Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kinke schreef:de gemiddelde duur van corona patiënten op de ic tijdens de eerste golf was maar liefst 18.7 dagen, dikke 2 1/2 week dus. Komt niet in de buurt van de griepgolf
Tijdens het hoogtepunt van de griepgolf in 2018 lagen er 350 patiënten op de IC, komt lang niet in de buurt van de hoeveelheid corona patiënten op de IC
Maar goed, ik kan waarschijnlijk net zo goed tegen een betonnen muur dingen zeggen
bigone schreef:Ik word niet moedeloos maar heb ontzettend veel medelijden met mensen die er zo diep inzitten. Natuurlijk kun je het laten wezen onder het mom van ze komen wel een keer tot zinnen maar ik vind het oprecht triest. En dan gaat het me nog niet eens om wel of niet prikken maar om de zeer angstige sektarische doemwereld waar ze zichzelf in plaatsen.
Ibbel schreef:Bovendien heb je ook nog eens het fenomeen dat Covid het Influenza-virus gewoon wegconcurreert.
Net zoals het weinig voorkomt dat je én Candida én Aspergillosis hebt (schimmelinfecties) of longsteking hebt door verschillende bacteriën. Er is er altijd 1 die de overhand heeft of krijgt.
Ibbel schreef:Ik las net de laatste conspiracy-theorie: antivaxxers in de VS adviseren nu mondkapjes te gaan dragen omdat gevaccineerden nanodeeltjes zouden uitwasemen. Bril-f*cking-jant!
https://www.vice.com/en/article/88nnwg/ ... vaccinated
JMJ schreef:Ibbel schreef:Bovendien heb je ook nog eens het fenomeen dat Covid het Influenza-virus gewoon wegconcurreert.
Net zoals het weinig voorkomt dat je én Candida én Aspergillosis hebt (schimmelinfecties) of longsteking hebt door verschillende bacteriën. Er is er altijd 1 die de overhand heeft of krijgt.
Of dat het elkaar versterkt! Sinds wanneer is er aangetoond dat dit het geval is?
Sowieso klopt het aantal sterfgevallen dat toegeschreven wordt aan griep of covid niet. Klinisch patholoog Frank van der Goot is hier ook zeer kritisch over
JMJ schreef:Ibbel schreef:Ik las net de laatste conspiracy-theorie: antivaxxers in de VS adviseren nu mondkapjes te gaan dragen omdat gevaccineerden nanodeeltjes zouden uitwasemen. Bril-f*cking-jant!
https://www.vice.com/en/article/88nnwg/ ... vaccinated
Over conspiracy theorie gesproken: Duits ministerie schakelde wetenschappers in om corona-angst op te wekken
JMJ schreef:Over conspiracy theorie gesproken: Duits ministerie schakelde wetenschappers in om corona-angst op te wekken
anjali schreef:Ik had in 2018 een gebroken knie (tibia-plateaufractuur) en werd met een brace naar huis gestuurd alwaar ik 2 weken moest wachten totdat ik geopereerd kon worden. Wegens de toenmalige griepgolf hadden ze niet eerder plek.
Kinke schreef:Ik ben zo benieuwd naar het antwoord
Hoelang liggen griep patiënten gemiddeld op de IC
Hoeveel griep patiënten moeten daarna revalideren en hoe lang?
JMJ? OleJon?
Janneke2 schreef:Citaat:En dat het RIVM stelt dat er afgelopen seizoen geen griep is geweest, is natuurlijk onzin. Waarom hebben al die mensen die een negatieve testuitslag kregen zich dan laten testen.
En als je griepklachten had, dan was het schier onmogelijk om naar de huisarts gaan.
Dit is een...
misverstand
jok
misinformatie...
kies maar.
Ik typte op mijn zoekmachine in 'rivm griep', op de pagina van de website van het rivm staat een braaf grafiekje met de griepcijfers van een aantal jaren.
De afgelopen winter (20-21) staat er in rood ingetekend.
Er zijn wel mensen met griep geregistreerd (zoals ieder jaar) maar het aantal zat ruim onder de norm van 'griepepidemie'.
(Dat lage aantal vind ik logisch ivm lockdown, afstand houden, handen wassen en mondkapjes op. Het remt ook verkoudheid en wat al niet. )
verootjoo schreef:0 officiële gevallen is iets anders dan dat griep er niet was. Het verhaal klopt maar jij interpreteert het zelf verkeerd.
Op griep wordt je alleen getest als je in het ziekenhuis ligt vanwege griep. Wie komt er in het ziekenhuis vanwege griep? De mensen met o.a. hart/longaandoeningen. Wie worden er het hardst getroffen vanwege Corona? Ook die groep mensen. Die risicogroep mensen die Corona kreeg heeft nu eenmaal minder kans om griep te krijgen (omdat die virussen samen nauwelijks voorkomen) en die risicogroep mensen die geen Corona kreeg zijn veelal veel binnen geweest dus ook minder kans op griep.
En de maatregelen werken natuurlijk voor álle virussen, niet alleen Corona.
Griep kan er verder prima geweest zijn, maar niet officieel omdat mensen die het kregen het thuis konden uitzieken.
Citaat:Bij de huisartspraktijken die structureel monsters laten analyseren op de aanwezigheid van virussen, is geen enkel positief influenzageval vastgesteld. Dat stelt kennisinstituut Nivel, dat in Nederland samen met het RIVM de verspreiding van luchtwegvirussen monitort.
Sizzle schreef:Er kunnen ook prima mensen geweest zijn met een dubbele besmetting, dat hebben ze echt niet systematisch getest. Bij covid positief gaan ze er niet ook een influenza en rs test bij doen.
Als je bedenkt dat van alle testen minder dan 5% covid positief is, dan heeft de test klachten door wat anders en als die niet in het ziekenhuis komen worden die natuurlijk verder niet getest.
Het doet er naar mijn idee ook eigenlijk niet idioot veel toe.