteeds bloedverlies, weer contact gehad en langs geweest. Ook heeft zij toen opgevoeld hoe m'n baarmoedermond stond. Ze kon het niet met volle overtuiging zeggen dat hij gesloten was omdat deze dus schijnbaar gekanteld ligt :roll:

Uiteindelijk de ochtend in het ziekenhuis doorgebracht om alles te checken. Bloeden was inmiddels gelukkig gestopt en tijdens de echo konden ze geen grote gekke dingen vinden.

Wel zagen ze dat mijn placenta aan de voorkant zat en ook redelijk laag. Voor nu ligt hij niet voor de "uitgang" maar dit gaan ze wel komende tijd in de gaten houden. Wellicht dat de lage ligging van de placenta dus wel de oorzaak van de bloeding kan zijn geweest. Komende dagen rustig aandoen en goed in de gaten houden.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 21:12

Pressent oh wat tof die zorg zeg! Vind zulke culturele gewoonten echt heel tof :)

Welkom Noeps! Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap :D

Oh jeetje Cynthier wat schrikken zeg! Gelukkig is het bloeden nu gestopt. Goed om de ligging te weten en in de gaten te houden. Nu goed bijkomen en denk ook wel bijslapen :(:)

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 21:56

O jeetje CynThier dat is wel echt schrikken, hoop dat het allemaal meevalt!

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 06:33

Poeh wat schrikken Cynthier. Hopelijk kan je na de controles wel weer wat rust en vertrouwen vinden!

Welkom Noeps!

Pressent, wel fijn dat de zorg er dus goed geregeld is! En interessant ook die culturele gebruiken.

Ik heb vanmiddag de tweede echo, termijnecho. Eindelijk weer kijken, voelt echt alsof al heel lang geleden is.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 06:53

Wat een schrik Cynthier! Gelukkig waren de controles wel goed en word je in de gaten gehouden.

Veel plezier bij de echo linoleum!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 07:32

Schrikken zeg CynThier! Heel goed dat je gewoon gebeld hebt en alles gecontroleerd is.

Wat leuk linoleum, veel plezier!

Dromen jullie ook zoveel en raar? Ik had het in het eerste trimester heel erg maar het begint nu gewoon weer opnieuw

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 08:09

Leuk om je ook hier tegen te komen Noeps :D

Nou Cynthier gelukkig was het in orde! Fijn dat de VK snachts als langs wilde komen. Lekker rustig aan doen de komende dagen :*

Linoleum, leuk :D ik heb strakjes de 20 weken echo :):)

Set: ja, hier ook de raarste en wildste dromen. Grappig, maar ook “belastend”? Ben vaak nog wel ff bezig met uitvogelen en verwerken :)) %)

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 08:26

Jaaa dat dromen. Ik ben normaal al een heftige dromer. Maar vorige zwangerschap was het echt next level. En begin nu ook alweer vreemde dromen te krijgen. Dat ik ook echt erna even wakker wil blijven, zodat ik zeker weet dat ik niet weer verder ga waar ik was gebleven.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 08:49

Veel plezier Linoleum!

Succes en veel plezier Doubtless! Hopelijk werkt de kleine goed mee

Hier een paar rare dromen, maar vooral veel dromen, terwijl ik dat normaal niet heb. En een paar keer echt dromen waar ik helemaal overstuur van wakker werd omdat ze o naar waren, was er dan echt een paar uur even goed van de kaart van

Hier vanmiddag naar de klinisch verloskundige, hopelijk mag ik dan ook nog even spieken bij de kleine meid.
Deze week de trappen in huis nog een keer in de verf gezet, als ze er is, zit dat er gewoon niet meer in. Maar dat gaat toch zo makkelijk niet meer met een buik in de weg, kind dwars in je bekken en de warmte haha, bekken kon het ook niet heel erg waarderen merk ik nu wel, maar het is af!

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 09:06

Bellex, dat is een flinke klus als je zwanger bent! Vandaag vooral rustig aan doen en veel zitten of liefst liggen. Dan is de last van je bekken hopelijk ook zo weg. En hopelijk mag je inderdaad even kijken! Bij de gynaecoloog in UMCG kijken ze elke controle even en dat vind ik natuurlijk heeeeelemaal niet erg. Ik heb geloof ik vorige zwangerschap echt iets van 15 echo's gehad in totaal.

Ik heb zonet ook maar andere zwangerschapsvitamines besteld. Kauwbare. Ik stond voor de zoveelste keer te kokhalzen boven de gootsteen en pas bij de derde poging lukte het, toen waren er al twee in de prullenbak geëindigd. Ik denk, dit gaan we anders doen.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 09:14

Bellex dat is inderdaad een flinke klus, zeker nu het zo warm is :Y) Ik heb het 2 jaar terug gedaan, na de geboorte van Frits tijdens mijn verlof. Die lag zo vaak rustig in de box en te slapen, dat kon makkelijk :))

Linoleum toevallig, ik ook! Of ja, zuigtabletjes. Kreeg die grote pillen maar moeilijk weg.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 10:16

Spannend Bellex, veel plezier met hopelijk het zien van je kleine meid!

Oja dat dromen had ik ook vandeweek, best bizarre droom die echt nooit bij de werkelijkheid gaat komen dus kan dat dan wel goed naast me naar leggen en wordt gewoon beetje wakker van wtf heb ik nou weer gedroomd :+

Hopelijk werken die zuigtabletten beter!

Vanwege mijn overgewicht kan ik ook een medicijn gaan slikken waardoor de placenta beter aanhecht, dat heb ik ook aangevraagd dus 18 sept telefonische afspraak met gynaecoloog. Merk dat nu alles beetje gaat lopen, heb me ook al ingeschreven voor kraamzorg omdat, dat aangeraden werd door de verloskundige. Nu alleen nog kinderopvang maar daar wil ik even voor bellen of ik mag komen kijken en wat vragen kan stellen. Iedereen hier dat al geregeld?

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 10:25

Welkom Noeps!

Yonker vind het echt stoer van je! Gaat helemaal goed komen met jou en de kleine.

Pressent wat een luxe dat familie zoveel doet al ben ik wel iemand die ook graag op mijzelf is maar beetje hulp enzo is wel fijn!

Cynthier dat was wel even spannend dan! Nu hopen dat het goed gaat en goed in de gaten houden!

Linoleum wat leuk weer! Vond de echo's in het begin ook altijd lang duren.

Dromen heb ik niet zoveel last van tot nu toe. Wel als ik heb gelegen enorm in mijn onderrug dat ik echt even niet weet hoe te lopen. 5 stappen verder niets meer aan de hand. Magoed over paar weken heb ik fysio en dan eens vragen of ze ernaar willen kijken.

Yonker ik moet het hier ook even over kinderopvang nog hebben met mijn vriend. Inprincipen voor het eerste half jaar alles geregeld, maar ineens dacht ik ja wat als iemand ziek is ofzo...

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-23 10:29

CynThier schreef:
Hier was het even spannend afgelopen nacht.

Werd rond 01.30 wakker met pijn rond m'n maag, halfuur/uur later heb ik wat gespuugd en de pijn ging afzakken dus waarschijnlijk heeft er iets dwars gezeten.

Rond 02.30/02.45 wilde ik nog even plassen voor ik weer terug naar bed ging, daar verloor ik dus ineens bloed. Zowel in de pot als op papier was het roze/rood. Toch de 24 uurs verloskundige gebeld om te overleggen, zij is die nacht bij ons thuis langs geweest om het hartje te luisteren en bloeddruk meten. Dit was gelukkig allemaal in orde.

Zij gaf aan dat het wellicht de druk op de buik kan zijn geweest van het spugen, dat er wellicht een vaatje gesprongen is. Dit moest in de ochtend weer over zijn.

Rond 06.50 was er nogsteeds bloedverlies, weer contact gehad en langs geweest. Ook heeft zij toen opgevoeld hoe m'n baarmoedermond stond. Ze kon het niet met volle overtuiging zeggen dat hij gesloten was omdat deze dus schijnbaar gekanteld ligt :roll:

Uiteindelijk de ochtend in het ziekenhuis doorgebracht om alles te checken. Bloeden was inmiddels gelukkig gestopt en tijdens de echo konden ze geen grote gekke dingen vinden.

Wel zagen ze dat mijn placenta aan de voorkant zat en ook redelijk laag. Voor nu ligt hij niet voor de "uitgang" maar dit gaan ze wel komende tijd in de gaten houden. Wellicht dat de lage ligging van de placenta dus wel de oorzaak van de bloeding kan zijn geweest. Komende dagen rustig aandoen en goed in de gaten houden.

Fijn dat tot nu toe alles goed is. Spannend wel hopelijk blijft de uitgang vrij, anders wordt het automatisch een keizersnede?

Gekke dromen heb ik ook gehad hele vreemde intense dromen. Nu niet meer zo gelukkig.

Hier wel een beetje grieperig, geen koorts maar ontzettend aan het hoesten enzo en voel me niet fit. Ook hoofdpijn maar dat is spanningshoofdpijn waarvoor ik morgen fysio afspraak heb gelukkig.

Kinderopvang al vrij snel geregeld ivm dat het bij onze 1e echt een probleem was toen. Toen met 8 weken zwangerschap aangemeld om met 38 weken te horen te krijgen dat er geen plek was!! Halsoverkop verder moeten zoeken en gelukkig gevonden bij de huidige opvang waar de 2e ook heen gaat. Bij ons is flexibel noodzakelijk ivm beidde werken in de zorg. Het is een hele fijne opvang, maar zit niet in ons eigen dorp enkele dorpen verderop op de route naar ons werk. Maar daardoor dus wel goed met werk te combineren.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 10:45

Ik heb bij de eerste direct bij 7 weken na eerste goede echo ingeschreven bij twee opvangen. Maar hier is het gelukkig nog niet zo’n gekkenhuis. Direct bericht dat ze plek hadden en we nog dagen konden kiezen.
Nu wacht ik tot de termijnecho vandaag en schrijf ik dan in. Maar omdat het de tweede is, krijgt dat voorrang op nieuwe gezinnen.

Je kan dus ook meerdere inschrijven en erna gaan kijken, zo hebben wij ook later één weer afgemeld.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 12:52

Beterschap Maartje :rose:

Hier ook meteen ingeschreven bij de opvang. Onze 1e gaat over 2 weken wisselen en de 2e hebben we ook ingeschreven op de nieuwe locatie. We horen 3 maanden vooraf of er plek is %)

20-weken echo was goed <3

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 17:26

Hier met 9 weken al aangemeld bij de opvang van ons zoontje, de wachttijden zijn zo lang!

Wat fijn doubtless!

pressent

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 17:34

Cynthier, dat is erg schrikken.. Heftig hoor.. Inderdaad even rustig aan doen de komende dagen.

Set_Elkol, wat grappig dat je over dromen begint, had toevallig afgelopen nacht een hele rare droom…

Gelukkig heb ik hier geen moeite met opvang regelen, dat lijkt me best stressvol..

Mijn ijzerwaren waren iets aan de lage kant dus even extra tabletten gehaald, maar vandaag viel hij niet goed.. Heledag een soort van misselijk geweest…

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 18:07

@Linoleum hopelijk helpen die tabletten, zo kokhalzend je dag beginnen is ook niks

@Yonker Lekker bezig! Hier wel op de wachtlijst voor het kdv maar we horen pas in december of er plek is -O- Maar goed, mijn nichtje woont in Amsterdam, heeft met 6 weken meteen ingeschreven bij 5 kdv's, en kon pas toen zoontje ruim 2 was voor 1 dag terecht van de gewenste 4, en met 2.5 voor 3, daar laten ze het nu bij. Dat vind ik echt wel heftig!

@Maartje vervelend dat je niet helemaal fit bent, hopelijk trekt het snel bij en kan de fysio je hoofdpijn morgen verhelpen

@Doubtless vervekend he om het pas zo kort vooraf te horen! Waren jullie niet tevreden over het huidig kdv of in verband met jullie verhuizing nog?

Hier beide weer goedgekeurd bij de klinisch vk, heb haar nog even mogen zien <3 Na de afspraak bij de gyn eind deze maand hoef ik, indien alles gewoon zo door blijft kabbelen, pas met 36 weken weer terug :D Heel fijn, al ga ik de extra echo's wel missen :') gelukkig nog minimaal 2 groeiecho's bij de reguliere vk.

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 18:14

Hallo iedereen,

Afgelopen maandag was ik een dag te laat met mijn menstruatie (had zondag moeten beginnen) en aangezien ik er de klok op gelijk kan zetten toch maar een test gedaan. En die was positief.

Ik had dit eigenlijk (nog) niet gelijk verwacht aangezien ik samen met mijn partner had besproken deze maand om gewoon maar eens een tijdje aan te zien. Niet plannen en kijken of het een keer zou lukken. We zagen toch wel samen een gezinsplaatje voor ons uiteindelijk. Dat het gelijk is gelukt was toch wel een verassing. Je hoort vaak genoeg anders.

Het is nog heel pril allemaal. De eerste afspraak bij de verloskundige staat gepland begin oktober. Dit is ons eerste kind. Het moet bij mij echt nog wel even bezinken. Ben echt kei onzeker. Heb namelijk totaal geen verstand van baby's of kinderen verzorgen. Nu komt dat uiteindelijk vast goed. Gewenst is het wel.

Hier ben ik ook nu al gestrest over kinderopvang. Ik heb mij nu al ingeschreven bij 3 kinderopvang organisaties en daarmee bij meer dan 10 locaties in de regio. Ik wil namelijk niet stoppen met werken, dat zou ik wel heel erg vinden. Met 2 dagen opvang pw komen we in het begin al een eind. We werken beide al 4 dagen. Locaties bekijken hangt er vanaf of er überhaupt een keuze is. Als er een plekje is, gaan wij uiteraard eerst eens kijken. De kinderopvang had ik eerder gebeld dan de verloskundige, zo wanhopig ben ik.

Als ik het online ga uitrekenen dan zou ik rond 12 mei ergens moeten bevallen. :)

Ik ga eens even verder in dit topic lezen.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 18:37

Nu alle belangrijkste mensen in mijn leven het weten is het ook tijd voor mijn meelezers, dus daarom niet eerder in dit topic gemeld :+

Wel meegelezen en met iedereen meegeleefd.

Hier inmiddels 12 weken (oké 11+6) zwanger van ons 2e kindje. Hebben al een dochtertje van 2,5 (april ‘21)
Heel onverwachts nadat ik een half jaar hormonen heb moeten gebruiken, toen zwanger raakte maar het toen een buitenbaarmoederlijke was en nu met 1 eileider en zonder hormonen een maand na m’n operatie zwanger was.

Kindje is super gewenst, maar ben en blijf super onzeker tot ik het kan voelen.

Maandag bloed afgenomen voor de NIPT, vandaag nog keer hartje mogen horen, want moest extra suiker prikken want die was bij m’n algemene lab maandag wat aan de hoge kant.
Nu netjes 3.7 nuchter.

Uitgerekende datum is hier 22 maart.

11 weken kotsmisselijk geweest, maar nu weer een soort van oké. Hoewel vandaag weer even een mindere dag

Las nog wat over opvang; hier flexibele opvang, die oprecht ook echt super flexibel is.
Geen wachtlijst voor de babygroep, ze hopen er zelfs eentje extra te kunnen openen.
Laatst bijgewerkt door Barbabientje op 07-09-23 18:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 18:37

Yipee schreef:
Hallo iedereen,

Afgelopen maandag was ik een dag te laat met mijn menstruatie (had zondag moeten beginnen) en aangezien ik er de klok op gelijk kan zetten toch maar een test gedaan. En die was positief.

Ik had dit eigenlijk (nog) niet gelijk verwacht aangezien ik samen met mijn partner had besproken deze maand om gewoon maar eens een tijdje aan te zien. Niet plannen en kijken of het een keer zou lukken. We zagen toch wel samen een gezinsplaatje voor ons uiteindelijk. Dat het gelijk is gelukt was toch wel een verassing. Je hoort vaak genoeg anders.

Het is nog heel pril allemaal. De eerste afspraak bij de verloskundige staat gepland begin oktober. Dit is ons eerste kind. Het moet bij mij echt nog wel even bezinken. Ben echt kei onzeker. Heb namelijk totaal geen verstand van baby's of kinderen verzorgen. Nu komt dat uiteindelijk vast goed. Gewenst is het wel.

Hier ben ik ook nu al gestrest over kinderopvang. Ik heb mij nu al ingeschreven bij 3 kinderopvang organisaties en daarmee bij meer dan 10 locaties in de regio. Ik wil namelijk niet stoppen met werken, dat zou ik wel heel erg vinden. Met 2 dagen opvang pw komen we in het begin al een eind. We werken beide al 4 dagen. Locaties bekijken hangt er vanaf of er überhaupt een keuze is. Als er een plekje is, gaan wij uiteraard eerst eens kijken. De kinderopvang had ik eerder gebeld dan de verloskundige, zo wanhopig ben ik.

Als ik het online ga uitrekenen dan zou ik rond 12 mei ergens moeten bevallen. :)

Ik ga eens even verder in dit topic lezen.

Gefeliciteerd!

Welke regio zit je?

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 18:47

Welkom nieuwe toekomstige mama’s!!

Barbabientje, ik snap dat je wel onzeker bent na zo’n voortraject. Maar je bent al mooi eind op weg!

Vriendin van m’n zusje woont ook in Amsterdam. Haar broer ook. Daar zijn uit nood zelfs hun ouders maar die kant op verhuisd vanuit Drenthe, dan kunnen die oppassen.
Toch blij dat ik dan in een niet populair gebied woon, geen gedoe met kraamzorg en opvang en dergelijke.

Vanmiddag hadden we de termijn echo. Ze kwam op 1 dag verder uit dan ik zelf dacht. Dus precies op schema :D
De afspraak voor nipt staat, doorverwijzing naar UMCG voor de hele rest van zwangerschap is de deur uit. En ik zal zo nog even de aanmelding bij de opvang doen. To do lijstje voor nu weer klaar.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 19:01

Cynthier wat een schrik! Is het tot nu toe verder rustig gebleven?

Welkom Barbabientje en Yipee!

Ik heb de baby net ook aangemeld voor de kinderopvang. Vorig jaar startte onze dochter eerst op een andere locatie, maar ze kon gelukkig al vrij snel over naar de locatie bij ons in de wijk. Hopelijk kan de baby daar direct terecht. We hebben opvang nodig vanaf september ‘24, ik neem lekker lang verlof, voordeel van eigen baas zijn! We hebben twee dagen kdv en de luxe dat een dag mijn schoonmoeder en een dag mijn ouders willen oppassen, dus we zijn allebei 36-40u blijven werken na de geboorte van de eerste.

En Yipee, je hoeft echt geen verstand van baby’s te hebben of ervaring te hebben met oppassen. Over de hele wereld krijgen we al eeuwenlang baby’s! En baby’s zijn niet totaal hulpeloos maar communicatief ingestelde wezentjes die contact met hun ouder(s) maken en al best heel snel hun wensen en behoeftes met je delen. Met gezond boerenverstand, intuïtie en uiteraard Google kom je een heel eind.

Ik droom ook meer dan normaal en lig ‘s nachts vaak een aantal uur wakker. De vorige keer heb ik de babyuitzet besteld tussen 3.30 en 5.45 :Z

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 19:05

Welkom Yipee en Barbabientje!

@Bellex we zijn hier na de verhuizing terecht gekomen, was de eerste die plek had. Was niet onze voorkeurslocatie, maar wel prima. On the way bleef het gevoel dat dit niet onze plek is, dus we hebben gewacht tot er op onze voorkeurslocatie plek was :) en nu dus over een weekje over!