Waarom lees ik bij jou altijd onmens ipv oomens?...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Needje schreef:Ik vind vaccins niet nutteloos hoor. Laat dat duidelijk zijn. Ik ben geen anti vaxxer en zou dus ook gewoon bij anjali binnen mogen komen als gevaccineerd zijn de enige reden was om binnen te mogen komen bij haar
Waarom lees ik bij jou altijd onmens ipv oomens?...![]()
Needje schreef:Nou we weten allemaal dat een tegen Corona gevaccineerde prima Corona kan overbrengen dus het slaat nergens op. Kan je wel alle ongevaccineerden weren. Maar die letten misschien wel goed op terwijl al je gevaccineerde vriendjes lekker overal aan het feesten zijn. Dus ja. imo gewoon kortzichtig. Zeker met de wetenschap van nu.
oomens schreef:8nnemiek schreef:Maar bij paarden wordt door de vaccinaties ook enkel het risico kleiner dat een gevaccineerd paard het virus oploopt en anderen besmet, het wordt niet nul, dus waarom is dat zo'n vreemde vergelijking?
Omdat er hier mensen zijn die per se willen zien dat een vaccin alle risico's tot nul reduceert en die het anders een nutteloos, waardeloos vaccin vinden.
Dat een vaccin dat de kans op ziekte en de besmettelijkheid voor anderen gedurende meerdere maanden met enkele tientallen procenten verlaagt, een hele mooie aanvulling kan zijn op de rest van de maatregelen, en op die manier de redding kan betekenen van hele bedrijfssectoren of schoolkinderen, daaraan gaan die mensen voor het gemak even voorbij.
Strategisch vaccineren in de aanloop van een verwachte piek, ook met een niet-volmaakt vaccin, kan die piek zodanig afvlakken dat minder heftige maatregelen nodig zijn.
Maar nee, het garandeert nog steeds niet dat je nooit ziek wordt, of dat je niemand besmet, dus het is stom en de roverheid wil ons allemaal onderdrukken en laten vergiftigen door big pharma.
elmiran schreef:@nps: waar lees jij dat als je gevaccineerd bent je minder besmettelijk bent als je corona hebt?. Je blijft even besmettelijk. Bij ons ging het rond bij gevaccineerde mensen, en kwam uiteindelijk bij mij terecht. Ook klopt het niet dat je minder ziek wordt. Mijn vriend die wel gevaccineerd is was veel zieker dan ik. Daarom ook zijn keuze om niet nog een vaccinatie te nemen. Het heeft voor mij absoluut geen meerwaarde. Mijn lichaam kan dit zelf makkelijk aan.
Needje schreef:Nou we weten allemaal dat een tegen Corona gevaccineerde prima Corona kan overbrengen dus het slaat nergens op. Kan je wel alle ongevaccineerden weren. Maar die letten misschien wel goed op terwijl al je gevaccineerde vriendjes lekker overal aan het feesten zijn. Dus ja. imo gewoon kortzichtig. Zeker met de wetenschap van nu.
elmiran schreef:Lol hoe kinderachtig ben je om als je mijn zusje op zoekt niet eens de ballen te hebben om dit onder je eigen naam te doen, en te zeggen dat je dit voor een kennis vraagt. Heb net alles door gestuurd gekregen met de vraag of ik iets gezegd heb. Denk je nou echt dat mijn zusje zulke vertrouwelijke informatie met een account gaat delen met maar 1 volger?. Blijkbaar geloof je dit ergens wel anders zou je niet zoveel moeite doen om mijn zusje op te sporen op Instagram.
Needje schreef:anjali schreef:[
Op de pensionstalling waar ik sta zijn ongevaccineerde paarden ook niet welkom. Nadat in het verleden een paar maal de hele stal in quarantaine moest door nieuwkomers. Is dat dan kortzichtig of verstandig?Ieder zijn keuze.
Paarden met Corona?
bigone schreef:elmiran schreef:Lol hoe kinderachtig ben je om als je mijn zusje op zoekt niet eens de ballen te hebben om dit onder je eigen naam te doen, en te zeggen dat je dit voor een kennis vraagt. Heb net alles door gestuurd gekregen met de vraag of ik iets gezegd heb. Denk je nou echt dat mijn zusje zulke vertrouwelijke informatie met een account gaat delen met maar 1 volger?. Blijkbaar geloof je dit ergens wel anders zou je niet zoveel moeite doen om mijn zusje op te sporen op Instagram.
Ik heb het inderdaad tegen een kennis gezegd waarvan de dochter drie maanden zwanger is. Ik heb diverse keren mijn vraag aan jou herhaalt , je gaat nergens op in , plempt alleen de verschrikkelijkste zaken neer. Ik heb Beau inderdaad de naam van jouw zus gegeven zodat ze de vraag kon stellen. Zonder er anderen bij te betrekken en dan is het dan je zus om daar wel of niet op te antwoorden.
Ik ben zes weken geleden oma geworden van een prachtige meid waarvan de moeder volledig gevaccineerd is. Dus voor mij persoonlijk maakt het geen bal uit of je verhaal waar is of niet. Ik geloof het namelijk niet direct. Dit zou namelijk meteen in het nieuws komen indien het zo was. Maar mijn vriendin vindt het doodeng en dat bereik met dit soort verhalen. Vertel ze met bewijs wanneer het waar is maar strooi ze niet als een anti vaccinatie reden zomaar in de ronde. Wat mijn vriendin met de info doet is aan haar.
bigone schreef:Ik geef nergens de naam van de zus of van Elmiran, Beau is de naam van de vriendin van mij.
OleJon schreef:bigone schreef:Ik geef nergens de naam van de zus of van Elmiran, Beau is de naam van de vriendin van mij.
Je hebt steeds de mond open over een ander, maar wat ben je zelf achterbaks. Vraag het dan zelf, en laat niet een ander je klusje opknappen.
elmiran schreef:@ Zebrastreep: Ja, hebben we gelezen. Onze volledig gevaccineerde collega draagt altijd handschoenen als hij met bloed in contact kan komen voor de zekerheid. Er wordt gelukkig goed opgelet. We mogen pas op die afdeling als we een bloedonderzoek gehad hebben, en er genoeg antistoffen aanwezig zijn.