Project gezond - gezond eten.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 21:30

@silby dat notenbrood ziet er echt heerlijk uit! En dan ook nog tosti en biefstuk! Mazzelaar haha

@horsii af en toe zondigen moet kunnen toch?

@Marlis wat een leuke pup! Wat voor ras is het? Is het een reu of een teef? Hebben jullie al een naam bedacht?

Ik merk dat ik nog erg moet wennen aan het dieet. Vanmiddag een bruin bolletje en uiensoep gesmokkeld en vanavond een banaan. Naja, het is iig gezond. Misschien dat ik even moet wennen dat ik geen enorme hoeveelheden meer binnen krijg, maar vind het wel lastig dat ik me maar een half uurtje verzadigd voel na een maaltijd. Heb al geprobeerd om m'n ontbijt en tussendoortje beiden tussen de middag te eten met mn lunch, (ik eet zoeizo nooit smorgens en toen ik.hiermee begon nog meer honger door smorgens te eten) maar ook dat helpt net niet. Dus af en toe maar even wat gezonds zondigen en dan over b.v. een week ofzo, als mn maag gekrompen is, proberen geen uitzonderingen meer te maken in het dieet.

Marlis

Re: Project gezond - gezond eten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 21:37

75%% Mechelaar en 25% Duitser. Een teefje, Ivy.

Thanks.

Hier wende ik wel snel.aan het dieet.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 21:41

Eroslover voor mij een reden om niet het dieet strak te volgen. Klein kind van ruim 1 en werken beide onregelmatig. Ondanks dat heb ik wel al inspiratie en lekkere recepten! Ik ben dus wel positief over de boeken en dat ben ik tot nu toe niet snel over een 'dieet'. Het is meer de beperkte energie en de weinige tijd waarin ik een maaltijd klaar moet hebben na kind halen van kdv en het slapen.

Vandaag bijvoorbeeld brinta met mango uit de vriezer op, 2 boterhammen met mager beleg en een kerriesoepje zonder de rijst en middag fruit en avond de plaat taart met salade. Overigens eet mijn zoontje ook graag mee met de recepten eigenlijk.

Maargoed ik merk dat ik inmiddels weer doorslaap en meer energie heb m meer te koken dus ik heb een grote pan kerrie soep en soto soep gemaakt. Zo is er op werkdagen altijd wat te eten of als ik alleen ben. Dus als je tijd hebt om wat te oreppen. En verder is het ook meer fruit rauwkost en zuivel en dat kun je zo makkelijk/moeilijk maken als je wilt.

Hier de Italiaanse plaat taart gegeten met vriendin. We hebben er wel salade bij gegeten van de overigr extra paprika mozarella ui e.d. Dat maakte het voor mij wel vullender qua gevoel. Zal vast wennen zijn. Maar ben ook gek op rauwkost en skip mijn tussendoortje.
Laatst bijgewerkt door Steenbok12 op 21-03-21 21:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 21:45

Ik heb met dit dieet juist eindelijk geen honger, maar ik mag dan wel de 1800 kcal, dat zal ook wel schelen. Ook eet ik vaak wat meer groenten dan voorgeschreven, doet nauwelijks iets qua kcal maar vult wel ff de maag, en wat meer kauwwerk helpt ook wel.

Die pup <3

Ik moest ff goed lezen, 2 berichten achter elkaar over een rit op de motor en een burger bij de Beren :') Maar jullie waren vast samen op pad :D

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 21:47

Laura82 schreef:
Ik heb met dit dieet juist eindelijk geen honger, maar ik mag dan wel de 1800 kcal, dat zal ook wel schelen. Ook eet ik vaak wat meer groenten dan voorgeschreven, doet nauwelijks iets qua kcal maar vult wel ff de maag, en wat meer kauwwerk helpt ook wel.

Die pup <3

Ik moest ff goed lezen, 2 berichten achter elkaar over een rit op de motor en een burger bij de Beren :') Maar jullie waren vast samen op pad :D

Jup horsii is mijn tweeling zus haha

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 08:26

Wat een dotje je pup Marlis <3 veel plezier met haar!

Haha ik moest ook even twee keer lezen, wat grappig dat jullie tweelingzusjes zijn!

Ik heb dat op sommige dagen ook wel idylle, dat honger gevoel, vooral wat later in de middag tegen etenstijd aan.
Ik neem dan vaak een kale rijstwafel of een wortel of bij de lunch een soepje extra wil ook wel helpen om langer een verzadigd gevoel te houden.
Ik heb ook dagen dat ik er voor mijn gevoel tegen aan moet eten om alles op te krijgen :') verschilt bij mij dus echt per dag.

Ik begin vandaag aan mijn 4de week!
Week 4 boek 1 : diner, mihoen met wokgroenten en garnalen :9 lekker!

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 10:08

Hier vandaag de 3e week in.
Vanavond eet ik de lente ratatouille alleen ipv rosbief lapjes wat chorizo.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-21 10:51

Ik heb net gebak op..... gelukkig wel aardbeien _O-

Zo vaak wordt er op kantoor niet getrakteerd, gelijk misbruik van maken toch.
Gelukkig was de weegschaal lief voor me vanochtend

Ik had het niet eens door dat jullie tweeling waren wat grappig.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 10:57

Wat leuk een tweeling. Ik ben ook een tweeling. Wel twee eiig haha.

Enne ik heh gister een pompoen gekregen bij de tgtg box van de lidl. Komt er net een recept voorbij van project gezond op Facebook. Die gaan we dus maken vandaag!

Geniet van je gebak!

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 11:07

Ohh lekker gebak! Gelukkig 'gezond' met de aardbeien hahah.

En de pup, zoooo schattig <3

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 12:28

@mando voor aardbeiengebak zou ik ook een uitzondering maken hoor haha, hopelijk heeft het je gesmaakt!

@steenbok12 pompoen zou ik ook eens moeten proberen, nog nooit gegeten. Ben wel benieuwd hoe het smaakt.

Mijn man lust geen paprika, iemand een suggestie wat ik ipv paprika kan gebruiken. Want in vrij veel gerechten wordt paprika gedaan als vulling.

Vanavond voor het eerst hartige taart maken en eten, ben benieuwd!

Ondanks dat ik gisteren toch echt wel aan de 1500 kcal ben gekomen, vanmorgen toch afgevallen. Tot nu toe gaat het vrij goed met de 'honger' heb om 11 uur een bakje Kwark met granola op en zit nu wel aardig 'vol' denk dat het begint te wennen. En even kijken wat er gebeurd als ik echt de 1500 ga volgen ipv 1250.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-21 12:45

Was heeeeeeeeeeeeeerlijk.

Soms moet het kunnen he, ik moet morgen even zien hoe ik het doe, moet 11 uur in Wolvega zijn met Mando, denk maar gewoon tussendoortje mee en broodje met kaas. Ik ga gelukkig samen met een stalgenootje, alleen wilde ik niet dus ik maak maar even lekkere broodjes voor ons. Denk dat ik er wel een stief uurtje zoet ben.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 12:52

Hier vandaag echt continu trek.. ook njet veel te doen vandaag op werk speelt ook mee natuurlijk.

Heb m'n lunch al op.. haha.

Geen idee vervanger voor paprika.

En lekker aardbeien gebak, hier wordt juist dagelijks gebak getrakteerd door jarige collega of patiënt die met ontslag gaat. Kan er tegenwoordig makkelijk afblijven. Heb vooral in m'n hoofd dat ik 13 april veel taart mag eten als ik m'n diploma in ontvangst neem haha.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 12:53

Mando schreef:
Was heeeeeeeeeeeeeerlijk.

Soms moet het kunnen he, ik moet morgen even zien hoe ik het doe, moet 11 uur in Wolvega zijn met Mando, denk maar gewoon tussendoortje mee en broodje met kaas. Ik ga gelukkig samen met een stalgenootje, alleen wilde ik niet dus ik maak maar even lekkere broodjes voor ons. Denk dat ik er wel een stief uurtje zoet ben.

Succes morgen

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 13:11

Heerlijk zo'n gebakje! Moet eens kunnen idd.

Hmmm paprika vervangen? Misschien courgette of aubergine? Hebben beide wel veel minder smaak natuurlijk... Lastig!

Succes morgen Esmee, wilde je nog vragen of je alleen ging want anders was ik met je mee gegaan, maar je bent voorzien lees ik :j

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 13:13

Paprika heeeeel klein snijden? Of alleen de gele of oranje gebruiken, die is vaak wat zoeter. Ik lust ze allemaal, maar groen vind ik het minst lekker.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 13:21

Wellicht een andere groente maar dan bij kruiden met paprikapoeder of gaat dat er ook niet in?

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-21 13:26

Lief Marinda, stalgenootje gaat mee, echt zo lief die zei gelijk ik ga mee en er wilde er nog 5 met me mee _O-
Je weet hoe ik ben.

Anders zoete paprika.
Ik vind geel of oranje veel lekkerder dan groen of rood.

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 13:28

Champignons geen optie? Of courgette idd.

Spannend morgen met Mando, fijn dat er iemand mee gaat!

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 17:26

Bedankt voor al jullie suggesties! Paprikakruiden gaat er wel in, dus doe ik dat gewoon en dan met courgette en wortel denk ik maar voor de kleur haha.

Tot nog toe redelijk te doen met de trek. Heb mn 3e broodje van tussen de wmiddag bewaard voor zo straks en dat helpt

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-21 19:11

Zoooo. Die aardappel anders was erg lekker.
Zelfs vent zat te smullen.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 19:20

Hier zojuist de pasta pesto!
Afbeelding

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 19:47

Afbeelding
Ik had vandaag de snijbonen schotel. Lekker, maar ik mis toch nog een beetje extra smaak, volgende keer wat sambal er door heen denk ik :D

De pasta pesto ziet er ook goed uit zeg! Lekker

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 19:52

Ziet er lekker uit allemaal. Die aardappel anders staat voor deze week op m'n lijstje

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 20:15

Ohh wat klinkt het allemaal weer lekker en wat zien de foto's er weer lekker uit!

Wij hebben net de hartige taart broccoli/prei op, ook erg lekker