Het corona vaccin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291

secricible

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 22:46

Haha, lekker langs elkaar heen praten :')

Ik ben niet zo thuis in alle regelingen van niet vph personeel, dus geloof het meteen als wmo-ondersteuning ook bij de eerste groep hoort. :D Gelderlander had ook zo’n lijstje en die noemde ze niet specifiek, vandaar mijn verwarring.

LienC

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 22:48

Ik weet het ook niet zeker hoor ;) ik zie het wel wanneer de uitnodiging er is, maar de keuze blijft (tenzij het nog maanden duurt, misschien dan niet, haha)

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 22:52

Loretta schreef:
Al met al is dat vaccin op dit moment echt het enigste lichtpuntje. Wat een nare kerst gewoon. Maar wel de moeite waard om het nu even nog vol te houden.

Wat vervelend voor je :knuffel:
Ik vind het geen nare kerst. Ik heb alleen problemen met boodschappen doen want al het online bestellen is vol :=

Maar ik wil ook heel graag het vaccin!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 22:54

Alle andere vaccins mogen toch wel als je bv geeft? Waarom zou dit niet goed gaan? Volgens mij zijn er geen aanwijzingen voor dat het niet veilig zou zijn.
Ik geef ook borstvoeding, maar neem wel het vaccin denk ik.

LienC

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 22:56

verootjoo schreef:
Alle andere vaccins mogen toch wel als je bv geeft? Waarom zou dit niet goed gaan? Volgens mij zijn er geen aanwijzingen voor dat het niet veilig zou zijn.

Ze hebben gewoon nog geen data begreep ik (zie post secricible vorige pagina). Geen aanwijzingen dat het schadelijk is, maar nog geen specifiek onderzoek

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 22:58

LienC schreef:
verootjoo schreef:

Ze hebben gewoon nog geen data begreep ik (zie post vorige pagina). Geen aanwijzingen dat het schadelijk is, maar nog geen specifiek onderzoek

Nee weet ik. Het is niet onderzocht.

Maar ik bedoel bij alle andere vaccins is er wel data dat het goed is gegaan, dus ik zou niet weten waarom dat nu niet zo zou zijn.
En de onderzoekers zelf blijkbaar ook niet, anders hadden ze dat wel aangegeven :)

Daarom ga ik hem wel nemen icm borstvoeding.

LienC

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 23:01

Uit nieuwsgierigheid: je ziet het niet als een risico voor de baby? Dat is mijn gedachte, al is Corona natuurlijk ook een risico ;)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 23:11

Eigenlijk is hij geen baby meer, maar een dreumes van 20mnd :=
Dus hij krijgt maar max 2x per dag, maar meestal 1x per dag en soms niks.
Dus dat weegt ook mee, als ik volledig nog zou voeden maak je ms andere overwegingen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 23:14

verootjoo schreef:

Bijvoorbeeld gele koorts vaccinatie mag ook niet tijdens borstvoeding en voor tyfus zijn er volgens mij ook beperkingen heb ik ooit gehoord. De reactie kan vergelijkbaar zijn als wanneer het kindje zelf de vaccinatie krijgt geloof ik.

Edit: https://www.lareb.nl/tis-knowledge-scre ... ngsperiode

In dat opzicht is dit een nieuw vaccin dus is het ook even kijken wat het doet mbt overdracht in melk.

Om dat opzicht is er dus niks mis mee om even voorzichtig te zijn, zeker niet als het om een heel kleintjr gaat. Bij een 20mnd oude baby is dat ook weer anders haha. Wel tof dat je nog steeds bv geeft.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 23:14

Persoonlijk zou ik dan kolven en weggooien in de 48uur(of langer als je bijwerkingen hebt) na vaccinatie en daarna de BV weer oppakken. Maar dat is nergens op gestoeld behalve op mijn gevoel.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 23:26

Dat heeft weinig zin als je niet weet wat het risico is.
Bij hele koorts is het virus en de antistoffen het probleem als ik het goed begrijp. Die ben je niet na 48uur kwijt. Dus dan is het zinloos en ga je kunstvoeding geven zonder dat het nuttig is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 23:29

Nee ik hoef em niet, ik kan er niet bij dat er binnen een jaar goed genoeg is getest om te weten wat het over 5 jaar doet. Ze weten nog niet eens of je er echt bijwerkingen van krijgt, of zelfs wel goed ziek word. En daarbij is er geen garantie dat het je beschermt vanwege de snelle mutaties.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 23:37

Hmmm gele koorts en tyfus heb ik nooit de vaccinatie voor gehad dus wist ik niet.
Maar ms even overleggen op m’n werk dan of het handig is.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 23:51

secricible schreef:
Bij hele koorts is het virus en de antistoffen het probleem als ik het goed begrijp. Die ben je niet na 48uur kwijt. Dus dan is het zinloos en ga je kunstvoeding geven zonder dat het nuttig is.

In deze vaccinatie zit toch geen virus? Deze vaccinatie zorgt via dat mrna dat je lichaam afweer op de corona spike maakt zodat de covid later niet meer in de cel kan binnen dringen. Dus is anders als bij gele koorts. Ik zou ook even stoppen met borstvoeding.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 09:27

pien_2010 schreef:
secricible schreef:

In deze vaccinatie zit toch geen virus? Deze vaccinatie zorgt via dat mrna dat je lichaam afweer op de corona spike maakt zodat de covid later niet meer in de cel kan binnen dringen. Dus is anders als bij gele koorts. Ik zou ook even stoppen met borstvoeding.

Dat is helemaal waar Pien, maar wat ik wilde zeggen is dat als je niet weet wat schadelijk is voor het kindje (en je dus ook niet weet hoe lang die stof in je lijf blijft) het vrij lastig is te bepalen hoe lang je dan moet stoppen met de borstvoeding.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 21:28

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 21:38

Tijdens zwangerschap werd eerst de vaccinatie afgeraden en las nu weer op de site van RTL dat het gewoon kan. Ik denk dat ik toch wacht tot na mijn zwangerschap en geen bv meer geef

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 21:40

Weet iemand of ze nu in China met hun eigen vaccin prikken? Je hoort daar maar weinig van.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 21:43

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 21:48

paardjes123 schreef:
Tijdens zwangerschap werd eerst de vaccinatie afgeraden en las nu weer op de site van RTL dat het gewoon kan. Ik denk dat ik toch wacht tot na mijn zwangerschap en geen bv meer geef

Het is nooit afgeraden, het is nog niet onderzocht of het kan. De media is dat daarna groot gaan koppen dat het afgeraden werd.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 21:48

Margrathea, Je weet dat die kerel werkelijk alles doet om de boel op te naaien? Die plaatst dat heel bewust met een plan.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 21:52

beert schreef:
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b0a2e253/

Wereldwijd al zeker 3 miljoen vaccins gezet. Gaat hard! Maar ook goed om te weten voor twijfelaars dat het aantal mensen dat ze voor is gegaan al keihard gaat :-). Dus je bent niet echt meer een "proefpersoon"

Ik vind het toch moeilijk te begrijpen dat Nederland nog niet begint.
Ook vraag ik me af wat de afweging is om een 100 jarige eerder te vaccineren dan een hartpatiënt van 50?

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 21:52

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 22:06

Ik vind het trouwens wel vervelend dat je direct na de vaccinatie geen stempel of bewijsje oid krijgt. Of dat je het direct zelf in je medisch dossier kunt zien. Ik neem aan dat op je oproep wel staat met welk vacccin je gevaccineerd wordt en dat dit klopt/getoond wordt?

Nu is het wel zo dat ik vrienden en familie op hun woord geloof als zij zeggen dat ze gevaccineerd zijn en zij mij. Maar ergens vind ik gewoon dat je hier recht op hebt.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 22:09

Zo krijgt kerst 2020 toch nog een mooie kerstgedachte.
Het begin van het einde onder de kerstboom.