Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Evamarie schreef:En dan kun je nog zo keihard lopen roepen dat je iemand wat aan doet die zich respectloos uit tegen een Gay/transgender of alles wat geen Hetero is.
Evamarie schreef:Het is een onderwerp waar je niet over uitgesproken kunt raken zolang er meerdere partijen zijn die zich hierbij betrokken voelen. En dat is goed. Erover praten is altijd goed. En horen wat een ieder hiervan vind ook.
Urbanus schreef:Heftige berichten over Artemis Langford wel. Helaas alleen maar rechtse/republikeinse bronnen dus ik vind het lastig een standpunt te bepalen. Tiktok wordt ook overspoeld door conservatief.
Hutcherson schreef:Ik vind het prima. We slaan door, maar dat ben ik inmiddels gewend.
Wat ik wel heel lastig vind is de aanspreekvorm van iemand die lijkt op vrouw maar zich niet zo voelt (dat staat niet op je voorhoofd, en je hebt boobies dus ik denk: dat is een mevrouw) of iemand die niet met een gender aangesproken wil worden. Ook dat staat niet op je voorhoofd en dan pak ik wat meest voor de hand ligt en als dat niet duidelijk is zeg ik 'het'. Maar das vaak weer kwetsend.
Ik snap er geen zak meer van.
Urbanus schreef:Heftige berichten over Artemis Langford wel. Helaas alleen maar rechtse/republikeinse bronnen dus ik vind het lastig een standpunt te bepalen. Tiktok wordt ook overspoeld door conservatief.
Hhilde schreef:Ik denk dat de meeste mensen die anders besproken willen worden dan hij/zij, dat geen probleem vinden om aan te geven voor een eerste keer. Alleen als je het weet en het expres (dus niet per ongeluk) anders doet, is het kwetsend. Zelf spreek je ze aan met je/u en dan zit je al snel goed
Elisa2 schreef:Urbanus schreef:Heftige berichten over Artemis Langford wel. Helaas alleen maar rechtse/republikeinse bronnen dus ik vind het lastig een standpunt te bepalen. Tiktok wordt ook overspoeld door conservatief.
Ik moest dit eerst even opzoeken.
Wat een lastige situatie..mijn eerste gedachte was dat Artemis door de mannelijke hormonen gewoon wellicht geen controle heeft over de lichamelijke reacties. Maar ik kan me ook goed voorstellen dat die meiden zich daar niet prettig bij voelen.
Zou denken dat wellicht een eigen studentenhuis voor transgenders een oplossing zou kunnen zijn, maar dan moeten er natuurlijk wel voldoende transgenders zijn anders wordt het ook een eenzame bedoening.
En dan nog, voelt dat ook als een soort buiten sluiten dus wellicht ook niet goed voor het gevoel van acceptatie voor transgenders. Ik ben eigenlijk wel heel benieuwd hoe die hier zelf tegen aan kijken.
Hhilde schreef:Ik denk dat de meeste mensen die anders besproken willen worden dan hij/zij, dat geen probleem vinden om aan te geven voor een eerste keer. Alleen als je het weet en het expres (dus niet per ongeluk) anders doet, is het kwetsend. Zelf spreek je ze aan met je/u en dan zit je al snel goed
_San87_ schreef:Urbanus schreef:Heftige berichten over Artemis Langford wel. Helaas alleen maar rechtse/republikeinse bronnen dus ik vind het lastig een standpunt te bepalen. Tiktok wordt ook overspoeld door conservatief.
Als wat de meiden claimen ook maar half waar is, dan is er maar één oplossing. En dat is Artemis niet in die woning toelaten.
Overigens snap ik ook wel weer wat de implicaties daarvan kunnen zijn, en dat haar niet toelaten een precedent schept. Ik vind gevoel van veiligheid heel belangrijk, in dit geval belangrijker dan inclusiviteit, eigenlijk. Een vrouw die met een erectie naar je staat te staren, hoort daar niet bij.
_San87_ schreef:Urbanus schreef:Heftige berichten over Artemis Langford wel. Helaas alleen maar rechtse/republikeinse bronnen dus ik vind het lastig een standpunt te bepalen. Tiktok wordt ook overspoeld door conservatief.
Als wat de meiden claimen ook maar half waar is, dan is er maar één oplossing. En dat is Artemis niet in die woning toelaten.
Overigens snap ik ook wel weer wat de implicaties daarvan kunnen zijn, en dat haar niet toelaten een precedent schept. Ik vind gevoel van veiligheid heel belangrijk, in dit geval belangrijker dan inclusiviteit, eigenlijk. Een vrouw die met een erectie naar je staat te staren, hoort daar niet bij.
Daphara schreef:_San87_ schreef:
Van wat ik gelezen heb: Deze persoon is niet in transitie, heeft aangegeven niet van plan te zijn om in transitie te gaan. Kleed zich zelden als een vrouw en lijkt zich ook absoluut niet te schamen voor de mannelijke reactie van diens lichaam richting de vrouwen om zich heen, die deze persoon met regelmaat staat te begluren. Deze persoon is biologisch en medisch gezien nog 100% man, maar zegt zich te identificeren als vrouw.
Ik persoonlijk vind daar wel wat van, zeker als gebeurd wat er nu gebeurt in dat studentenhuis. Hetzelfde met mannen die mee mogen doen aan vrouwen sport als ze alleen al zeggen dat ze zich identificeren als vrouw.
Persoonlijk zou ik het niet gek vinden om een opgestart medisch transitie proces wel als voorwaarde willen stellen om dit soort situaties te kunnen toestaan. Dus voor MTF tansgenders in de vrouwensport en in vrouwelijke studentenhuizen enz.
Evamarie schreef:Het maakt in mijn optiek niet uit of het nog een man is of vrouw. Het gaat hier wat mij betreft om het ongepaste gedrag waar de studentes over vallen.
Urbanus schreef:Maar ik vraag me af of het daadwerkelijk is zoals ze zeggen of dat het gewoon pestgedrag is.
Het zijn ook alleen republikeinse/rechtse bronnen en een paar Nederlandse online krantjes.
Als iemand niet in transitie is, dan heeft diegene toch niks te zoeken bij zo'n meidenclub?