Werd rond 01.30 wakker met pijn rond m'n maag, halfuur/uur later heb ik wat gespuugd en de pijn ging afzakken dus waarschijnlijk heeft er iets dwars gezeten.
Rond 02.30/02.45 wilde ik nog even plassen voor ik weer terug naar bed ging, daar verloor ik dus ineens bloed. Zowel in de pot als op papier was het roze/rood. Toch de 24 uurs verloskundige gebeld om te overleggen, zij is die nacht bij ons thuis langs geweest om het hartje te luisteren en bloeddruk meten. Dit was gelukkig allemaal in orde.
Zij gaf aan dat het wellicht de druk op de buik kan zijn geweest van het spugen, dat er wellicht een vaatje gesprongen is. Dit moest in de ochtend weer over zijn.
Rond 06.50 was er nogsteeds bloedverlies, weer contact gehad en langs geweest. Ook heeft zij toen opgevoeld hoe m'n baarmoedermond stond. Ze kon het niet met volle overtuiging zeggen dat hij gesloten was omdat deze dus schijnbaar gekanteld ligt

Uiteindelijk de ochtend in het ziekenhuis doorgebracht om alles te checken. Bloeden was inmiddels gelukkig gestopt en tijdens de echo konden ze geen grote gekke dingen vinden.
Wel zagen ze dat mijn placenta aan de voorkant zat en ook redelijk laag. Voor nu ligt hij niet voor de "uitgang" maar dit gaan ze wel komende tijd in de gaten houden. Wellicht dat de lage ligging van de placenta dus wel de oorzaak van de bloeding kan zijn geweest. Komende dagen rustig aandoen en goed in de gaten houden.