Een jaar later. Ervaringen na vaccinatie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 16:06

Ik vind vaccins niet nutteloos hoor. Laat dat duidelijk zijn. Ik ben geen anti vaxxer en zou dus ook gewoon bij anjali binnen mogen komen als gevaccineerd zijn de enige reden was om binnen te mogen komen bij haar ;)

Waarom lees ik bij jou altijd onmens ipv oomens?... :=

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 16:26

Needje schreef:
Ik vind vaccins niet nutteloos hoor. Laat dat duidelijk zijn. Ik ben geen anti vaxxer en zou dus ook gewoon bij anjali binnen mogen komen als gevaccineerd zijn de enige reden was om binnen te mogen komen bij haar ;)

Waarom lees ik bij jou altijd onmens ipv oomens?... :=

Je leest wat je wil lezen. }>

Needje schreef:
Nou we weten allemaal dat een tegen Corona gevaccineerde prima Corona kan overbrengen dus het slaat nergens op. Kan je wel alle ongevaccineerden weren. Maar die letten misschien wel goed op terwijl al je gevaccineerde vriendjes lekker overal aan het feesten zijn. Dus ja. imo gewoon kortzichtig. Zeker met de wetenschap van nu.

Natuurlijk weten we dat, maar de kans is wel kleiner. Hoeveel kleiner, dat varieert per tijdsspanne, variant en gewoonten van de persoon. Zoals ik zei, risicovermindering. Hoef je het niet mee eens te zijn, kan je wel respecteren.

Overigens zou ik in die situatie ook geen feestende onoplettende gevaccineerden uitnodigen hoor. Maar ik vind het een beetje idioot om te stellen dat ongevaccineerden zo netjes opletten en gevaccineerden niet, terwijl het ook vaak voorkomt dat het andersom is.

Needje

Re: Een jaar later. Ervaringen na vaccinatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 16:38

Het was alleen als voorbeeld dat ongevaccineerd niet meteen betekent gevaarlijk. En dat er dus ook risico zit bij de gevaccineerden.
En jij weet niet wat iemand doet als die niet bij jou in de buurt is.
Daarbij boeit mij het niet of iemand gevaccineerd is voor ie bij mij binnenkomt. Dat ga ik niet vragen. Ben zelf gevaccineerd én heb Corona gehad.
En als je zo bang bent moet je imo niemand binnenlaten.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 17:26

oomens schreef:
8nnemiek schreef:
Maar bij paarden wordt door de vaccinaties ook enkel het risico kleiner dat een gevaccineerd paard het virus oploopt en anderen besmet, het wordt niet nul, dus waarom is dat zo'n vreemde vergelijking?

Omdat er hier mensen zijn die per se willen zien dat een vaccin alle risico's tot nul reduceert en die het anders een nutteloos, waardeloos vaccin vinden.

Dat een vaccin dat de kans op ziekte en de besmettelijkheid voor anderen gedurende meerdere maanden met enkele tientallen procenten verlaagt, een hele mooie aanvulling kan zijn op de rest van de maatregelen, en op die manier de redding kan betekenen van hele bedrijfssectoren of schoolkinderen, daaraan gaan die mensen voor het gemak even voorbij.

Strategisch vaccineren in de aanloop van een verwachte piek, ook met een niet-volmaakt vaccin, kan die piek zodanig afvlakken dat minder heftige maatregelen nodig zijn.
Maar nee, het garandeert nog steeds niet dat je nooit ziek wordt, of dat je niemand besmet, dus het is stom en de roverheid wil ons allemaal onderdrukken en laten vergiftigen door big pharma.

Dat heb jij heel goed verwoord :)

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 17:30

Tja op mijn vorige werk was letterlijk iedereen besmet behalve ik dus vaccin werkte bij mij prima! Van mijn zusje niet gekregen en uiteindelijk van mijn ouders maar pas na 1,5 week. Mijn lijf weigerde daarvoor om er ziek van te worden :')

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 17:44

@nps: waar lees jij dat als je gevaccineerd bent je minder besmettelijk bent als je corona hebt?. Je blijft even besmettelijk. Bij ons ging het rond bij gevaccineerde mensen, en kwam uiteindelijk bij mij terecht. Ook klopt het niet dat je minder ziek wordt. Mijn vriend die wel gevaccineerd is was veel zieker dan ik. Daarom ook zijn keuze om niet nog een vaccinatie te nemen. Het heeft voor mij absoluut geen meerwaarde. Mijn lichaam kan dit zelf makkelijk aan.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 18:19

elmiran schreef:
@nps: waar lees jij dat als je gevaccineerd bent je minder besmettelijk bent als je corona hebt?. Je blijft even besmettelijk. Bij ons ging het rond bij gevaccineerde mensen, en kwam uiteindelijk bij mij terecht. Ook klopt het niet dat je minder ziek wordt. Mijn vriend die wel gevaccineerd is was veel zieker dan ik. Daarom ook zijn keuze om niet nog een vaccinatie te nemen. Het heeft voor mij absoluut geen meerwaarde. Mijn lichaam kan dit zelf makkelijk aan.

Dat kwam beide uit wetenschappelijk onderzoek, in tegenstelling tot jouw subjectieve observaties.

Dat je lichaam het zelf makkelijk aankan… is ook geen garantie.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 18:22

Needje schreef:
Nou we weten allemaal dat een tegen Corona gevaccineerde prima Corona kan overbrengen dus het slaat nergens op. Kan je wel alle ongevaccineerden weren. Maar die letten misschien wel goed op terwijl al je gevaccineerde vriendjes lekker overal aan het feesten zijn. Dus ja. imo gewoon kortzichtig. Zeker met de wetenschap van nu.

Maar je ervaring kan ook zo zijn dat juist de gevaccineerden meer voorzichtig zijn.

Ik heb ook bewust een aantal mensen gemeden omdat ze gewoon niet voorzichtig waren en alleen maar aangaven dat het niks voorstelde, je toch gestoord was als je, je liet vaccineren.
Prima maar dan laat ik je even links liggen. Werk gaf risico genoeg.

Waar het onder de collega’s eerst flink rond ging onder de niet gevaccineerden waar een heel aantal heel ziek van was.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 22:13

Lol hoe kinderachtig ben je om als je mijn zusje op zoekt niet eens de ballen te hebben om dit onder je eigen naam te doen, en te zeggen dat je dit voor een kennis vraagt :'). Heb net alles door gestuurd gekregen met de vraag of ik iets gezegd heb. Denk je nou echt dat mijn zusje zulke vertrouwelijke informatie met een account gaat delen met maar 1 volger?. Blijkbaar geloof je dit ergens wel anders zou je niet zoveel moeite doen om mijn zusje op te sporen op Instagram.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 22:17

Oke mijn ervaring is juist andersom. Gevaccineerden die van alles deden, naar feesten gingen met 500 man. Niet testen, geen afstand houden. Dit heeft dit familielid toen zelf nog gezegd. Mijn vriend, en ik dachten allebei oke lekker bezig hier blijven we een beetje bij uit de buurt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 22:21

elmiran schreef:
Lol hoe kinderachtig ben je om als je mijn zusje op zoekt niet eens de ballen te hebben om dit onder je eigen naam te doen, en te zeggen dat je dit voor een kennis vraagt :'). Heb net alles door gestuurd gekregen met de vraag of ik iets gezegd heb. Denk je nou echt dat mijn zusje zulke vertrouwelijke informatie met een account gaat delen met maar 1 volger?. Blijkbaar geloof je dit ergens wel anders zou je niet zoveel moeite doen om mijn zusje op te sporen op Instagram.

Ik heb het inderdaad tegen een kennis gezegd waarvan de dochter drie maanden zwanger is. Ik heb diverse keren mijn vraag aan jou herhaalt , je gaat nergens op in , plempt alleen de verschrikkelijkste zaken neer. Ik heb Beau inderdaad de naam van jouw zus gegeven zodat ze de vraag kon stellen. Zonder er anderen bij te betrekken en dan is het dan je zus om daar wel of niet op te antwoorden.
Ik ben zes weken geleden oma geworden van een prachtige meid waarvan de moeder volledig gevaccineerd is. Dus voor mij persoonlijk maakt het geen bal uit of je verhaal waar is of niet. Ik geloof het namelijk niet direct. Dit zou namelijk meteen in het nieuws komen indien het zo was. Maar mijn vriendin vindt het doodeng en dat bereik met dit soort verhalen. Vertel ze met bewijs wanneer het waar is maar strooi ze niet als een anti vaccinatie reden zomaar in de ronde. Wat mijn vriendin met de info doet is aan haar.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 22:22

Needje schreef:
anjali schreef:
[
Op de pensionstalling waar ik sta zijn ongevaccineerde paarden ook niet welkom. Nadat in het verleden een paar maal de hele stal in quarantaine moest door nieuwkomers. Is dat dan kortzichtig of verstandig?Ieder zijn keuze.

Paarden met Corona?

:') :)) lol het wordt steeds gekker haha. Mensen vergelijken met paarden.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 22:31

bigone schreef:
elmiran schreef:

Ik heb het inderdaad tegen een kennis gezegd waarvan de dochter drie maanden zwanger is. Ik heb diverse keren mijn vraag aan jou herhaalt , je gaat nergens op in , plempt alleen de verschrikkelijkste zaken neer. Ik heb Beau inderdaad de naam van jouw zus gegeven zodat ze de vraag kon stellen. Zonder er anderen bij te betrekken en dan is het dan je zus om daar wel of niet op te antwoorden.
Ik ben zes weken geleden oma geworden van een prachtige meid waarvan de moeder volledig gevaccineerd is. Dus voor mij persoonlijk maakt het geen bal uit of je verhaal waar is of niet. Ik geloof het namelijk niet direct. Dit zou namelijk meteen in het nieuws komen indien het zo was. Maar mijn vriendin vindt het doodeng en dat bereik met dit soort verhalen. Vertel ze met bewijs wanneer het waar is maar strooi ze niet als een anti vaccinatie reden zomaar in de ronde. Wat mijn vriendin met de info doet is aan haar.

Misschien verstandig om dit soort zaken privé op te lossen dan via een forum? Niet erg netjes van beide kanten en ik vindt het ook niks toevoegen aan deze discussie als ik eerlijk ben. Ook omdat er gewoon namen in benoemd worden? Bigone ik heb veel respect voor je berichten maar dit vindt ik not done op een openbaar forum. Denk dat het ook handig is dat je elmiran dan privé benaderd.

Niet dat ik mij ermee wil bemoeien maar ik zou ook niet blij zijn als je mijn naam van mijn zusje opeens openbaar op een forum gooit.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 22:34

Ik geef nergens de naam van de zus of van Elmiran, Beau is de naam van de vriendin van mij.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 22:36

hahah geloof je dat zelf?. Beetje hetzelfde idee als ik ergens een bericht typ met ik vraag dit voor een vriendin :') . Misschien als je dit met je normale account had gedaan je nog serieus was genomen. Mijn zusje had gelijk zoiets van is dit een internettrol?.

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 22:40

@Elmiran. Anjali vergelijkt helemaal geen paarden met mensen. Noch beweert ze dat paarden Corona zouden hebben ( Needje ).
Anjali legt uit waarom zij geen ongevaccineerden over de vloer wil. Als dat te moeilijk is om te snappen dan verduidelijkt ze dit door een voorbeeld aan te halen van ongevaccineerde paarden tegen Rhino.
Is dit nou echt zo moeilijk te begrijpen dat dit slechts ter verduidelijking is van haar eerdere punt? Je kan het hiermee eens zijn of niet, maar wat ongelooflijk flauw om hier zo op te reageren. Of meen je dit nou echt? Weet eigenlijk niet wat ik erger vind
Laatst bijgewerkt door thequeensmum op 30-05-22 22:40, in het totaal 1 keer bewerkt

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 22:40

Ik ben ook geen antivaxxer. Heb mijn Hepatitis B enting gewoon gehad omdat het vanwege mijn werk veiliger is. Risico om ziek te worden is veel groter.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 22:42

Beetje vreemd. Niet iedere ongevaccineerde of gevaccineerde is hetzelfde. Dat zou het zelfde zijn als ik geen gevaccineerde meer binnen laat omdat er een paar zijn die lekker op vakantie gaan naar risico gebieden, en corona mee terug nemen. Misschien is mijn buurvrouw die gevaccineerd is juist wel voorzichtig.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 22:44

bigone schreef:
Ik geef nergens de naam van de zus of van Elmiran, Beau is de naam van de vriendin van mij.

Dan nog misschien verstandiger om dit privé uit te vechten met elmiran.....

Al vraag ik mij af hoeveel energie je daarin moet steken hoor als ik mijn mening erover mag geven. Het lijkt mij nogal vermoeiend en niks opschieten.

@elmiran

Over Hepatitis B wist je dat er ook zeker nog een mogelijkheid is om het krijgen ook al ben je gevaccineerd? daarbij heb je ook kans dat het vaccin niet aanslaat. Ik heb het vaccin gelukkig ook genomen ik heb laatst voor het eerst gewerkt met iemand die drager was. Alleen wel lastig ik had er geen weet van hoe je zo'n iemand dan moet verzorgen. Nu met die eczeem mijn halve handen openliggen denk ik wel even 2x na. Ook al ben ik gevaccineerd dan nog wil ik het risico verkleinen. Je weet maar nooit.

Maar goed ook Hepatitis B moet je om de 10 jaar weer herhalen in de vorm van een booster.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 23:02

bigone schreef:

Je hebt steeds de mond open over een ander, maar wat ben je zelf achterbaks. Vraag het dan zelf, en laat niet een ander je klusje opknappen.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 23:11

OleJon schreef:
bigone schreef:

Je hebt steeds de mond open over een ander, maar wat ben je zelf achterbaks. Vraag het dan zelf, en laat niet een ander je klusje opknappen.

Kan ook op een nette manier hé! Het is niet netjes en niet nodig maar dit ook niet lijkt mij.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 23:28

@ Zebrastreep: Ja, hebben we gelezen. Onze volledig gevaccineerde collega draagt altijd handschoenen als hij met bloed in contact kan komen voor de zekerheid. Er wordt gelukkig goed opgelet. We mogen pas op die afdeling als we een bloedonderzoek gehad hebben, en er genoeg antistoffen aanwezig zijn.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 23:37

elmiran schreef:
@ Zebrastreep: Ja, hebben we gelezen. Onze volledig gevaccineerde collega draagt altijd handschoenen als hij met bloed in contact kan komen voor de zekerheid. Er wordt gelukkig goed opgelet. We mogen pas op die afdeling als we een bloedonderzoek gehad hebben, en er genoeg antistoffen aanwezig zijn.

Dat onderzoek moet ik nog was een beetje rommelig georganiseerd door school dus ik wou het later laten doen maar nooit van gekomen. Maar goed heb wel de 3 vaccinaties en ben echt niet lekker door de 3 vaccinaties geweest dus ik geloof het ook wel. Gelukkig is het maar één cliënt. En alsnog niet verplicht binnen de organisatie. Als mensen het risico willen nemen mag dat. Maar goed ik ben toch wel blij dat ik er 3 heb gehad. Reden dat ik niet ging testen was omdat het op mijn vorige werk absoluut geen noodzaak was. Maar ik had ook nooit gedacht dat ik van baan zou veranderen :+ ( lekker naïef)

Ik moet dus nog weer een extra booster voor de titer bepaling. Maar goed is wel een mooi voorbeeld ik ken ook wel wat mensen die hartstikke ziek zijn geweest van de hepatitis vaccinaties. En ook zo erg dat ze maar hebben besloten het risico te nemen. Of het slim is is het tweede maar hun lichaam reageerde heel heftig op de hepatitis vaccinatie. Ik vond die ook wel veel vervelender dan de corona vaccinatie.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 23:41

Was dat al bij de eerste dat je, je niet lekker voelde?. Ik heb gelukkig van de eerste geen last gehad. Geen idee of in de 2de, en 3de dezelfde dosis zit.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 23:48

Kan ook op een nette manier hé! Het is niet netjes en niet nodig maar dit ook niet lijkt mij.[/quote]
Citaat:

Wie de bal kaatst kan hem terug verwachten

Als bigone het woord wappie in de mond heeft hoor ik jou ook niet