Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 08:25

Ballard_L schreef:
Haha wat grappig! Hopelijk ligt hij er volgende week beter bij :)

Ik was vanmiddag opeens heel erg misselijk op werk. Bij mij is het alleen lastig of het komt door opeens een hormoontoename of dat het mijn lactoseintolerantie is. Dit heb ik sinds kort opeens en ik kwam er wel achter dat ik kaas heb gegeten en dat misschien nu ook een trigger is. Dus dat maar even in de gaten houden. Voor de rest ben ik heel moe en heb ik berehonger, niet aan te slepen, het eten haha

Lastig waar het dan vandaan komt idd

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 08:26

mriek1990 schreef:
We hebben vandaag de 20 weken echo gehad. De kleine man wilde echter niet meewerken, lag helemaal dubbel geklapt. In het begin lagen zijn benen zelfs naast zijn hoofd! _O-
We moesten de echo 2x onderbreken, omdat ik moest rondspringen in de kamer. Ze hoopte dat hij hierdoor goed zou draaien. Niet dus. Vriend vond dit wel erg komisch. :D
Moet volgende week terug komen, stiekem helemaal niet erg om nog eens naar de kleine te kijken.
Gelukkig was alles wat we wél konden zien gewoon goed. <3

Hoe was jullie dag verder?

Eigenwijsje aha. Maar wel fijn volgende week weer kijken.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-22 09:44

mriek1990 schreef:
We hebben vandaag de 20 weken echo gehad. De kleine man wilde echter niet meewerken, lag helemaal dubbel geklapt. In het begin lagen zijn benen zelfs naast zijn hoofd! _O-
We moesten de echo 2x onderbreken, omdat ik moest rondspringen in de kamer. Ze hoopte dat hij hierdoor goed zou draaien. Niet dus. Vriend vond dit wel erg komisch. :D
Moet volgende week terug komen, stiekem helemaal niet erg om nog eens naar de kleine te kijken.
Gelukkig was alles wat we wél konden zien gewoon goed. <3

Hoe was jullie dag verder?

Heerlijk haha. Hopelijk werkt ie volgende week wel mee!

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-22 09:46

Flowery schreef:
Hoe doen jullie het met concerten? Ik heb het aan mijn verloskundige gevraagd en zij gaf aan dat het gewoon kan, juist nog van genieten zonder het geregel van een oppas (zei ze met een knipoog haha).
Maar nu vertelde ik bovenstaande op een ander forum en ik krijg een hele moedermaffia achter mij aan dat ik blijkbaar graag een doof kind wil etc :x Dus nu ga ik twijfelen…

Ik zou zelf niet gaan. Er zijn wel meer dingen die schadelijk kunnen zijn maar niet perse hoeven. Ik ben een type dat dingen gewoon niet gaat opzoeken, tenzij noodzakelijk. Als het kindje wel schade heeft, zou ik me altijd blijven afvragen of het mijn schuld is. Dat is een concert me niet waard.

Hier een hele goede dag. Voor het eerst nog niet misselijk geweest sinds de dag begonnen is. Hopelijk blijft dat zo.

Azmay

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 13:14

Ik ga midden december naar een concert in de arena. Zou naar nog een concert gaan rond die tijd maar die heb ik wel af gezegd. Dat was een metal concert van 5 uur lang en we stonden in de pit. Ga nu naar een iets rustiger concert waarbij we zitplaatsen hebben. Langdurige harde muziek en zeker bas schijnt niet goed te zijn voor de kleine, na 20 weken ga ik het ook niet meer doen dus dit is op het randje.

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 13:27

Azmay schreef:
Ik ga midden december naar een concert in de arena. Zou naar nog een concert gaan rond die tijd maar die heb ik wel af gezegd. Dat was een metal concert van 5 uur lang en we stonden in de pit. Ga nu naar een iets rustiger concert waarbij we zitplaatsen hebben. Langdurige harde muziek en zeker bas schijnt niet goed te zijn voor de kleine, na 20 weken ga ik het ook niet meer doen dus dit is op het randje.

Ik heb 3 concerten staan, 2 daarvan voor de 20 weken en 1 daarna. Alle 3 zitplekken (wel alle 3 rockconcerten) maar in Ziggodome en Afas Live. Zijn allemaal al zooovaak uitgesteld door corona dus gaan ein-de-lijk een keer door haha

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 14:20

Tjonge, ik wist niet eens dat dat schadelijk zou kunnen zijn! Ik heb een concert van Hans Zimmer in juni, maar dat is dus 2 weken voor mijn uitgerekende datum, dus dat ga ik maar niet doen :’) maar ik ga in december ook naar een concert, nu nog even van genieten! Ligt er misschien wel heel erg aan wat voor soort concert het is

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 17:00

Ballard_L schreef:
Tjonge, ik wist niet eens dat dat schadelijk zou kunnen zijn! Ik heb een concert van Hans Zimmer in juni, maar dat is dus 2 weken voor mijn uitgerekende datum, dus dat ga ik maar niet doen :’) maar ik ga in december ook naar een concert, nu nog even van genieten! Ligt er misschien wel heel erg aan wat voor soort concert het is

Ik weet dus niet of het schadelijk is haha, mijn verloskundige zegt dat ik gewoon veilig heen kan. Maar google (en de moedermaffia) zeggen wat anders en dan ga ik twijfelen wat nou waar is :') De onderzoeken die ik heb gevonden gaan allemaal over festivals namelijk. En dat is toch andere koek dan een concert van 2 uurtjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 18:43

Ik heb ook nog wat concerten gepland staan en ik ga gewoon. Mijn verloskundige zegt ook dat het geen kwaad kan. Tenzij je vooraan bij een metalconcert gaat staan meebeuken, dat is niet zo slim. Maar dat heeft niks met geluid te maken

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 19:45

Festivals lijken me sowieso heftig als je zwanger bent, meestal is dat toch veel staan en lopen naar een volgend ‘concert’.

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 21:02

Dat van de concerten wist ik ook niet. Denk wel dat ik was gegaan, maar dan niet helemaal vooraan ofzo. Maar snap ook wel van Gnome zegt, ALS het misgaat heb je misschien wel heel lang een schuldgevoel. Lastig!

Hoe was jullie dag vandaag? En hoe gaat het met de klachten?
Ben jij lekker aan het genieten Gnome?

Vandaag kreeg ik een telefoontje dat ik vandaag al mocht komen voor poging 2 voor de 20 weken echo. Had als tip gekregen om appelsap te drinken zodat de kleine goed zou liggen. Toen de echo begon lag hij dat ook! Lág ja...want binnen een minuut draaide hij weer op zijn buik en was het klaar... :o De echoscopiste zei ook echt: "nee, wat doe je nou!" _O-
Het hartje hebben ze nog steeds niet 100% kunnen beoordelen, dus nu moeten we vrijdag naar het UMCG.
Ze denkt wel dat het gewoon goed is gelukkig, maar voor de zekerheid toch nog goed laten checken.
Kregen vandaag wel een foto mee van de kleine man <3

Afbeelding

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-22 21:20

Fijn!! Maar wat een eigenwijs zeg haha.

Ik had vandaag een hele goede dag. Geen moment misselijk geweest.. Lekker uit eten geweest. Had wat keelpijn van de airco dus dacht.. Neem als afsluiter van de dag een kopje thee. Maar die kwam er heel rap in een vloedgolf weer uit. Zo gek maargoed het is wat het is. Toch de beste dag sinds m'n zwangerschap.

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 21:49

Haha als het nu al een eigenwijs is. Pas maar op straks _O-

Wat fijn dat je een goede dag heb gehad Gnome! Op de thee na. Fijn dat je even weet dat het ook weer zo kan gaan hè. Dat had ik gister

Gister ging goed, vandaag weer beroerd. Gebruik nu zetpillen die ik heb gekregen en die werken wel fijn. Niet spugen meer en minder misselijk. Wel gigantisch moe.

Maar hè alles blijft binnen!
Maandag termijnecho vind het toch nog altijd even spannend haha.

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 21:50

Zal hij wel van zijn vader hebben ;)

Wat fijn dat je zo'n goede dag had! Jammer van de thee, maar als je verder misselijk vrij was is dat toch een hele stap vooruit. +:)+

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 21:52

Hier gaat het deze week iets beter dan afgelopen weken, minder hormonaal en eten gaat iets beter erin. Maar ik ben deze week wel echt moooeeee… Kan de hele dag wel slapen _O- Aankomende woensdag mijn termijnecho, ben dan 10+0 dus heel benieuwd hoe de kleine gegroeid is tot een minimensje :D

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 21:55

Freekieee schreef:
Haha als het nu al een eigenwijs is. Pas maar op straks _O-

Wat fijn dat je een goede dag heb gehad Gnome! Op de thee na. Fijn dat je even weet dat het ook weer zo kan gaan hè. Dat had ik gister

Gister ging goed, vandaag weer beroerd. Gebruik nu zetpillen die ik heb gekregen en die werken wel fijn. Niet spugen meer en minder misselijk. Wel gigantisch moe.

Maar hè alles blijft binnen!
Maandag termijnecho vind het toch nog altijd even spannend haha.

Dat zeiden wij ook al haha! :D

Fijn dat het gister goed ging. Jammer dan weer van vandaag. Gelukkig dat de zetpillen wat verlichting geven.
Dat vermoeide heb ik ook nog steeds.

Inderdaad spannend de echo. Maar alles is vast helemaal goed. <3

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 21:56

Flowery schreef:
Hier gaat het deze week iets beter dan afgelopen weken, minder hormonaal en eten gaat iets beter erin. Maar ik ben deze week wel echt moooeeee… Kan de hele dag wel slapen _O- Aankomende woensdag mijn termijnecho, ben dan 10+0 dus heel benieuwd hoe de kleine gegroeid is tot een minimensje :D

Langzaam aan gaat het beter dus, fijn! De vermoeidheid is ook niet gek, je bent een mens aan het maken. :D
Leuk om woensdag de kleine weer te zien. :)

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 22:05

Fijn dat het eigenlijk met iedereen wel beter gaat.

Hier dinsdag termijn echo met 11 weken.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 22:52

Gisteren was ik net een slappe vaatdoek en vandaag voelde ik me voor het eerst in weken weer mezelf *\o/*

Inmiddels langzaam naar de 15 weken aan het kruipen dus weer eens regelmatig van de bank kunnen zou wel lekker zijn :')

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 10:02

Fijn dat iedereen langzaam de goede kant op gaat! Vanaf hoeveel weken begonnen jullie klachten?

Ik heb van de week een afspraak gemaakt voor een eerste echo, dus die heb ik over ongeveer 3 weken, dan zit ik op 9 weken. De dagen kruipen voorbij, want ik zie er best naar uit! Voor de rest heb ik vooral heel veel honger, echt niet normaal. Ik heb vannacht koekjes zitten eten, omdat ik niet kon slapen van een rommelende buik :Y)

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-22 10:28

Bij mij vanaf 6 weken. Heel ziek geweest. Ben nu 13,5 week en de misselijkheid neemt nu af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 10:43

Ik ben nog maar heel pril zwanger, vanaf de eerste dag laatste menstruatie ben ik morgen 5 weken, en vanaf de eisprong ben ik 4+3. Ik ben bij vlagen misselijk en ik ben gaan testen omdat mijn tepels aanvoelden of iemand met schuurpapier er overheen wreef. Verder nog geen klachten gelukkig, is ook nog een beetje vroeg. Ik vind het zo moeilijk om mijn mond te houden tegen mijn ouders en schoonouders. Mijn schoonouders zie ik 4x per week, ik rij een van hun paarden namelijk. We zijn dus een beetje in dubio.

Hebben we eigenlijk een lijstje met uitgerekende datums?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-22 11:29

Dit is volgens mij de laatste:

Mriek1990 - 31 maart 2023 - jongen
Carika - 27 april 2023 - geslacht nog onbekend
Azmay - 8 mei 2023 - geslacht nog onbekend
Gnome - 15 mei 2023 - geslacht nog onbekend
Peeltje - 25 mei 2023 - geslacht nog onbekend
Marlis - 7 juni 2023 - geslacht nog onbekend
Lisewiesje - 9 juni 2023 - geslacht nog onbekend
Flowery - 14 juni 2023 - geslacht nog onbekend
Freekiee- 04-juni-2023 - geslacht nog onbekend

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 11:38

Angela_ schreef:
Ik ben nog maar heel pril zwanger, vanaf de eerste dag laatste menstruatie ben ik morgen 5 weken, en vanaf de eisprong ben ik 4+3. Ik ben bij vlagen misselijk en ik ben gaan testen omdat mijn tepels aanvoelden of iemand met schuurpapier er overheen wreef. Verder nog geen klachten gelukkig, is ook nog een beetje vroeg. Ik vind het zo moeilijk om mijn mond te houden tegen mijn ouders en schoonouders. Mijn schoonouders zie ik 4x per week, ik rij een van hun paarden namelijk. We zijn dus een beetje in dubio.

Hebben we eigenlijk een lijstje met uitgerekende datums?

Dan zijn wij ongeveer even lang zwanger :) ik zit nu op 6+1 dag. Ik snap dat het lastig is om het voor je te houden, misschien als je erge klachten krijgt het wel vertellen?

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 11:46

Ik wil me hier dan toch ook graag melden nu er meerdere “pril” zwanger zijn.
Ik zit nu op 5+3.

Ik heb op het begin bloedverlies gehad (niet perse veel maar wel dagelijks) waardoor ik bij 4+6 al een echo heb gehad, hierop konden ze nog weinig zien maar het zag er normaal uit voor een krappe 5 weken. Bij 6 weken heb ik weer een echo om te checken. Ik vind het wel mega spannend allemaal en merk dat ik hierdoor ook nog niet echt kan genieten van het zwanger zijn helaas.