Zwanger, uitgerekend najaar/herfst 2022

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sannens

Re: Zwanger, uitgerekend najaar/herfst 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 15:01

Hier wat stiller van mijn kant. Alles is goed, we hebben vorige week de gender reveal gedaan bij familie. Wij krijgen tegen als verwachtingen in een meisje! In mijn vriends familie is al 90 jaar geen meisje meer geboren, dus dat voelt super speciaal.

Verder is m’n buik nu wel echt aan het groeien, super leuk! Mensen beginnen het ook te zien. Ik ben denk ik een kilo of 4-5 aangekomen? Ik ben nu 17 weken. En volgens mij heb ik haar vandaag echt gevoeld, het voelde als kleine duwtjes van binnenuit. De eerste keer dacht ik dat ik het me verbeelde haha, maar daarna voelde ik hetzelfde nog twee keer.

Voelen jullie jullie baby ook? Hoe voelt het bij jullie?

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 15:40

Rhesus heb ik idd al getest met 13 weken, maar ik ben o-negatief en dan moet je met 27 weken nog een keer, om te kijken of je baby ook negatief of positief is. Is hij positief, dan moet ik met 30 weken na de bevalling een injectie die zorgt dat mijn lichaam geen antistoffen tegen het positieve bloed van mijn baby gaat maken.

Ik ben nu zo'n 7 kilo aangekomen. Gaat wel wat harder dan vorige keer, maar toen was ik wel 7 kilo zwaarder voor ik zwanger werd en viel ik eerst 3 kilo af. Deze keer had ik veel meer honger in het begin. Maar op zich beter dat ik nu iets meer aankom denk ik. Vorige keer was ik binnen een half jaar 7 kilo onder mijn startgewicht door borstvoeding en moet echt niet nog minder wegen dan ik deed voor ik nu zwanger werd.

@sannens, wat leuk, gefeliciteerd! En wat mooi dat je haar gevoelt hebt nu!

Ja ik voel baby de hele dag door wel, eerst plopjes, toen schopjes en nu vaak duwen en draaien

masyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 16:06

Ik voel de baby ook dagelijks, blijft een bijzonder gevoel! Soms beweegt ook je buik, alsof het borrelt zegmaar <3

Morgen 28 weken en nu 4,5 kilo aangekomen. Ik heb ook nog niet echt 'meer' trek dan normaal.

Ik had rhesus ook getest, tegelijk met de nipt en bloedtest volgens mij. Daar kwam uit dat ik bloedgroep o-negatief ben, afgelopen dinsdag weer bloed geprikt en 30 weken hoor ik van de verloskundige of ik die extra prik moet. Zoals jasz hierboven ook aangeeft.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 16:26

Ik voel nog niets, maar daar was ik voor gewaarschuwd, gezien de ligging van m'n baarmoeder en placenta. Dus ik hoop snel de borreltjes, vlindertjes en schopjes te kunnen gaan voelen. Tot nu toe alleen het oprekken van de baarmoeder gevoeld en heel soms een prikje van binnenuit. Maar nog niets duidelijks.

Wij doen deze zaterdag de gender reveal. Zo grappig dat de een ervan overtuigd is dat het het een is en de ander net zo overtuigd van het ander. En ze hebben er allemaal 'verstand van'. :')

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 17:30

Hier voel ik ze ook meerdere keren per dag en soms ook heel hard! In de ochtend en avond als ik op bed lig dan kan ik ook echt heel duidelijk even contact maken zo leuk!
Ik ben al 15 kg aangekomen! Pfff maar, dat is niet vanwege het vele eten ik snoep amper en eet gewoon gezond.

Saaarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 18:13

Welkom dispar_vulgo!

Ik ben rhesus c negatief dus zal ook nog een keer moeten prikken.

Ben nu 21 weken en 5 kilo aangekomen. Vorige keer was ik 8 kilo totaal aangekomen en een klein kindje dus hoop nu iets meer aan te komen. Kan t wel hebben gelukkig :+

Zamora wat leuk dat je dochter ook rijd, zou het later ook graag willen delen met mijn dochter maar dat is helaas niet te sturen haha

Leuk zeg sannens dat lijkt mij best wel speciaal na 90 jaar

Hier ook een drukke baby, voel m de hele dag door, geniet daardoor wel stuk meer van het zwanger zijn!

Veel plezier zaterdag mylittlejoy

Komt dat doordat je vocht vasthoud tooske?

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 20:22

Hier ook o-negatief en daarom inderdaad nog weer bloedonderzoek.

Voel de baby ook veel, vorige was echt zo mega druk in m'n buik dat hij me uit mijn slaap hield := nu is het ook een druk kereltje dus dat belooft nog wat voor de volgende haha

Saaar ik heb haar van baby afaan meegenomen naar stal en het is gelukt haar ook paardengek te maken :P

Mylittlejoy zo leuk een gender reveal! Hebben wij ook gedaan. Hier zei bijna iedereen dat het weer een jongen zou worden en klopte ook nog.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-22 20:49

Mag hopen dat ze dat in Belgie ook meten. Kan anders flink goed aflopen mocht je de verkeerde bloedgroep hebben...
En wat een hoop negatief op rhesus! Ik heb zelf A-positief.

Hier is de baby ook flink actief. Gister was die echt flink te keer aan het gaan in mn buik. Moest ik weer van lachen en meneer gaat daarvan alleen maar weer harder trappen.. :')

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 21:19

Ja inderdaad veel! Toevallig gisteren opgezocht en schijnt vrij zeldzaam te zijn. Dus wel grappig dat er hier dan zoveel zijn.

M'n zoontje was echt extreem druk altijd, voelde hem al met 15 weken ondanks dat m'n placenta voor lag. En dat karakter heeft ie nu nog steeds :')
Deze keer wel een bewegelijke baby, maar in verhouding een stuk rustiger. Hij lag op alle echo's ook vooral lekker relaxed en ik ben bij de vorige nog nooit zo snel klaar geweest met echo's. Hoop dat ie dat relaxte doorzet :D

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 22:10

Leuk dat jullie de baby allemaal voelen! Wanneer is dat begonnen? Hier nu 16 weken, net 2 kilo aangekomen en sinds iets meer dan een week wel momenten gehad dat ik wat voelde.

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 22:33

Er zijn twee rhesus factoren waar ze op testen, Rhesus C en D. Je kan met rhesus positief bloed nog steeds de andere Rhesus factor negatief testen. Bij een van beide negatief moet er verder gekeken worden in ieder geval.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-22 22:39

Oh volgensmij is er bij mij alleen naar D gekeken? Ik zie in ieder geval alleen de uitslag van D bij de bloed resultaten...
Edit: nvm, wel beide getest! De C stond op een hele andere plek vermeld. :+ Beide positief als ik de resultaten goed begrijp..
Ik voelde de kleine vanaf 18+3 echt goed. Daarvoor ook al kleine belletjes gevoeld, maar toen twijfelde ik echt of het de baby wel was of dat mn maag gewoon van streek was.. :')

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 08:42

Echt superbizar dat er hier dus niet over gepraat wordt. Ze hebben wel de bloedgroep bepaald, maar daar is nooit uitleg bij gegeven waarom. Ik dacht dat dat puur was "Stel dat je bij de bevalling bloed moet bijkrijgen, dan weten we tenminste welk."

Hier is de baby zich vooral aan het verplaatsen, eerst lag ze vooral onder mijn navel. Nu voel ik haar echt tot een cm of 5 onder mijn borsten.

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 11:28

We hebben gister de 20 weken echo gehad en alles was gelukkig helemaal goed *\o/*

Zuidpool29

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 12:58

Wij zojuist te echo gehad en alles was ook prima! *\%/* Was bang dat we per ongeluk het geslacht zouden zien maar gelukkig wist de verloskundige dit goed te verhullen :+
Is mijn eerste kindje en voel het sinds 16,5 week en nu (20+3) meermaals per dag wel; mijn vriend kon het voelen vanaf 18 weken en vanaf vorige week kun je het ook aan de buitenkant zien! Echt grappig

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 17:27

Wat fijn Manon en Dispar! Tijdens mijn geslachtsbepaling pretecho probeerde ik te zoeken om te zien, maar dat lukte me echt niet haha. Wel heel leuk dat jullie het juist niet willen weten. Ik ben zelf echt niet zo geduldig.

Misschien ook maar beter dat ik het weet, ik was er anders onbewust vanuit gegaan dat ik een jongetje zou krijgen haha.

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 08:38

Wat fijn Manon en dispar!

Ja dat is inderdaad wel gek Belsje. Al heb ik er deze keer ook geen uitleg over gehad en zit ik echt te twijfelen of ik dat vorige keer wel gehad heb. Ik kende rhesus al, omdat ik dat met biologie nog heb gehad en de rest heb ik zelf uitgezocht. Dus denk dat veel verloskundigen daar niet heel veel aandacht aan besteden.

Haha dan is het fijn dat je het weet Sanne. Ik had het juist precies andersom, kwam ook doordat iedereen in m'n omgeving dacht dat het een meisje zou worden.

Deze zwangerschap was het op de geslachtsbepalende pretecho al niet te missen :') die leek het echt te willen showen. Bij m'n vorige zwangerschap leek het eerst even een meisje en van een andere hoek toch echt een jongen. Toen had ik het ook nog niet gezien zelf

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 17:50

Zou ik me hier ook mogen melden?

Momenteel 18 weken zwanger van nummer 2.
Na een meisje krijgen we nu een jongen
Dochter is nu 15 maanden oud dus lekker dicht op elkaar .

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 18:42

Welkom!!

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 18:57

Welkom! Leuk ik ben zwanger van de 3e en de 2e is nu bijna 15 maanden ook. Gezellig druk straks haha

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 19:58

Wij willen de kindjes ook lekker dicht op elkaar :)
Ook omdat we al wat ouder zijn ( ik 35 en vriend 36) en natuurlijk omdat het leuk is voor de kindjes :)
Ik voel sinds deze week heel regelmatig schopjes, super leuk!
Energie gaat weer de goeie kant op, misselijkheid helaas niet.
Morgen gelukkig een rustige dag :)

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 21:26

Welkom Kim!

Mijn eerste is nu 18 maanden en ik 27 weken, ook lekker dicht op elkaar. Super leuk voor de kindjes en ook heel fijn om dan straks ook weer klaar te zijn met de luiers. Wij wilden dan liever maar gelijk door. En ben ik straks op m'n 27e klaar, kan ik daarna weer verder met m'n opleiding.

Wat fijn dat je energie wat beter wordt ab, hopelijk je misselijkheid ook binnenkort. Zo gaaf om te voelen die schopjes hè <3

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 08:39

Welkom Kim!

Ik heb vrijdag de eerste bijeenkomst van Centering Pregnancy gehad. We zijn met een klein groepje, 5 zwangeren. Ik vond het echt een prettige bijeenkomst en denk dat deze manier van controles wel wat voor me is. Echt heel fijn om met anderen ervaringen uit te wisselen.

Vraagje voor de dames die al vaker/verder zwanger zijn: wanneer moet je je inschrijven voor een zwangerschapscursus? Ik heb nog geen idee wat voor cursus ik wil gaan doen.
Het komt er elke keer niet van om daar meer informatie over op te zoeken, en ik wil niet te laat zijn met inschrijven.

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 08:53

Dankjewel allemaal.

Ab, hier een beetje hetzelfde verhaal.
Toen de 1e geboren werd was ik net 35. Als de 2e geboren word ben ik 36.
Ik wou ook onder andere vanwege mijn leeftijd niet te lang wachten.
Maar ook omdat we het met de eerste zo geweldig leuk vinden .

Zamora, dat word wel een drukke boel dan inderdaad. Maar wel gezellig.

Mirriez, de vorige keer heb ik zwangerfit gedaan en dat was vanaf 16 weken.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 11:58

Welkom Kim!
Ik ben ook wat "ouder" als het goed is nog net 36 voor de kleine komt.
Ik heb pas een proefles yoga gedaan dat,werd uiteindelijk niet vergoed en was ook niet echt mijn ding.
Doe nu zwanger fit en dat bevalt goed!
Vandaag 30 weken nog maar 4 weken werken wat gaat de tijd hard!